Jethro: – Fakta on se, että etätyö laskee työtehoa, vaikka kuinka muuta väitetään. Herätään kymmeneltä, välillä viedään koiraa ulos, imuroidaan ja valmistetaan vaimolle karjalanpaistia.
Kommentit (68)
Luultavasti siirrytään etätyöhon ja urakkapalkkaan suurimmilla osilla aloista.
Herään kuudelta niin kuin ennenkin, mutta ei mene ylimääräistä puolta tuntia raahautumisessa töihin.
Minun ainakin pitää olla asiakkaiden ja kollegoiden tavoitettavissa klo 8-16 niin eipä voi nukkua kymmeneen. Ensimmäiset palaveritkin alkaa yleensä jo 8 30.
Mutta toki riippuu työstä, asuntovälittäjä voi tietysti tehdä miten huvuttaa.
Nytkö Jethroa siis pidetään av:lla arvostettuna auktoriteettinä?
Miten meni taas omasta mielestä otsikon ja kommentin ero?
Se että Jethro tekee niin, ei tarkoita, että kaikki muut tekisivät.
Tehottomampaa minulla lähityössä on. Kahvi- ja ruokataukoja on enemmän ja ne ovat pidempiä. Ja juoruilua on enemmän. Turhia palavereja on enemmän ja ties mitä tilaisuuksia.
Jokainen puhuu omasta puolestaan. Osa on tuollaisia. Itsellä taas avokonttori laskee työtehoa, kun jatkuvasti joutuu säätämään kuulokkeita eikä ilman voi olla siinä metelissä, myös keskeytyksiä tulee vähän väliä ja minun kun pitäisi pystyä keskittymään. Vain kaksi työkaveria ja silti olen hermona. Pomo-kalkkis ei suostu etätöihin, koska se on niin epäkäytännöllistä. Ei ole luottamuspula, hän ei juurikaan vahtaa ja on itse paljon pois konttorilta.
Ehkä Jethrolla työteho laskee, mutta ei se tarkoita sitä, että kaikilla muillakin laskisi. Siskollani työteho on noussut etätöissä huimasti, kun aikaa ei kulu enää työmatkoihin ja turhanpäiväiseen lätinään toimistolla.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se hänellä laskeekin. Mikäs virallinen auktoriteetti tämä tosi tv setä on?
Sai perusteettomasti BF:n 100 kiloa.
Jethron mielikuvitusmaailmassa miehetkin osallistuu parisuhteeseen ja perheen elämään.
Ehkä Jethrolla noin mutta ei suurimmalla osalla. Jos näin olisi niin eihän etätyö olisi sallittua ollenkaan. Itsellä ainakin etätyö on tehokkaampaa. Myönnän että laitan kyllä pyykkejä koneeseen ym mutta esim työkavereitten kanssa juttelut ja kaikki muu sälä jää pois.
Jethro puhukoon omasta kokemuksestaan. Viimeiset 7 viikkoa on tehty töitä ehkä vieläkin enemmän kuin normaalisti. Meillä on tiimin tsekkivartti joka aamu. Asiakaspalaverit pidetään, tarjouspyynnöt valmistellaan, järjestelmätyöt tehdään kuten ennenkin, työmatka-ajankin voi käyttää töihin. Se on kyllä mukava että välillä voi taukojumppana laittaa leipäkoneen, tiskikoneen, pyykkikoneen, kuivausrummun tai robotti-imurin töihin, sekoittaa pullataikinan nousemaan tai ruoan uuniin ja koirakin pääsee päiväpissalle.
Itse teen pidempää ja lähes tauotonta (ei hyvä) päivää etänä, ja saan enemmän aikaan muutenkin. Sama kokemus työkavereilla, kun ollaan juteltu asioista. Olis kiva tietää, mitä nää imuroijat ja koiranulkoiluttajat tekevät työkseen.
Ap:lla ei ilmeisesti ole omakohtaista kokemusta asiasta, vaan pitää luottaa iltapäivälehden ja tositeeveenaaman sanaan.
Onkohan tämä liike nytinkin näkemys? Luulin että siellä nojataan tieteeseen eikä mutuun?
Hyvä. Jetrohan on se auktoriteetti jonka sanaan meidän on uskominen. Polvistukaamme ja kiittäkäämme Jetroa.
Tai sitten ei. Hulluja ihmisiä.
En ottaisi Jethron oloiselta ihmiseltä mitään neuvoja koskien työtehoa.
Miksi työskentelyn pitäisi etänä olla supertehokasta, kun ei se ole sitä lähinäkään.
Juuri tällaisten "jetrojen" takia osa työnantajista pitää etätyötä tehottomana lusmuiluna. Itselläni soi herätys ihan niin kuin lähityöaamuinakin. Työtehokkus on korkea, kun häiriötekijöitä ei ole. Työmatkoihin ei kulu päivässä kahta tuntia aikaa, mikä on kaikkein positiivisinta etätyössä.
Ehkä se hänellä laskeekin. Mikäs virallinen auktoriteetti tämä tosi tv setä on?