Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

90-luvun lopun ja 2000-luvun alun nuoret! Muistellaan minkälaisia olivat oikeat kovan luokan ihQd447 (ihkudaa) p1551k537 (pissikset) !

Vierailija
03.05.2020 |

Oi niitä aikoja! Ainakin överit meikit! Liian tumma meikkivoide ja karmeat värierot, kökköripset, värikäs luomiväri, glitter, tökkö huulikiilto. Nämä ehkä siinä 2002-2005, sitten muuttui nudehuuliksi (vaaleammat kuin meikkivoide), jäätävät mattapuuterit ja kökköripset.

Alussa lantiofarkut esim MicMac tai MissSixty, stringit korviin. Rumat koristelut, kivipestyt per seestä ja ja edestä. Napapaidat ja joku ruma napakoru. Tai joku överi miniminihame, oikeastaan kangasviipale. Topin päälle vyötärölle iso leveä vyö ja ennen tätä oli se semmoinen kiristettävä metallisolkinen kiristettävä vyö ja näitä eri väreissä.

Pissismi.orgin mukaisesti ostettu pieni pieni laukku johon mahtui pissismiohjeiden mukaisesti röökit ja siideripullo.

Itkukännit kun kukaan ei rakasta. Kännissä jo kahdesta siideristä.

Tytöt olivat lissuja ja pojat laureja. Kaikki huonokäytöksisiä ja kovaäänisiä. Miten törkeämpi olit niin aina kovempi. Omat pissisporukat joihin wannabeilla ei ollut mitään asiaa. Hengailu milloin missäkin metroasemilla. Paljon xD-naamoja ja kirjaimet muutettiin numeroiksi. IhQd44!

Kuvailkaa mitä kaikkia tyylinäytteitä muistatte näiltä ajoilta, meikit, tyyli, käytös yms.

Eihän näistä nykypäivän ig-pyllistelijöistä ole mihinkään verrattuna menneiden aikojen true pissiksiin.

Kommentit (203)

Vierailija
181/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kangasvyö, jossa luki NEITSYT. Tää oli tosi kova, isoveljenikin lainasi sitä. :D olen horoskoopiltani neitsyt, joten siinä oli kaksoismerkitys. Lisäksi meillä päin oli muotia "maa"-paidat. Mulla oli Jamaican ja Italian vetoketjupaidat, joissa oli hihoissa kaksi raitaa. Vetoketju kuului sulkea tissien alle, jotta tissit korostuisi. Oli noloo pitää kokonaan suljettuna. Ja Stockholm-hupparikin Onlysta. Paul Frankin vaatteista haaveilin, mutta ikinä en saanut. Onlysta äiti suostui ostamaan. Lisäksi minun luottojakkutakkini oli melkein kymmenen vuotta käytössä, sekin Onlystä ja maastokuvioinen. Nappi siitä irtosi ekalla käyttökerralla, mutta ponnari-hakaneulaviritelmä toimi varsin hyvin. Vasta viime vuonna raaskin sen pois heittää... Oi aikoja! Vm-92

Vierailija
182/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myydäänkö "kättejä" enää ollenkaan?

Voisin pitää juhlat pissisteemalla kun täytän 30 !

Ehdottakaa mikä kaikki on aivan ehdottoman tärkeää pissisbileisiin? Kuvailkaa minkälaiset juhlat minulle tulee!

Ei taideta myydä enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up lisää kauniita lissumuistoja! Olen ihan koukussa tähän!

Vierailija
184/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkini olivat kyllä kamalia. Vaaleansinistä tai valkoista luomiväriä. Joskus jotain ihkua glitterluomiväriä. Liian tumma meikkivoide, liian vaalea puuteri. Ripset kökössä, mitä kökömpi aina parempi. Kajaalia (!) vetelin silmien sisäpuolelle sisäluomeen lisää pitkin päivää, sehän aina valui pois joten uutta vaan ja vanhat saivat jäädä alaluomille. Pinkkiä tai jotain ihkua vaaleanpunaista huulikiiltoa piti lisätä jatkuvasti.

Sitten vaan lokkaamaan kättipulloa ja kännäämään puistoon kaikkien ihkudaa murujen kanssa, olitte niiin helmiiiiiHH XDD

Ah. KaunistaaaHHHH <<333

Vierailija
185/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottakaa mikä kaikki on aivan ehdottoman tärkeää pissisbileisiin? Kuvailkaa minkälaiset juhlat minulle tulee!

- Juomiksi mahdollisimman makeaa päärynäsiideriä ja Karhu-olutta, jonka pahvipakkauksesta voi sitten illan päätteeksi askarrella karhu-naamarin. Koska "kättejä" ei taida enää Alkon valikoimista löytyä, voi tehdä vadelmalikööri-vodka-sprite-sekoitusta, sekä Ville Vallaton-drinkkejä. Näppärä voi myös pudottaa kossupullon pohjalle muutaman turkinpippurin ja näin tehdä itse houkuttelevan näköistä "salmiakkikossua". Juomasekoitukset kannattaa kaataa tyhjiin limu- tai Mehukatti-pulloihin ja repiä niistä etiketit pois. 

- Tarjottaviksi Manhattan/sour cream & onion-sipsejä, Hot Rod-renkaita sekä tuunattuja Saarioisten roiskeläppiä. 

Oih, haluaisin järjestää larpin teemalla "Kotibileet 1999".

Vierailija
186/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli luokalla tyttöjä, joiden mielestä oli jotenkin tosi hienoa, jos käsivarsissa oli tupakalla poltettuja arpia. Jälkeenpäin ajateltua todella outoa. 

Ja sitten olin joskus parin pissistytön kanssa samassa paikassa yökylässä, ja he ihmettelivät kun minä ja kaverini pesimme illalla meikit pois. He sanoivat, että saattavat mennä kolmekin päivää samalla naamalla, ja lisäävät vain uutta pakkelia aamulla. Pesivät kasvot ainoastaan suihkussa, jossa kävivät siis muutaman päivän välein. He myös jakoivat kaikki meikit ripsivärejä myöten. Voi vain miettiä sitä pöpöjen määrää...

Vierailija
187/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei myydä, taisivat poistuivat valikoimasta jotain 10 vuotta sitten. Black ja Green olivat lemppareitani, nykyisin tuskin maistuisi enää :D

Vierailija
188/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäsin GreenCatista ja RedCatista!

Vierailija
189/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Black Cat oli hyvää.

Vierailija
190/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2002 eteenpäin oli Louis vuittonin feikkilaukut oli kuuminta hottia, feat. Paris Hilton!

Yhdessä vaiheessa kaikilla piti myös olla burberryn kaulaliina, tai siis ainakin se beige ruutukuvio, eikä väliä kuinka nyppyinen ja nuhruinen mutta se oli oltava.

2000-luvun kieppeillä turkoosi oli kovassa huudossa. 

Farkkuja alettiin tunkemaan saappaiden sisään, ja saappaat oli tosi teräväkärkisiä.

Vierailija
191/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiset farkut oli kaikilla. Ja eikö niitä BAD HAIR DAY pipojakin ollu kovasti. Ugg kengät tuli kanssa, mutta olisko ollu vasta 2006-2007?

Vierailija
192/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan sellaisia feikkitimanttivöitä? Siis ohut timanttinen nirunaru kiepsautettiin lanteille ja se vyö oli "ylipitkä" niin, että siitä jäi roikkumaan toiselle puolelle lanteita semmoinen pitkä timanttihäntä?

En voi etsiä kuvahausta kun en edes tiedä mitä etsiä!

Oli muuten aika bling!

Vierailija
193/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.google.com/search?q=ohut+timanttivyö+farkut&tbm=isch&ved=2ahUKEwio_6bknZ3pAhWRSJoKHcEcB7oQ2-cCegQIABAC&oq=ohut+timanttivyö+farkut&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQAzIFCAAQzQI6BAgeEApQ9lBYmmdg8W5oAHAAeACAAX6IAYwGkgEDMS42mAEAoAEB&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=UaCxXuiSN5GR6QTBuZzQCw&bih=524&biw=360&client=ms-android-huawei&prmd=imvn#imgrc=npUDYij-x_Rz_M

Anteeksi kamala linkki! Mutta VÄHÄN tämänkaltaista vyötä tarkoitan. Ketjua oli vain yksi ja tuo häntä paljon pidempi. Jotain ihkua pinkkiä feikkitimanttia suosittiin. Itselläni oli pinkki ja turkoosi.

U member?

Vierailija
194/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh pieleen meni tuo linkki, en taida enää edes yrittää

Vierailija
195/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.google.com/search?q=ohut+timanttivyö+farkut&tbm=isch&ved=2ahUKEwio_6bknZ3pAhWRSJoKHcEcB7oQ2-cCegQIABAC&oq=ohut+timanttivyö+farkut&gs_lcp=ChJtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1pbWcQAzIFCAAQzQI6BAgeEApQ9lBYmmdg8W5oAHAAeACAAX6IAYwGkgEDMS42mAEAoAEB&sclient=mobile-gws-wiz-img&ei=UaCxXuiSN5GR6QTBuZzQCw&bih=524&biw=360&client=ms-android-huawei&prmd=imvn#imgrc=npUDYij-x_Rz_M

Anteeksi kamala linkki! Mutta VÄHÄN tämänkaltaista vyötä tarkoitan. Ketjua oli vain yksi ja tuo häntä paljon pidempi. Jotain ihkua pinkkiä feikkitimanttia suosittiin. Itselläni oli pinkki ja turkoosi.

U member?

Oi, kyllä. Minulla oli lukiossa tuollainen valkoinen.

Vierailija
196/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä saa aika hyvän kuvan:

Parasta!!😄😍

Vierailija
197/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittautuminen oli helpompaa! Vaatteet saman kaavan mukaan ja samat rumat meikit aina!

Vierailija
198/203 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vähän nuorempi ja mun ikäiset oli seuraavaa pissisaaltoa, siis nudehuulet, palkkikulmakarvat, linnunpaskat ja liikaa maskaraa. Hiukset tupeerattiin ja lakattiin, supersyvä sivujakaus ja se etuheitto kiinnitettiin otsan yli pinneillä toiselle puolelle ja lakattiin liikkumattomaksi. Usein myös laitettiin kuminauhapanta koko komeuden päälle. Gina tricot tuli silloin Suomeen ja niiltä sai tosi pitkiä trikootoppeja, joiden päälle tissien alle laitettiin paksu joustava vyö. Päälle huppari. Jalassa legginsit tai farkkulegginsien edeltäjät, kenkinä saappaat. Iso painava käsilaukku kyynärtaipeessa.

Pojissa oli silloin vielä jonkun verran fruittareita, farkunlahkeet sukissa, lacosten kauluspaidat, hiukset joko etuheittona tai sitten vähän pipon alta näkyvä moppitukka.

Vierailija
199/203 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistui mieleen vielä kouluni pissisten suosimat valkoiset tai vaalean pastelliväriset toppatakit. Ne saattoivat olla hintaviakin, esim. Filaa. Ongelma oli vain siinä, että niiden kaulus oli yleensä ihan sen liian tumman meikkivoiteen peitossa. Yuck. 

Vierailija
200/203 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistui mieleen vielä kouluni pissisten suosimat valkoiset tai vaalean pastelliväriset toppatakit. Ne saattoivat olla hintaviakin, esim. Filaa. Ongelma oli vain siinä, että niiden kaulus oli yleensä ihan sen liian tumman meikkivoiteen peitossa. Yuck. 

Meidän yläasteella noin v. -98 oli kuuminta hottia sellainen Adidaksen pilottimallinen takki, tumma pohjaväri ja logo isolla selässä ja raidat hihoissa jollain kirkkaalla neon-sävyllä. Näitä oli sekä tytöillä että pojilla. Oli aika hintava.