Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Se on tiistai ELOisat***

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kelit nyt hellivät lomailijoita. Tällainen pallomaha ei nauti kyllä samalla tavalla...Vaatevarasto on kutistunut erittäin pieneksi ja mitään niistäkään ei tekisi mieli repiä päälle. Siihen taidan olla kaikkein kypsin tällä hetkellä, kaikki muu on ihan ok. No joku voisi todeta, että pienessäpä nuo ongelmat ovat, mutta tämä on ainoa asia joka raivostuttaa, muiden edessä ollaan vaan nöyriä.

Mies on koko viikon taas töissä niin, että käy vain nukkumassa kotosalla. Hoidamme parisuhdetta kännykässä. No miehen rakkausviestit ovat kyllä ihania! Ei auta valitella, hyvä kun miehellä on yksityisyrittäjänä paljon töitä. Jospa syksyllä olisi hieman kevyempi aikataulu, kun tuo vauvakin on talossa...

Herkuttelusta oli puhetta...Minä en normaalisti ole mikään herkkupehva, mutta nyt kyllä kahvipulla maistuu niin ja jätski ja keksit...suklaata tai karkkia ei tule pahemmin syötyä. Painoa ei ole vielä tupsahtanut mittariin kamalasti, mutta saa nähdä kuinka käy loppuraskaudesta. Minun ei pitäisi syödä vauvan koon takia mitään makeaa, mutta en ole ollut paikalla kun itsekuria on jaettu raskauden ajaksi. Raskauden jälkeen saa tehdä kyllä imetyksen lisäksi hieman töitä, että pääsee omiin mittoihinsa. No lenkkeily syö kiloja, mutta ne kadonneet vatsalihakset olisi kiva taas löytää.

Nimikeskustelu on ollut meillä vilkasta. Jokaisella tuntuu oleva mielipide asiasta. Katsotaan nyt ...

Sitten pienemmät riitelevät...mentävä...Palaan. Aurinkoa tiistaihin!

Opemamma ja vimpula rv 32

Vierailija
2/21 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania lomapäivä täällä vietellään, olen jo kolmatta viikkoa lomalla ja aina vaan paremmalta tuntuu tämä elämä ilman työstressiä. Kyllä taitaa olla niin, että töistä irrottautuminenkin ottaa oman aikansa. 4 vuotiaan pojan kanssa on keksitty kivaa tekemistä, puistoa ja uimarantaa ja viikonloppuisin mennään sitten koko perhe mökille. Mukavat kelit senkun vaan jatkuvat....

Meilläkin on nimeä mietitty, kun tulokkaan sukupuoli on jo tiedossa (toinen poikahan sieltä tulee). Yksi nimi on vahvoilla ja mutta saas nähdä nyt. Mies on tyrmännyt monta ehdotusta, joten jos kompromissi löytyy niin täytynee tyytyä siihen.

Vointi on hieno, mitä nyt yöt ovat vähän vaikeita välillä. Hyvän asennon löytäminen on tuskan takana ja entäs se kääntyily sitten. Muutama viikko enää ja sitten tämä on mun osalta ohi, eli tämä vauva jää viimeiseksi. Siksi koetankin nyt nauttia ja ottaa ilon irti odotuksen hyvistä puolista.

Pitäisi varata aika synnytyspolille kontrollikäyntiin, ajanvaraus on vaan niin hassuun aikaan iltapäivällä, että se hurahtaa huomaamatta ohi, tänään pitää varmaan laittaa puhelimeen muistutus jotta saa sen ajan ensi viikolle.

Vointeja kaikille!

Omppupomppu rv 34+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kömmin ylös sängystä, mies ja pikkuneiti nukkuvat vielä...:) Joo, kovin ollaan lomarytmissä koko perhe, aamut venyy välillä ihan mahdottoman pitkiksi! Mutta ei se mitään, eilen jouduin nousemaan tytön kanssa jo kuudelta ja nyt oli ihana nukkua niin pitkään kuin unta riitti.

Näyttää olevan hikinen päivä taas tulossa... Ei hyvä. Eilinenkin meni suurimmaksi osaksi sisätiloissa, sillä ulkona on kertakaikkiaan ihan liian kuuma minulle, jalat ja sormet turpoavat välittömästi! Eilisessä neuvolassakin olin kehittänyt vajaassa viikossa 800g lisää painoa, joten nestettä on... Niin ja siitä verenpaineesta, alapaine oli nyt lähtenyt laskemaan eli enää ei ole pelkoa päällä raskausmyrkytyksestä. Sf-mitta oli pienentynyt eli olisikohan se vauva taas laskenut alaspäin? Torstaina lääkäri, jossa sitten katsotaan onko kohdunsuulla tapahtunut mitään.

Nyt lueskelemaan eilistä pinoa, palailen ehkä myöhemmin.

Pantoufle 36+1

Vierailija
4/21 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomaton yö takana,siis mua supisteli (kivuttomia) niin eilen koko päivä + että kymmenen jälkeen alko 5min sisällä 3 kertaa supistaa joka jatku sen jälkeen n.3-5min välein,mulla oli kyllä niin vaikee olla,mies jo sano et pitääköhän lähtee näytille,mut tuskimpa ois mitään tehny. aamulla heräsin niin masukovana,onkohan se ihan normaalia että kokaika masu pinkeenä..vaavi liikkuu kyllä ihan normaalisti et sitä ei tartte pelkää..

sitte tilasin kameraan muistikortin ja mä osasin tietty valitsee väärän ja avasinki sen paketin,kyllä mä oon sitte tyhmä joskus :D

eipä kivasti alkanu tää päivä..:(

nooh,jos lähtis pihalle,palailemisiin..

k.h.p ja tärppi 32+2

Vierailija
5/21 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo helteistä on, mutta ei tuolla varjossa nyt ainakaan aamupäivällä ihan mahdottomalta tuntunut lueskella.

Hitsit eilen aloin lukemaan jotain sektiokeskustelua jostain ja luin siitä erikoismaksuluokka sektiosta. Niin ja tuli mieleen, että hitsit nyt pelottaakin synnytys ja olisiko ollut sittenkin kivaa vaikka maksaa siitä sektiosta ja hoitaa koko homma ihan taju kankaalla :) No ei mua nyt niin pelota, että mihinkään pelkopolille kannattaisi mennä. Pikkasen vaan tuntuu kauhealta näin etukäteen. Leikkauksia ja toimenpiteitä kun en taas hölmönä oikein osaa pelätä ;) No joo ei tässä auta kuin odotella miten sen synnytyksen kanssa mun kohdalla sitten käy kun ei ole kokemusta. Voihan se mennä kohtuullisen hyvinkin, jos saa vaikka kaikki epiduraalit sun muut.

HERKUTTELUSTA: Täälläkin maistuisi kyllä kaikenlainen herkku, mutta nyt olen kovalla itsekurilla pysynyt irti epäterveellisimmistä ruoista että vähän hidastuisi massan kertyminen. Tosi kivasti sitä kuitenkin voi herkutella kaikenlaisilla kesäisillä kasviksilla ja marjoilla ja hedelmillä :)

NIMET:

Meillä on keksitty jo tytön nimi melko varmasti kokonaan. Olisi se tosiaan helppoa, jos olisi ainoa nimen päättävä osapuoli. Kun nimiä karsiutuu helposti aika paljon jotta ne molempaa miellyttäisivät.

k.h.p:

Kuulostaa kyllä aika tiuhalta toi supistelu, ehkä kannattaisi kuitenkin soittaa neuvolaan tai synnärille jos tänään jatkuu. Eihän sellaisesta tarkastuksesta ainakaan mitään haittaa olisi. Ne voisi samalla sulkea pois ne tulehdukset. Taitaa olla, että viikon 34 jälkeen ei paljoa estellä, mutta sitä ennen kyllä...Tsemppiä!

Pia rv 36

Vierailija
6/21 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista tiistaita Elokuiset!

Täällä ollaan oltu totaalisessa nettipimennossa kohta kuukausi. Mökillä hurahti viimeiset melkein kolme viikkoa, nyt aletaan pikkuhiljaa palailla normaaliin kotielämään. Kauhea kasa pyykkiä odottaa pesijäänsä, kukahan ilmoittautuisi vapaaehtoiseksi...

Olen siis aivan pihalla kaikista käydyistä keskusteluista, mutta koitan koluta edes muutaman edellisen pinon läpi. Tapaaminenkin teillä varmaan oli, mitenkäs meni? Olisi ollut tosi kiva olla paikanpäällä, mutta kun oltiin jo sillon mökkitunnelmissa.

Omaa napaa. Massu kasvaa tasaisesti, kilot on onneks pysyneet koko kesän kurissa! Taisin kerätä niitä kiloja talvella vähän liikaakin, joten eipä haittaa yhtään, vaikkei tulisi enää grammaakaan lisää painoa ennen H-hetkeä! Pikku-ötökkä tajusi juuri ennen lomille lähtöä kääntyä pää alaspäin, olo helpotti heti! Ja olenkin jaksanut ihan kivasti puuhastella tyttöjen kanssa mökillä. Ainoa harmi oli kauhea flunssa joka iski just ennen lomille lähtöä ja kesti pari viikkoa. Se vei kyllä viimeisetkin voimanrippeet. Ja siihen päälle kauhea helle... Huh huh, kyllä oli vähäksi aikaa kestämistä. Mutta nyt onneksi nuhat jo takanapäin! Perjantaina olis neuvola ja lääkäri, saas nähdä vieläkö on paikat tiukasti kiinni. Kipeitä suppareita ei ole ollut, mutta iltaisin vatsa on kyllä tosi pinkeenä, ja välillä on alapäässä sellanen paineen tunne, että kohta sieltä tullaan räjähtämällä pihalle! Vielä kun malttaisi pari viikkoa, nii sitten saisikin jo tulla. Odotamme kaikki jo malttamattomina uutta tulokasta. Pyykit on kyllä vielä pesemättä ja turvakaukalo hankkimatta, mutta ne saan tällä viikolla hoidettua. Sitten vaan odotellaan!

Nyt on pakko painua pyykkien kimppuun ja ruoan laittoon, mutta palailen kyllä myöhemmin.

Kirppu ja masukas 36 tasan

Vierailija
7/21 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hellöy...

tänne ei mitään uutta... tai no..... viime yönä alko tän mamman hormonit hyrrätä piiiitkästä aikaa :P... onneks oli mies hereillä :).. edellisen kerran tää on tehny aloitteen joskus 35 viikkoo sitten (mitkähän oli sillon jälkiseuraukset??? ;))... Mutta ihme oli ettei supparit vaivannu armastelun jälkeen laisinkaan, muutama kovotus vain.. ilmeisesti miule tosiaan käy taas niin, että mitä pidemmälle mennään sitä vähemmän suppareita.

k.h.p: oletko juonu riittävästi??? se kun on tuo kohtukin lihas ni alkaa nestevajauksessa kivasti krampata..

PANTOUFLEkos se kirjotteli et on perhe kesärytmissä.. meillä vähän sama homma.. tosin tänään herätin tytön kasin jälkeen ettei ihan menis kaikki plörinäksi. Mie tykkään pitää tietyistä rutiineista niin kovasti kiinni (meillä ne varmaan onkin enemmän minua kuin lasta varten).

Niin kovasti tekis mieli alkaa muuttaa tätä tietsikka huonetta lasten huoneeksi, mutta olen niiiiiin saamaton :(.... no jos mie jossain vaiheessa sitten...

nyt päivän jatkoja. tää köllähtää soffalle.

hanneli ja natikka 35+2

Vierailija
8/21 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sokerirasituksessa käyty ja samalla kävin maksakokeessa. Nyt oli jo Alat 88, eli ylitse ohjearvojen. Hepatoosi näyttää siis iskevän minuunkin. Neuvolantätini on kesälomalla ja sijainen ei tuntunut tietävän miten toimia. Pyysin häntä järkkäämään lähetteen äitipolille, tietämykseni mukaan maksa-arvot nousevat nopeasti ja sehän on vauvelille vaarallista, voi tulla happikato ja sitä myöten kohtukuolema.

Sokerirasitus taisi olla normaali, pitää vielä varmistella sitä uudelleen kunhan soitan neuvolaan ja kysyn miten lähetteen hommaamisen kanssa on käynyt.

Miten lie tammikukka, hän valitteli kutinaa. Mulla ei kutinaa tuntunut, mutta tiesin jo ekan raskauden perusteella että arvoja on syytä seurata nyt loppusuoralla tiheään.

Elluli rv 32 + 6

Vierailija
9/21 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lomalaisella nää viikonpäivät vähän sekaisin.

Äitiyspakkauksen viimeiset vaatteet kuivuvat parhaillaan, joten pikku hiljaa alkaa olla suurin osa romppeista valmiina. Unipussinkin sain eilen tehtyä. Imetysliivit pitää vielä ostaa, mutta ehkä vasta mahdollisimman lähellä h-hetkeä. Kaupassa pällisteltiin miehen kanssa eilen kaikkia pieniä vauvanhoitotarvikkeita: öljyjä, voiteita ja puhdistuspyyhkeitä. Tarvitaanko niitä puhdistuspyyhkeitä kotosalla? Nimin. luullut, että vauvan peppu pestään vedellä hanan alla, ei vielä käytännön vaipanvaihtokokemusta...

No, nyt se mies huutaa pitsalle kesken kirjoittamisen, voi voi kun passataan ihan väärään aikaan! :)

Ehkä vielä palaan,

Picapica ja Peukaloinen 33+5

Vierailija
10/21 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut kyllä aivan mahtavat kesäsäät, harmi ettei niistä tässä tilassa juuri nauti. Lämpö tuntuu vievän viimeisetkin voimat. Tosin esikoisemme nukkuu 2-3 h päikkärit sisällä juuri pahimpaan kuumuusaikaan ja itsekin pysyttelen viileässä alakerrassa enkä vedä levyksi takapihalle ;)

RYTMEISTÄ¿sama homma täällä Hanneli tykkään myös itse rytmitetyistä päivistä, jotenkin pysyy paremmin päivä koossa. Olen vielä aamuvirkku, joten herään helposti aikaisin.

Esikoisellamme meni pari edellistä päivää vähän vähillä unilla ja eilen ilta- ja iltapäivän oli mummilassa aika riehakasta toimintaa. Hyppinyt trampoliinilla, uinut vesisaavissa ja juosksennellut ympäriinsä. Olin itse sitä mieltä että meni vähän yliväsymysriehumiseksi ja viime yönä poika heräili useat kerrat itkemään. Poika tykkää kyllä kovasti hyppiä trampoliinilla, mutta omasta mielestä liika on liikaa. Mies ei ollut samaa mieltä, olenko sitten vähän ylivarovainen??

NIMISTÄ¿.mekin ¿päätettiin¿ eilen tulokastytön nimi, sikäli kun tyttö sieltä sitten kans tulee ;) Eihän sitä lopullisesti voi lyödä lukkoon ennen kuin näkee uuden ihmisen. Esikoisen nimi säilyi raskausajalta.

Picapica¿me pestiin kotona aina vedellä kakkapesut. Toiset kai tykkää enemmän pyyhkeistä tai käyttää vaikka öisin jos vesipiste kaukana. Meillä pojan iho eikä äidin nenä tykännyt muka hajusteettomista puhdistuspyyhkeistä.

Kunhan poika tuolta heräilee niin lähdetään käymään kotieläinpuistossa. Meijän jälkeläinen on oikea kaupunkilaislapsi vaikka pienessä kaupungissa lähiössä asutaan! Ei olla nähty juuri koiria ja kissoja enempää kotieläimiä.

petraelena 33+4

Vierailija
11/21 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuli vähän pilvisempi päivä, niin pystyi jo olemaan ulkonakin jonkin aikaa. Kohta täytyy varmaan käydä hakemassa tuoreita mansikoita ja herneitä ja yrittää pysytellä erossa kovin suolaisista ja makeista herkuista (nimimerkillä aamupalaksi Tuplan syönyt...)

Jotenkin on kyllä vauva-asiat vallanneet mielen ihan totaalisesti. Yksi tuttavani sai vauvan viime viikolla, yhdellä kaverilla on laskettu aika tällä viikolla ja siellä jännäillään supistusten kanssa, toinen kaverini soitteli aamulla neuvolakuulumisia, yksi tuttava ilmoitti eilen leikkipuistossa odottavansa pikkukakkosta, jne. Ainakin näyttää siltä, ettei äippälomalla tarvitse linnoittautua yksin neljän seinän sisälle, vaan että seuraa on varmasti tarjolla aina kun sellaista kaipaa.

Jaa jaa, nyt menen hetkeksi pötköttelemään. Meidän neiti on TÄYSIN HURAHTANUT Mansikka-Marja-videoihin ja haluaa tuijottaa sitä JATKUVASTI... Saa katsoa sen nyt kerran läpi ja sitten vielä kerran illalla, niin saa mammakin vähän loikoilla välillä.

Pantoufle

Vierailija
12/21 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellettä riittää, ja yhdistettynä tuplamahaan kaikki voimat hukassa.

Neuvolakuulumisia pikaisesti: maha senkun kasvaa, sf-mitta jo huikeat 42,5 cm. Kuinka isoksi se oikeen voi kasvaa? Etenkin kun olen vaan 160 cm pitkä. Paineet ja kaikki muukin oli ok. Turvotusta edelleen, mutta painonnousu oli nyt vaan 175g/viiikko, edellisellä kerralla yli 600g/viikko, taisi näkyä turvotukset jo edelliskerran punnituksissa.

HERKUTTELUSTA, äsken herkuttelin syömällä puoli litraa mansikoita, ja pienen siivun vanilija jäätelöä. Raskausdiabeetikon herkkuhetket on aika vähissä, mieliteoille ei voi antaa periksi, onneksi sentään välillä voi jotain syödä, vaikka hedelmät ja marjatkin on aika rajoitetusti sallittuja.

NIMISTÄ, eilen viimeeksi mietittiin nimiä, ei vaan tunnu sopivia löytyvän, varmaan menee aika viimetippaan. Pitänee ensin varmistua mitä sukupuolia on tulossa ennenkun jaksaa tosissaan panostaa nimien miettimiseen. Pääsette kuulkaa helpolla te, jotka vain yhdelle lapselle nimeä mietitte :)

PETAREISTA ja muovifroteista oli joku päivä puhe, meillä oli esikoisen aikaan käytössä kaksi petaria, toisen ollessa pesussa toinen oli käytössä. Sattui silloin kohdalle jotain kakkoslaatua olevia petareita, jotka ei maksaneet paljon mitään. Eikä ne nyt mahdottomia taida ykköslaatuisetkaan maksaa.

Nyt huilimaan ja keräämään voimia, josko jaksaisi illalla lähteä Imatran big band festareita kurkkaamaan ja kävelykadulle kuljeksimaan.

Hyvää päivänjatkoa kaikille.

Babybel ja muksut rv 34+4

Vierailija
13/21 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PICAPICA: Ei niitä kosteuspyyhkeitä välttämättä tarvitse, mutta onhan niitä kiva olla olemassa. Voivat tulla tarpeeseen joskus jos on joku isompi kakkavahinko tms. Hyvin pärjäätte ilman, muttei niistä siis haittaakaan ole ;) Hih, olipahan vastaus, auttoi varmaan kovin.

NIMISTÄ ja VALMISTELUISTA: meillä on nimikeskustelu tyrehtynyt täysin. Mies ei ole innostunut keskustelemaan mistään vauvajutuista. Hän myös väitti laittavansa kaikki sängyt ja laatikostot yms kuntoon sillä välin kun minä olen sairaalassa vauvan kanssa. Täytyy vielä yrittää ylipuhua sitä, koska muuten se vaan laittaa kaikki huonekalut ihan järjettömiin paikkoihin... ja muuta mukavaa. Meillä nimittäin pitää tietokone siirtää pois täältä makuuhuoneesta pinnasängyn tieltä johonkin (epäselvää vielä minne tämä kombinaatio edes mahtuu tässä pienessä asunnossa) ja lasten huoneeseen taas pitää saada lisää tilaa, jotta sinne saadaan kirjahylly täältä meidän makuuhuoneesta ja, ja ja... Lastenhuoneen sohvankin haluaisin jo heittää huitulan tuuttiin. Yksin en siihen pysty ja tota miestä ei nyt tällä hetkellä saa mihinkään ylimääräiseen hommaan. Sen mielestä " Onhan meillä vielä pari kuukautta aikaa, mitä sä oikein hössötät" .

CALMETESTA: mä sitä täältä vissiin kysyinkin jo aiemmin, mutta uudelleen vielä utelen että meinaatteko kaikki calmetoittaa vauvanne? Mä olen ymmärtänyt, että nyt ne meinaa lopettaa sen jo syyskuun alusta sen calmetoinnin. Tekisi mieli jättää se ottamatta kun tuo nuorempi tyttö sai aikanaan siitä niin pahan mätäpaiseen. Ja nykyisinhän on käytössä se tanskalainen (?) rokote, jossa on vielä suurempi todennäköisyys saada komplikaatioita kuin aiemmin.

MAKSALÄISKIÄ onko tullut teille muille? Mulla on kivat " viikset" ja otsassa ruskea kolmio. Myös käsiin rystysiin on tullut ruskeat värjäytymät. Jippii. Poistuuko nämä edes raskauden loputtua?

Tänään juuri mietin, että milloinkohan seuraava elokuinen syntyy? Jännittävää.

Jamssa rv34+3

Vierailija
14/21 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi nimittäin jo eilen tuntua turhan tukalalle, kun varjossakin oli +27 ja se ainokainenkin tuulenvire yhtä kuumaa. Nyt aurinkoista, tuulista ja just mulle sopivaa, jessss...

picapica: Ne puhdistuspyyhkeet on ihan käteviä hoitolaukussa reissun päällä ollessa, kun aina ei ole vesipesun mahdollisuutta. Pieni paketti riittää ellei kyseessä ole oikea kakka-automaatti (selviää kyllä aikanaan ;0) Myös vesi voi kuivattaa vauvan ihoa, jos on oikein herkkäihoinen, joten muutama tuttu on sen takia käyttänyt kotioloissakin noita pyyhkeitä. Tosin kuivattaa nekin herkkäihoista.

Nimi on osittain hakusalla, tytön nimi ois selvillä, mutta pojan nimeä mietitään. Tai on sekin aika varma, mutta pitää katsoa, onko vauva nimensä näköinen. Tulokkaan sukupuoli on kyllä 99,9% selvillä, mutta katsotaan nyt, pitääkö lääkärin varma tieto paikkaansa...

Tänään sain vauvansängyn pedattua valmiiksi; siinä alkoi jotenkin tuntua, että totta tämä on sittenkin! On väliin ollut jotenkin niin epätodellinen olo, että sitä odottaa heräävänsä ja toteavansa kaiken olleen unta. Ei kyllä äkkiseltään tämän masun kanssa luulisi uneksivan =0) Nyt ois kuitenkin kaikki valmiina sairaalakasseja lukuunottamatta. Niidenkin sisältö on suunniteltu, pakkaaminen vain puuttuu. Olen tämmöinen " aina hyvissä ajoin" -tyyppi kaikessa...

Vaihtaako teidän muiden vauvat asentoa usein? Tarkoitan niin, että potkisi toisena päivänä vasempaan kylkeen ja seuraavana oikeaan? Tämä meidän vauveli kun tuntuu jämähtäneen yhteen kohtaan ja potkii ainoastaan oik.kylkiluiden seutuun haroen samalla käsillä oik.alamahalle. Joskus harvoin potkut kohdistuu minun selkärankaa kohti, mutta missään vaiheessa ei ole potkinut vas.puolelle paitsi ehkä ihan silloin alussa, kun liikkeet alkoi tuntua. Olenkin ajatellut kysyä asiasta ma neuvolalääkäriltä, kun tuntuu, että alan miettiä asiaa yhä enemmän ja enemmän. Eihän vauvalla tietenkään enää liikoja tiloja ole liikkumiseen, mutta silti...

Neeuska rv 34+6

Vierailija
15/21 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks edellistä iltaa/yötä on menny BB-humussa ja nyt on veto totaalisesti pois.Sunnuntaina olin miehelle kuskina ja vierähti pitkälle aamupuolelle kotiin tulo, kun oli paikalla niin paljon sukulaisia. Eilen olin teltassa kuuntelemassa mm. Semmareita,mikä olikin tosi hyvä! Tietenkään en saanu eilen enkä tänään aamulla nukkua. Eilen piti herätä laittamaan esikoinen kesäleirille ja tänään piti suunnata aamulla Lpr:taan äitipolille. Huomenna on aamulla labra...voikun saisin torstaina nukkua!!

Äitipolikäynnillä oli tänään kaikki kunnossa. Siellä otettiin 20 minsaa sydänkäyrääkin. Syke oli koko ajan hyvin tasanen n.130 lyöntiä minuutissa. Liikkeitä tuli aika vähän ja miulle tuotiinkin välillä kylmää vettä juotavaks ja se saikin vauvaan vähän eloa. Mie kyllä kerroin niille, että vauva melskas koko yön konsertissa hurjasti, joten kai senkin on välillä nukuttava. Ymmärsivät hyvin..oli lääkärikin ollu eilen samassa konsertissa. Ultran mukaan vaaveli on n.2,4kg eli viikkoja vastaavan kokonen. Ihmettelin kyllä kun lääkäri sano miun kohtua siron kokoseks! Miehen kanssa kun ollaan päivitelty miun isoa mahaa ja se epäili viimeeks tänään, että sieltä varmaan löytyy piilosta toinenkin vauva! Toivottavasti iso maha ei oo pelkkää läskiä :(. Painoa on tullu parin viime päivän aikana 2kg, mutta ei ne siellä ees maininnu siitä mitään!? Ite kyllä huomaan, et alkaa olla turvotuksia. Eilen oli pakko ottaa sormukset pois, kun jotenkin sain ne vielä revittyä. Viikko sitten ne liikku ihan helposti. On tainnu tää valvominen , helle ja BB-ruokavalio (pizzaa, mäkkärin sapuskaa, lakuja, limua..) tehdä tehtävänsä.

Äskeisessä olikin vastaus siihen, että mie oon herkutellu mielettömästi koko raskaus ajan. Miulle maistuu aina herkut hyvin, mutta ylensä saan vähän hillittyä itteäni. Nyt ei oo mitään kontrollia. Tällä syömisellä oisin lihonu ilman raskauttakin kymmenen kiloa tässä ajassa! Onneks raskaus vähän armahtaa, kun kulutus on normaalia suurempi. Silti miulla on synnytyksen jälkeen vaikeuksia tiedossa, että saan tän herkuttelukierteen katkastua.

Puhistuspyyhkeistä oli puhetta. Meillä niitä käytettiin kyläreissuilla. Meidän poika teki monta kuukautta kakat joka vaippaan eli muistaakseni ennätyspäivänä 11 kertaa!! Sillon ei jaksanu jokaista suttua lähteä pesemään veden alle. Puhistuspyyhkeet on ihan käteviä myös isompien muksujen käsien pyyhkimiseen esim. näin kesällä kun käydään autolla jätskin ostossa.

Muovitettu frotee meillä on ollu petarin päällä heti lakana alla. Se on totta, et se hiostaa hurjasti. Kokeilin sellasta joskus myös meidän sängyssä, kun yöllä valu rinnoista maitoa niin paljon ja vauvakin saatto pulautella meidän sänkyyn. Pojalla oli kuitenkin ihan ehdottomasti pidettävä sellasta sängyssä, kun se kasteli öisestä vaipanvaihdosta huolimatta lähes joka yö sängyn ihan märäks. Sillon tuli kokeiltua varmaan kaikki kaupasta saatavat vaippamerkitkin, mut mikään ei auttanu. Meillä oli aika vaativahoitoinen poika vauva-aikaan! Toivottavasti tällä kertaa päästään helpommalla.

Taidan lähteä syömään ja jättää vähän tilaa muillekin. Ihan outoa, kun saa kirjotella kaikessa rauhassa keskeytyksettä. Poitsu on ollu naapureitten kanssa rannalla kolmisen tuntia!

Hipsuhiiri ja Pipana 35+2

Vierailija
16/21 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Olin tänään äitipolin ultrassa, koska sf-mitta ollut alakäyrän tuntumassa. Ei ole liian pieni tämä vauva! Painoarvio oli 2,2 -2,4 kg, tätä tahtia kuulemma laskettuna aikana n. 3,5 kg. Sydänkäyrä otettiin vauvalta, 140-150 välillä sykkeet. Ja oli pää alaspäin, joten kaikki näytti olevan ihan hyvin.

Tutkimusten jälkeen olin kaverin kanssa kaupungilla, käytiin syömässä ja kaupoissa. En ostanut muuta kuin siskolle synttärilahjan ja torilta mansikoita ja herneitä. Vauvanvaateosastot vetivät puoleensa magneetin lailla, mutta hillitsin itseni. Aika kasa noita vaatteita jo on, äitiyspaketin vaatteet, joitakin itse ostamia sekä oman äitini nurkista valitut palat n. 30 vuotta vanhoista vaatteista. Ja pari tuttua luvannut tuoda käytettyjä vaatteita, ja varmasti niitä saa myös lahjaksi sitten joskus.

Kiva päivä oli siis tänään. En nyt muista, mitä muuta piti kommentoida, palaillaan taas... Mantse 34+2

Vierailija
17/21 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippii mies kävi etolassa juuri eli nyt odottelen sitten kylpyammetta ja muovifroteeta kotiin. Kun tämä varusteluvimma on niin paha :)

jamssa: Mulla pienet ns. kauneuspilkut käsissä tuntuu tummuneen ja näyttäisi niitä pikkuisia ruskeampia juttuja olevan enemmän käsissä kuin normaalisti. Naamaa olen yrittänyt kovasti suojata voiteella ja lipalla, kun huomasin et jotain ihan pientä maksaläiskän tyyppistä tuli jonnekin kulmakarvan yläpuolelle :( Eli et ole yksin ainakaan tämän asian kanssa. Toivottavasti lähtee pois talvella! Muuten on rumannäköistä valkeassa naamassa.

Hauskaa tosiaan kun kesällä on suomi täynnä kaikkia kivoja kesätapahtumia kuten siellä Imatrallakin se BB. Viime vuonna tuli käytyä oopperajuhlilla, mutta tänä vuonna ei varmaan oikein mihinkään musiikkijuhlaan olla menossa.

Pia

Vierailija
18/21 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOTEUSPYYHKEET: Juuri noin olin ajatellutkin, että reissussa, mökillä yms. ne varmaan ovat käteviä, mutta kotona niitä ei ole *pakko* olla valmiina, kun sairaalasta tullaan.

SÄNGYNSUOJAT: Onko kukaan (esim. kestovaippailija) kokeillut sellaista hahtuvalangasta tehtyä villaista sängynsuojaa? Jostain luin, että sellainen ei olisi niin hiostava, mutta keräisi kuitenkin kosteuden itseensä, jolloin patja säilyisi kuivana. Vielä ehtisi varmaan tehdä sellaisen poropeukalompikin (eli siis minä). Muovifroteetakin on kyllä Etolasta jo pari palaa haettuna.

NIMET: Meillä on ollut jo pari viikkoa pojalle ja tytölle koko nimet valmiina. Pitkään oli vain tytölle eka nimi ja pojalle toinen, joka periytyy miehen suvusta kuin Manulle illallinen. Olen niin helpottunut, kun ei tarvitse nimikeskusteluista enää stressata. Lopulta oltiin yllättävän helposti yhtä mieltä kokonaisuuksista ja etunimien lukumäärästä. Ja kun katsoin päiväkirjastani plussauspäivältä ensimmäiset nimiajatukseni, ne ovat juuri nuo, joihin lopulta yhdessä päädyttiin. Tätä älkää kertoko miehelleni. :)

RINTALIIVINSUOJAT: Onko kellään ollut sellaisia pestäviä? Monetkohan sellaisia olisi hyvä olla? Riippuu tietysti maidon tulon määrästä, mutta jos noin haarukoiden että parit vai paritkymmenet? Ei ole kyllä mitään käsitystä siitäkään, paljonko niitä kertakäyttöisiä kuluu päivässä.

Kyselyiässä

Picapica ja Peukaloinen edelleen 33+5

Vierailija
19/21 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on ollut taas helteinen päivä! Olen ollut koko päivän poissa kotinurkista ja saanut pienen helpotuksen allergiaankin, mutta kun taas kotiin pääsin, niin samantien alkoi silmät kutisemaan. Pitäisi kai vain hillua keskustassa kaiken aikaa, ettei tarvitsisi olla lähelläkään luontoa. Me asumme pellon laidalla, jossa näyttäisi kasvavan kaikki pujot, timoteit ja kaikki muutkin inhottavat heinät, joille olen allerginen.

Olin siis tänään hemottelemassa itseäni eli aamupäivällä kampaajalla ja sitten sen jälkeen shoppailukierroksella. Mutta jäi shoppailut kyllä tekemättä. Ei tehnyt mieli ostaa itselle mitään, ei lapsille eikä kotiin. Haahuilin pitkin keskustaa ilman mitään päämäärää ja yritin poiketa muka ostoksilla, mutta mitään ei tarttunut käteen. Ehkä hyvä niin.

NIMISTÄ: Meillä ei ole vielä täyttä selvyyttä tulevan vauvamme nimestä. Meillä olisi parikin nimeä valmiina pojalle, mutta tyttöjen nimistä emme ole päässeet täysin yhteisymmärrykseen. Meillä on tällä hetkellä kaksi vaihtoehtoa, toinen minun ehdottamani, jota mies pureskelee ja toinen hänen ehdottomansa, jota minä pureskelen. Molemmat nimet olisi ihan kivoja. Olisi kiva, jos saisimme päätöksen tehtyä ennen vauvan syntymää. Mutta saa nähdä.

JAMSSA: Minullekin on ilmestynyt MAKSALÄIKKIÄ kasvoihin!! Ja tosiaan ylähuulen päälle etenkin, joten näytän myöskin siltä, kuin olisi viikset kasvanut :(. Ei kivaa. Jostain luin, että pigmenttiläiskiä tulisi helposti raskaanaoleville, ja siksi olen yrittänyt suojata kasvojani. Mutta näköjään niitä on tullut joka tapauksessa. Toivottavasti tosiaan lähtisivät myös itsestään poiskin. Olen kyllä nähnyt mainoksen jostain pigmenttiläisikiä vaalentavasta voiteesta. Täytyy varmaan aloittaa taistelu läiskiä vastaan, kunhan vauva on syntynyt ja kesä ohi. Olipa mukava kuulla, etten ole " läiskineni" yksin.

OMAA NAPAA: Olo on ollut varsin siedettävä pari viime päivää, jos ei oteta allergiaa huomioon. Viime yönä nukuin pitkästä aikaa koko yön heräämättä. Oli luksusta herätä 6.15 esikoisen tönimiseen, kun tajusin, etten ole kertaakaan yön aikana herännyt. Oli tosi levännyt olo. Supistuksista en ole kärsinyt, en myöskään turvotuksesta tms. Ainoana vaivanani on tällä hetkellä alaraajojen puutuminen, joka varsinkin kävellessä on tosi kurjan tuntuista. Vauva on tosi aktiivinen ja työntää pyllyään sekä polviaan (tai kyynärpäitä) vasemmalta puolelta vatsanahan läpi. Tänään tunsin pari kertaa todella hassun " muljahduksen" tosi alhaalla, suurin piirtein karvoituksen kohdalla ja mietin, että mikäköhän se oli. Olisiko vauva jo laskeutumassa??

Jaahas, pitäisi lähteä kastelemaan nurmikkoa ja kukkia. Mies tuolla on juuri saanut ruohonleikkuun päätökseen.

Pepper (35+5)

Vierailija
20/21 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIIVINSUOJUKSISTA: Mulla on ollut käytössä pestäviä suojuksia ja olen pärjännyt edelliset imetyskerrat kolmella parilla. Mutta mulla ei kyllä yleensä rinnat vuoda mitenkään paljon, ja alkuun ensimmäisinä imetysviikkoina käytin aina toisella rinnalla maidonkerääjää kun imetin vauvaa. Itse en tykkää kertakäyttöisistä. Jotenkin ne tuntuvat saavan aikaan kutinaa ja hankaavatkin epämukavasti. Kestosuojat pesee nopeasti ja ne myös kuivuvat todella pikaseen.

Vielä MAKSALÄISKISTÄ: Mä olen myös rasvannut jatkuvasti kasvoja ja muutakin kroppaa, mutta silti on tullut tummia läikkiä. Lisäksi nämä mun rystysten läiskät ovat tulleet silloin, kun olin päivät työssä ulkona ja koko ajan hanskat kädessä, joten ainakaan liiasta auringosta ei välttämättä ole kyse ;) Nyt olen sitten saanut " kasvatettua" myös sen linea negran mahaani. Ja napa on ihan tummanruskea sekin.

SUPPAREISTA: tänään on ollut tosi epämukava olo varsinkin iltapäivästä lähtien. Olen vaan ollut kotosalla ja laitellut pyykkiä, istunut koneella ja lukenut sohvannurkassa opiskeluun liittyvää kirjallisuutta. Silti on ollut tosi voimakasta supistelua. Lisäksi on ollut sellaisia inhottavia viiltotuntemuksia kohdunsuulla... Ensi viikolla on lääkäri, joten sitten sitä kuulee saako nämä tuntemukset mitään aikaan. Ikävää jos tällainen jatkuu vielä monen monta viikkoa, vaikka supparit eivät mitään kivuliaita sinällään vielä ole. Ärsyttäviä lähinnä.

Jamssa rv34+3 edelleen