Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

90-luvun lopun ja 2000-luvun alun nuoret! Muistellaan minkälaisia olivat oikeat kovan luokan ihQd447 (ihkudaa) p1551k537 (pissikset) !

Vierailija
03.05.2020 |

Oi niitä aikoja! Ainakin överit meikit! Liian tumma meikkivoide ja karmeat värierot, kökköripset, värikäs luomiväri, glitter, tökkö huulikiilto. Nämä ehkä siinä 2002-2005, sitten muuttui nudehuuliksi (vaaleammat kuin meikkivoide), jäätävät mattapuuterit ja kökköripset.

Alussa lantiofarkut esim MicMac tai MissSixty, stringit korviin. Rumat koristelut, kivipestyt per seestä ja ja edestä. Napapaidat ja joku ruma napakoru. Tai joku överi miniminihame, oikeastaan kangasviipale. Topin päälle vyötärölle iso leveä vyö ja ennen tätä oli se semmoinen kiristettävä metallisolkinen kiristettävä vyö ja näitä eri väreissä.

Pissismi.orgin mukaisesti ostettu pieni pieni laukku johon mahtui pissismiohjeiden mukaisesti röökit ja siideripullo.

Itkukännit kun kukaan ei rakasta. Kännissä jo kahdesta siideristä.

Tytöt olivat lissuja ja pojat laureja. Kaikki huonokäytöksisiä ja kovaäänisiä. Miten törkeämpi olit niin aina kovempi. Omat pissisporukat joihin wannabeilla ei ollut mitään asiaa. Hengailu milloin missäkin metroasemilla. Paljon xD-naamoja ja kirjaimet muutettiin numeroiksi. IhQd44!

Kuvailkaa mitä kaikkia tyylinäytteitä muistatte näiltä ajoilta, meikit, tyyli, käytös yms.

Eihän näistä nykypäivän ig-pyllistelijöistä ole mihinkään verrattuna menneiden aikojen true pissiksiin.

Kommentit (203)

Vierailija
161/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vm. -80 mutta kuulostaa täysin vieraalta

Olet muutamaa vuotta liian vanha.

Vierailija
162/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYvä ketju, mutta mikään ei ole niin surullista ja säälittävää kuin yli-ikäinen pissis! Näin yhtenä päivänä noin 30-40 vuotiaan naisen jolla oli  latvoista mustaksi värjätyt vaaleat hiukset, crazy age-farkut ja semmoinen Onlyn tiukka, korkeakauluksinen punainen nahkatakki.  Röökiä kiskoi posket lommolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusiskoni, perheemme yllätys-iltatähti oli kyllä kunnon pissis :D Nimeä myöten,  tosin 1993 j-nimet taisivat   olla muotia, Jennat ja Juliat  ja Jesset.

Anyway siskollani oli joko  tosi matalalantioiset farkut joiden reisissä valkaisut ja  lohikäärmekirjailua tai  sitten  edestä nyöritetyt kangashousut jossa peffassa playboy-pupu ja myös kaulakoru samalla pupulla löytyi. Lyhyt hupullinen (teko)nahkatakki ja tosi pieni pinkki käsilaukku johon sulloi meikkejään ja tupakoitaan. Viikonloput rymysi kännissä kylillä ja soitteli keskellä yötä pelti kiinni hakemaan (olen syntynyt 81 joten minulla oli jo ajokortti kun tuli teini-ikään), usein myös vinkui että saisi pitåä bileet luonani ja suuttui kun ilmoitin että ei edelleenkään tule tapahtumaan. En myöskään suostunut ostamaan alkoholia enkä tupakkaa, sisko oli oikea ketjupolttaja . Jotenkin muistan ettei  oikein syönyt mitään, joi paljon kokista ja poltti askin päivässä. Tosi laiha kyllä oli, välillä mietin saattoiko olla lievä syömishäiriö?

Nykyään siskoni on sitten  hammaslääkäri. 

Vierailija
164/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan ei ole vielä maininnut Freesoul-vaatemerkkiä? Tai ainakaan en huomannut.

Matalalantioiset housut oli hemmetin epämukavat päällä. Housut puristi reisistä ja lantiolta, eihän ne muuten olis pysyny päälläkään. Aina istuessa tuntui, että takapuoli näkyy. Minulla oli Freesoulin järkyttävän matalat vihreää, joustamatonta kangasta olevat housut. Olisin halunnut myös Freesoulin farkut, mutta en koskaan saanut sellaisia.

Mulla on sellainen vartalotyyppi jolle lannefarkut ei vain toimi. Valuvat päältä, istuvat huonosti ja saavat keskivartalon näyttämään todella epäedustavalta. Oli ihan painajaismaista tuohon aikaan etsiä housuja kun kaikissa oli trendin mukaisesti vyötärö niin matalalla että ei jäänyt mitään mieikuvituksen varaan. :D Sain sitten kuittia pissiskuningattarilta "mummovaatteista" kun jostain "tanttaliikkeestä" ostin normaalivyötäröisiä housuja. Sama juttu kun käytin hattua, lissut v*ttuilivat minkä kerkesivät koska tuohon aikaan piti kovimmillakin tulipalopakkasilla kulkeä pää paljaana ja niin lyhyessä takissa että persaus jäätyi. Pipoista tuli muotia vasta silloin 00-luvun loppupuolella lokinp*skojen mukana.

Pissiskulttuuri oli kyllä todella raadollista nykyaikaan verrattuna, tässä ketjussa onkin asiasta useaan otteeseen mainittu. Täytyi olla niin röyhkeä kuin mahdollista, nyrkit, avarit ja potkut heiluivat tai ainakin niillä uhkailtiin, varasteltiin kaupoista (oli muuten yleistä!) ja alkoholia mielummin liikaa kuin liian vähän. Irtosek siä jopa 12-vuotiaiden kesken, yläasteella viikonlopun jäljiltä oli ihan normaalia että pissikset ja poikaystävät tulivat kouluun kaula "syötynä". Kovimmilla oli jälkiä jopa rinnassa! Neitsyydestä piti päästä eroon ja äkkiä, muuten oli vanhapiika nörtti.

Joku aiemmin ketjussa kysyi että onko nykyajan W T-muoti juonnosta tästä tyylistä - kyllä on! Se w t-mammojen strassintäytteinen hu tsutyyli on juurikin 00-luvun alun pissisperinnettä, nämä naiset eivät vain ikinä kasvaneet siitä yli.

ps: En vain tajua mikä sana tässä viestissä jää sensuuriin. :D

Vierailija
165/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkusiskoni, perheemme yllätys-iltatähti oli kyllä kunnon pissis :D Nimeä myöten,  tosin 1993 j-nimet taisivat   olla muotia, Jennat ja Juliat  ja Jesset.

Anyway siskollani oli joko  tosi matalalantioiset farkut joiden reisissä valkaisut ja  lohikäärmekirjailua tai  sitten  edestä nyöritetyt kangashousut jossa peffassa playboy-pupu ja myös kaulakoru samalla pupulla löytyi. Lyhyt hupullinen (teko)nahkatakki ja tosi pieni pinkki käsilaukku johon sulloi meikkejään ja tupakoitaan. Viikonloput rymysi kännissä kylillä ja soitteli keskellä yötä pelti kiinni hakemaan (olen syntynyt 81 joten minulla oli jo ajokortti kun tuli teini-ikään), usein myös vinkui että saisi pitåä bileet luonani ja suuttui kun ilmoitin että ei edelleenkään tule tapahtumaan. En myöskään suostunut ostamaan alkoholia enkä tupakkaa, sisko oli oikea ketjupolttaja . Jotenkin muistan ettei  oikein syönyt mitään, joi paljon kokista ja poltti askin päivässä. Tosi laiha kyllä oli, välillä mietin saattoiko olla lievä syömishäiriö?

Nykyään siskoni on sitten  hammaslääkäri. 

