Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri laittaa joskus yövuoron jälkeen pyykkikoneen päälle.

Vierailija
03.05.2020 |

Ja suorastaan vtuttaa herätä joskus 01 aikaan linkoamiseen. Makkarini sijaitsee lähellä hänen kylppäriä. Miksi sitä pyykkiä ei voisi pestä aamulla?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupeat poraamaan kostoksi naapurisi vastaista seinään aina joka aamu klo 7. Ostat rautakaupasta betonilaattoja joita voi porailla mielin määrin seinää vasten.

Nämä kostajat ovat niiiin syvältä. Jos joku asia vaivaa liikaa, siitä voi mennä keskustelemaan naapurin kanssa, asiallisesti.

Mites nyt yks kaks alkoi normaalit elämisen äänet häiritsemään kun itselle olisi sopiva hetki nukkua?

Niin aika jännästi yläkerran tömistelijöitäkin alkaa häiritsemään jos alakertalainen tömistelee takaisin. Perin mielenkiintoinen juttu, eihän niiden äänien pitäisi heidän mukaan häiritä.

Vierailija
22/32 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita isännöitsijälle.

Kuuluu normaaleihin elämisen ääniin. Pyykkiä saa pestä yölläkin.

Ei voi jos se häiritsee naapureita, niinkuin tässä tapauksessa tekee. Yöllä pitää antaa nukkumis rauha

Onhan se nukkumisrauha. Mä voin nukkua ihan hyvin vaikka pesen itse pyykkiä SAMASSA huoneistossa viereisessä huoneessa. Sun herkkäunisuus ei ole mun ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita isännöitsijälle.

Kuuluu normaaleihin elämisen ääniin. Pyykkiä saa pestä yölläkin.

Ei voi jos se häiritsee naapureita, niinkuin tässä tapauksessa tekee. Yöllä pitää antaa nukkumis rauha

Onhan se nukkumisrauha. Mä voin nukkua ihan hyvin vaikka pesen itse pyykkiä SAMASSA huoneistossa viereisessä huoneessa. Sun herkkäunisuus ei ole mun ongelma.

Eihän ne omat äänet tietenkään häiritse, mutta annas olla jos naapuri toisi pesukoneensa kämppääsi ja alkaisi linkoamaan, niin johan pännisi!

Vierailija
24/32 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi pestä iltavuoron jälkeen pyykkiä? Ne pyykit voi pestä aamupäivällä ennen kun lähtee töihin (iltavuoroon).

Vierailija
25/32 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi pestä iltavuoron jälkeen pyykkiä? Ne pyykit voi pestä aamupäivällä ennen kun lähtee töihin (iltavuoroon).

Ehtii kuivumaan. Ja aamulla nukutaan.

Vierailija
26/32 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pestiin viime yönä viimeeksi pyykkiä. Kello oli jotain puol 1, kun laitoimme koneen pyörimään. Ja työttömiä olemme, joten voisimme pestä pyykkiä mihin aikaan hyvänsä, mutta koska kukaan ei ole koskaan valittanut mistään, niin elämme jatkossakin "ilman kelloa".

Vierailija
27/32 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yösähköä kannattaa hyödyntää

Vierailija
28/32 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ex-naapurin virolainen aamuyöstä kotiin kömytessään teki tuota liki päivittäin, eli yöttäin. Töissä se tavallaan kai oli, vaikka TTT:sta nauttikin.

Vierailija
29/32 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin soittamaan naapurin ovikelloa klo 1 yöllä, pyjama päällä, kun oli laittanut pesukoneen päälle.

Pyyteli anteeksi ja ei tajunnut se kuuluu.

Aamulla meni soittamaan isännöitsijälle olin yöllä soittanut ovikelloa.

Otettiin asia esille yhtiökokouksessa, joka oli seuraavassa kuussa.

Käytiin läpi hiljaisuus ja mitä siihen kuuluu.

Samassa naapurissa pidettiin kekkerit. Ilmoitustaululle tuli lappu aiheesta. Kysyin kestävätkö ne yli 22. Jos kestävät, soitan poliisin. Sain takaisin päänaukomista ja poliisit tuli paikalle.

Poliisi oli työkaverin mies. On joskus tehnyt vst palveluksia. Tulivat jo aikaisemmin ja tämä tuttu poliisi kävi läpi säännöt ja selitti miksi juhlat pitää loppua klo 22 ja oikeastaan aikaisemminkin, koska meteli oli melkoinen.

Asunnon omistajalle tuli viesti, asukas sai valituksen ja rauha tuli maahan.

Nykyisessä naapurissa on airbnb asunto ja olen soittanut niin monta krt poliisit paikalle, olen lopettanut laskemisen.

Asunto on nyt myynnissä, kun vuokralaisia ei näy.

Vierailija
30/32 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö siis peset pyykin aamulla, kun naapurisi nukkuu yövuoron jäljiltä? Oletko miettinyt häiritseekö se mahdollisesti häntä?

Kerrostaloissa on hiljaisuus klo :22 - 07. Se on jokaisen oma asia minkälaista työtä tekee ja miten meinaa pyykkinsä pestä niin että se ei sijoitu hiljaisuuden aikaan. Jos järjestyssääntöjä ei noudata voi isännöitsijä huomauttaa sinua ja tarpeen tullen purkaa vuokrasopimuksen.

Tuota... ohiksena: ensinnäkin, hiljaisuus ei tarkoita, etteikö normaalia elämisen ääntä saisi olla. Saa käydä suihkussa ja saa pestä satunnaisesti myös pyykkiä, jos siihen toimintaan on yöaikaan hyvä peruste (esimerkiksi se, ettei päivällä ole kotona ja tarvitsee pestä työvaatteita).

https://www.omataloyhtio.fi/artikkelit/14890/normaalit_elamisen_aanet.h…

On kuitenkin hyvä pyrkiä sijoittamaan äänekkäät kotityöt päiväaikaan pääsääntöisesti. Ap:n olisi syytä nätisti jutella naapurin kanssa siitä lähtökohdasta, että "tiesitkö, että pesukoneesi ääni kuuluu tosi selvästi makuuhuoneeseeni ja herään, kun se linkoaa? Olisiko sinulle mahdollista pyrkiä pesemään pyykit päiväaikaan?"

Voi nimittäin olla ihan mahdollista, että naapuri ei TIEDÄ linkouksen olevan niin kovaäänistä, että se ohuen seinän välitse kuuluu ap:n puolelle.

Asiallisella lähestymistavalla ongelmt kyllä ratkeavat. Itsekin teen vuorotyötä ja joudun joskus panemaan pesukoneen päälle tullessani töistä noin klo 21.30, koska työpäiväni ovat 12-tuntisia, enkä aamulla ehdi aina pestä. Lapsiperheessä pyykkiä tulee pari koneellista vuorokaudessa, eikä kaikkea voi hillota viikonloppuun.

Toiseksi: et tiedä, onko ap:n naapuri osakkeenomistaja. Isännöitsijä ei myöskään yksityisissä vuokrakämpissä pura vuokrasopimuksia. Osakkeenomistajan saa toki kammettua ulos, jos yhtiökokous päättää - asukkaalle annettujen varoitusten jälkeen - osakkeen määräaikaisesta haltuunotosta, ja käräjäoikeus tuon vahvistaa. Mutta olen aika satavarma, että yksikään taloyhtiö ei ryhdy noin järeisiin toimiin tuosta vaan, ja pelkän satunnaisen öisen pyykinpesun takia.

Hiukan siis suhteellisuudentajua ja neuvottelutaitoja peliin!

Vierailija
31/32 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menin soittamaan naapurin ovikelloa klo 1 yöllä, pyjama päällä, kun oli laittanut pesukoneen päälle.

Samassa naapurissa pidettiin kekkerit. Ilmoitustaululle tuli lappu aiheesta. Kysyin kestävätkö ne yli 22. Jos kestävät, soitan poliisin. Sain takaisin päänaukomista ja poliisit tuli paikalle.

Poliisi oli työkaverin mies. On joskus tehnyt vst palveluksia. Tulivat jo aikaisemmin ja tämä tuttu poliisi kävi läpi säännöt ja selitti miksi juhlat pitää loppua klo 22 ja oikeastaan aikaisemminkin, koska meteli oli melkoinen.

Nykyisessä naapurissa on airbnb asunto ja olen soittanut niin monta krt poliisit paikalle, olen lopettanut laskemisen.

Cool story bro.

Vierailija
32/32 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverisuhteilla ei poliisia tilata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän