Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko passaajanainen?

Melbakk
30.04.2020 |

Kaveripiirissäni on pari pariskuntaa, perheellisiä, joissa perheen nainen tekee ihan kaiken pyykinpesusta lastenhoitoon. Toinen kerran sanoi että pääsee vaan helpommalla kun itse vaan hoitaa kaikki. Toinen valittaa kun mies ei tee mitään.

Itse en voisi elää miehen kanssa joka ei osallistu kodista huolehtimiseen ym. juttuihin. Renkaiden vaihto kaksi kertaa vuodessa ei korvaa kaikkea sitä.

Oletko sinä tällainen passaajanainen? Miksi?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sinkku, selvästikin, ap.

Vierailija
2/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan itse renkaat, ei siihen munia tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Ap.

Vierailija
4/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee kahta työtä, joten hoidan enemmän kotihommia. Ei vaan oikein voi vaatia enää tuon lisäksi noitakin.

Vierailija
5/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin? 20 vuotta jo saman miehen kanssa, ja jaan saman mielipiteen ap:n kanssa.

Vierailija
6/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin sinkku kuin huonossa suhteessa. Enoni avokki on ap:n kertoman kaltainen puoliso. On kuulemma katkera jäädessään nykyiseen suhteeseen.

Vierailija
7/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä taas olen paskaajanainen. Kaikki paskaks!

Vierailija
8/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passaaminen taitaa olla enemmän keski-ikäisten pariskuntien ongelma.

Vierailija
9/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut taipumukseni hoitaa kaikki asiat itse. Pidän syynä kotikasvatusta, joka painotti sitä, että kaikki pitää itse osata ja hoitaa. Tää on varmaan tyypillistä kaikille suomalaisille tietyn ikäisille (naisille?). 

Joten, kun pariuduin, odotin tietysti että mieskin hoitaa kaikkia asioita yhdenvertaisesti. Koska näin ei käynytkään (ilmeisesti hänen vanhempansa olivat kasvattaneet poikansa niin, että hänelle ilmaantui puhtaat vaatteet ja ruoka, ja kodin yleinen siisteys itsestään), minulle tuli tarve hoitaa kaikki.

Onneksi tajusin, että se ei ole oikein eikä reilua. Ottaen vielä huomioon, että minä olen meistä se, joka tienaa palkkaa.

Nyt meillä kumpikaan ei siivoa, pyykkää, eikä tee ruokaa. Elämme kuin pummit, vaikka kuulumme keskiluokkaan.

Joten vastatakseni kysymykseen: ei, en ole passaajanainen. 

Vierailija
10/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä taas olen paskaajanainen. Kaikki paskaks!

Mä olen rassaajanainen. Rassaan vttu kaikki miesten perceet rassilla prkle!

Vierailija
11/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen myötä minusta on tullut sellainen. Kokoajan pitää puuhata jotain. Tuntuu, että työt kasaantuvat, ellei tee niitä alta pois. Pyykinpesu, siivous ja ruuanlaitto on jokapäiväistä. Samalla vaivalla sitä huolehtii kaikista perheen jäsenistä.

Vierailija
12/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen myötä minusta on tullut sellainen. Kokoajan pitää puuhata jotain. Tuntuu, että työt kasaantuvat, ellei tee niitä alta pois. Pyykinpesu, siivous ja ruuanlaitto on jokapäiväistä. Samalla vaivalla sitä huolehtii kaikista perheen jäsenistä.

Kuulostaa omituiselta, mutta pelkään, että asiat kaatuvat käsiin, jos en ole huolehtimassa. Koitan tehdä monta asiaa joka päivä, vähän kerrallaan. Pitkän ajan kuluessa pienistä teoista tulee paljon. Perhe-elämä ei mahdollista pitkäaikaista keskittymistä, pakko tehdä palasina kaikki.

Vierailija
13/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Perhe ja sen hyvinvointi on number one. Teen perus kotityöt, käyn siis normaalissa ansiotyössä lisäksi, käyn miehen kanssa metsällä, kaatamassa, halkomassa ja pilkkomassa puita ja teen oman osani ulkotöistä. En voisi parempaa kuvitella kuin nykyinen elämä.

Vierailija
14/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tiskaa ja pitää keittiön siistinä, minä pesen pyykkiä.

Viimeksi mies imuroi ja pesi lattiat. Pesin juuri kylppärin oikein odottaen sitä raikasta tuoksua.

Teen ruokaa koska pidän ruoanlaitosta ja siitä että ruoka on terveellistä.

Teen ehkä hieman enemmän, mutta asia ei erityisesti vaivaa minua.

Vierailija
15/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmmärrä tuota "passaaja" termiä, kun passaaja on suomeksi ihan jotain muuta kuin engelanniksi tarkoittaa passata eli jättäytyä pois.

Vierailija
16/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Mieheni passaa enemmänkin. Laittaa usein ruuankin lautaselle kun on kokannut ja huutaa syömään :D hassua vähän...

Vierailija
17/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut taipumukseni hoitaa kaikki asiat itse. Pidän syynä kotikasvatusta, joka painotti sitä, että kaikki pitää itse osata ja hoitaa. Tää on varmaan tyypillistä kaikille suomalaisille tietyn ikäisille (naisille?). 

Joten, kun pariuduin, odotin tietysti että mieskin hoitaa kaikkia asioita yhdenvertaisesti. Koska näin ei käynytkään (ilmeisesti hänen vanhempansa olivat kasvattaneet poikansa niin, että hänelle ilmaantui puhtaat vaatteet ja ruoka, ja kodin yleinen siisteys itsestään), minulle tuli tarve hoitaa kaikki.

Onneksi tajusin, että se ei ole oikein eikä reilua. Ottaen vielä huomioon, että minä olen meistä se, joka tienaa palkkaa.

Nyt meillä kumpikaan ei siivoa, pyykkää, eikä tee ruokaa. Elämme kuin pummit, vaikka kuulumme keskiluokkaan.

Joten vastatakseni kysymykseen: ei, en ole passaajanainen. 

Meillä mies tilasi ja maksoi siivouksen. Nyt tilas ylläpito siivoojan jonka maksaa itse. Siivoan oman puoliskoni kuten ennenkin ennen tuota miehen tilaamaa siivousta. Sotkua pääsi kertymään samalla tavoin toimiessa mitä teilläkin, siksi tilasi lopulta tehopuhdistuksen.

Vierailija
18/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmmärrä tuota "passaaja" termiä, kun passaaja on suomeksi ihan jotain muuta kuin engelanniksi tarkoittaa passata eli jättäytyä pois.

Se oliisi suomeksi tehdä jotakin jonkin hyväksi hyväsydämisyyyttään tai hyvä uskoisena elii hölmönä.

Vierailija
19/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passaaminen taitaa olla enemmän keski-ikäisten pariskuntien ongelma.

Olen 50 v. Mielestäni tuo on edellisen sukupolven juttuja, nykyään jo eläkkeellä olevien. Sen ikäiset kasvoivat perinteisiin rooleihin.

Vierailija
20/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä olen.

Lapsia ei ole, mutta miesystävää palvelen kyllä.

Ehkä se on eri juttu.