Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylsin matkakohde missä olet käynyt?

Vierailija
03.05.2020 |

Olin kerran Montenegrossa rantalomalla.
Vain rantoja ja siinä se.

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nizza ilmeisesti on alapeukuista päätellen kiehtova kohde ihmisille. Mikä siellä viehättää eniten ? Mitä kannatta erityisesti siellä kokea?

Nizzassa hienointa on tietysti Enkelten lahden maisema ja rannat. Rannat eivät tosin taivu suomalaiseen käsitykseen rannoista, mutta puhutaan nyt kansainvälisesti.

Olen itse käynyt useamman kerran. Pitää muistaa että Nizza on aika pieni kaupunki jos puhutaan varsinaisesta keskustasta eli vain n. 350 000 on väkiluku. Se ei siten anna käsitystä joka turistilla voi olla kuuluisasta kansainvälisestä miljoonakaupungista. Turistejahan eivät kiinnosta yleensä asuinalueet ja esikaupungit.

Keskusta on aika pieni, joten turisti pärjää siellä hyvin ihan jalkapatikassa, mikä on joistakin ihan mukavaa. Enimmäkseenhän turistit pyörivät vanhan kaupungin alueella eikä se ole kovin suuri. Siellä kivointa on Cour Saleya, siellä käyn aina istumassa ulkona syömässä iltaisin.

Parhaat nähtävyydet on taidemuseot (Chagall, Matisse, yms.) sekä vanhat kirkot, etenkin Pyhän Nikolauksen ortodoksikirkko on mielenkiintoinen historialtaan. Parc Phoenix ja Miniatyyripuisto on myös mielenkiintoinen. Kävely linnankukkulalle ja maisema on okei sekin.

Tämä ei yhtään lievennä tuskaani peruuntuneesta Provencen reissusta.

Provence on siellä vielä pitkään, eli kyllä sä sinne vielä pääset.

Sinuna käyttäisin korona-ajan matkan suunnitteluun. Nythän sulla on aikaa lukea ja perehtyä tarkemmin kaikkeen ja opiskella tarvittaessa ranskaakin, jos et sitä osaa. Saat sitten irti enemmän matkastasi. Kokeile Peter Maylen klassikkoa Vuosi Provencessa (tai muita hänen Provence-kirjojaan).

Saat sitten enemmän irti matkastasi.

Mulla on silmäsairaus. En tiedä, miten hyvin näen joskus kahden vuoden kuluttua.

Vierailija
82/140 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maarianhamina / Ahvenanmaa. Ympäristö ihan kiva ja idyllistä, lyhyet välimatkat. Syy miksi kerta riitti, enkä enää sinne rahojani vie oli töykeät paikalliset. Se, että olin suomalainen teki minusta ö-luokan ihmisen.

Ravintolassa ei palveltu ja valehdeltiin päin naamaa. Hotelli laskutti ylimääräistä, vaikka matka oli jo maksettu etukäteen. Annoin toki palautetta sinne mistä reissun ostin ja tuo raha palautettiin. Eivät olisi saaneet laskuttaa. En missään ole tuntenut oloani niin vähän tervetulleeksi. Yleensä ystävällinen asiointi auttaa saamaan ystävällistä palvelua, muttei tuolla.

Moni kuten sinä ei näytä ymmärtävän termiä tylsä. Okei, sulla oli huono kokemus hotellista, mutta mitä se kertoo Maarianhaminasta paikkana?

Itse olen käynyt kerran Maarianhaminassa ja minusta se oli viehättävä kesäkaupunki, ihmiset olivat ystävällisiä, ja tein mahtavia retkiä ympäri Ahvenanmaata. Erityisesti mieleen jäi Kökar, Bomarsund ja viikinkikylän tunnelmallinen illallinen.

Satutko kenties puhumaan ruotsia äidinkielenäsi? Silloin palvelu on eri.

Nimim toinen suomenkielinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kotimaankohteet. Luontokohteet nyt jotenkin ymmärrän, mutta kaupungit ja kylät on kyl kamalia. 

Paitsi Kerimäki, siellä on ihan pysähtynyt kummallinen tunnelma!

Euroopan suurin puukirkko, sekä aivan ihana hiekkaranta lämpimällä ja puhtaalla puruvedellä!

Tosi hyvä erikoinen majatalo myös. Ja en ole Kerimäeltä, käynyt siellä kahtena viime kesänä suvun takia. Menen tunnelman takia myös ensi kesänä.

Vierailija
84/140 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rodos, karua ja rannat huonoja. Ei kauheasti nähtävää

Vierailija
85/140 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kotimaankohteet. Luontokohteet nyt jotenkin ymmärrän, mutta kaupungit ja kylät on kyl kamalia. 

Olen itse Helsingistä, joka on aina hyvä vierailukohde. Sen lisäksi kaupungeista olen itse tykännyt Turusta, Porvoosta, Raumasta, jne... Tampereellakin olen viihtynyt varsinkin jos siellä on museoissa hyviä näyttelyitä.

Ulkomaisen vieraan jostain suurkaupungista voisi viedä myös Ouluun. Veisin syömään Sokeri-Jussin kievariin, kävelylle keskustassa, vierailulle ortodoksikirkkoon ja sitten lossilla Hailuotoon ja yöksi sinne ihanaan rauhaan pieneen majataloon. Siinä olis ihmettelemistä ulkomaan eläjälle.

Kyllä meillä on paljon hienoja paikkoja, pitää vaan itse tietää ja löytää ne.

86/140 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singapore - liian muovinen ja steriili, ok safkaa kyllä

Pariisi - varmaan viihdeteollisuuden muokkaamat odotukset syynä. Oli varsin mitätön ja hankala mesta.

Vierailija
87/140 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielipide asioista voisi jankata loputtomasti. En ymmärrä, jos joku pitää Berliiniä tai mitä tahansa muuta tylsänä kohteena, niin ilmeisesti se on hänelle ollut sitä, eikä siinä silloin auta se, että jonkun toisen mielestä se on paras paikka ikinä. Jokainen määrittää sen tylsyytensä omalla mittapuullaan ja se minusta sallittakoon.

Hyvä että jonkun tylsä kohde on ollut jollekin toiselle hieno, mutta jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.

By the way, itse pidin Berliinistä kovasti ja toivottavasti sinne vielä joskus pääsen.

No kyllä jos puhutaan nähtävyyksistä ja mitä tekemistä kohteessa on, niin kyllähän voidaan ihan hyvin arvioida kohteita objektiivisesti.

Toki ymmärrän että monilla on omat kriteerit, mutta toisten kovin subjektiivisista kriteereistä ei ole apua kellekään muulle. On parempi kertoa konkreettisesti mitä on nähnyt ja tehnyt, silloin toinen palstalainen voi arvioida miten tylsä tai ei-tylsä kohde olisi hänen mielestään.

Vierailija
88/140 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nizza ilmeisesti on alapeukuista päätellen kiehtova kohde ihmisille. Mikä siellä viehättää eniten ? Mitä kannatta erityisesti siellä kokea?

Siellä täytyy tietää, minne menee. Ravintolaillalliset, vanha kaupunki iltaisin ja markkinoiden aikaan. Maksullinen uimaranta palveluineen. Taidemuseot, kansallispäivän ilmaiset juhlat heinäkuussa, shoppailumahdollisuudet. Konsertit. Ylipäätään kaupunkiloman kohteet. Sen lisäksi ympäristön retkikohteet, joissa voi käydä päiväseltään, Cannesista Italiaan, on vaikka mitä rannoista alkaen, Monaco jne.

Juu, kuten kirjoitinkin meille lähikohteet olivat kiinnostavia. Kävimme juuri MOnacossa siellä mm. lelu -ja eläinmuseossa. Monacossa ajoimme Ferrarilla grandprix-pätkän, Grasessen lähistöllä kävimme tippukiviluolassa ja illastimme suloisessa vuoristoravintolassa, kävimme Cannesista Rautanaamion saarella ja Ezessä näköalapaikalla , sekä Italian puolella mm. Busshana vecchian taiteilijakaupungissa, sekä mm. Mukavassa Seborgassa missä on esim. oma rahayksikksä. Antibesisin huvipuisto oli lapselleni mieleen. Mutta ehkä tosiaan etsimme liikaa kohteita läheltä ja Nizza jäi vieraaksi. Meille myös sattui aika, kun siellä oli paljon tietöitä, toimimaton jätekuljetus ( jonka vuoksi siellä haisi) ja rantahan ei nizzassa ole mikään mukavin.

Mutta olemme vuoden päästä menossa uudelleen, koska meillä tosiaan on Ventimiglian puolella sukua. Joten esim. hyvistä shoppailu-, museo- ja ravintolapaikoista otan mielelläni vinkit vastaan.

Jos Nizzassa haluaa hiekkarannalle pitää välttää niitä yksityisrantoja, jotka ovat keskustassa, ovat kaikki kalliita ja kivirantoja. Julkinen (ilmainen) pieni hiekkaranta on La Reserve. Mutta kivoin hiekkaranta n. 15 minsan bussimatkan päässä on pikkupaikassa nimeltä Villefranche-sur-mer.

Lapsille varmaan tuo Parc Phoenix olisi kiinnostava.

Vierailija
89/140 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Praha.

Olut oli hyvää, mutta muuten kulinaariset nautinnot jäi aika vähälle. Muutama netissä suositeltu bubi aiheutti aikamoisen pettymyksen: hyvän tunnelman sijaan olo oli erittäin epätervetullut. Muutama ok nähtävyys oli nopeesti nähty. Mikään maksullinen ei ollut maksun arvoista. Neljä päivää oli liikaa siinä kylässä. Ei ihme että sinne pääsi niin halvalla.

Vierailija
90/140 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanzarote. En mitään ihmeitä odottanutkaan, mutta maisematkin oli ankeita.

Vierailija
91/140 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Praha.

Olut oli hyvää, mutta muuten kulinaariset nautinnot jäi aika vähälle. Muutama netissä suositeltu bubi aiheutti aikamoisen pettymyksen: hyvän tunnelman sijaan olo oli erittäin epätervetullut. Muutama ok nähtävyys oli nopeesti nähty. Mikään maksullinen ei ollut maksun arvoista. Neljä päivää oli liikaa siinä kylässä. Ei ihme että sinne pääsi niin halvalla.

Sama kokemus. Reissusta on jo aikaa mutta jotenkin ankea meininki. Strippiklubeja ja erotiikkaravintoloita keskustassa riitti ja turistikrääsämyymälöitä.

Vierailija
92/140 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariisi. Ei jaksa jonottaa joka paikkaan.

No tämä kertoo omista tavoistasi matkailla kuin Pariisista. Ymmärrän etteivät kaikki pidä Pariisista, mutta että Pariisi kaikista tylsin paikka? Sano nyt vielä että asut jossain Imatralla.

En ole matkaillut Euroopan ulkopuolella enkä myöskään tylsissä paikoissa. En sanonut Pariisia huonoksi, se oli omista matkakohteista tylsin.

No tuo kertoo sinusta aika paljon. Niin sitä sanotaan, että jos olet kyllästynyt Parisiin, olet kyllästynyt elämään...

Nousitko väärällä jalalla kun lyhyt viesti anonyymillä keskustelupalstalla ärsyttää noin kovasti. :D Esimerkiksi samalla reissulla nähty Rouen oli omasta mielestä kiinnostavampi ja sympaattisempi kaupunki. Ja kuten sanoin, en vihannut Pariisia, se oli hyvistä vaihtoehdoista vähiten mieluinen.

Mistä päättelet että olen ärsyyntynyt? Lainasin vaan kuuluisaa sanontaa, jossa on oma totuutensa. Kyllähän sitä pitää olla aikamoinen moukka jos pitää Pariisia tylsänä.

Ventovieraiden ihmisten haukkuminen netissä ei onneksi ole moukkamaista/junttimaista käytöstä.

Vierailija
93/140 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariisi. Ei jaksa jonottaa joka paikkaan.

No tämä kertoo omista tavoistasi matkailla kuin Pariisista. Ymmärrän etteivät kaikki pidä Pariisista, mutta että Pariisi kaikista tylsin paikka? Sano nyt vielä että asut jossain Imatralla.

En ole matkaillut Euroopan ulkopuolella enkä myöskään tylsissä paikoissa. En sanonut Pariisia huonoksi, se oli omista matkakohteista tylsin.

No tuo kertoo sinusta aika paljon. Niin sitä sanotaan, että jos olet kyllästynyt Parisiin, olet kyllästynyt elämään...

Nousitko väärällä jalalla kun lyhyt viesti anonyymillä keskustelupalstalla ärsyttää noin kovasti. :D Esimerkiksi samalla reissulla nähty Rouen oli omasta mielestä kiinnostavampi ja sympaattisempi kaupunki. Ja kuten sanoin, en vihannut Pariisia, se oli hyvistä vaihtoehdoista vähiten mieluinen.

Mistä päättelet että olen ärsyyntynyt? Lainasin vaan kuuluisaa sanontaa, jossa on oma totuutensa. Kyllähän sitä pitää olla aikamoinen moukka jos pitää Pariisia tylsänä.

Ventovieraiden ihmisten haukkuminen netissä ei onneksi ole moukkamaista/junttimaista käytöstä.

Aloitit itse loanheittämisen minua kohti, nyt itket ettei netissä saisi arvostella ketään. Katsopa sinne peiliin.

Siellä se moukka mollottaa.

Vierailija
94/140 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Tallinna voi olla tylsä? Minusta aina yhtä ihana, tulee fiilis, kuin olisi heitetty 1800-luvulle.

Eli sinäkin vaeltelet vain porokeskittymässä Vanhassakaupungissa.

No missäs sinä siellä olet vaeltanut?

Vierailija
95/140 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bratislava. Turha ja pelottava paikka. Lihavia täynnä

Vierailija
96/140 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kohteet Suomessa. Jossain on yritetty keksimällä keksiä jotain mutta toteutus on suomalaiseen malliin jäänyt vajaaksi. On kyllä helvetin tylsä maa.

Vierailija
97/140 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahvenanmaa, ei oikeesti yhtään mitään ihmeellistä. Maarianhamina todellinen tuppukylä ja joka paikassa surkea palvelu.

Vierailija
98/140 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bratislava. Turha ja pelottava paikka. Lihavia täynnä

Jaa, etpä ole tainnut käydä. Mitähän pelottavaa siellä oli? Kyllä mua pelottaa jo nyky Suomessa enemmän. Mummot voi olla pyöreitä, mutta on kaunista kansaa.

Vierailija
99/140 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsova. Oli vaikea keksiä mitään kiinnostavia nähtävyyksiä. Reissu muuten oli kyllä onnistunut. Paras hotelli missä olen koskaan ollut (viiden tähden Marriot, noin 90e/yö etukäteen ostettuna paikallisen matkatoimiston kautta).

Vierailija
100/140 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelona ja Nizza. Mielipideasioista ei sovi kiistellä, mutta kummassakaan ei mitään ihmeellistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi