Mitkä poikkeusajan tavoista jäänevät sinulla pysyviksi?
Itsellä ei tarvetta enää mennä salille, korvaavat laitteet kotona.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Mä ehdin lopettaa salijäsenyyden juuri ennen koronaa ja syynä oli salin muutto kauemmaksi. Ajatus oli ottaa jäsenyys lähisalilta, mutta nyt kun olen jumpannut kotona, en enää kaipaa ryhmäliikuntaa. Vaikka netissä ei enää ole ohjausta, osaan jo tehdä itselleni sopivat ohjelmat, lisäksi sopivammat kuin salilla. Esimerkiksi lankku ei itselleni sovi ollenkaan, joten pilateksesta ja coresta ne liikkeet, missä sitä ei tehdä. Rautaa aion käydä nostamassa uimahallin salilla, minne saa ostaa kertalipun ja samalla pääsee myös uimaan, sitten kun se aukeaa. Jäsenyys on omalta osaltani mennyttä aikaa, eikä tartte maksaa siltä ajalta, jos sattuu olemaan kipeänä.
PS. Jos joku hyvä sali, missä on sopiva sijainti, palaa siihen, että voi ostaa kertalippuja, sitten voin harkita.
Pesen taatusti enemmän käsiä. Toivottavasti muutkin, ettei norot ja flunssat leviä myöskään.
Kotijooga youtube-videoiden johdolla. Paljon mukavampaa, kun työpaikan epäviihtyisässä ja vetoisassa jumppasalissa. Kotona on hyvät äänentoistolaitteet, johon laitan valitsemani rentoutusmusiikin taustalle, sytytän kynttilän lyhtyyn ja minulla on itse tehdyt zafu ja bolsteri apuvälineinä.
Olen tehnyt erätöitä ja tilannut päivittäistavarat kotiinkuljetuksella jo ennen koronaakin. Varmaan ravintoloissa ja kahviloissa käynti vähenee. Myös muu shoppailu. Viinien tilaaminen Saksasta taitaa jäädä pysyväksi. Yhteydenpito läheisiin ennemmin videoneuvotteluna kuin soittamalla puhelimella. Varsinkin nyt kiva, kun iäkkäät vanhempanikin osaavat käyttää tarvittavaa tekniikkaa.
Käyn harvemmin kaupassa ja ylläpidän kotivaraa, se on ollut kötevää ja tuo turvallisuudentunnetta.
Ostan vögemmän uusia vaatteita, menee monta vuotta, kunnes oikeastaan tarvitsen yhtään vaatetta lisää.
Rahaa on säästynyt paljon.
Ostin kaupasta persiljan ja laitoin kukkaruukkuun ikkunalle, olen saanut joka päivä tuoretta syötävää, alan kasvattaa enemmänkin syötävää itse.
Käyn vähemmän ravintoloissa.
En kuluta aikaa ostoskeskuksissa.
Toivottavasti etäkokoukset lisääntyvät, ne ovat olleet todella käteviä.
Ei mikään. Sama *aska elämä jatkuu.
Koska mikään ei ole elämässäni muuttunut koronan takia, niin ei voi jäädä mikään "muuttunut tapa" pysyväksi poikkeusajan jälkeen.
Käyn kaupassa kuten ennenkin, noin 1-3 krt/viikko. Töissä olen joutunut edelleen käymään ja kuljen julkisilla. Olen aina pessyt käsiä tarvittaessa, en ole yskinyt ketään päin. Olen tavannut lähisukulaisia, eivät ole riskiryhmässä. Olen aina tilannut paljon tuotteita netistä, joten sitä ei tarvitse lisätä, jne...
Ihan normaalia elämää vietän, kuten kaikki muutkin tuntemani henkilöt.
En aio enää kätellä ketään, vaikka yrittäisivätkin tarjota kättään. Jatkossa kieltäydyn kohteliaasti "anteeksi, mutta en kättele".
Eipä sellaista ole. Mitään hyvää tapaa poikkeustila ei ole tuonut mukanaan.
Savuttomuus!!!! Tupakkaa ei ole saanut tilattua Cittarista kotiinkuljetuksella ja sen vuoksi mulla on nyt 40. savuton päivä. En pitänyt järkevänä lähteä pelkän tupakan vuoksi kauppaan. Paras päätökseni ikinä.
Ei tule mieleen oikein mitään.
Käymme normaalistikin aika vähän kaupassa.
Olen jo vuosikausia suosinut kotimaisia tuotteita ja ostanut harkiten.
Teen töitä aina kotona.
En aio jatkaa ihmisistä eristäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Savuttomuus!!!! Tupakkaa ei ole saanut tilattua Cittarista kotiinkuljetuksella ja sen vuoksi mulla on nyt 40. savuton päivä. En pitänyt järkevänä lähteä pelkän tupakan vuoksi kauppaan. Paras päätökseni ikinä.
Hienoa!! Onnea lopettamisesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa!! Onnea lopettamisesta!
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Kotijooga youtube-videoiden johdolla. Paljon mukavampaa, kun työpaikan epäviihtyisässä ja vetoisassa jumppasalissa. Kotona on hyvät äänentoistolaitteet, johon laitan valitsemani rentoutusmusiikin taustalle, sytytän kynttilän lyhtyyn ja minulla on itse tehdyt zafu ja bolsteri apuvälineinä.
Joogaaja saa tyhjentyneeseen henkeensä riivaajia. Jooga on ihan oikeasti itämaista uskontoa, buddhalaisuutta, jossa palvotaan demoneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joogaaja saa tyhjentyneeseen henkeensä riivaajia. Jooga on ihan oikeasti itämaista uskontoa, buddhalaisuutta, jossa palvotaan demoneja.
Noin heikot tiedot aiheesta ja silti niin vahva mielipide!
Vierailija kirjoitti:
En aio enää kätellä ketään, vaikka yrittäisivätkin tarjota kättään. Jatkossa kieltäydyn kohteliaasti "anteeksi, mutta en kättele".
Olen tästä kättelypelleilyn loppumisesta niin onnellinen, viisaat lääkärit lopettivat tämän tavan jo kauan sitten ja nyt siitä pitäisi kaikkien ihmisten luopua, niin pysyttäisiin paaaljon terveempinä itse kukin.
Halaaminenkin on parempaa ja sydämellisempää kuin kättely, joka on jäykkää ja bakteerista puuhaa.
Ajattele, mitä se ihminen on tehnyt juuri hetki sitten sillä kädellään, ennen kuin kätteli sinua??
Saattaa myös olla, ettei ei ole pessyt käsiään koko päivänä, ei edes vessakäynnin jälkeen - sellaisiakin löytyyy uskomattoman paljon.
Olen lopettanut meikkaamisen lähes kokonaan. Ei tarvitse puljata aamulla meikkiä naamaan ja illalla monimutkaista poispesua. Mieskin kehuu kuinka kaunis olen ilman.
Menen aikaisemmin nukkumaan. Olen yrittänyt ennenkin muuttaa vuorokausirytmiä, mutta vasta nyt se on onnistunut. Kun on tylsää, ei tee mieli valvoa yömyöhään asti vaan menee mieluummin nukkumaan ja unohtaa koronan vähäksi aikaa.
Mä ehdin lopettaa salijäsenyyden juuri ennen koronaa ja syynä oli salin muutto kauemmaksi. Ajatus oli ottaa jäsenyys lähisalilta, mutta nyt kun olen jumpannut kotona, en enää kaipaa ryhmäliikuntaa. Vaikka netissä ei enää ole ohjausta, osaan jo tehdä itselleni sopivat ohjelmat, lisäksi sopivammat kuin salilla. Esimerkiksi lankku ei itselleni sovi ollenkaan, joten pilateksesta ja coresta ne liikkeet, missä sitä ei tehdä. Rautaa aion käydä nostamassa uimahallin salilla, minne saa ostaa kertalipun ja samalla pääsee myös uimaan, sitten kun se aukeaa. Jäsenyys on omalta osaltani mennyttä aikaa, eikä tartte maksaa siltä ajalta, jos sattuu olemaan kipeänä.