Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jethro: – Fakta on se, että etätyö laskee työtehoa, vaikka kuinka muuta väitetään. Herätään kymmeneltä, välillä viedään koiraa ulos, imuroidaan ja valmistetaan vaimolle karjalanpaistia.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun etäpäiväni on lyhyempi kuin työpäivä työpaikalla. Se johtuu siitä, ettei ole keskeytyksiä, eikä jää kenenkään kanssa suustaan kiinni. Etäpäivä on yksinkertaisesti tehokkaampi.

Vierailija
22/68 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti työstä, mutta omani saan hoidettua etänä neljässä tunnissa 7,5 tunnin sijaan. Vielä pitää muistaa työmatkojen poisjäänti. Mitä se kenellekään kuuluu, mitä etätöiden ohessa tehdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jethro on ekstrovertti luonteeltaan, joten mielipiteen ymmärtää. Kyllä on paljon ihmisiä jotka tekevät parhaiten töitä nimenomaan etänä.

Vierailija
24/68 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa... mieheni tekee hommia etänä kotona ja välillä sitä pitää patistaa pitämään taukoja. Menee työhuoneeseen klo 8 ja tulee pois klo 16. Syömässä käy ja siinä välissä pitää puolen tunnin tauon mutta minä hoidan työttömänä lasten koulujutut ja ruokahuollon joten saa keskittyä työntekoon

Vierailija
25/68 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns keskittymistä vaativissa taskeissa tuottavuuteni on noussut tuplasti, mutta esim telcoista en muista välttämättä mitään kun sidon perhoja samalla...

Vierailija
26/68 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen vuoden päästä äänestätte tuonkin eduskuntaan, jos vain voitte.

Vierailija
27/68 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta. Työpaikalla on sosiaalinen kuri, jota ihmiset tarvitsevat

Vierailija
28/68 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kaikilla laskee työteho. Se on fakta. Kaikki eivät vain sitä myönnä, koska on mukavaa vähän lusmuilla.

Vierailija
29/68 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten sen tekee. Itse en työskentele sohvan nurkassa läppäri sylissä lattemuki kädessä äänikirja kuulokkeissa. Kiva heille, joiden työhön sellainen sopii, mutta minä kyllä tarvitsen kunnon pöydän ja 2 isoa näyttöä. Ne löytyy omasta takaa.

Vierailija
30/68 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa... mieheni tekee hommia etänä kotona ja välillä sitä pitää patistaa pitämään taukoja. Menee työhuoneeseen klo 8 ja tulee pois klo 16. Syömässä käy ja siinä välissä pitää puolen tunnin tauon mutta minä hoidan työttömänä lasten koulujutut ja ruokahuollon joten saa keskittyä työntekoon

No kyllähän sitä siellä voi katsella vaikka 4 elokuvaa päivässä ja ottaa nokoset. Monilla on työpaikoillakin niin löysä ohjelma , että voisi oikeasti vartissa hoitaa työnsä.

Vierailija
31/68 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän työpaikoillakin aikaa kuluu vain istuskeluun. Ihminen ei toimi niin, että koko ajan mennään 100 % lasissa. Lyön vaikka vetoa, että tulos on parantanut, kun ihminen saa elämäänsä mielekkyyttä. 8 h työpäivä on vanhanaikainen ajattelumalli. Kunhan istuu suupielet alhaalla työpaikalla niin ollaan tyytyväisiä. Kunhan kaikilla on mahdollisimman kurjaa. Näin Suomessa.

Vierailija
32/68 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on jotenkin huono juttu, että etätöissä pystyy paremmin yhdistämään työt ja muun elämän? Ketä se oikeasti haittaa, jos käyn sähköpostien ja raporttien kirjoittamisen välissä tyhjentämässä tiskikoneen tai vien koiran pikapissalle? Selkeä lintsaus ja töiden tekemättä jättäminen tulee kuitenkin jossain vaiheessa ilmi, vai onko jollain muka sellainen palkkaduuni, että mitään ei koskaan odoteta työntekijältä?

Vierailija
33/68 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan kaikilla laskee työteho. Se on fakta. Kaikki eivät vain sitä myönnä, koska on mukavaa vähän lusmuilla.

Puhut vain omasta puolestasi. Älä yleistä muihin omia ongelmiasi. Itse olen saanut etätyöjakson aikana hoidettua ison kasan sellaisiakin töitä, jotka ovat olleet aiemmin retuperällä, kun työpaikalla ei ole ehtinyt niitä hoitaa kaiken turhan small talkin takia.

Vierailija
34/68 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jetro fäti on aivan oikeassa.

Vierailija
35/68 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin tiedän erään ihmisen, joka raportoi facebookissa joka päivä tekevänsä "etätyötä". Sitten seuraa liuta kuvia isotöisistä leipomuksista, pihatöistä ja reissaamisesta siellä ja täällä. Minusta on väärin, että etätyöhön vakavasti suhtautuvien mahdollisuus etätyöhön kärsii tällaisten lusmujen takia. Ihmettelen, miten joku kehtaa päivittää tällaisia "etätyöpostauksia" sadoille ihmisille, joiden joukossa on myös oman työpaikan porukkaa. Etätyössä pitää tulla näyttöjä siitä, että on saatu työtuloksia aikaan.

Vierailija
36/68 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten on niitä, jokta yrittä yrittävät tunkea koko viestin otsikkokenttään, ja viesti on vain "että semmoista" tai "viesti otsikkokentässä", ja kuten tässä, osa viestistä ei näy, koska se ei oikeasti mahdu otsikkokenttään. Tuossakin olisi voinut laittaa otsikoksi vain ensimmäisen lauseen, ja loput viestikenttään. Otsikko on max yksi (1) lause.

Vierailija
37/68 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi kuunnella jotakin kouluttamatonta mutuilevaa idioottia, jo minulla on ihan mitattua tietoa, joka todistaa päinvastaista.

Vierailija
38/68 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulaisen liikemiehen Jethro Rostedtin Green Farm Oy -yritykselle on myönnetty 100 000 euron kehittämisrahoitus. Rostedt kertoo saaneensa tukea turkulaisen Studio-yökerhonsa toiminnan kehittämiseen.

Hän olisi pitänyt parempana tukimuotona esimerkiksi arvonlisäverojen ottamista pois alalta esimerkiksi vuoden loppuun asti.

– Tellit ja lellit samoin. Ennakkoverot veks ja suoria tukitoimintoja yrityksiin.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f957ee60-fad7-401a-a150-41918b…

Vierailija
39/68 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätti pahan maun....Sai 100k rahaa "kehittämiseen", nyt arvostelee sitä. Ei sitten tullut mieleen palauttaa rahoja? Toisaalla on tarinaa, kuinka yksinyrittäjät ovat kiitollisia saadessaan kaksituhatta hätärahaa... Kumpi oikeasti tarvitsi nämä tulirahat? Ökyvarakas tyytymätön, vai aivan oikeasti tukea tarvitseva. Maku meni.

Vierailija
40/68 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.