Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rajojen sulkemisen kahdet kasvot, miettikää hetki!

Vierailija
02.05.2020 |

Täällä saa usein lukea kirjoituksia kuinka rajat pitää pitää suljettuna pitkään.
Ymmärrän että nyt ei ole aika lähteä lomalle Pariisiin tai Aurinkorannikolle.

Mutta onko teillä tullut mieleenne, että rajat erottavat nyt ihmisiä toisistaan. Jollain on seurustelukumppani toisessa maassa jota ei voi tavata. Ehkä voitte kuvitella, miltä se ikävä tuntuu! :(

Jollain on sairas sukulainen tai ystävä toisessa maassa ja ehkä syöpä edennyt niin ettei tiedä onko mahdollista enää tavata.

JNE.

Miettikää nyt ennen kuin lauotte näitä mielipiteitänne rajojen sulkemisesta. On olemassa monenlaista matkailua.

Itselläni on rakas ihminen toisessa maassa. Sydämeeni sattuu niin lujaa joka kerta kun joudun lukemaan kuinka rajat pitää olla kiinni. Sieltä oman puolison kainalosta on näitä niin helppo huudella.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa. Meidän tuska on näkymätöntä. Nyt kuuluu hehkuttaa, kuinka koronan ansiosta on aikaa parisuhteelle ja elämä hymyilee.

Vierailija
2/36 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä komppaan tätä täysin. Vihdoinkin joku puhuu tästä ääneen. Ja luulenpa vielä, että tässä globaalisen maailman ajalla aika monella on rakkaita, ystäviä,  sukulaisia toisessa maassa. Ja heitä halutaan nähdä. Ei kaikki todellakaan matkusta vain lomalle jonnekin.

Itselläni on kanssa rakas ihminen rajojen takana ja ikävä on kova. Myös vanhempani ovat  rajan takana. Eikä tämä epätietoisuus auta yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ajattelee että elämän tarkoitus on käkkiä kämpillä näkemättä maailmaa. Minä en ajattele näin. Kerran täällä vain ollaan niin pitää tietysti nähdä muutakin kuin oma kämppä! Ihme että jotkut ei tätä tajua. 

Vierailija
4/36 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on monia samassa tilanteessa ja ajattelemattomien ihmisten huutelu rajojen pitämisestä kiinni mahdollisimman pitkään kyllä satuttaa. Mutta se on varmaan tarkoituskin.

Vierailija
5/36 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn. Juuri teidän minä-minä-matkailijoiden takia korona on täällä ja monelta Suomessa pysyneeltä on kuollut ikänsä Suomessa asuva läheinen. Nyt haluatte hakea  vain lisää koronaa, koska minä-minä, ettekö ikinä opi? Hävetkää!

Vierailija
6/36 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn. Juuri teidän minä-minä-matkailijoiden takia korona on täällä ja monelta Suomessa pysyneeltä on kuollut ikänsä Suomessa asuva läheinen. Nyt haluatte hakea  vain lisää koronaa, koska minä-minä, ettekö ikinä opi? Hävetkää!

Voisitko kertoa elämäntilanteestasi?

Vierailija
7/36 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MOT. Törkeä kommentti. Häpeä itse.

Vierailija
8/36 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavasti minun perheeni ja sukuni on täällä Suomessa. Miksi meidät pitäisi asettaa vaaraan sinun tunteittesi takia?

Vierailija
9/36 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ajattelee että elämän tarkoitus on käkkiä kämpillä näkemättä maailmaa. Minä en ajattele näin. Kerran täällä vain ollaan niin pitää tietysti nähdä muutakin kuin oma kämppä! Ihme että jotkut ei tätä tajua. 

Tämä. Itselläni ei ole läheistä ulkomailla, mutta ymmärrän pointin. Kyse on ihmisten perusoikeuksien rajoittamisesta. Lapsen subjektiivinen oikeus kouluun, liikkumisvapaus, vapaus harjoittaa elinkeinoa, yms. Näitä ei pidä rajoittaa jos ei todella ole vakavia perusteita. Jossain kirjoitettiin hyvin, että me aikuiset jotka olemme oman nuoruutemme eläneet pidetään nyt meteliä, että lapsille ei pidä avata kouluja. Samalla kiellämme lapsiltamme sen ajan elämästä mikä kaikille kuuluu! Rajoja sulkemalla, tai Suomen sisäisillä rajoilla, kiellämme toisilta läheiset ihmissuhteet. Myös yli 70v sulkeminen koteihinsa kuuluu samaan sarjaan. Kuten ap sanoi, helppo se on sieltä oman kullan kainalosta huudella. Mieluummin annan omien lasteni elää kuin suljen heitä kuplaan. Ei ihminen elä ilman toisia ihmisiä. Hetkellinen rajoitus on ok, mutta nyt jos puhutaan, että voi kestää pari vuotta rokotteeseen yms? Yhtä hyvin voitaisiin kieltää kaikki alkoholi, muut päihteet, autoilu, jne. ettei vaan satu mitään!

Vierailija
10/36 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisiko se sitten parempi, että menette tartuttamaan ne rakkaanne rajojen yli, vai mikä tässä nyt oli niinkuin ideana?

Vierailija
11/36 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en koronaa tänne tuonut. En olisi matkustanut epidemia-alueelle. Enkä olisi sieltä palatessa mennyt heti töihin ja kylille levittämään tautia. Minä osasin lukea uutisia ja ymmärsin, ettei ole oikea aika matkustaa. Ei kaikki matkailijat ole niin urpoja kuin ne itsekkäät yksilöt, jotka koronan tänne toivat.

Vierailija
12/36 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavasti minun perheeni ja sukuni on täällä Suomessa. Miksi meidät pitäisi asettaa vaaraan sinun tunteittesi takia?

Eristäydy jos pelkäät. Nyt on niin paljon kauppakuljetuksia ja muita, että ei ole mikään ongelma. Jos SINÄ jotain haluat teet sen ITSE, et vaadi muilta. Siksi.

Vierailija
13/36 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MOT. Törkeä kommentti. Häpeä itse.

Yli kolmannes asukkaista kuollut samassa hoivakodissa Kiuruvedellä

https://www.satakunnankansa.fi/a/9a0bc73f-e75e-4548-afc6-d06aff810c0c

KUOLLUT, nuo lapsenlapset eivät tule näkemään rakkaita isovanhempiaan enää koskaan, eivät ikinä!

Ja te kehtaatte lässyttää vaikka teidän seurustelukumppaninne ovat elossa. Olette täysin sydämettömiä kermapehvoja vailla minkäänlaista empatiaa.

Vierailija
14/36 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on selvää, etteivät rajat pysy kiinni loputtomiin. Ja kaikki varmaan ymmärtävät, että ihmisillä on muitakin syitä matkustaa, kuin turismi. Ja se on ihan ok.

Toivoisin kuitenkin, että massaturismista päästäisiin nyt viimein eroon. Siitä kärsii sekä luonto, että paikallisväestö. Turismin haitat ovat jo paikoin taloudellista hyötyä suuremmat.

Vierailija
15/36 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän Suomen sisälläkään pääse omaiset katsomaan esim. laitoksissa asuvia vanhuksia, vammaisia ja sairaaloissa on myös vierailukielto. Jos syöpäsairaalla on saattohoitopäätös, niin käsittääkseni järjestetään omaisille mahdollisuus vierailla. Vanhukset kuolee yksinään hoitokodeissa.

Ja viimeinen asia mitä nyt pitää herranen aika tehdä, on mennä tapaamaan jotain kuolemansairasta syöpäpotilasta - Prisman kautta tottakai. Kyllähän nää rajoitukset koskaa ihan Suomen sisälläkin tapahtuvia sosiaalisia kontakteja. Että tuo nyt ei ollut kovin relevantti pointti.

Ei kukaan ole haluamassa rajoja pysyvästi kiinni sillä tavalla, ettei maahan saisi tulla ja maasta poistua. Onhan suomalaisia lähtenyt ihan lomallekin näiden rajoitusten aikana. 

Fakta kuitenkin on, että viruksen toivat Suomeen suomalaiset hupimatkailijat. En näe jotain seurustelusuhteita asiana, jonka vuoksi vapaa ramppaaminen rajojen yli pitäisi ensimmäisenä avata. Ruotsissa on esim. aivan erilainen tautitilanne.

Vierailija
16/36 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat voi ihan huoletta laittaa kiinni ja päästää maahan ja ulos ainoastaan kauppatavaraa.

Vierailija
17/36 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansakunnan kokonaisetu ajaa yleisvaarallisen pandemian olosuhteissa yksilön mukavuuden edelle, ja niin sen pitää ehdottomasti tehdäkin.

Vierailija
18/36 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki on selvää, etteivät rajat pysy kiinni loputtomiin. Ja kaikki varmaan ymmärtävät, että ihmisillä on muitakin syitä matkustaa, kuin turismi. Ja se on ihan ok.

Toivoisin kuitenkin, että massaturismista päästäisiin nyt viimein eroon. Siitä kärsii sekä luonto, että paikallisväestö. Turismin haitat ovat jo paikoin taloudellista hyötyä suuremmat.

Olen samaa mieltä.

- vastaaja 1

Vierailija
19/36 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi päästäisiin? Jos sitä ei kielletä, se nostaa pian päätään. Ihmisistä monet haluavat matkustaa ja yrittäjät tehdä sillä rahaa.

Vierailija
20/36 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ku mä haluun panee Ömericaan! Kai ny jokainen tiätää mitä on olla puuttees.

Mikko 31

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi