Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolenko mä tähän ylipainoon? Mä en ikinä onnistu laihduttamaan...

Vierailija
03.05.2020 |

On kokeiltu lautasmalli, nutrilett, fitfarm, painonvartijat, karppaus ja vhh. Kuukausi tai pari menee hyvin ja sitten tulee joku juttu joka katkaisee hyvän alun ja lihon vain enemmän. Alkoholia menee myös liikaa. Työ on stressaavaa ja istumatyötä, verenpaine on koholla ja hengästyn pienestäkin liikunnasta enkä jaksa mitään muuta kuin maata. BMI on 37.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onnistuu vasta kun opit mieltämään että ruokailutottumusten on muututtava lopullisesti. Et tule enää koskaan palaamaan entiseen. Repsahduksia tulee, sille ei voi mitään. Älä silti anna itsellesi lupaa ”jatkaa” repsahduksia, vaan palaat normaaliin heti. Niitä repsahduksia alkaa ajan myötä tulemaan harvemmin kun olet kunnolla sisäistänyt uudet syömistapasi, etkä enää erikseen edes mieti syömisiäsi. Minä onnistuin kun päätin että jokaikinen kilo joka lähtee, myös pysyy poissa. Vaikka paino jämähtäisi kuukausiksi, huolehdin siitä että yhtään takapakkia ei saa tulla. Punnitsen itseni joka päivä, niin ei pääse paino nousemaan varkain. Sitten taas välillä saan pudotettua lisää painoa, ja taas pidän huolen että paino myös pysyy. Näin se kyllä pikkuhiljaa laskee. Mitä väliä vaikka menisi vuosia ennen kuin olet tavoitepainossa, kun jokatapauksessa elämäntavat muuttuvat loppuiäksi? Kunhan vaan suunta on alaspäin, ei haittaa vaikka kestää pitkään. Mulla on jo 30kg lähtenyt näin. Vielä muutama kilo, ja sitten olen tavoitteessani. Viimeiset kilot on vaikeimmat, ja paino onkin pysynyt nyt samana jo kolmisen kuukautta. Kunhan inspiraatio iskee laihdutan kyllä vielä noi viimeisetkin sitkeät kilot. Sinällään on jo pitkään ollut helppoa olla lihomatta. En edes pidä enää sellaisesta ruuasta millä aikoinaan itseni lihotin, ja liikuntakin on oikeasti ihan OK.

Vierailija
22/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bmi vuosi sitten melkein 50. Nyt sama kuin sulla. Mä pystyn, sä pystyt. Kun pysyt päätöksessäsi, se palkitaan. Tulokset motivoivat ja siten positiivinen kierre on valmis. Laihtuminen vaatii uhrauksia, mutta sen ei pidä viedä elämänhalua. Laihduta siis itsellesi sopivalla tavalla ja ole lempeä itsellesi. Muutos tapahtuu hitaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko syöminen tunnepuoleista? Tarvitse terapeuttia joka auttaa sinua yli tuossa kohdassa kun tulee vaikeata. Jokaista pientä saavutusta pitää myös juhlistaa (ei ruokaa tai juomaa) niin että tunnet itsesi saavuttaneeksi jotain. Esim -5kg ja sitten pääset välitavoitteesi. Nyt kannattaa kyllä laihduttaa koska nahkasi saattaa vetäytyä osittain takaisin etkä tarvitse roikkuvan nahan takia kirurgia. Yli 40v tämäkin tulee vaikeammaksi. Laihdutuksesi ei tule olemaan mikään yhden yön ihme, vaan varaudu tekemään töitä 3-5v saavuttaaksesi tavoittelemasi painon terveellisesti ja hankkimaan elämäntyylin/ruokavalion joka pysyy loppuelämäsi. Laihdutuksessa 80% on kyse siitä mitä suuhunsa lappaa ja ainoastaan 20% hikiliikuntaa joten ei ole tekosyynä se että ei kerkeä harrastamaan liikuntaa.

Vierailija
24/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö elämästäsi? Onko se sellaista kuin haluat? Sinulle sopivaa ja antoisaa? Jos ei ole, et kuole ylipainoon vaan epäsopivaan ja rasittavaan elämään, jonka yksi ilmenemismuoto on ylipaino ja alkon liikakäyttö. 

Vierailija
25/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrität liian isoa muutosta. Miten syöt normaalisti, ilman noita dieettejä? Ei laihdutus ihan oikeasti vaadi mitään radikaaleja keinoja. Annoksien pienentäminen vaikka asteittain, vähän enemmän kasviksia, vähemmän herkkuja ja alkoholia, niistäkään ei kokonaan tarvitse kieltäytyä. Kyllähän paino putoaisi nopeasti jollain superdieetillä, mutta se ei ole kestävää. Mieluummin vaikka hitaasti 10 kg pois vuodessa, kuin sama kahdessa kuukaudessa ja vuoden päästä vaaka näyttää taas +15kg. Voit vaikka unohtaa painosi keskittyä esim seuraavan puoli vuotta vain opettelemaan parempia elintapoja.

Vierailija
26/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko painosi kilogrammoissa. 

113 kg 😢

Oletan suurimman ongelmakohtasi olevan keskivartalossa, vai kuinka. 

En ole mikään siro tai hento ollut normaalipainoisenakaan (20 vuotta sitten). Rintava, reitevä mutta joo keskivartalossa varmaan se suurin ylipaino.

Jos ajattelet mainitsemaasi normaalipainoasi vuosikymmeniä sitten, niin onko se sinun mielestä realistinen tavoitepainosi, jos lähtisit pudottamaan painoasi sitä kohti. 

Vierailija
27/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun bmi vuosi sitten melkein 50. Nyt sama kuin sulla. Mä pystyn, sä pystyt. Kun pysyt päätöksessäsi, se palkitaan. Tulokset motivoivat ja siten positiivinen kierre on valmis. Laihtuminen vaatii uhrauksia, mutta sen ei pidä viedä elämänhalua. Laihduta siis itsellesi sopivalla tavalla ja ole lempeä itsellesi. Muutos tapahtuu hitaasti.

Miten sinä onnistuit?

Vierailija
28/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toimii se että suunnittelen ruokavalioni. Jos tänään syön pizzaa niin huomenna menen 10km juoksulenkille. Jos liikuntaa ei tule harrastettua niin ruokakin on sitten saalaattia ja kevyttä.

Vierailija
29/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä juot? Jos yleensä kotona, niin älä osta kotiin alkoholia. On paljon helpompi pitää itsekuri kauppareissun ajan kuin jatkuvasti kotona.

Jos juot paljon, niin pelkästään alkoholin vaihtaminen veteen voi saada laihtumisen käyntiin.

Vierailija
30/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso tämä, adrenal body type

Vierailija
31/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin sitä liikuntaa vain kokeilemaan. Ei rehkimistä, mutta esim. kävelyä. Minulla on BMI vielä korkeampi, mutta kävely ei tuota vaikeuksia.

Myös uinti on hyvä, siinä ei edes rasitu nivelet.

Liikkumalla saa jonkin verran kompensoitua ylipainosta koituvia terveyshaittoja, esim. verenpaine laskee. Ehkä siitä joku saa sitten muutenkin kipinän elämäntapamuutokseen.

Ja vaikka söisi kaloreissa mitattuna liikaa (kuten minä), voi koettaa katsoa mistä se liika koostuu. Oliivit ja pähkinät eivät ole yhtä paha kuin karkit ja sokerilimut.

Vierailija
32/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LatA Yazio niin tajuat miten paljon ruoassa on kaloreita. Yllättävän helppoa, kun hiffaa pakastepitsan sisältävän puolet päivän kaloreista.

Vierailija
33/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on muuten kiva, siellä on monentasoista juttua. 

https://www.fressi.fi/fressitv/

Vierailija
34/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tullut paljon vaatauksia, kiitos!

Juon tosiaan paljon yli riskirajojen viikossa ja varmaan tämä painokin tekee sen että sietää alkoholia aika paljon. Meillä on kaljaa, viiniä jne aina kotona ja sitä on helppo ottaa raskaan päivän jälkeen.

Ap

Vierailija
35/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verenpaine on koholla, aloita lääkitys.

Vierailija
36/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos verenpaine on koholla, aloita lääkitys.

Ei ole varmaan tarpeeksi vielä koholla koska viimeksi työpaikkalääkäri suositteli Jos en ihan väärin muista oli jotain 150/90.

Ap

Vierailija
37/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti sellainen ruokavalio, jota olet valmis noudattamaan loppuelämäsi. Kyllähän millä vaan ruokavaliolla voi laihtua, ongelma vain on sen uuden "normaaliruokavalion" tasapainotus laihtumisen jälkeen sellaiseksi, että paino pysyy kurissa. Jos haluaa jatkaa herkkulinjalla, ei auta muu kuin syödä niitä herkkuja vähemmässä määrin, olo vaan ei välttämättä ole kovin hyvä pidemmän päälle jos ruokaa ei saa määrällisesti tarpeeksi kun päivän kalorit täyttyvät jo muutamasta herkusta eikä ravintoarvotkaan ole mitenkään erinomaiset. Esim kasvispainotteista ruokaa voikin sitten syödä enemmän saadakseen samat kalorit, olokin voi olla parempi. Yksilöllistähän tämä on, kullakin on uniikki energiantarve. Itse syön helposti liikaa jos syön ns. tavallista suomalaista kotiruokaa, joten syön kasvispainotteisesti, saa syödä enemmän eikä tule liikaa kaloreita. Aktiivisempi tai isompi ihminen taas ei välttämättä minulle sopivalla määrällä pärjäisi.

Vierailija
38/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa tullut paljon vaatauksia, kiitos!

Juon tosiaan paljon yli riskirajojen viikossa ja varmaan tämä painokin tekee sen että sietää alkoholia aika paljon. Meillä on kaljaa, viiniä jne aina kotona ja sitä on helppo ottaa raskaan päivän jälkeen.

Ap

Sinä kannat sitä raskautta kehossasi. Jos elämäsi olisi kevyempää, olisit sinäkin. Pakotetuilla ruokarajoitteilla luot lisää raskautta arkeesi, joka on jo muutenkin raskas. 

Vierailija
39/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät itse, mitä on tehtävä. Kukaan muu ei voi kertoa oikotietä, eikä ihmelääkettä ole. 

Älä tuhlaa rahojasi ihmerohtoihin, dieetteihin tai liikuntaguruihin. Ainoa mikä vaikuttaa on se mitä syöt ja juot. Siihen tarvitset vain sen tahdon, joka on sinulla sisälläsi. 

Vierailija
40/56 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholi ja sokeri pois niin laihdut näillä varmaan 20-25 kg, mitään muuta muuttamalla. Helppoa kuin heinän teko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi