Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi esim. hoitajia, opettajia ja poliiseja vihataan.

Welhotar
03.05.2020 |

Hehän ovat erittäin tärkeitä työntekijöitä yhteiskunnassamme, miettikää Suomea ilman heitä. Itse olen kiitollinen ja ihailen näitä ihmisiä jotka pitävät itsensä kasassa vaikka joka puolelta lentää pas..kaa, jopa hallitukseltakin.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajien kohdalla johtuu siitä, että vaikka työmäärä putosi murto-osaan aikaisemmasta, ei opettajia lomautettu. Yksityisellä puolella on melkein joka paikassa yt:t jo käyty, vaikka töitä ja tuloa on ihan entiseen malliin. Mutta ihan vain varmuuden vuoksi että pystytään lomauttamaan nopeasti jos asiakasmäärä laskee ja tulovirta tyrehtyy.

Yhtälö: vanhemmat tekee opettajien ja koulun keittäjien työt, mutta maksettavien verojen määrä ei pienene, ja opettaja nauttii täyttä palkkaa, vaikka lähettää kerran viikossa wilmaan tehtävät ja kommentoi palautettuihin tehtäviin jotain lyhyesti silloon tällöin.

Kukaan opettaja ei voi enää vaatia lisää palkkaa, kun ovat niin eriarvoisessa asemassa yksityisellä työskenteleviin verrattuna.

Miten sä voi väittää että opettajien työmäärä olisi pudonnut murto-osaan? Minulla on mennyt jokaisen tunnin materiaalien kirjoitteluun nettiin vähintään kaksi tuntia. Sitten se varsinaisen tunnin pito netissä. Kolmanneksi tehtävien tarkistus, joihin menee helposti vielä kaksi tuntia lisää...

Ja palkkahan tulee tietysti vain siitä yhdestä tunnista.

Tässä taas opettaja, joka ei osaa työtään. Ai että olet jokaisen oppitunnin pitänyt ja 2 tuntia kirjoittanut materiaalua nettiin ja 2 tuntia tarkastanut tehtäviä

Juu. Jokaiisen tunnin työaika 5 tuntia.

Älä nyt naurata

Vierailija
82/90 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajien kohdalla johtuu siitä, että vaikka työmäärä putosi murto-osaan aikaisemmasta, ei opettajia lomautettu. Yksityisellä puolella on melkein joka paikassa yt:t jo käyty, vaikka töitä ja tuloa on ihan entiseen malliin. Mutta ihan vain varmuuden vuoksi että pystytään lomauttamaan nopeasti jos asiakasmäärä laskee ja tulovirta tyrehtyy.

Yhtälö: vanhemmat tekee opettajien ja koulun keittäjien työt, mutta maksettavien verojen määrä ei pienene, ja opettaja nauttii täyttä palkkaa, vaikka lähettää kerran viikossa wilmaan tehtävät ja kommentoi palautettuihin tehtäviin jotain lyhyesti silloon tällöin.

Kukaan opettaja ei voi enää vaatia lisää palkkaa, kun ovat niin eriarvoisessa asemassa yksityisellä työskenteleviin verrattuna.

Miten sä voi väittää että opettajien työmäärä olisi pudonnut murto-osaan? Minulla on mennyt jokaisen tunnin materiaalien kirjoitteluun nettiin vähintään kaksi tuntia. Sitten se varsinaisen tunnin pito netissä. Kolmanneksi tehtävien tarkistus, joihin menee helposti vielä kaksi tuntia lisää...

Opettajan palkka EI tule vain siitä.yhdestä tunnista! Siksi juuri opetusvelvollisuus on niin pieni, että on aikaa myös suunnitella ym. Ei se tarkoita, että työaikasi on 20 tuntia, jos opetusvelvollisuys on 20 tuntia.

Lisää palkkaa tulee sitten ihan kaikesta muusta. Mitään ei opettajat tee ilman lisäkorvausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tuntemani poliisi on narsistinen mulkku. En tiedä ovatko kaikki muutkin.

Hoitajat taas.... Näin hoitoalalta nimenomaan työkavereiden takia pois vaihtaneena voin sanoa, että hoitajista moni on täysi ääliö. En tiedä altistaako naisvaltainen ala sellaiselle idiotismille, mutta ei sellaista kestä kukaan täyspäinen. Fiksut ja kivat ovat harvassa. Ne yleensä savustetaan ulos työyhteisöistä nopeasti. Useammassa työyhteisössä tällaista. Kiireessä ne kivat ja fiksut hoitavat harjoittelijoiden kanssa työt, kun muut googlettelevat uusia vaatteita ja sisustustavaraa. Sitten kun pitäisi töitäkin tehdä, niin naristaan, kun on niin rankkaa ja pitäisi olla parempi palkka.

Hoitajan koulutuksella ja vastuulla palkka ei voi olla tuon parempi.

84/90 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on jännä, kun joidenkin mielestä hoitajilla on isot palkat. Esimerkiksi minä olen sairaanhoitaja ja kerran menin sovitusti pikkusiskoni Kanssa päiväksi Särkänniemeen. Olin ostanut meille ennakkoon rannekkeet Siwasta, kun ne sai sieltä halvemmalla ilman jonotusta, ja tietenkin oletin, että siskoni maksaa paikan päällä minulle rannekkeen hinnan. Särkänniemessä kun olin laittanut hänelle rannekkeen käteen, ilmoitti siskoni, ettei hänellä ole varaa maksaa sitä. Minä olin ihan, että aijaa.

Sitten kerran ex-poikaystäväni sanoi, että minulle maksetaan liian isoa palkkaa, kun olin kesätöissä sairaalassa lähihoitajan sijaisena ja palkkani oli viisi prosenttia pienempi kuin pätevältä lähihoitajalla.

Vierailija
85/90 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ole nyt kysymys minun käyttämästäni ajasta tai saamastani palkasta, vaan siitä että ylsityisellä sektorilla laitetaan sopiva määrä ihmisiä pakkolomalle kun työmäärä vähenee ratkaisevasti ja muut työntekijät muuttavat tekemistään niin, että kaikki asiat tulee edelleen tehtyä. Opettajien kohdalla näin ei käynyt, vaikka veromaksajien kuluja olisi pitänyt leikata saman tien.

Julkisella sektorilla on vielä paljon tehostettavaa, mutta eiköhän sen aika tule viimeistään syksyllä. Kaikki palkankorotushaaveet voidaan ainakin unohtaa.

Vierailija
86/90 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha on turhan vahva ilmaisu, mutta en pidä poliiseista noin yleisesti ottaen. Tämä johtuu siitä, että sain trauman poliiseista eräässä tilanteessa jossa he eivät hoitaneet heille kuuluvia tehtäviä ja siitä tuli rajut seuraamukset. Poliiseja ei rankaistu, vaan painettiin villaisella. En siis usko enää yhtään heihin, ja jos voin mitenkään välttää poliisin kanssa asioimisen niin sen kyllä teen.  Tiedän kyllä ett äon olemassa hyviäkin poliiseja, mutta kuten sanoin, se ei riitä, koska en voi olal varma että se joka minun asioitani hoitaa on tällainen. En myöskään näe mitään syytä yrittää päästä tästä poliisi-inhosta yli, vaikka se varmaan olisi terapialla mahdollista.

Hoitajilla ja opettajilla taas ei ole mitään tekemistä minkään vihan kanssa, ja jos jompi kumpi mokaa kunnolla, hänen persustaan sei suojella kuin poliisin persusta, joten työpaikka lähtee jos mokailevat pahasti. Poliisit taas pääsevät kuin koira veräjästä, kun yleensä poliisin kanssa asioineen tilanne on muutenkin vaikea. Sama koskee mm. lastensuojelua. Ihmisillä ei ole voimia siinä tilanteessa vaatia oikeutta, ja tuskin saisivat vaikka vaatisivatkin.

Niin joo, ja olen ihan normaali, perheenäiti, n. 40v, ei ole rikosrekisteriä, eikä mitään kahnausta ollurt minulla koskaan poliisin kanssa, joten rikollisesta taustastani tämä ei johdu.

Vierailija
87/90 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska verorahat ei riitä heidän palkankorotuksiin ja maassa on muitakin, joitten pitäisi saada elää tässä maassa.

Vierailija
88/90 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi poliisien vihaaja. En ole rikollinen, lähinnä joskus liikenteessä heidän kanssaan asioinut. Viime kerrastakin(sakoista) yli kymmenen vuotta aikaa.

Tiedän, että poliisi on instituutiona välttämätön, ja poliiseja pitää olla.

Poliisiin hakeutuu paljolti ihmisiä, jotka haluavat valtaa. Samat ihmiset armeijassa klo nauttivat alikessuina alokkaiden pompottamisesta.

Mutta oma poliisivihani kylvettiin minuun siinä juuri ajokortin saaneena pillurallin pyörijänä. Erittäin epäasiallisella käytöksellä, ja suoranaisena vittuiluna minua räkänokkaista kynäniskaa kohtaan.

Omistin auton, joka oli ruma ja monivärinen. Kuitenkin laillinen ja katsastettu. Kun näin kaupunhilla poliisiauton, niin hain jo valmiiksi paikan johon pysähtyä, kun tiesin niiden tulevan kuitenkin. No ensin ajokortti ja rekisteriote. Sitten käskettiin auton taakse, ja alettiin syyttämään, että olet öljynnyt rekisterikilven, kun on noin paskainen. Pyyhkäisin kuraa sormeen puskurista, ja sanoin, että on se tästäkin pölyssä. Poliisi sanoi, että ihan erilaista paskaa kun kilvessä. Sitten tuli heille hälytys, ja piti lähteä. Loppuun vielä huutoa, että älä enää öljyä kilpeä.

Joskus peruuttiva parkkiruudusta autoni kylkeen. Auto siirtyi puoli metriä sivusuunnassa törmäyksen voimasta. Voi jumalauta sitä väittelyä, että lokasuojan ruttu ei voinut tulla siitä törmäyksestä. Ja sitä syyttelyä, miten se oli minun vikani. Pidin pääni, ja lopputulemana auton vahingot korvattiin poliisilaitoksen vakuutuksesta, tai valtio maksoi, en muista.

Kilvet vietiin joskus autosta. Syy oli omani, kun oli pitänyt idioottiteininä rälläkällä madaltaa auto tonttiin asti. Toinen kytistä komensi toisen poistamaan kilvet sanoilla: kokeile työkaluilla, jos ei heti lähde, niin revi raudalla. Ei koittanut edes työkaluja, vaan sorkkaraudalla väänteli kilvet ja pellit solmuun.

Kerran heitettiin autolla yksi vanha koulukaveri kaupungista toiseen. Meillä ei ollut tietoa, edes missä kunnassa hän asuu. Vain nimi. No seuraavana päivänä löydettiin puhelin autosta, jonka kaveri oli lääkehuuruissaan unohtanut. No poliisilaitoksella on löytötavaratoimisto. Sinne sitten. Virkapukuinen sika ei ottanut puhelinta sinne, vaan vittuili, ettei ole löytötavara kun jäi autoon. No löytötavaraksi se sitten muuttui siinä vaiheessa kun hölmistyneenä poistuimme asemalta ja vahingossa pudotimme sen laitoksen pihaan.

Poliisiviha kylvettiin meikäläiseen silloin nuorena, enkä pääse siitä enään eroon. Myöhemmin kun on itselle tullut ikää, niin olen tavannut asiallisiakin kyttiä. Tai sitte ne vaan suhtautuvat keski-ikäiseen jantteriin eri tavalla kuin räkänokkaiaeen teiniin. En silti pääse eroon siitä, että näen aina punaista, kun näen sinisen puvun.

Vierailija
89/90 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa noista on kusipäitä, kuten muistakin ihmisistä. Noissa ammateissa mulkuista vaan on erityisenpaljon haittaa. Noissa ammateissa sikailun pitäisi olla laitonta. Kyllä sitä osaa on syytäkin vihata, ja he mustramaalavat osin muidenkin mainetta.

Vierailija
90/90 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas opettaja, joka ei osaa työtään. Ai että olet jokaisen oppitunnin pitänyt ja 2 tuntia kirjoittanut materiaalua nettiin ja 2 tuntia tarkastanut tehtäviä

Juu. Jokaiisen tunnin työaika 5 tuntia.

Älä nyt naurata

Siinähän joutuu kuuden tunnin koulupäivän eteen tekemään 30 tuntia töitä ; )