Amikset ei pärjää lukiossa.
Kommentit (22)
Lukioon menee kädettömät joilla ei ole eikä tule kädentaitoja, eli tumpeloita jotka ei osaa mitään oikkeaa työtä tehdä.
Ja lukiolaiset ei pärjää amiksessa. Hyvä niin, koska kumpiakin tarvitaan eivätkä kummatkaan ole parempia tai huonompia.
Mä kirjoitin lukiosta E:n paperit, mutta en meinannut millään pärjätä amiksessa. Ihme, että lopulta edes valmistuin. Aivan erilaista älyä ja hahmotusta kaivataan noissa kahdessa.
Vierailija kirjoitti:
Ja lukiolaiset ei pärjää amiksessa. Hyvä niin, koska kumpiakin tarvitaan eivätkä kummatkaan ole parempia tai huonompia.
Luulet vain näin saadaksesi itsellesi paremman olon. Fakta on, että älykkäämmät selviävät yhteiskunnassa kaikissa ammateissa kun taas mitä vähemmän älykkyttä on, sitä vähempään ihminen taipuu.
Pärjäävät.
Jotkut käyvät jopa lukioa ja ammattikoulua yhtäaikaa.
Ylioppiluudesta olisi syytä jo luopua, vanha muinaisjäänne joka ei sovellu enää nykyaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulet vain näin saadaksesi itsellesi paremman olon. Fakta on, että älykkäämmät selviävät yhteiskunnassa kaikissa ammateissa kun taas mitä vähemmän älykkyttä on, sitä vähempään ihminen taipuu.
Älykkyys ei tähän liity mitenkään.
Itse kävin iltalukion amiksena. Kaksi Laudaturia tuli, lisäksi yksi E ja yksi M.
Lakki oli tänään päässä.
Olen käynyt molemmat ja olihan se amis ihan naurettavan helppo. Siellä ei edes vaadittu juuri mitään.
Ja ne koulukaverini siellä amiksessa... Noh, ehkä 20% niistä olisi pärjännyt lukiossa. Muut ei osanneet edes yhdyssanoja.
Aivan naurettavaa tällainen hölmö vertailu. Monet lukiolaiset menevät amikseen aikuispuolelle lukion jälkeen, jos paikka ei ole auennut korkeakoulusta.
Yhtä arvokkaita opintoja molemmat. Ei ole ihmisarvo kiinni koulutuksen korkeudesta. Mitää koulutusta ei pitäisi vähätellä
Miksi lukioon on helpompi päästä kuin amikseen, jos se niin vaativa paikka on?
Joskus tarvitsee jopa olla lukiopohja, tai ainakin se on monesti eduksi.
Ei ollut aikaa näpertää lukiossa amiksen jälkeen. Oli korkeakoulussa ihan tarpeeksi hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut aikaa näpertää lukiossa amiksen jälkeen. Oli korkeakoulussa ihan tarpeeksi hommaa.
Minulle taas korkeakouluopiskelu oli luliotaustan vuoksi erittäin helppoa. Pelkällä amistutkinnolla varmasti joutuu tekemään paljon, että pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle taas korkeakouluopiskelu oli luliotaustan vuoksi erittäin helppoa. Pelkällä amistutkinnolla varmasti joutuu tekemään paljon, että pärjää.
Ei siinä mitään vaikeaa ollut. Siinä oli tarpeeksi hommaa. Eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Ylioppiluudesta olisi syytä jo luopua, vanha muinaisjäänne joka ei sovellu enää nykyaikaan.
Toi on niin totta. Lukio-opintoihin tulisi sisällyttää ammattiopinnot, ne eivät ole haitaksi korkeakouluopinnoissakaan. Saattaisi olla muutamilla ainoa kokemus normitöihin.
Meillä teini käy amista, lukiota ja AMK opintoja samaan aikaan. Lukion suoritukset 9 ja amiksen 5. AMK arvosanoja ei ole vielä tullut.
Siis täh. Tietenkään toisen opintoalan opiskelijat ei pärjää ihan eri ympäristössä. Sama sanoa että humanistit ei pärjää teknillisessä. Tai teologit maatalousopistossa. Tai palomiehet päiväkodissa. Päiväkodinhenkilöt paloasemalla.
Ap on nyt iskenyt journalismin kultasuoneen.
Minä en olisi koskaan selvinnyt lukion kielissä. Aen sijaan menin ammattikouluun ja siitä sitten opiskelin itseni opistoinsinööriksi. Nyt toimin projektipäällikkönä ulkomaan projeketeissa. Olen projektieni parissa jopa asunut muutaman vuoden USA:ssa joten näin minä.
Risaset vaatteet kuuluu niiden kuvaan usein.