Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan treffeille, jossa mua ei kohdata naisena vaan ihmisenä

Vierailija
02.05.2020 |

Oon käynyt lukuisilla treffeillä, mutta aina on häirinnyt se "miehen ja naisen välinen jännite" ja että onko sitä edes. Kaikki ovat olleet tinderistä, joten ehkä livenä tutustuminen tuntuisi luonnollisemmalta ja sukupuolet vähemmän merkityksellisiltä.

Yleensä ihmiset tykkää kehuista, mutta itseäni lähes tuntemattoman miehen kehut ulkonäöstä ällöttää ja se tuntuu niin siirappiselta. Hän ei puhuisi samalla tavalla kavereilleen, joten se on häiritsevää.

Onko muilla samanlaisia ajatuksia, vai onko tinder vaan väärä paikka mulle?

Kommentit (242)

Vierailija
41/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle on ilmeisesti äiti puhunut hiekkalaatikolla kavereista eikä tytöistä ja pojista. Tuloksena on ihmisiä, jotka eivät tiedä sukupuoltaan.

Häiritsee nimenomaan se sukupuolen voimakas läsnäolo. Parisuhteessa pitää olla myös kaveri, paras kaveri oikeastaan, joten sukupuolen pitäisi olla vähemmän tärkeässä asemassa suhteessa.

Oletko siis aseksuaali vai tökitkö miehen genitaalit omaavaa parisuhdehenkilöä strap-onilla hanuriin makkarissa? Jos siis sielläkään ei ole mitään sukupuolia?

Vierailija
42/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän sinun harmistuksesi. Olen itse samoilla linjoilla, mutta en osannut aiemmin jäsentää, mikä treffailussa mättää. Ei kyse ole siitä, että etsisi kaverimiestä. Tilanteessa on ihan riittävästi jännitettä ilman sanoiksi puettua ulkonäön arviointiakin.

En ylipäätään ymmärrä, miksi joku luulee, että (varsinkin) naiset tykkäävät kehuista. Minä haluan tutustua toiseen ihmiseen, ulkonäkö on mitä on, sehän on ilmeinen. Ei sitä tarvitse eikä pidä nostaa tapetille. Kaikkein hölmöintä miehissä onkin se, että naisen ulkonäkö on jotakuinkin ratkaiseva tekijä, tuleeko toisia treffejä.

Asiallinen, fiksu mies ei arvioi naista ääneen tälle itselleen. Ihan sama onko kehuja vai haukkuja.

Luuleeko mies tosiaan, että nainen tykkää hänestä, jos tälle kehuu ulkonäköä/olemusta? Väärässä ovat, jos näin. Tuo voi toimia vain todella huonon itsetunnon omaaville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joutuisi maksamaan itse oman kahvinsa. 

Se on palstalla kynnyskysymys ja moisen olettaminen on merkki mihen piheydestä.

Eli kuinka ihmisenä haluat sinua pidettävän?

Vierailija
44/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten puhutte jatkuvasti täällä miehistä ja naisista korostaen sukupuolta, en taas ymmärrä tätä häröilyä.

Vierailija
45/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ymmärrän sinun harmistuksesi. Olen itse samoilla linjoilla, mutta en osannut aiemmin jäsentää, mikä treffailussa mättää. Ei kyse ole siitä, että etsisi kaverimiestä. Tilanteessa on ihan riittävästi jännitettä ilman sanoiksi puettua ulkonäön arviointiakin.

En ylipäätään ymmärrä, miksi joku luulee, että (varsinkin) naiset tykkäävät kehuista. Minä haluan tutustua toiseen ihmiseen, ulkonäkö on mitä on, sehän on ilmeinen. Ei sitä tarvitse eikä pidä nostaa tapetille. Kaikkein hölmöintä miehissä onkin se, että naisen ulkonäkö on jotakuinkin ratkaiseva tekijä, tuleeko toisia treffejä.

Asiallinen, fiksu mies ei arvioi naista ääneen tälle itselleen. Ihan sama onko kehuja vai haukkuja.

Luuleeko mies tosiaan, että nainen tykkää hänestä, jos tälle kehuu ulkonäköä/olemusta? Väärässä ovat, jos näin. Tuo voi toimia vain todella huonon itsetunnon omaaville.

Ettei menisi taas aivan täysin miesten kouluttamiseksi tämä, niin naisillekin voisin sanoa että se ei ole todellakaan mieltäylentävää miehelle kun nainen kehuskelee tätä kun osaa tehdä jotain aivan simppeleitä asioita. Menee aivan täysin samaan kategoriaan ulkonäkökehumisen kanssa, sama kuin kehuisi että oletpas hyvä kävelemään. Silti kaikki naiset tätä tekee, kun kuvittelevat kai tekevänsä mieheen jotain hyvää vaikutusta.

Vierailija
46/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan on taas outoa, haluat siis kaveritreffeille joista puuttuu täysin säkenöinnit?

Se säkenöinti syttyy henkisen yhteyden kautta, joka taas syntyy empatiasta ja toisen ymmärtämisestä. On ihan ymmärrettävää olla kiinnostunut toisen persoonallisuudesta, koska se on paljon määräävämpi tekijä kuin sukupuoli. 

Meilläpäin tuota kutsutaan friendzoneksi, ei se ainakaan normaalia heteronaista sytytä jos mies on kuin yksi tytöistä joka ymmärtää kaiken naisten jutuista.

Ei se että ymmärtää vaan että haluaa ymmärtää ja on kiinnostunut. Kyse on siitä, millaisella asenteella mies on liikkeellä. Sama kuin puhuisi vaikka toisen hiusten väristä koko treffien ajan, ja kieltäytyisi vaihtamasta puheenaihetta. Kyllä treffikumppani tietää oman hiustenvärinsä, samoin kun hän tietää oman sukupuolensa. Sitä, että korostaa kahden ihmisen erilaisuutta, etsimättä mitään yhteistä maaperää, kutsutaan toiseuttamiseksi. Sillä halutaan luoda jännitteitä ja erimielisyyttä. 

Miehet saattavat kuvitella että tuo jännite johtaa onnelliseen parisuhteeseen, mutta sitä se ei tee. Tahdon taas korostaa että seksi ja parisuhde ovat täysin eri asioita. Parisuhteeseen päädytään samankaltaisuuden ja sen ymmärryksen vuoksi. Nainen ei valitse itselleen miestä koska tämä on mies, vaan koska tämä on erilainen kuin kaikki muut maailman miehet. Eli ei mieheyden takia, vaan siitä huolimatta

Puhutko kaikkien naisten puolesta vai oman itsesi?

Vierailija
47/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei menisi taas aivan täysin miesten kouluttamiseksi tämä, niin naisillekin voisin sanoa että se ei ole todellakaan mieltäylentävää miehelle kun nainen kehuskelee tätä kun osaa tehdä jotain aivan simppeleitä asioita. Menee aivan täysin samaan kategoriaan ulkonäkökehumisen kanssa, sama kuin kehuisi että oletpas hyvä kävelemään. Silti kaikki naiset tätä tekee, kun kuvittelevat kai tekevänsä mieheen jotain hyvää vaikutusta.

En tunne ketään naista, joka tekee noin. Ehkä liikut liian konservatiivisissa porukoissa?

Vierailija
48/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan on taas outoa, haluat siis kaveritreffeille joista puuttuu täysin säkenöinnit?

Se säkenöinti syttyy henkisen yhteyden kautta, joka taas syntyy empatiasta ja toisen ymmärtämisestä. On ihan ymmärrettävää olla kiinnostunut toisen persoonallisuudesta, koska se on paljon määräävämpi tekijä kuin sukupuoli. 

Meilläpäin tuota kutsutaan friendzoneksi, ei se ainakaan normaalia heteronaista sytytä jos mies on kuin yksi tytöistä joka ymmärtää kaiken naisten jutuista.

Ei se että ymmärtää vaan että haluaa ymmärtää ja on kiinnostunut. Kyse on siitä, millaisella asenteella mies on liikkeellä. Sama kuin puhuisi vaikka toisen hiusten väristä koko treffien ajan, ja kieltäytyisi vaihtamasta puheenaihetta. Kyllä treffikumppani tietää oman hiustenvärinsä, samoin kun hän tietää oman sukupuolensa. Sitä, että korostaa kahden ihmisen erilaisuutta, etsimättä mitään yhteistä maaperää, kutsutaan toiseuttamiseksi. Sillä halutaan luoda jännitteitä ja erimielisyyttä. 

Miehet saattavat kuvitella että tuo jännite johtaa onnelliseen parisuhteeseen, mutta sitä se ei tee. Tahdon taas korostaa että seksi ja parisuhde ovat täysin eri asioita. Parisuhteeseen päädytään samankaltaisuuden ja sen ymmärryksen vuoksi. Nainen ei valitse itselleen miestä koska tämä on mies, vaan koska tämä on erilainen kuin kaikki muut maailman miehet. Eli ei mieheyden takia, vaan siitä huolimatta

Ainakin itse samaistun myös. Seurustelen kumppanini kanssa, koska hän on niin hyvä tyyppi, en siksi että hän on mies. N26

Vierailija
49/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein jokainen mies on kehunut mun ulkonäköä, mutta se vaan häiritsee kun tiedostan hänen puhuvan Naiselle jolloin kehumisen oletetaan olevan kohteliasta... Häiritsee siis se sukupuolen voimakas läsnäolo.

Kerran avauduin närkästyneenä jostain aiheesta, joka ärsytti minua. Miehen reagointi: "oot niin kaunis". Pahin turn off ikinä.

On teillä naisilla ongelmat. Mies haluu olla kohtelias ja/tai tykkää sun ulkonäöstä, mut ei vaan kelpaa. No eiköhän korona ja siitä seuraava syvä lama vähän "tervehdytä" näitä mentaaliongelmia tässäkin maassa.

Aina voi kouluttautua uudelle alalle. Töitä riittää kyllä ;)

Vierailija
50/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä tehdään koska se tepsii. Toisin kuin naisen ulkonäön jatkuva kommentointi (treffeillä ja varsinkin ekoilla). Miehiin taas uppoaa tuo pieni kehuminen kuin häkä, ja heille tulee siitä hyvä mieli. Ainakin jos hymystä voi jotain päätellä ja siitä että rinta menee heti rottingille. Itse ainakin toivon että mies jota tapailen (josta pidän) on hyvällä mielellä, joten teen asioita joista tiedän hänen tykkäävän. En tee asioita joista minä pidän mutta joita hän inhoaa. Enkä tee asioita joista kuvittelen hänen pitävän, kysymättä. 

Lisäksi noiden kehujen pohjana on ihan oikea ihailu ja kiitollisuus toisen taidoista, ja lisäksi kiintymys häntä kohtaan. Liioittelua saattaa joskus esiintyä mutta ei valehtelua. 

Vierailija
51/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vain matkaan. Toivottavasti löydät toisen (pan?)seksuaalin jolle sukupuolella ei ole mitään väliä. Sillä välin 99,9% ihmisistä sukupuolella on merkitystä.

Vierailija
52/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse samaistun myös. Seurustelen kumppanini kanssa, koska hän on niin hyvä tyyppi, en siksi että hän on mies. N26

Tunnen montakin hyvää tyyppiä, ne on kavereita koska ne on miehiä.

Vierailija
53/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet saattavat kuvitella että tuo jännite johtaa onnelliseen parisuhteeseen, mutta sitä se ei tee. Tahdon taas korostaa että seksi ja parisuhde ovat täysin eri asioita. Parisuhteeseen päädytään samankaltaisuuden ja sen ymmärryksen vuoksi. Nainen ei valitse itselleen miestä koska tämä on mies, vaan koska tämä on erilainen kuin kaikki muut maailman miehet. Eli ei mieheyden takia, vaan siitä huolimatta. 

Hyvin kiteytetty, varsinkin tuo viimeinen kappale.

Juuri noinhan se menee. Jos nainen, deittailessa, niputtaa sinut yhteen muiden miesten kanssa, se tarkoittaa että sinä et ole hänelle erityinen, eikä hän ole sinusta erityisen kiinnostunut. Eli parisuhdetta ei ole luvassa. 

Jos miehenä niputat hänet yhteen muiden naisten kanssa, hän olettaa sinun tekevän hänelle samoin. Ja olevan pelkän seksin perässä treffeillä.  Ja jos pelkästään se ei naiselle riitä, sittenhän ne pakit seuraavatkin jo pian. 

Eli käytä hänen nimeään hänen  sukupuolensa sijasta. Hän edustaa treffeillä itseään eikä sukupuoltaan. 

Taas lisäyksenä, sitten kun olette parisuhteessa niin noita mies/naisjaotteluita voi käyttää hyvän maun rajoissa ja hellästi, paljon käytetäänkin. Silloin sen sävy on eri, koska molemmat tiedätte jo kiintymyksenne toisianne kohtaan, kaikilla mahdollisilla tasoilla. Silloin se on enemmänkin inside-huumoria, eikä tarkoitus ole paha tai mollaava. Tuntemattomalle niin ei kuitenkaan voi vitsailla, koska vastapuoli ei tiedä voiko sinuun luottaa. 

Vierailija
54/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea vain matkaan. Toivottavasti löydät toisen (pan?)seksuaalin jolle sukupuolella ei ole mitään väliä. Sillä välin 99,9% ihmisistä sukupuolella on merkitystä.

Oon hetero ja etsinkin liberaalia miestä.

Ap

Vierailija
55/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Itse pidän itsestäänselvyytenä että treffeille mennessä seksuaalinen vetovoima ja toisen ok silmää miellyttävä ulkonäkö on tärkeä asia mutta ei siitä tarvitse raportoida treffeillä. En itse ainakaan arvioi treffikumppaneita ääneen kuten en muitakaan ihmisiä. Ei tule mitään tilannetta itseasiassa edes mieleen missä kommentoisin toisen ulkonäköä. Ehkä kivaa asuvalintaa voisin kehua tai tsempata jos tietäisin että joku on alkanut pitää huolta itsestään ja tervehtynyt silmissä. Samoja käytöstapoja oletan treffikumppaniltakin.

Vierailija
56/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene treffeille 50-60 vuotiaana niin varmasti ei enää kohdella naisena.

Vierailija
57/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen montakin hyvää tyyppiä, ne on kavereita koska ne on miehiä.

Parisuhteessa on kyse syvemmästä ystävyydestä ja rakkaudesta. Ei sukupuolesta.

Vierailija
58/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Melko kaksinaismoralistista.

Vierailija
59/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Melko kaksinaismoralistista.

Täh?

Vierailija
60/242 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile deittailla naista?