Tuota pissisten laihuutta on jo useaan otteeseen ihmetelty kun eivät harrastaneet liikuntaakaan mutta alkoholi maistui. Omien havaintojen mukaan siihen aikaan lissut olivat jatkuvaan "laihixella" eli eivät vain yksinkertaisesti syöneet mitään. Kouluruoka oli ihan noloa skeidaa ja sitä lähinnä pyöriteltiin lautasella, kotona ei tultu ruokapöytään ja aamupala jätettiin välistä. Mäkissä käytiin usein mutta tilattiin lähinnä ranskalaiset ja joku sokeriton limu joita sitten nirkittiin pitkään. 00-luvun alussa ja 90-luvun lopussa sairaalloinen laihuus oli vielä suurin kauneusihanne - lannefarkut ja lyhyet, tiukat biletopit ovat nimenomaan suunniteltu niille laihimmista laihimmille naisille, esimerkkiä voi hakea vaikka vuoden 1999 Genie in a bottle-Christina Aguilerasta. Tietty sitten oli niitä vähän pulskempia pissiksiä, mutta ainakin omassa koulussani suurin osa oli todella hoikkia ja varsi saavutettu näännyttämällä itseään. Kukaan ei ollut terveen ja timmin näköinen, vaan näyttivät nimenomaan nälkiintyneeltä.

Vierailija
166/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydäänkö "kättejä" enää ollenkaan?

Voisin pitää juhlat pissisteemalla kun täytän 30 !

Ehdottakaa mikä kaikki on aivan ehdottoman tärkeää pissisbileisiin? Kuvailkaa minkälaiset juhlat minulle tulee!

Vierailija
167/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myydäänkö "kättejä" enää ollenkaan?

Voisin pitää juhlat pissisteemalla kun täytän 30 !

Ehdottakaa mikä kaikki on aivan ehdottoman tärkeää pissisbileisiin? Kuvailkaa minkälaiset juhlat minulle tulee!

Pukeutuminen ja tyyli

Laitat pukukoodiksi (onnee näiden metsästykseen kaikille vieraille), miehet ja naiset ja muunsukupuoliset voi valita näistä:

-Lannefarkut/hopparihousut

-Lyhyt paita tai nirunarutoppi erivärisillä rintsikoilla

-Oranssi meikkivoide

-Mahdollisimman epäluonnollisen väriset hiukset, kampauksella ei niin väliä

-Sämpyläkengät

-Bandana

Menu:

-Viinaa blandiksilla

-Röökii

-Sidukkaa

-Kättejä

Ohjelma:

-Draamaa

-itkua

-Sammumista

-Yrjöilyä

-Pllurallia kylillä

Olis muuten hauskat ja yllättävät teemabileet tollaset true-pissisbileet

Vierailija
168/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vuosimallia -92, ja muistan lissut oikein hyvin yläasteelta. Itse en heihin kuulunut kun olin hieman pullukka enkä käyttänyt alkoholia ja kuvittelin olevani iki-neitsyt, mutta oli mullakin tietyt pikkukaupungin pissiksiin kuuluvat piirteet:

- Toppeja piti olla jostain syystä useampi erivärinen päällekkäin.

- Ainoat meikit mitä tarvitsi oli Dream matte mousse, aurinkopuuteri, valkoinen luomiväri ja törkee töhnämäärä ripsaria ja huulikiiltoa. Mullakin oli huulikiiltoja penaalissa, farkkujen ja takin taskussa, repussa... pitihän niitä olla että sai lisättyä sitä nopeasti huuliin.

- Kampaus oli sellainen että nostettiin hiukset edestä pinneillä ylös. En löytänyt esimerkkiä mutta toivottavasti joku sentään tajuaa/muistaa tuon kampauksen.

- Pikkuriikkiset minilaukut mihkä sai just ja just tungettua kännykän ja huulikiillon. Mullakin oli yks pinkkiä satiinia oleva mikä oli niin ihku että....

- Tissivöitä ja kapeakärkisiä kenkiä ei sovi unohtaa.

Vierailija
169/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää on kyllä nähdä ikipissiksiä. Usein ovat vielä true pissiksistä vanhempia, jos ex-lissut ovat nyt n.25-34 niin sitten on näitä 40-50v hybridejä jotka pukeutuvat yhä kuin pissikset vuonna 04. Eli nykypäivänä siis w t.

MIKÄ ON TÄMÄ ILMIÖ? Suurin osa lissuista kuitenkin on kasvanut ja siistiytynyt, mutta mitä ovat nämä w t -pissikset jotka eivät edes sovi ikähaarukkaan?

VoiX JoQ ihQd44 muruuuh zelittäääxDDD

Ja m1X m0d3 on tämmönen nevariiiHHH eikä päästä mun viestii läp1111hh Dx

Vierailija
170/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vuosimallia -92, ja muistan lissut oikein hyvin yläasteelta. Itse en heihin kuulunut kun olin hieman pullukka enkä käyttänyt alkoholia ja kuvittelin olevani iki-neitsyt, mutta oli mullakin tietyt pikkukaupungin pissiksiin kuuluvat piirteet:

- Ainoat meikit mitä tarvitsi oli Dream matte mousse, aurinkopuuteri, valkoinen luomiväri ja törkee töhnämäärä ripsaria ja huulikiiltoa. Mullakin oli huulikiiltoja penaalissa, farkkujen ja takin taskussa, repussa... pitihän niitä olla että sai lisättyä sitä nopeasti huuliin.

- Kampaus oli sellainen että nostettiin hiukset edestä pinneillä ylös. En löytänyt esimerkkiä mutta toivottavasti joku sentään tajuaa/muistaa tuon kampauksen.

- Pikkuriikkiset minilaukut mihkä sai just ja just tungettua kännykän ja huulikiillon. Mullakin oli yks pinkkiä satiinia oleva mikä oli niin ihku että....

Olen samaa vuosimallia ja tunnistan nuo kaikki. Ihanan kaksi toppia päällekkäin -muodin olinkin jo unohtanut!

Ja niin, samoin tuo kampaus, jossa ylipitkä otsis oli nostettu päälaelle pinneillä. Eräällä luokkamme pissiksistä oli sellainen, ja oli niin cool että. Sitten eräs luokkaa alempana oleva tyttö omaksui tyylin itselleen, ja siitäkös haloo syntyi; luokkani lissut olivat sitä mieltä, että tuo tyttö matki "Jannaa". Mulkoilivat häntä sitten porukalla vihaisesti välitunneilla, haukkuivat häntä Galtsussa ja nimittivät häntä Janna kakkoseksi.

Meikkimerkeiksi kelpasivat vain Anytime, Rimmel, Maybeline ja Wet`n Wild. Dream matte moussea läntättiin naamalle melkein koko purkillinen kun yritettiin peittää pari finniä, ja näytti siltä kuin kasvoille olisi sivelty kakkutaikinaa. Itselläni oli Anytimen huulikiilto joka laukussa ja repussa. 

Ah, muistoja :D

Vierailija
171/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa vuosimallia ja tunnistan nuo kaikki. Ihanan kaksi toppia päällekkäin -muodin olinkin jo unohtanut!

Ja niin, samoin tuo kampaus, jossa ylipitkä otsis oli nostettu päälaelle pinneillä. Eräällä luokkamme pissiksistä oli sellainen, ja oli niin cool että. Sitten eräs luokkaa alempana oleva tyttö omaksui tyylin itselleen, ja siitäkös haloo syntyi; luokkani lissut olivat sitä mieltä, että tuo tyttö matki "Jannaa". Mulkoilivat häntä sitten porukalla vihaisesti välitunneilla, haukkuivat häntä Galtsussa ja nimittivät häntä Janna kakkoseksi.

Meikkimerkeiksi kelpasivat vain Anytime, Rimmel, Maybeline ja Wet`n Wild. Dream matte moussea läntättiin naamalle melkein koko purkillinen kun yritettiin peittää pari finniä, ja näytti siltä kuin kasvoille olisi sivelty kakkutaikinaa. Itselläni oli Anytimen huulikiilto joka laukussa ja repussa. 

Ah, muistoja :D

Ai niin, ja tyylikkyyden huippu oli kampaus, jossa hiukset olivat kaksiväriset. Päällimmäiset hiukset olivat esim. vaaleat ja alimmaiset mustat. Joillakin osa päällimmäisistä hiuksista oli myös leikattu lyhyeksi pöörksi - eräänlainen Kouvolatukan esiaste siis.

Vierailija
172/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Siis "pörröksi"

Vierailija
173/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleat vetyperoksidi hiukset jossa pinkkiä alla. Roolimalli tyylillle joku Christina Aguilera tai Paris Hilton.

Luonnollisuus ei ollut se juttu, vetyperoksidi oli.

Vierailija
174/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykät missä kuori oli taiteltu itse glitterkynsilakalla.

Vierailija
175/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

supa kirjoitti:

Lisään vielä, että todellakin kaikki oli "ircissä" eli irc-galleriassa. Ja siihen "kuvausboksiin" oli tärkeää laittaa joku mietelause tai mystinen lyhyt teksti. esim "en unohda sua koskaan <3" tms. Ja tärkeää oli myös tarkastella omaa kanavalistaa. "Pannaaks menee vai mennääks panee?" ja "onX pakko jos ei taho?" kuuluivat monien listalle :D

Muita kanavia oli esim.

"Alle 160cm, ootko kade?"

"Huulirasvariippuvuus"

"Koulu palaa tuokaa bensaa"

Vierailija
176/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

supa kirjoitti:

Lisään vielä, että todellakin kaikki oli "ircissä" eli irc-galleriassa. Ja siihen "kuvausboksiin" oli tärkeää laittaa joku mietelause tai mystinen lyhyt teksti. esim "en unohda sua koskaan <3" tms. Ja tärkeää oli myös tarkastella omaa kanavalistaa. "Pannaaks menee vai mennääks panee?" ja "onX pakko jos ei taho?" kuuluivat monien listalle :D

Muita kanavia oli esim.

"Alle 160cm, ootko kade?"

"Huulirasvariippuvuus"

"Koulu palaa tuokaa bensaa"

Mulla on X eli oon saletisti hot

Turpa kii, äiti soittaa

Haluun olla se tyttö joka vie sulta jalat alta

Hymyile niin ne ei huomaa et suhun sattuu

"Kato ton persettä"

Napalävistetyt/Huulilävistetyt jne.

Myös nämä on jääneet mieleen...

Vierailija
177/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spiritstoren kuvastot. Voi että sitä tutkittiin tarkkaan ja ne vaatteet oli niiiiin mageita. Kotipaikkakunnallahan ei kyseistä liikettä ollut ja sitä onnea jos siellä pääsi käymään.

Muuten tuo pissisaika alkoi jo ysärin lopussa ja kulta-aikaa oli se 2000-2006. Ton ajan true pissikset on kyllä ehdottomasti nykypäivän instamisujen esiäitejä.

Olihan toi huikeeta aikaa. Se oli niin häpeilemätöntä ja ronskia mutta tavallaan vielä viatonta aikaa. Ei tavoiteltu täydellisyyttä ja hienoja kuvakulmia, vaan röyhkeesti vaan stringit vilkkumaan ja lisää huulikiiltoa.

Dokaaminen, vaihtuvat poikaystävät, sekoilu ja draama oli coolimpaa kuin olla "kympin tyttö". Yleistä oli myös että yläasteikäisillä oli 18-24-vuotiaita poikaystäviä ja nämä oli näitä pissisten eliittiä ainakin pikkupaikkakunnilla.

True pissikset oli varmaan viimeisin sukupolvi jotka sai rauhassa olla just niin hölmöjä kun halusivat.

Vierailija
178/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen tyytyväinen, että nuorisolla ei ole enää niin räikeitä alakulttuureja - siis ajatuksella, että joko kuulut johonkin näistä tai olet "nobody". Ehkä nykyisin uskalletaan olla enemmän oma itsensä ja tuoda omaa tyyliään esille? Vai onkohan vain toiveajattelua.

Itse olin yläasteella juurikin nobody, eikä minulla ollut tarvetta sulautua minkään lauman sekaan. Sainkin sitten toki jatkuvasti kuulla toisilta tyylistäni ja vaatteistani, vaikka ne olivat täysin tavallisia.

Ai muka nykyään uskalletaan olla oma itsensä? Hah.

Vierailija
179/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä saa aika hyvän kuvan:

Vierailija
180/203 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä saa aika hyvän kuvan:

Ei helv, stringit korviin vaan :D Näyttikö se oikeasti noin kamalalta? Komento takaisin, en haluakaan uudestaan yläasteikäiseksi.