Laumasuoja: Säästetään lapset, sairastutetaanntyöttömät. ”Jokainen työtön täytyy kohdata ennen kesää kasvokkain että näemme miten näillä heikoimmilla menee”.
Työtön on voinut Korona-aikoina vajota alkoholismin, nyt täytyy sosiaali- ja työllisyysviranomaisten kohdata jokainen työtön ennen kesälaitumille siirtymistä että ongelmiin voidaan tarttua ja heikoimmat astiat tulevat kohdatuiksi.
Samalla säästämme lapset ja hankimme laumasuojan työttömien kustannuksella mikä on kansantalouden kannalta erittäin viisasta.
Kommentit (6)
Tuossa on ideaa. Jos kaikki työttömät vaikka haravointi puistoja ja kunnostasi ulkoalueita kaksi viikkoa toukokuussa, iso haravointikurssi työttömille kussakin kaupungissa vaikka urheiluhallissa muutaman päivän viruksen levittämiseksi ja sitten työttömät lähetettäisiin linkoamaan virusta kaupunkeihin.
Kyllä minä voin lähteä jotain viranomaista tapaamaan. Hyvä idea!
Olen töissä työkkärissä ja minusta tämä olisi hyvä asia! Olen jopa valmis siihen, että työviikkoa venytettäisiin lauantaihin, jolloin klo 8-16 välillä ehtisi tapaamaan 16 asiakasta, 30 min jokaiselle. Ruokatauko (palkaton) syntyisi luontevasti siitä aikavarauksesta, jolloin asiakas ei saavu paikalle.
Nykytoimistoja ei ole suunniteltu asiakaspalveluun, joten tapaamiset voisi järjestää pihalle tai parkkipaikalle, ulos joka tapauksessa. Meillä on toimiston edessä aika pitkä ja leveä "lippa", jonka alla me työkkäriläiset istuisimme koneinemme ja asiakkaat voisi olla 3 m päässä.
Kannatettava systeemi, ei tulisi toimistolle ylimääräisiä siivouskuluja.
Sama juttu siis myös tavallisina arkipäivinä, 100 virkailijaa ehtisi tapaamaan 1600 asiakasta ja koska lomautettuja on 300 000 ja työttömiä muuten noin 200 000, kuluisi noin 5000 virkailijalta vain muutama viikko kaikkien tapaamiseen. 14.5. voidaan aloittaa!
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä työkkärissä ja minusta tämä olisi hyvä asia! Olen jopa valmis siihen, että työviikkoa venytettäisiin lauantaihin, jolloin klo 8-16 välillä ehtisi tapaamaan 16 asiakasta, 30 min jokaiselle. Ruokatauko (palkaton) syntyisi luontevasti siitä aikavarauksesta, jolloin asiakas ei saavu paikalle.
Nykytoimistoja ei ole suunniteltu asiakaspalveluun, joten tapaamiset voisi järjestää pihalle tai parkkipaikalle, ulos joka tapauksessa. Meillä on toimiston edessä aika pitkä ja leveä "lippa", jonka alla me työkkäriläiset istuisimme koneinemme ja asiakkaat voisi olla 3 m päässä.
Kannatettava systeemi, ei tulisi toimistolle ylimääräisiä siivouskuluja.
Sama juttu siis myös tavallisina arkipäivinä, 100 virkailijaa ehtisi tapaamaan 1600 asiakasta ja koska lomautettuja on 300 000 ja työttömiä muuten noin 200 000, kuluisi noin 5000 virkailijalta vain muutama viikko kaikkien tapaamiseen. 14.5. voidaan aloittaa!
Joo, sehän teille turhimuksille kävisi.
Koska alkaa käydä työstä suojatyöpaikka muuten.
Eihän koronaviruksen tarttuminen ole kovin todennäköistä siten, että tapaa 1-2 kertaa virkailijan ja haravoi yksikseen puistossa. Sen sijaan massaluennot työttömille voisivat olla tehokkaampi menetelmä.
En itse kannata ideaa enkä laumaimmuniteettistrategiaa muutenkaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Työttömiä on kyllä nyt paljon, että kyllä niitä koululaisten verran on.