Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitsut tms. tietävät: aiheesta kun myöhään abortoitu vauva elää

Vierailija
03.07.2006 |

Eli mitä tapahtuu kun vanhemmat haluavat abortoida kehitysvammaisen lapsen isoilla viikoilla ja lapsi syntyy/abortoidaan niin että lapsi ei kuole heti.

Kun lapsi synnytetään ja hän on elossa, niin annetaanko tämän vauvan kuolla ensin pöydällä/sängyllä ja annetaan kuolleena vanhempien syliin hyvästeltäväksi? Annetaanko lasta ollenkaan syliin hyvästeltäväksi koska kyseessä on abortti? Annetaanko lapsen kuolla " luonnollisesti" vai annetaanko hänelle kipulääkettä yliannostus tms? Vai yritetäänkö vauvalle antaa " tappolääkettä" jo mahaan? Sidotaanko lapsen napanuora vai annetaanko vauvan valua kuiviin (jos siis syntyy elossa)?

Ja tiedoksi etten ole itse tekemässä aborttia. Kauhistuttaa vaan nämä myöhäisabortit ja olen viimeaikoina pohtinut tuollaisia... ei varmaan ole mitään järkeä pohtia noin kaameaa asiaa, mutta mikä on vastaus...

Kommentit (167)

Vierailija
1/167 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheetahan tuo on, ja varmasti oli kauheeta sullekin. Mutta nyt kyllä mielestäni alat ylireagoida, minä en noista hoitsujen viesteistä huomannut mitään sinua loukkaavaa.

Vierailija
2/167 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinusta kyllä näkee, että tämä abortti... no tiedät sen jo itsekin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/167 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liinassa vauvalla on turvallisempi olo. (Usko minua, kätilöt tekevät kaikkensa jotta vauvalla olisi mahdollisimman hyvä olla viimeiset hetket! Se tilanne on niin hirveä, että sitä ei voi edes kuvailla.)

Kuolema voi tulla ihan hetkessä, ennenkuin vauvaa on saatu edes kapaloitua, mutta siihen voi mennä myös minuutteja. On kuitenkin todella harvinaista että vauva eläisi yli pari minuuttia, sillä keuhkot ovat kehittymättömät eikä elimistö muutenkaan toimi vielä kunnolla.

t: 22

Vierailija
4/167 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää koko aihe saa sappeni kiehumaan, sori.

Vierailija
5/167 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi meinaan mennä sisu kaulaan kun viereen tuodaan elävä vauva kuolemaan

Vierailija
6/167 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kykenisi elämään vaikka syntyisi täysiaikaisenakin. Näin sinulle jo vastattiin. Lapsi olisi siis toivottu, mutta... En tiedä mitä itse tekisin vastaavassa tilanteessa, odottaisin loppuraskauden tietäen että lapsi ei tule pärjäämään, vai keskeyttäisin...

Vierailija
7/167 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota ei pysty korjaamaan ja kuolema on väistämätön pakko, niin silloin vanhemmat haluavat hyvästellä pienokaisen ja saattavat jopa haudata hänet itse. Eli on monenlaisia tarinoita ja tuo on yksi niistä monista. Sitten on erilaisia trisomia tapauksia jne

nro. 3

ja mitä tohon minu hiiltymiseen tulee, niin hiillyn aika ajoin noista typeristä kommenteista ja siitä kun ihmiset ovat niin helkutin suppea katseisia ja sinisilmäisiä elämän suhteen. eli toisin sanoen kaikilla ei ole käynyt " elämän koulu" vielä vierailulla ja tietty hyvä niin, mutta silloin ei kannattaisi esittää omiaa mielipiteitään kovin jyrkästi, ettei vaan osu omalle kohdalle raskaat päätökset

Vierailija
8/167 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kiitti vaan kun pilasitte mun yöunet!

Vierailija
9/167 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa raskaus loppuun. Jos lapsi kuolee 30 min synnytyksestä, niin sille ei voi mitään. Lastani en sen vuoksi tappaisi. Ainakin hän saisi kivunlievytykset ym. viimeisillä hetkillään eikä annettaisi kuolla pöydällä kituen.

Vierailija
10/167 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syvästi uskonnollinen ja vastustaa aborttia. Kuitenkin hän on työssään joskus vakaumuksessaan hieman horjunut, kun on joutunut näkemään kamalasti kärsiviä vammaisia lapsia. Siis aivan pieniä. Kamalaa. Kaipa hän vastustaa edelleen aborttia, mutta jotenkin sitä myös ymmärtääkin.

Vierailija
11/167 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin osuu läheskään jokaisen kohdalle kertaakaan. Itse en voisi kuvitellakaan palkitsevampaa työtä kuin kätilön - joskin myös huomattavan vastuullista, kun käsissä on joka kerran kaksi, joskus useampikin ihmishenki.

Vierailija
12/167 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jatkaa raskaus loppuun. Jos lapsi kuolee 30 min synnytyksestä, niin sille ei voi mitään. Lastani en sen vuoksi tappaisi. Ainakin hän saisi kivunlievytykset ym. viimeisillä hetkillään eikä annettaisi kuolla pöydällä kituen.

Vierailija
13/167 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkansa ja toivotun lapsen tappamisesta.

Niin monet vetoavat tuohon " ei se eläisi kuitenkaan" mutta totuus on ihan toinen.. Eli ei haluta vammaista lasta.

On se kummallista kun tapetaan lapsi ja annetaan sen kitumalla kuolla kun vaihtoehtona on synnytys ja lapsi kuolee saaden kaiken mahdollisen kivunlievityksen ja muut helpottavat hoidot.

Vierailija
14/167 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyvät, mutta kamalasti kärsivät vauvat, jotka elävät päiväkausia. Ne, joista tuttu lääkärini puhui. Niille olisi kai abortti ollut helpotus. Huom: olen yleisesti kyllä myös abortin vastustaja.

Vierailija
15/167 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatikka syntymättömästä downista onko hän kuuro, sokea tai vaikeasti kehitysvammainen. Perin harvinaisia tuollaiset tapaukset ovatkin. Yleensä downit ovat lievästi tai keskivaikeasti kehitysvammaisia.

Vierailija
16/167 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rankkaa on sekin... Nähdä pienen kärsivän ja odotella varmaa lopputulosta...

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
17/167 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoimmat kuulemma rapistelivat hetken pussissa, ennen kuin kuolivat. Tämä on täysin totta, äitini kertomaa. Hän ei sitä työtä kestänyt, vaan vaihtoi alaa. Nykykäytännöistä en tiedä. Minulle äitini jankutti varmaan 10000 kertaa, että älä ikinä, missään olosuhteissa tee aborttia, älä tapa omaa lastasi.

Ajattelen samoin kuin joku tuossa edellä, että otan vastaan lapseni sellaisena kuin hän tulee. Jos hän on vakavasti sairas, eikä voi elää, hän saa kuitenkin kivunlievityksen. En ole raskauksieni aikana osallistunut mihinkään tutkimuksiin, mitkä olisivat paljastaneet lastemme mahdolliset vammat.

Vierailija
18/167 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut saavat myös asia vastauksia kysymyksiinä.

minä tosin lähden nyt nukkumaan, joten ÄLKÄÄ TAPELKO : )

-3-

Vierailija
19/167 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin ottaa katumuspillereitä ja olen ajatellut että ääritapauksessa voisin keskeyttää raskauden aivan alussa. Mutta tätä ketjua luettuani en ole enää varma pystyisinkö siihenkään. En ikinä voisi antaa lapseni (sori, sikiöni) kuolla viereeni jos hän syntyisi elossa. En kykenisi siihen.

Vierailija
20/167 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikiö ei tosiaankaan ole enää elossa, kun syntyy. Eli naiselle annetaan sellaista lääkettä, jonka vuoksi sikiö menehtyy. Eli on täysin kivutonta sikiölle. Ölkää nyt uskoko kaikennäköisiin urbaaneihin legendoihin.

terveisin naistentautien osastolla työskennellyt sh