Whatsapp-kyylät
Ootteko Whatsapp-ryhmissä, joissa osa ei ikinä kommentoi mitään mihinkään?
Hiljaa seuraavat taustalla eivätkä poistu kuitenkaan.
Myös hiukan outoa, että on jotakin sellaisia ryhmiä joihin joku ei enää edes kuulu (vaihtanut työpaikkaa tai joukkuetta) eikä siltikään tajua poistua ryhmästä, ei vaikka olisi vinkattu?
Tää av on eri juttu luonnollisesti, kun tänne tullaan lukemaan muiden juttuja ja myös viihtymään.
Jotenkin itteeni ärsyttää jos joku koko ajan seuraa juttuja taustalla antamatta itsestään mitään.
Itellä ei oo munaa poistaa ketään ryhmistä.
Kommentit (26)
No kun se lukee sen ryhmän aikajanalla
"Henkilö X poistui ryhmästä"
Se on kuin huutomerkki, että hei, tämä henkilö on nykyään jotenkin meistä muista poikkeava.
Siis miten tuo voi harmittaa, kun laittaisit kuitenkin ne viestit? Älä laita mitään viestejä, jos et halua ettei niitä lueta. Ainahan on ollut ihmisiä, jotka seuraavat taustalla.
Onko henkilöllä kuitenkin alun perin ollut syy kuulua ryhmään, eikä tämä tilanne ole muuttunut (työpaikan vaihto, harrastuksen lopettaminen tms)?
Tai voiko olla, että hän kokee, että sitä paheksuttaisiin että hän lähtisi ryhmästä?
Mua ei ole edes kutsuttu mihinkään ryhmään :(
No joskus oon jopa laittanut viestiä, että ryhmässä saattaa joskus olla jotakin sellaista työasiaa joka ei kuulu ulkopuolisille niin ryhmästä olisi hyvä poistua.
Ja silti tyypit ei poistu.
Miksi siitä ryhmän asioista ei voi olla kiinnostunut vaikka ei itse siihen enää aktiivisesti kuulu? Minulle on ainakin ihan sama onko joku aktiivinen tai ei.
No en mä ainakaan tykkää jos jossain ryhmässä roikkuu esim. työpaikan vanha sijainen joka näkee kaikkia pikkujoulukuvia ja muuta jota luonnollisesti vuosien varrella ryhmään ilmestyy. Ei niinkään että olis mitään salaista, vaan että kun ei kerran enää ole osa porukkaa.
Facebookissa ja Instanssa voi sitten seurata ketä tykkää, mutta Whatsapp on mun mielestä hiukan henkilökohtaisempaa.
Siis miks pitää roikkua siellä mukana?
Vierailija kirjoitti:
No joskus oon jopa laittanut viestiä, että ryhmässä saattaa joskus olla jotakin sellaista työasiaa joka ei kuulu ulkopuolisille niin ryhmästä olisi hyvä poistua.
Jos on salaisia työasioita, silloin heidät kyllä pitää poistaa, mutta tuollaisia edes jossain whatsapissa postaa? Monet eivät varmaan edes hoksaa poistaa itseänsä ryhmistä. Nyt kyllä pitää katsoa itseänsä peiliin eikä valittaa turhasta.
Vierailija kirjoitti:
No en mä ainakaan tykkää jos jossain ryhmässä roikkuu esim. työpaikan vanha sijainen joka näkee kaikkia pikkujoulukuvia ja muuta jota luonnollisesti vuosien varrella ryhmään ilmestyy. Ei niinkään että olis mitään salaista, vaan että kun ei kerran enää ole osa porukkaa.
Facebookissa ja Instanssa voi sitten seurata ketä tykkää, mutta Whatsapp on mun mielestä hiukan henkilökohtaisempaa.
Siis miks pitää roikkua siellä mukana?
Miksi ei vaan poista häntä ryhmästä? Äly hoi älä jätä.
Mä olen tuollainen "kyylä". Kerran pari olen vilkaissut mitä siellä on. Ei kiinnosta koko ryhmän touhu mutta ei ole jaksanut lähteäkään kun kutsuttu on.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä ryhmän asioista ei voi olla kiinnostunut vaikka ei itse siihen enää aktiivisesti kuulu? Minulle on ainakin ihan sama onko joku aktiivinen tai ei.
No koska jotkut Whatsappissa olevat ryhmät ei ole mitään Facebookin jättiryhmiä aiheena vaikka koirat. Ryhmä voi olla vaikka joku oma sählyporukka jossa on jäsenenä joku ihan vieras tyyppi, joku kaverin kaveri jonka piti joskus vuosia sitten tulla kerran pelaamaan eikä tullutkaan.
Ja siellä sekin roikkuu ja näkee viestit. Miksi?
Meinaa varmaan joskus vuosien päästä tulla mukaan.
Helppoa se on muita syyttää, kun itse noin on munaton ja saamaton tekemään asialle yhtikästä mitään.
Ihan turhasta valitat, kun voit tehdä asialle jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on salaisia työasioita, silloin heidät kyllä pitää poistaa, mutta tuollaisia edes jossain whatsapissa postaa? Monet eivät varmaan edes hoksaa poistaa itseänsä ryhmistä. Nyt kyllä pitää katsoa itseänsä peiliin eikä valittaa turhasta.
Kuka puhu mitään salaisista, tyhmä?
Lähinnä jos vaikka ilmoitan että hei vien tytön hammaslääkäriin ja tulen myöhässä tai että vaihdan vuoroa jonkun kanssa?
Siis nimenomaan oon koittanut käyttää työasioita syynä heidän poistumiseen.
Mua taas ärsyttää ne jotka kommentoi joka asiaan ja sitten toiset komppaa. Kukaan ei uskalla sanoa eriävää mielipidettä.
No eikö alunperin ryhmän perustanut voi poistaa siitä siihen kulumattomat?
Eikö puhelin ole sitä varten että sillä soitetaan? En ole missään ryhmissä enkä aio ollakkaan, haluan suojella yksityisyyttäni.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs ryhmä tuollainen on? Perustakaa oma ryhmä.
Minulla on hiljennetty kaikki ryhmät, mihin minut on liitetty. Joskus saatan vilkaista, mitä niissä puhutaan. Minut voi poistaa halutessaan niistä ryhmistä, jos läsnäoloni häiritsee.
Vähän kyllä ihmettelimme perheen kanssa, kun sisarukseni puoliso ei eron tullessa itse poistunut perheemme ryhmäkeskustelusta, mutta poistimme hänet siitä itse, kun totesimme, että siinä ryhmässä jaetaan kuitenkin myös henkilökohtaisia juttuja, joita ei haluta levittää perheen ulkopuolelle. Ei siinä sen kummempaa.
Jos on sellainen tilanne että vaikka jossain työporukan ryhmässä on joku joka on jo kyseisen työpaikan jättänyt ja sinua tämän ihmisen läsnäolo häiritsee niin senkun poistat vaan. Kyllä ne itsekin varmasti tajuaa miksi tulivat poistetuksi ENTISEN työpaikkansa ryhmästä.
Pelkästään sen takia taas en lähtisi poistamaan ketään ettei kommentoi. Antaa olla hiljaa taustalla, mitäpä tuo haittaa. Tuskin ne siellä asiakseen sitä ryhmää istuu kyyläämässä, joku saattaa olla hiljentänyt koko ryhmän ilmoitukset ja vilkaisee vain joskus mitä tapahtuu jne.
Niin miksi te olette siellä kyyläämässä?
Ryhmästä pystyy poistumaan kun selaa jäsenlistan loppuun, alhaalla lukee punaisella "poistu ryhmästä".