Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheemme KÄRSII kerrostalossa asumisesta (psykologin lausunto!), mutta kunta kunta ei silti anna meille omakotitaloa. Olemme hermoromahduksen partaalla!

Vierailija
02.05.2020 |

Eli ollaan saatu lausunto psykologilta, että minä ja lapseni kärsitään ÄÄNIYLIHERKKYYDESTÄ. Ollaan kuntaan vedottu itku kurkussa, mutta ei olla silti saatu omakotitaloa. Perheemme ei kestä yläkerran kolikoita, alakerran musiikkia, ääniä käytävältä jne. Ahdistumme ja emme pysty tekemään mitään. Miksi ahdinkoamme ei oteta tosissaan? Se on ollut valtava pettymys meille. Halutaanko, että me kuolemme?

Yhteiskunnan pettämä perhe

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita omakotitaloja  tarjolla pilvin pimein yksityisillä vuokramarkkinoilla. Siitä vain selaamaan tarjontaa. Miksi kunnan pitäisi antaa teille sellainen? Vai onko tässä joku sosiaalitapaus kyseessä?

Emme suostu riistoon. Emme suostu siihen, että ahdinkoamme käytetään hyväksi.

AP

Anteeksi kuinka? Kaikki muut maksavat itse asuntonsa ja sinä vaadit KUNTAA ANTAMAAN teille jonkun asunnon?

Kuvitteletko ihan tosissaan tämän olevan mitään muuta kuin huono provo? Medialukutaitoa pitäisi näköjään opettaa kaiken ikäisille.

Vierailija
42/70 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunta ei ANNA? Mitä horiset? Hankitte omakotitalon tai rivitalon tai missä nyt haluattekaan asua. Etkä valita siitä täällä.

Ei meillä ole täältä varaa hankkia omakotitaloa, maksavat 400 000 € ja enemmän. Oletko hullu?

AP

Jos itsellä ei ole varaa ostaa/vuokrata niin sitten pitää tyytyä siihen motäon saanut. Eisktä kunnan tarvitse antaa/kustantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen AP:n tuskan. Toivottavasti kunta järkiintyy.

Vierailija
44/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärsin Skodalla ajamisesta (oma lausunto) mutta kaupunki ei osta minulle Mersua.

Nyyh.

Vierailija
45/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunta ei ANNA? Mitä horiset? Hankitte omakotitalon tai rivitalon tai missä nyt haluattekaan asua. Etkä valita siitä täällä.

Ei meillä ole täältä varaa hankkia omakotitaloa, maksavat 400 000 € ja enemmän. Oletko hullu?

AP

Muuttakaa maalle. Maalla ei ok-talot noin paljoa maksa ja on hiljaisempi ympäristökin kuin kaupungissa.

Vierailija
46/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se kallonkutistaja suositellut hätävarjeluksi laadukkaita kuulokkeita? Ne on halvempia kuin omakotitalot ja helpommin hankittavissa ja ihan itse maksettavissa.

Vierailija
47/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ääniyliherkkä ja asun kerrostalossa. Olen aina korvatulpat päässä, muuten en kestäisi.

Vierailija
48/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä ken.kä.lank.kia naamaan niin johan alkaa massia tulee ja pääsette muuttamaan omakotitaloon.

Vierailija
49/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Niitä saa vuokrallekin, sen kun otatte yksityiseltä vaikka vanhan rintamamiestalon.

Vierailija
50/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin huono-onniselle perheelle kunta vuokraa omakotitalon voimalinjojen alta ja sitten aletaan kärsimään sähköyliherkkyydestä.

Niin, kunnallisten vuokra- asuntojen uudet kriteerit:

Omakotitalojaa, hirsirakenteinen ja rossipohja.

Tämä on sinoa rakenne, jonka sisäilma-aktivistit hyväksyvät.

Talon tulee olla kaukana sähkölinjoista ja suojattu maadoitetulla kanaverkolla ympäriinsä (sähkö- ja radioaaltoallergiat).

Liikenteen meluakaan ei saa olla, mutta kulkuyhteydet ja julkinen liikenne on oltava hyvät.

Vierailija
51/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päin takavuosina kunta jopa hommasi polttopuut valmiiksi pilkottuna perheelle jossa aikuisella pojalla ei ollut mitään sairautta ja isänsäkin olisi vielä kyennyt klapihommiin. Kaikki elivät sossun tuella, vanhemmat ja kaksi aikuista lasta. Syynä oli se kun osasivat röyhkeästi vaatia, poika oli käynyt sossussa raivoamassa. Tyyppi kävi sitten mm sulkapalloa pelaamassa ja varmaan sekin kunnan laskuun.

Kelassa on hyvätkin puolensa, ennen oman kylän sossu jakoi rahaa sille, joka kovimmin huutaa.

Vierailija
52/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa kun tiskikone pauhaa taustalla :( ei ole kunta maksanut kotipalvelua pesemään astioita käsin... Olen työkyvytön, yliherkkyyteni aktiviteeteille on niin raskas. Kunta sortaa meitä kaikkia!! Voisin paljon paremmin maalla, vanhassa torpassa.

Vierailija
53/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi itse talosi, juntti.

Vierailija
54/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasiahan ne aikuissosiaalityön asiakkaat ovat. Sössitään itse asiansa ja sitten ilmaannutaan sosiaalitoimistoon ja ylimielisesti esitettään sossulle mitä mielipuolisempia suunnitelmia ja ilmoitetaan, että hoida. Idiotia kukkii. Niitä kunnan kallisarvoisia vuokra-asuntoja irtisanotaan mielialan vaihteluiden mukaan ja tullaan räyhäämään, että hoida uusi, kun on lapsiakin. Ja että kelpaako ne edes ne kunnan, kun voi olla, että ei ole induktioliettä tai parkettia, no sossuhan hoitaa. Vuokrat jätetään maksamatta, saadaan häätö, no hoida sossu uusi tilalle, onhan lapsiakin.

Vierailija
55/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on toki provo,mutta valitettavasti tunnen oikeasti näin ajattelevan ihmisen...

Vierailija
56/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollasiahan ne aikuissosiaalityön asiakkaat ovat. Sössitään itse asiansa ja sitten ilmaannutaan sosiaalitoimistoon ja ylimielisesti esitettään sossulle mitä mielipuolisempia suunnitelmia ja ilmoitetaan, että hoida. Idiotia kukkii. Niitä kunnan kallisarvoisia vuokra-asuntoja irtisanotaan mielialan vaihteluiden mukaan ja tullaan räyhäämään, että hoida uusi, kun on lapsiakin. Ja että kelpaako ne edes ne kunnan, kun voi olla, että ei ole induktioliettä tai parkettia, no sossuhan hoitaa. Vuokrat jätetään maksamatta, saadaan häätö, no hoida sossu uusi tilalle, onhan lapsiakin.

Juuri näin. Omilla valinnoilla ja toiminnalla ei nähdä mitään yhteyttä siihen, miten elämä ja arki sujuu. Uskon, että aloitus on provo, mutta ihan samanlaista ajattelua on olemassa paljon sossun asiakkaissa.

Vierailija
57/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö meluherkälle sopisi paremmin tuo hevonkuusi?Kaupungissa on omakotitaloaluueella yhtälailla melua.

Vierailija
58/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalla EI OLE mitään omakotitaloja mitä antaa. Kuntien asunnot on aina kerrostsloja tai rivitaloja. Pyydä siirtoa hiljaiseen kerrostaloon tai rivariin.

Jos sen omakotitalon haluat se pitää VUOKRATA ITSE. Toki varmaan sossulokkina saat siihen asunistukea mutta silti se pitää ITSE HANKKIA eikä odottaa fleguna että kunta sitä alkaa sulle etsimään.

Lisäksi ihan vaan tietona että omakotitaloissa on helvetillinen melu myös. Naapuri rassaa mopoa, sahaa moottorisahalla, soittaa rumpuja, koirat haukkuu jne... en oikein usko että edes meluongelman takia haluat sinne ok taloon vaan tässä on ns sossulokin statuksen nosto kyseessä :)

Vierailija
59/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Di kirjoitti:

Kannattas ostaa oma omakotitalo. Niin minäkin tein jo 11 vuotta sitten. Huomattavasti mukavampi asua kun kerrostalossa. Nyt lasitetulle terassille kahville :) Ilmainen vinkki: työtä tekemällä saa rahaa talon ostoon XD

Ja ilmainen työpaikkavinkki ääniyliherkälle: Seisokissa olevan huopatossutehtaan yövartijan toimi.

Vierailija
60/70 |
03.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teille ehdotettu varmuuskumien käyttöä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän