Minkä ikäinen mies on "setä"?
Kommentit (107)
Setä on iästä riippumatta mies, jonka veljellä on lapsia, heille on setä!!
Setä on yli 25-v mies. Naisetkin ikävä kyllä mummoutuvat hieman ennen, koska kypsyvät aiemmin kuin miehet. :S
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi halveksuva termi on nimenomaan setämies? Miksi ei enomies?
Vierailija kirjoitti:
Mua on yrittäneet vikitellä sellaset 40-50v ukot. Niitä sanon setämiehiksi. Kai niillä on oma parisuhde väljähtänyt ja tulee ikäkriisi.
No huhhuh. 40v sitä alkaa vasta olemaan parhaimmillaan, jos on pitänyt itsestään huolta ja omaisuutta on karttunut sen verran, että aikaa on muullekin kuin työnteolle. Joku 18v neito on vähän liian nuori, mutta 25 - 30 vuotias osaa jo sitoutua vakavaan suhteeseen. Se nyt vaan on fakta, että naisilla biologinen kello tikittää sen verran nopeammin, että 35v+ saati 40-vuotias alkaa olla liian vanha perheen perustamiseen. Mielellään kuitenkin tutustuu siihen tulevaan elämänkumppaniin muutaman vuoden ajan ennen kuin avioliitto (jos sellaista haluaa) ja lapset on ajankohtainen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Setä on yli 25-v mies. Naisetkin ikävä kyllä mummoutuvat hieman ennen, koska kypsyvät aiemmin kuin miehet. :S
Kyllä nainenkin voi nykyään olla setä jos haluaa!
Se pitää kai itse arvioida ja haluaako "sedäksi".
Vierailija kirjoitti:
No miksi täällä sanotaan naisia mummoksi ja tädiksi?
Mä en ole kumpaakaan!!!
Kuka tahansa mies, joka yrittää lähennellä itseään 15+ vuotta nuorempaa naista, on luultavasti kyseisen naisen mielestä "setä".
Vierailija kirjoitti:
Kiva. Onkohan keski-ikäiset sitten jo "muumioita". :0
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole kumpaakaan!!!
Älä rutise mummo!
Setä on kyllä nuorempi kuin vanha pappa. Kävelytyyli on lyhyttä köpötystä papalla, mutta setä vielä kävelee halutessaan melko pitkää askelta, pappa ei, vaikka haluaisi. Mutta tuskin itse kiinnittävät asiaan huomiota.
Meidän 13 v on veljensä pojan setä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän 13 v on veljensä pojan setä.
Tai niin te kaikki luulette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole kumpaakaan!!!
Älä rutise mummo!
Ime munaa dorka. 🖕
En ymmärrä mitä halveksuvaa on nimityksessä setämies? Enomies pn jos siskolla on lapsia, heille on eno. Isimies taas on itse isi. En ymmärrä mummo sanaa muuta kuin tarkoittamaan isoäitiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi halveksuva termi on nimenomaan setämies? Miksi ei enomies?
Espoon 'Eno' oli myös panomies.
Pyöräytti? Tervassa ja höyhenissäkö?