Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus on nyt ihan pulassa näiden koronapäätösten takia

Vierailija
03.05.2020 |

Olisi pitänyt toimia epidemian alkuvaiheessa, koska nyt Suomi on tilanteessa jossa epidemia leviää "liian" hitaasti. Eli tarpeeksi nopeasti ettei sitä voida enää tukahduttaa varotoimilla ja testaamisella, mutta liian hitaasti jolloin meillä tautihuippu on luultavasti kuukausia myöhemmin kuin muissa euroopan maissa.

Mielestäni hallituksen tulisi nyt ALTISTAA kaikki nuoret, riskiryhmään kuulumattomat ihmiset virukselle. Sallikaa opiskelijabileet, baarit auki, festarit pyörimään yms. Näin meilläkin tautihuippu saavutetaan nopeammin eikä koko yhteiskuntaa tarvitse pitää löyhässä hirressä pahimmillaan yli vuotta.

Keskustelkaa.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se helppo aina neuvoa kun ei oo itse päättäjät paikalla. Tilanne on ollut täysin uusi ja vaikea ja ihan hyvin ovat siihen nähden selvinneet. Itsekin osaavat varmasti jossittelun ja jälkiviisauden taidon. Sen me kaikki osaamme.

Vierailija
2/66 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lainvastaista altistaa ketään tartuntataudille.

Ehkä voitaisiin sanoa suoraan, mikä tilanne on. Avata sitten nuo joidenkin kaipaamat baarit jne ja ne AIKUISET ihmiset, jotka riskin haluavat ottaa, alkavat sitten niissä pyöriä. Osahan vakuuttaa, että ei pidä koronaa minään.

Ne, jotka haluavat nyt katsoa eikä katua, voisivat sitten tietoisesti tehdä sen ratkaisun, että eivät sinne baareihin ja muualle väkijoukkoihin mene.

Törkeää altistuttaa perheet lasten kautta koronalle, jos se on tarkoitus koulurakennusten avaamiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuin tehtiin! Itse olen tyytyväinen kun meillä ei yöllä aja ruumisrekat peräperää, kuten Italiassa.

Vierailija
4/66 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se helppo aina neuvoa kun ei oo itse päättäjät paikalla. Tilanne on ollut täysin uusi ja vaikea ja ihan hyvin ovat siihen nähden selvinneet. Itsekin osaavat varmasti jossittelun ja jälkiviisauden taidon. Sen me kaikki osaamme.

Tämä ei siltikään poista sitä tosiasiaa, että viruksen hallittu levittäminen olisi paras päätös.

Vierailija
5/66 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lainvastaista altistaa ketään tartuntataudille.

Ehkä voitaisiin sanoa suoraan, mikä tilanne on. Avata sitten nuo joidenkin kaipaamat baarit jne ja ne AIKUISET ihmiset, jotka riskin haluavat ottaa, alkavat sitten niissä pyöriä. Osahan vakuuttaa, että ei pidä koronaa minään.

Ne, jotka haluavat nyt katsoa eikä katua, voisivat sitten tietoisesti tehdä sen ratkaisun, että eivät sinne baareihin ja muualle väkijoukkoihin mene.

Törkeää altistuttaa perheet lasten kautta koronalle, jos se on tarkoitus koulurakennusten avaamiselle.

No tästähän tuossa hallitussa altistamisessa on kyse. Altistetaan NUORET AIKUISET, eli juuri nämä bilettäjät ja opiskelijat.

Vierailija
6/66 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän sitä ruvetaan hallitusta levittämään?

Vierailija
7/66 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tartuttaminen ole rikos?

Vierailija
8/66 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeuin tehtiin! Itse olen tyytyväinen kun meillä ei yöllä aja ruumisrekat peräperää, kuten Italiassa.

Alapeukuttajaa, kertokaahan miksi?

Vierailija
9/66 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestaan olen sitä mieltä, että viruksen olisi onnistunut kokonaan tukahduttaa, mikäli olisi toimittu riittävän jyrkästi ja ajoissa. Tällaisella puolivillaisella lähestymisellä ei saavutettu nyt oikein muuta kuin ärtymystä ja epäluottamusta, turhaa vaivaa.

Vierailija
10/66 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, jos ihmiset tekevät tämän päätöksen itse. Eli baarit/ravintolat/nuorten aikuisten suosimat paikat auki ja tadaa, päästän mekin eroon tästä perhanan viruksesta.

Vierailija
11/66 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös tää ole juuri se juttu mistä hallituksessa tapellaan tällä hetkellä :D Osa sanoo että parempi altistaa nuoret ja terveet, osa haluaa jatkaa samaan malliin rajoitusten kanssa.

Vierailija
12/66 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä virusta olisi voinut tukahduttaa, ellei koko Suomea olisi samalla suljettu loppuiäksi.

Vierailija
13/66 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko millainen palkka ja työsuhde-edut näillä on? Se on suhteessa siihen vastuuseen mikä näillä ihmisillä on. Jos ei ole riittävää pätevyyttä ja varmuutta, niin ei pitäisi olla hakeutunut kyseiseen asemaan. Kansan terveys ja Suomen talous ei ole mitään asioita, joilla voi harjoitella osaamistaan ja leikitellä. Minulta ei myötätuntoa tipu - vastuu on kannettava silloinkin ja varsinkin silloin, kun on mennyt mönkään.

Vierailija
14/66 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös valitettavasti sitä mieltä, että nuoriso on altistettava taudille. Heillä oireet ovat sen verran lievät ja tämän kautta saataisiin väestön immuniteetti ylös. Muuten tosiaan olemme eristyksissä vielä ensi vuona, kun hallitus toimi typerästi eikä tukahduttanut virusta heti alkuvaiheessa. 

Katsokaa vaikka Islantia ja uutta-seelantia. Molemmat matalan väestötiheyden maita ja näissä tehtiin oikeat päätökset heti alkuvaiheessa.

Vierailija
15/66 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se, valitettavasti myös silloin kun tartutettava haluaa saada tartunnan. Laki siis kieltää minua tapaamasta eristyksiin määrättyä kaveriani, vaikka tahtoisin sairastaa koronan.

Vierailija
16/66 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

surkea trolliargumentti on surkea trolliargumentti

Hallitus ei myöskään ole tartuttamassa ketään vaan sallimassa ihmisten normaalia kanssakäymistä hieman enemmän. Ihmiset voi suojautua ihan itsekin ja noudattaa annettuja ohjeita.

Lisäksi tää jankutus siitä että hallitus haluaisi tartuttaa ihmiset väkisin on tuota moskovanpas*** jota netti tuntuu taas kerran olevan täynnä, eli lopettakaa sen levittäminen jos laskette itsenne suomalaisiksi. 

Vierailija
17/66 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

surkea trolliargumentti on surkea trolliargumentti

Hallitus ei myöskään ole tartuttamassa ketään vaan sallimassa ihmisten normaalia kanssakäymistä hieman enemmän. Ihmiset voi suojautua ihan itsekin ja noudattaa annettuja ohjeita.

Lisäksi tää jankutus siitä että hallitus haluaisi tartuttaa ihmiset väkisin on tuota moskovanpas*** jota netti tuntuu taas kerran olevan täynnä, eli lopettakaa sen levittäminen jos laskette itsenne suomalaisiksi. 

Mitä sä nyt hourit. :D Moni ylilääkäri ja päättäjä on SANONUT, että parempi purkaa rajoituksia ja varmistaa että nuori väestönosa käy taudin läpi. Eli tarkoituksena on altistaa osa väestöstä virukselle. Tämä ei ole huono asia, vaan hallittu altistaminen on se keino jolla meilläkin saavutetaan huippu nopeammin. Muuten koko talous on ihan romuna.

Vierailija
18/66 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös valitettavasti sitä mieltä, että nuoriso on altistettava taudille. Heillä oireet ovat sen verran lievät ja tämän kautta saataisiin väestön immuniteetti ylös. Muuten tosiaan olemme eristyksissä vielä ensi vuona, kun hallitus toimi typerästi eikä tukahduttanut virusta heti alkuvaiheessa. 

Katsokaa vaikka Islantia ja uutta-seelantia. Molemmat matalan väestötiheyden maita ja näissä tehtiin oikeat päätökset heti alkuvaiheessa.

Alapeukuttajat. Mikä olisi teidän mielestänne sitten parempi keino?

Vierailija
19/66 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti Covid19 voi sairastua uudestaan muutaman kuukauden kuluttua, etenkin jos tauti on ollut lievä tai oireeton. Muitakaan koronaviruksia vastaan ei tule kunnollista immuniteettia, vaan ne kiertävät joka vuosi ja sairastuttavat aina uudestaan.

Vierailija
20/66 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten ne nuoret jotka eivät halua altistua virukselle? Miten poliisi valvoo ettei nuoret vaan istu kotona eristyksissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä