Tylsin matkakohde missä olet käynyt?
Olin kerran Montenegrossa rantalomalla.
Vain rantoja ja siinä se.
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nizza ilmeisesti on alapeukuista päätellen kiehtova kohde ihmisille. Mikä siellä viehättää eniten ? Mitä kannatta erityisesti siellä kokea?
Nizzassa hienointa on tietysti Enkelten lahden maisema ja rannat. Rannat eivät tosin taivu suomalaiseen käsitykseen rannoista, mutta puhutaan nyt kansainvälisesti.
Olen itse käynyt useamman kerran. Pitää muistaa että Nizza on aika pieni kaupunki jos puhutaan varsinaisesta keskustasta eli vain n. 350 000 on väkiluku. Se ei siten anna käsitystä joka turistilla voi olla kuuluisasta kansainvälisestä miljoonakaupungista. Turistejahan eivät kiinnosta yleensä asuinalueet ja esikaupungit.
Keskusta on aika pieni, joten turisti pärjää siellä hyvin ihan jalkapatikassa, mikä on joistakin ihan mukavaa. Enimmäkseenhän turistit pyörivät vanhan kaupungin alueella eikä se ole kovin suuri. Siellä kivointa on Cour Saleya, siellä käyn aina istumassa ulkona syömässä iltaisin.
Parhaat nähtävyydet on taidemuseot (Chagall, Matisse, yms.) sekä vanhat kirkot, etenkin Pyhän Nikolauksen ortodoksikirkko on mielenkiintoinen historialtaan. Parc Phoenix ja Miniatyyripuisto on myös mielenkiintoinen. Kävely linnankukkulalle ja maisema on okei sekin.
Tämä ei yhtään lievennä tuskaani peruuntuneesta Provencen reissusta.
Provence on siellä vielä pitkään, eli kyllä sä sinne vielä pääset.
Sinuna käyttäisin korona-ajan matkan suunnitteluun. Nythän sulla on aikaa lukea ja perehtyä tarkemmin kaikkeen ja opiskella tarvittaessa ranskaakin, jos et sitä osaa. Saat sitten irti enemmän matkastasi. Kokeile Peter Maylen klassikkoa Vuosi Provencessa (tai muita hänen Provence-kirjojaan).
Saat sitten enemmän irti matkastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maarianhamina / Ahvenanmaa. Ympäristö ihan kiva ja idyllistä, lyhyet välimatkat. Syy miksi kerta riitti, enkä enää sinne rahojani vie oli töykeät paikalliset. Se, että olin suomalainen teki minusta ö-luokan ihmisen.
Ravintolassa ei palveltu ja valehdeltiin päin naamaa. Hotelli laskutti ylimääräistä, vaikka matka oli jo maksettu etukäteen. Annoin toki palautetta sinne mistä reissun ostin ja tuo raha palautettiin. Eivät olisi saaneet laskuttaa. En missään ole tuntenut oloani niin vähän tervetulleeksi. Yleensä ystävällinen asiointi auttaa saamaan ystävällistä palvelua, muttei tuolla.
Moni kuten sinä ei näytä ymmärtävän termiä tylsä. Okei, sulla oli huono kokemus hotellista, mutta mitä se kertoo Maarianhaminasta paikkana?
Itse olen käynyt kerran Maarianhaminassa ja minusta se oli viehättävä kesäkaupunki, ihmiset olivat ystävällisiä, ja tein mahtavia retkiä ympäri Ahvenanmaata. Erityisesti mieleen jäi Kökar, Bomarsund ja viikinkikylän tunnelmallinen illallinen.
Tein ihan hyviä omia retkiä joo, mutta kyllä se paikallisten asenne teki reissusta tylsän ja epämiellyttävän, eikä kyse ole nyt vain hotellista. Sori nyt vaan. Mulle reissu on tylsä jos huomaan että olen ilmaa tai ei toivottu. Osaan kyllä keksiä tekemistä, mutta paikan ilmapiiriin kyllä vaikuttaa se miten sua kohdellaan. Jos se riippuu pärstästä tai siitä mistä olet, niin ei se paikka ole mua varten.
Olen matkustanut ihan kohtuu paljon ja huonojakin kokemuksia on, mutta kaikkialle voisin mennä uudestaankin, paitsi en tuonne. Tämä on mun kokemus tylsästä matkakohteesta, miten se on sulta pois? Voit puolestani vaikka muuttaa sinne, mutta ei se silti minun mielestäni muutu tylsästä miksikään.
Kouvola. Kouvostoliitto. Se puutaloalue oli ihan jees, mutta muuten aika jämähtänyt tunnelma.
Kaikki kotimaankohteet. Luontokohteet nyt jotenkin ymmärrän, mutta kaupungit ja kylät on kyl kamalia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kotimaankohteet. Luontokohteet nyt jotenkin ymmärrän, mutta kaupungit ja kylät on kyl kamalia.
Valitettavasti näin. Ruma Suomi.
Mielipide asioista voisi jankata loputtomasti. En ymmärrä, jos joku pitää Berliiniä tai mitä tahansa muuta tylsänä kohteena, niin ilmeisesti se on hänelle ollut sitä, eikä siinä silloin auta se, että jonkun toisen mielestä se on paras paikka ikinä. Jokainen määrittää sen tylsyytensä omalla mittapuullaan ja se minusta sallittakoon.
Hyvä että jonkun tylsä kohde on ollut jollekin toiselle hieno, mutta jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.
By the way, itse pidin Berliinistä kovasti ja toivottavasti sinne vielä joskus pääsen.
Shanghai oli todella tylsä ja kolkko kohde
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nizza ilmeisesti on alapeukuista päätellen kiehtova kohde ihmisille. Mikä siellä viehättää eniten ? Mitä kannatta erityisesti siellä kokea?
Siellä täytyy tietää, minne menee. Ravintolaillalliset, vanha kaupunki iltaisin ja markkinoiden aikaan. Maksullinen uimaranta palveluineen. Taidemuseot, kansallispäivän ilmaiset juhlat heinäkuussa, shoppailumahdollisuudet. Konsertit. Ylipäätään kaupunkiloman kohteet. Sen lisäksi ympäristön retkikohteet, joissa voi käydä päiväseltään, Cannesista Italiaan, on vaikka mitä rannoista alkaen, Monaco jne.
Juu, kuten kirjoitinkin meille lähikohteet olivat kiinnostavia. Kävimme juuri MOnacossa siellä mm. lelu -ja eläinmuseossa. Monacossa ajoimme Ferrarilla grandprix-pätkän, Grasessen lähistöllä kävimme tippukiviluolassa ja illastimme suloisessa vuoristoravintolassa, kävimme Cannesista Rautanaamion saarella ja Ezessä näköalapaikalla , sekä Italian puolella mm. Busshana vecchian taiteilijakaupungissa, sekä mm. Mukavassa Seborgassa missä on esim. oma rahayksikksä. Antibesisin huvipuisto oli lapselleni mieleen. Mutta ehkä tosiaan etsimme liikaa kohteita läheltä ja Nizza jäi vieraaksi. Meille myös sattui aika, kun siellä oli paljon tietöitä, toimimaton jätekuljetus ( jonka vuoksi siellä haisi) ja rantahan ei nizzassa ole mikään mukavin.
Mutta olemme vuoden päästä menossa uudelleen, koska meillä tosiaan on Ventimiglian puolella sukua. Joten esim. hyvistä shoppailu-, museo- ja ravintolapaikoista otan mielelläni vinkit vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Maarianhamina / Ahvenanmaa. Ympäristö ihan kiva ja idyllistä, lyhyet välimatkat. Syy miksi kerta riitti, enkä enää sinne rahojani vie oli töykeät paikalliset. Se, että olin suomalainen teki minusta ö-luokan ihmisen.
Ravintolassa ei palveltu ja valehdeltiin päin naamaa. Hotelli laskutti ylimääräistä, vaikka matka oli jo maksettu etukäteen. Annoin toki palautetta sinne mistä reissun ostin ja tuo raha palautettiin. Eivät olisi saaneet laskuttaa. En missään ole tuntenut oloani niin vähän tervetulleeksi. Yleensä ystävällinen asiointi auttaa saamaan ystävällistä palvelua, muttei tuolla.
Ahvenanmaan saaristo kuuluu Suomelle, mutta paikallinen väestö tulisi saada ruotuun. Suomalaisten kannattaisi rakennuttaa Ahvenanmaalle asuinalueita puhtaasti suomalaisille. Jos tämä ei käy ahvenanmaalaisille jurmuille, niin heille voidaan myöntää menolippu vaikka Ruotsiin.
Kos, Marmari. Oli niin halvatun tylsää että ei koskaan enää tohon tuppukylään.Ranta iha ok mutta iltaisin ei mitään muuta kuin kävellä samaa katua edestakaisin. Toisessa päässä meri ja toisessa supermarket.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Tallinna voi olla tylsä? Minusta aina yhtä ihana, tulee fiilis, kuin olisi heitetty 1800-luvulle.
Eli sinäkin vaeltelet vain porokeskittymässä Vanhassakaupungissa.
Kyllä vain, päiväreissulle riittää oikein hyvin. Mikäs siellä on kierrellessä.
Olen matkustanut lähes 50:ssä maassa. Parhaiten siksi, että en odota mitään, kaikki mikä tapahtuu on silloin positiivista. Tylsiä moni koska jos meinaan nähdä nähtävyyksiä, on jonotettava tuhannen muun kanssa.
Yksi tylsimmistä kuitenkin Jamaica, kauniit rannat Mintego baylla ja yksi nähtävyys, muualle on turha yrittää ilman luodinreikää. Eikä siellä olis muutenkaan ku seuraan pukkaavia ihmisiä.
Marmaris taitaa olla hiljentynyt? Onko siellä enää edes sitä katettua basaaria?
Ehdottomasti Thaimaan Chiang Mai kaupunki. Tosi ylistetty monissa arvosteluissa ja kuulemma hyvä paikka muuttaa. kaupungissa ei kyllä ole muuta nähtävää kun parisataa temppeliä :D no jos ne kiinnostaa niin sitten kai ok.
Vierailija kirjoitti:
Munchen, Vilna ja Riika. Ei erityisesti mitään järin mielenkiintoista.
Tykkään kyllä ihan vain kävellä ympäriinsä ja katsella paikkoja mutta nuo kolme eivät antaneet oikein mitään.
Riikassa on hienoja museoita, sitäpaitsi Jurmala on lyhyen junamatkan päässä, ihan mahtava rantakohde.
Vilnassa myös hienot museot, mieleen jäänyt karmaiseva KGB- museo mestauskellareineen.
Müncheniä en muista, vaikka Saksassa olen asunut.
Vierailija kirjoitti:
Berliini on kuivakka. Paljon kehuttu, mutta ei innostanut
Berliini oli maailman hauskin paikka love paradessa 90-luvulla!!
Rimini oli ihan järkky, kännisiä brittiteinejä ja merta ei edes nähnyt aurinkotuolirivistöjen ja numeroitujen aitojen takaa. Se oli siis ihan järkyttävä yksin matkaavan 30-vuotiaan näkökulmasta, satuin vielä yöpymään bilehostellissa koska oli halvin mitä löytyi :D Matkustin tuonne käytännössä vaan siksi, että pääsin käymään San Marinossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni kuten sinä ei näytä ymmärtävän termiä tylsä. Okei, sulla oli huono kokemus hotellista, mutta mitä se kertoo Maarianhaminasta paikkana?
Itse olen käynyt kerran Maarianhaminassa ja minusta se oli viehättävä kesäkaupunki, ihmiset olivat ystävällisiä, ja tein mahtavia retkiä ympäri Ahvenanmaata. Erityisesti mieleen jäi Kökar, Bomarsund ja viikinkikylän tunnelmallinen illallinen.
Tein ihan hyviä omia retkiä joo, mutta kyllä se paikallisten asenne teki reissusta tylsän ja epämiellyttävän, eikä kyse ole nyt vain hotellista. Sori nyt vaan. Mulle reissu on tylsä jos huomaan että olen ilmaa tai ei toivottu. Osaan kyllä keksiä tekemistä, mutta paikan ilmapiiriin kyllä vaikuttaa se miten sua kohdellaan. Jos se riippuu pärstästä tai siitä mistä olet, niin ei se paikka ole mua varten.
Olen matkustanut ihan kohtuu paljon ja huonojakin kokemuksia on, mutta kaikkialle voisin mennä uudestaankin, paitsi en tuonne. Tämä on mun kokemus tylsästä matkakohteesta, miten se on sulta pois? Voit puolestani vaikka muuttaa sinne, mutta ei se silti minun mielestäni muutu tylsästä miksikään.
Et edelleenkään halua tajuta että tässä yritetään keskustella siitä mitä nähtävyyksiä ja tekemisiä kohteessa on.
Se, että sä riitelit hotellin kanssa ja koit "outoja tunteita", ei auta ketään tällä palstalla harkitsemaan lähteäkö sinne matkalle.
Itse suosittelen. Ainoa kesäongelma on toki punkit eli siihen pitää varautua retkillä.
Unohdit kirkon.