Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi esim. hoitajia, opettajia ja poliiseja vihataan.

Welhotar
03.05.2020 |

Hehän ovat erittäin tärkeitä työntekijöitä yhteiskunnassamme, miettikää Suomea ilman heitä. Itse olen kiitollinen ja ihailen näitä ihmisiä jotka pitävät itsensä kasassa vaikka joka puolelta lentää pas..kaa, jopa hallitukseltakin.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Welhotar kirjoitti:

Kokemusta on... kirjoitti:

Hoitajia tai opettajia en vihaa mutta poliiseja kyllä. En luota enää yhtään. Suomessa on iha ok raiskata nainen ja poliisit ei muuta tee ku paapoo raiskaajaa..

En ehkä yleistäisi, sitäpaitsi poliisi ei ole tuomari.

Tuomari selvittää, millaisen rangaistuksen mistäkin rikoksesta voi antaa, ja toimii sitten sen pohjalta. Lait säätää eduskunta. Ärsyttää, kun syytetään poliiseja ja tuomareita, vaikka eduskunta on vastuussa lakien säätämisestä.

Vierailija
62/90 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkamaltti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksaja. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syynä on se, että näiden töiden ajatellaan olevan kutsumustyötä ja jos siitä siitä löytää epäkohtia tai vaatii palkkaa, on väärällä alalla.

Valtio- tai kuntatyönantajan ei pidä maksaa samaa palkkaa kuin yksityissektori. Ei etenkään, kun lomaedut ovat paremmat ja työpaikat varmempia. Sitäpaitsi hoitajien, opettajien tai poliisien palkat eivät mielestäni ole lainkaan huonoja. Enkä taatusti ole ainoa veronmaksaja, joka näin ajattelee. 

Valtion kuntien työntekijäthän toteuttavat niitä päätöksiä, joita päättäjät päättävät. Eikö ole kaikkien etu, että sieltä löytyy myös motivoituneita työntekijöitä eikä vain niitä, jotka eivät ole muualle päässeet. Miten työntekijää motivoidaan? Palkalla, työpaikan varmuudella ja lomaeduilla. Muita etujahan ei kuntatyöntekijöille olekaan. Yksityissektori saa maksaa niin hyvää palkka kuin haluaa.

En ole huomannut, etteikö kuntien ja valtion avoimiin työpaikkoihin olisi kylliksi päteviä hakijoita näilläkin palkoilla. Palataan asiaan, jos virkoja ei saada täytettyä.

siinä vaiheessa on liian myöhäistä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/suomi100/art-2000005208545.html

Taas täällä levitetään väärää tietoa, nuo ammatit on eniten arvostettuja.

Vierailija
64/90 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan opettajia, hoitajia ja poliiseja.

Uskon, että koulutus on avain moneen ongelmaan. Tässäkin ketjussa on sellaisia väärinkäsityksiä (esim. että poliisi hyysää raiskaajia), joita ei olisi, jos yhteiskuntaopin tunnilla olisi tullut paremmin kuunneltua.

Kun oma läheinen makaa sairaalavuoteella, kyllä sitä hoitajaa arvostaa ja toivoo, että tämä pitää omaisesta hyvää huolta.

Kun joku humalainen alkaa karjua ja riehua, minun tekee mieli paeta paikalta. On kuitenkin niitä, jotka ihan työkseen käyvät painimassa rähinöitsijän vaarattomaksi ja sitten vievät hänet putkaan rauhoittumaan.

Kiitos, opettajat, hoitajat ja poliisit!

Vierailija
65/90 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Welhotar kirjoitti:

Suomi ei olisi selvinnyt kovista paikoista ilman yhteistä panosta, jos sodassa sotilailta olisi evätty panokset sillä perusteella että kansa muu joutui syömään pettuleipää, niin olisimme nyt paljon erilaisessa tilanteessa. Jos eturintamassa olijoita olisi arvosteltu ahneiksi tms. olisivat puolustuslinjat hajonneet ja pettuleivätkin lähteneet suusta. Nyt kun tässä tilanteessa etulinjassa ovat juuri mm. nämä ihmiset, ovatko haukkujat ja arvostelijat miettineet Miten kävisi, jos ihmiset eivät enää kouluttautuisi näihin ammatteihin? 

Sodassa kaikki tekivät oman osuutensa, eivät pelkästään sotilaat. Myös ne, jotka jäivät ns. kotirintamalle.

Arvostan itse poliiseja, opettajia tai hoitajia, mutta en myöskään ymmärrä millä perusteella he olisivat muita ihmisiä parempia. Tai kaiken arvostelun yläpuolella.

Kuka on sanonut heidän olevan parempia, huomasin myös ettet maininnut opettajia. Korona aika voi olla hyvää itsetutkiskelun paikka.

Mainittiin tässä opettajat. Se tekee tietyistä ihmisistä parempia, että heitä ei saisi ollenkaan arvostella tai kritisoida. Sellainen kuvahan näiden ammattiryhmien edustajista annetaan, ainakin tässä ketjussa.

Vierailija
66/90 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Welhotar kirjoitti:

Kaikkea sitä kirjoitti:

Welhotar kirjoitti:

Kaikkea sitä kirjoitti:

Welhotar kirjoitti:

Veronmaksaja. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syynä on se, että näiden töiden ajatellaan olevan kutsumustyötä ja jos siitä siitä löytää epäkohtia tai vaatii palkkaa, on väärällä alalla.

Valtio- tai kuntatyönantajan ei pidä maksaa samaa palkkaa kuin yksityissektori. Ei etenkään, kun lomaedut ovat paremmat ja työpaikat varmempia. Sitäpaitsi hoitajien, opettajien tai poliisien palkat eivät mielestäni ole lainkaan huonoja. Enkä taatusti ole ainoa veronmaksaja, joka näin ajattelee. 

Opettajien lomat ovat palkattomat, jokainen voi kouluttautua näihin.

Taidat olla aika pihalla näistä asioista, joista kirjoittelet?

Perustele.

Äitini oli opettaja. Siskoni ja vaimoni ovat opettajia ja kaikille maksetaan palkkaa kesälläkin.

Kai tiesit, että se on vähennetty jokaiselta opetuskuukaudelta ja siirretty kesän kuukausiin. Esimerkiksi määräaikaiset eivät tämän takia saa palkkaa ja kunnat kelpottelevat sillä, tästä oli muutamissa tapauksissa seurauksena se,että jouduttiin maksamaan palkat takautuvasti koska oltiin rikottu lakia.

Kai tiesit, että tärkeä syy sille, miksi määräaikaisia opettajia kyykytetää, ovat toiset opettajat. Esimerkiksi hoitovapaalla olevat "palaavat töihin" kesäisin niin, että se määräaikainen joutuu kortistoon. Koska koulut ovat kiinni, se "töihin hoitovapaalta palannut" lomailee kesällä täydellä palkalla, kunnes aloittaa uuden hoitovapaajakson taas elokuussa...

Todellisuudessa opettajien opetusvelvollisuus on noin 60 prosenttia siitä, mitä muut normityöaikaa tekevät joutuvat työskentelemään. Tuntien valmistelua on lähinnä uusilla opettajilla, vanhat konkarit hoitavat sen sekä kokeiden tarkastamisen välitunneilla ja tunneilla sillä välin kun oppilaat tekevät tehtäviä.

Aika harvassa ammatissa on neljäsosa vuodesta vapaata, kuten opettajilla.

En minä heitä siitä kadehdi, mutta joku roti valittamisellekin.

Opettajat eivät palkkaa määräaikaisia vaan kunta. Jos joku tekee urakkansa nopeammin on palkkansa ansainnut, tuntien järjestely vaatii aikaa. Työntekijät jotka istuvat kuorma-autossa ja odottavat lastausta, tai kaupankassalla ei aina ole asiakkaita, pitäisikö laittaa joku mittari käteen aktiivisesta työnteosta. Opettajilla on neljäsosa vuodesta vapaata ja suurin osa palkatonta, miten asia voitaisiin järjestää jotta asiat olisivat oikeudenmukaisia mielestäsi ja jotta heitä ei enää inhottaisi ja vihattaisi tästä. Entä miten nuo aikaisemmat mainitsemani ammatit, sillä täytyyhän jostain joku viihattava löytyä.

Olen ihan eri kirjoittaja, mutta haluan huomauttaa ettei ole vihaamista tai inhoamiata todeta, että vakityössä oleva opettaja saa palkkaa myös kesällä.

Vierailija
67/90 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajien kohdalla johtuu siitä, että vaikka työmäärä putosi murto-osaan aikaisemmasta, ei opettajia lomautettu. Yksityisellä puolella on melkein joka paikassa yt:t jo käyty, vaikka töitä ja tuloa on ihan entiseen malliin. Mutta ihan vain varmuuden vuoksi että pystytään lomauttamaan nopeasti jos asiakasmäärä laskee ja tulovirta tyrehtyy.

Yhtälö: vanhemmat tekee opettajien ja koulun keittäjien työt, mutta maksettavien verojen määrä ei pienene, ja opettaja nauttii täyttä palkkaa, vaikka lähettää kerran viikossa wilmaan tehtävät ja kommentoi palautettuihin tehtäviin jotain lyhyesti silloon tällöin.

Kukaan opettaja ei voi enää vaatia lisää palkkaa, kun ovat niin eriarvoisessa asemassa yksityisellä työskenteleviin verrattuna.

Miten sä voi väittää että opettajien työmäärä olisi pudonnut murto-osaan? Minulla on mennyt jokaisen tunnin materiaalien kirjoitteluun nettiin vähintään kaksi tuntia. Sitten se varsinaisen tunnin pito netissä. Kolmanneksi tehtävien tarkistus, joihin menee helposti vielä kaksi tuntia lisää...

Ja palkkahan tulee tietysti vain siitä yhdestä tunnista.

Vierailija
68/90 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja on selkeästi palstan kadehdituin ammatti. Ilmeisesti tällä palstalla on paljon mammoja jotka olisivat itse halunneet opettajiksi mutta eivät syystä tai toisesta joko päässeet sisään koulutukseen tai valitsivat kuitenkin jonkun toisen ammatin ja ovat nyt omasta vapaasta valinnastaan katkeria niille joista tuli opettajia. Ja opettajien kohdalla on vielä se ainainen kesäloman kadehtiminen. Itse en ymmärrä miten yhden matalapalkatun ammatin kesäloma voi saada niin suurta kateutta aikaiseksi mutta kukapa tätä palstan sielunmaailmaa ymmärtää. Eivät edes kadehdi ammatteja joissa olisi hyvä palkka. Itse olen aina ajatellut että joka ammatissa on ne omat hyvät ja huonot puolensa. Opettajilla se loma on ainakin kaikkien muiden mielestä valtava etu eivätkä sen vuoksi näe opettajan ammatin huonoja puolia kuten matalaa palkkaa, joustamattomia työaikoja, meteliä, kotona tehtävän työn määrää jne. Itselläni ei omassa työssäni ole tietenkään samoja lomia kuin opettajilla mutta puolestani saan kerätä tunteja pankkiin ja ottaa sitten niiden avulla ylimääräisiä vapaita. Nytkin on kaksi viikkoa kerättynä. Voin valita itse työaikani 6.00-18.00 väliltä, palkkani on huomattavasti parempi kuin opettajilla, en vie töitä kotiin jne. Ei minusta yksi kesäloma kompensoisi noita muita ammattini etuja niin että kadehtisin opettajia. Mutta siis en sanoisi että palstalla vihataan vaan enneminkin kyseessä on kateus.

Vierailija
69/90 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Welhotar kirjoitti:

Kokemusta on... kirjoitti:

Hoitajia tai opettajia en vihaa mutta poliiseja kyllä. En luota enää yhtään. Suomessa on iha ok raiskata nainen ja poliisit ei muuta tee ku paapoo raiskaajaa..

En ehkä yleistäisi, sitäpaitsi poliisi ei ole tuomari.

Tuomari selvittää, millaisen rangaistuksen mistäkin rikoksesta voi antaa, ja toimii sitten sen pohjalta. Lait säätää eduskunta. Ärsyttää, kun syytetään poliiseja ja tuomareita, vaikka eduskunta on vastuussa lakien säätämisestä.

Eduskunta on voinut säätää lain, esim. raiskauksesta (oletus, en ole tarkastanut onko näin) rangaistus 2-10 vuotta, mutta tuomarit päättävät/käyttävät pääasiassa skaalaa 2-5 vuotta. Joten on ihan aiheellista syyttää tuomareita siitä, etteivät käytä rangaistusasteikon 6-10 vuotta.

-ohis-

Vierailija
70/90 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkamaltti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksaja. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion kuntien työntekijäthän toteuttavat niitä päätöksiä, joita päättäjät päättävät. Eikö ole kaikkien etu, että sieltä löytyy myös motivoituneita työntekijöitä eikä vain niitä, jotka eivät ole muualle päässeet. Miten työntekijää motivoidaan? Palkalla, työpaikan varmuudella ja lomaeduilla. Muita etujahan ei kuntatyöntekijöille olekaan. Yksityissektori saa maksaa niin hyvää palkka kuin haluaa.

En ole huomannut, etteikö kuntien ja valtion avoimiin työpaikkoihin olisi kylliksi päteviä hakijoita näilläkin palkoilla. Palataan asiaan, jos virkoja ei saada täytettyä.

Eihän täällä valitettukaan niiden huonoista palkoista vaan liian hyvistä palkoista ja siitä, etteivät valtio ja kunnat saisi maksaa parempaa palkkaa kuin yksityissektori, koska työpaikan varmuus ja lomaedut ovat julkisella puolella paremmat.

Vierailija
71/90 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksaja. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomaedut on aikoinaan tulleet palkankorotuksen sijaan. Kuten myös esim.pekkaspäivät (joita ei taida julkisella alalla olla)

Vierailija
72/90 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on auktoriteetteja.

Lopunaikoina auhtoriteetteja vihataan.

Tietenkin, koska pahuus haluaa riehua järjettömyyksissään.

Auktoriteetit estävät tätä järjettömyyttä hiukan.

Vierailija
73/90 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Welhotar kirjoitti:

Veronmaksaja. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on virka niin kyllä se lomakin on palkallista. Ennen ei ollut, mutta siirto vuosityöaikaan teki palkalliseksi eli kokonaispalkka jyviettiin myös kesälomalle. Jos ei ole virkaa niin silloin työsuhde usein katkaistaan kesäksi.

Yhä edelleen tähän, opettajan 10 kuukauden palkka on jaettu 12:sta osaan, määräaikainen työsuhde on ollut jo pitkään oikeastaan laiton ja kuntien keplottelua.

Vierailija
74/90 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja on selkeästi palstan kadehdituin ammatti. Ilmeisesti tällä palstalla on paljon mammoja jotka olisivat itse halunneet opettajiksi mutta eivät syystä tai toisesta joko päässeet sisään koulutukseen tai valitsivat kuitenkin jonkun toisen ammatin ja ovat nyt omasta vapaasta valinnastaan katkeria niille joista tuli opettajia. Ja opettajien kohdalla on vielä se ainainen kesäloman kadehtiminen. Itse en ymmärrä miten yhden matalapalkatun ammatin kesäloma voi saada niin suurta kateutta aikaiseksi mutta kukapa tätä palstan sielunmaailmaa ymmärtää. Eivät edes kadehdi ammatteja joissa olisi hyvä palkka. Itse olen aina ajatellut että joka ammatissa on ne omat hyvät ja huonot puolensa. Opettajilla se loma on ainakin kaikkien muiden mielestä valtava etu eivätkä sen vuoksi näe opettajan ammatin huonoja puolia kuten matalaa palkkaa, joustamattomia työaikoja, meteliä, kotona tehtävän työn määrää jne. Itselläni ei omassa työssäni ole tietenkään samoja lomia kuin opettajilla mutta puolestani saan kerätä tunteja pankkiin ja ottaa sitten niiden avulla ylimääräisiä vapaita. Nytkin on kaksi viikkoa kerättynä. Voin valita itse työaikani 6.00-18.00 väliltä, palkkani on huomattavasti parempi kuin opettajilla, en vie töitä kotiin jne. Ei minusta yksi kesäloma kompensoisi noita muita ammattini etuja niin että kadehtisin opettajia. Mutta siis en sanoisi että palstalla vihataan vaan enneminkin kyseessä on kateus.

Kateuttahan tuo on, se vie kalatkin vedestä.

Vierailija
75/90 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä arvostan opettajia, hoitajia ja poliiseja.

Uskon, että koulutus on avain moneen ongelmaan. Tässäkin ketjussa on sellaisia väärinkäsityksiä (esim. että poliisi hyysää raiskaajia), joita ei olisi, jos yhteiskuntaopin tunnilla olisi tullut paremmin kuunneltua.

Kun oma läheinen makaa sairaalavuoteella, kyllä sitä hoitajaa arvostaa ja toivoo, että tämä pitää omaisesta hyvää huolta.

Kun joku humalainen alkaa karjua ja riehua, minun tekee mieli paeta paikalta. On kuitenkin niitä, jotka ihan työkseen käyvät painimassa rähinöitsijän vaarattomaksi ja sitten vievät hänet putkaan rauhoittumaan.

Kiitos, opettajat, hoitajat ja poliisit!

Taidat olla hieman jäänyt lapsen asteelle..

Jos nätisti sanotaan.

Vierailija
76/90 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei sellaista ammattiryhmää ole olemassakaan, jota ei haukuttaisi.

Se ei varmastikaan ole sama asia kuin että joku lapsellisesti VIHAISI kaikkia kyseisen ammatin omaavia. Pitäå olla melkoinen herneaivo, jos ventovierasta ihmistä VIHAISI pelkän ammatin takia.

Veikkaan, että mainitsemasi ammattiryhmät ovat jopa vähimmästä päästä haukuttuja. Poliisien ja hoitajien jne. työn tärkeyden ymmärtävät aivan kaikki.

Itse olen toimittajana tietyn poliittisen suunnan lempi-tikkataulu ja silti olen melkoisen varma, että heistäkin enemmistö ymmärtää minun tekevän työtäni ammattitaidolla ja niin hyvin kuin mahdollista. Enemmän meitä silti haukutaan julkisesti kuin vaikkapa hoitajia ja poliiseja.

Saattaa hyvinkin olla näin, ehkä olen katsonut asiaa hieman kapeasti. Kiitos avartavasta kommentista, yritetään olla hyviäihmisiä parhaamme mukaan.

Vierailija
77/90 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite vihhaan poliiseja, koska on niin paljon henkilökohtaista kokemusta epärehellisesti toimivista poliiseista. Opettajia en vihaa, hoitajiksi, samoin kuin poliiseiksi tai lääkäreiksi hakeutuu paljon vallanhimoisia narttuja. En vihaa lähtökohtaisesti hoitajia, mutta valitettavan yleinen sellainen ihmistyyppi sillä alalla.

Vierailija
78/90 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Welhotar kirjoitti:

Kaikkea sitä kirjoitti:

Welhotar kirjoitti:

Kaikkea sitä kirjoitti:

Welhotar kirjoitti:

9

Veronmaksaja. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aika pihalla näistä asioista, joista kirjoittelet?

Perustele.

Äitini oli opettaja. Siskoni ja vaimoni ovat opettajia ja kaikille maksetaan palkkaa kesälläkin.

Kai tiesit, että se on vähennetty jokaiselta opetuskuukaudelta ja siirretty kesän kuukausiin. Esimerkiksi määräaikaiset eivät tämän takia saa palkkaa ja kunnat kelpottelevat sillä, tästä oli muutamissa tapauksissa seurauksena se,että jouduttiin maksamaan palkat takautuvasti koska oltiin rikottu lakia.

Kai tiesit, että tärkeä syy sille, miksi määräaikaisia opettajia kyykytetää, ovat toiset opettajat. Esimerkiksi hoitovapaalla olevat "palaavat töihin" kesäisin niin, että se määräaikainen joutuu kortistoon. Koska koulut ovat kiinni, se "töihin hoitovapaalta palannut" lomailee kesällä täydellä palkalla, kunnes aloittaa uuden hoitovapaajakson taas elokuussa...

Todellisuudessa opettajien opetusvelvollisuus on noin 60 prosenttia siitä, mitä muut normityöaikaa tekevät joutuvat työskentelemään. Tuntien valmistelua on lähinnä uusilla opettajilla, vanhat konkarit hoitavat sen sekä kokeiden tarkastamisen välitunneilla ja tunneilla sillä välin kun oppilaat tekevät tehtäviä.

Aika harvassa ammatissa on neljäsosa vuodesta vapaata, kuten opettajilla.

En minä heitä siitä kadehdi, mutta joku roti valittamisellekin.

Tuo opettajan työpäivän kuvaus on täyttä soopaa suurimman osan kohdalla. Meillä koulussa on 28 luokanopettajaa, joista 1 on tunnettu siitä, että hoitaa hommia noin kuin kuvailet. Muilla päivän pituus ihan normityötä vastaava ja ajoittaisina kausina pidempi. Viikonlopputöitä tekevät kaikki välillä. Itse teen aikalailla säännöllisesti töitä kahdeksasta neljään ja kokeiden tarkistusta iltaisin. Se on ihan ok. En valita yhtään. Mutta ne lyhyet päivät ovat kyllä myytti, paitsi muutaman mätämunan kohdalla. Jos työnsä hoitaa hyvin, opetussuunnitelman vaatimalla tavalla, ei suunnittelua, opetusta, arviointia, yhteistyötä ja vanhempien kanssa viestintää ole mitenkään mahdollista hoitaa 8 - 14 välillä. Jonakin päivänä voi olla mahdollista lähteä aikaisin kotiin, mutta työt kulkevat silloin yleensä mukana.

Tämä on fakta, ei valitusta. Lomat ovat mukavan pitkät. Sitä ei voi kieltää. Loman pitäminen yhtä pitkänä kuin oppilailla on yhteiskunnalle halvin ratkaisu. Kai sen ymmärrät? Työtehtävien lisääminen tarkoittaisi lisää palkkaa myös.

Tuo, ettei sijaisuutta tekevä saa kesän palkkaa, on vääryys. Siihen ei auta, että opettaja ei palaisi töihin lomallansa, koska se sijainen ei kuitenkaan sitä palkkaa saisi. On kieltämättä typerä kohta opetusalan sopimuksessa. Ei kuitenkaan yksittäisen opettajan vika eikä virkaan palaava ope riistä sijaiselta kesäpalkkaa.

Vierailija
79/90 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

18.38 Jatkaa. Valitettavasti poliisi ei Suomessa valvo lakia vaan rikkaampien ja "parempien" ihmisten etua. Tämän kuulin jo tuossa Joulun aikaan yhden teinipojan suusta. Kertoi jostain kotikaupungissaan Helsingissä tapahtuneesta tapauksesta, missä olisi poliisia kaipailtu paikalle ja soitettukin useamman ihmisen toimesta, mutta ei ollut kuulunut ketään. En muista itse tapausta, mutta useampi sukupolvi siinä oli ihmettelemässä pöydän ääressä, että miten eivät pääse paikalla sellaisessa tapauksessa. Pojan kommentti syöpyi vain mieleeni; "Ne tulee sitten jos joku normaali-ihminen soittaa!" Kylläpä oli tarkkanäköistä noin nuorelta! Hyvin on maailma opettanut.

Lisäksi poliisi saattaa toimittaa esitutkinnan ihan miten vaan. Itselläni henkilökohtaisia kokemuksia tästä...

Vierailija
80/90 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se opettaja jonka "työntekoa" olen seurannut oman lapsen kautta, tekee max. 8h viikossa töitä tällä hetkellä. Sunnuntaina illalla tulee koko seuraavan viikon tehtävät wilmaan ja sitten keskimäärin kaksi yhden lauseen kommenttia palautettuhin tehtäviin.

Itse teen omat työt etänä ja tuokin ja opetan lapset.

Eli opettajalla työmäärä -80% ja itsellä vähintään +80%. Kummallakaan palkka ei ole muuttunut, eikä minulla maksettujen verojen määrä.

Opettajien palkan maksajana ihmetyttää miksei opettajia lomautettu esim. niin että luokka-asteelta jää aina yksi töihin ja rinnakkaisluokkiem opettajat lomautetaan.