Vappu on kaikista ikävin juhla ollut aina, kun ei ole ystäviä kenen kanssa sitä viettää
Ei ole koskaan ollut ystävävappua paitsi opiskeluaikoina 30 vuotta sitten.
Kommentit (5)
En ole voinut ikinä ymmärtää tätä puolta suomalaisuudessa, että ei voida yhdessä ja isommalla porukalla pitää hauskaa ja huolehtia siitä, että kukaan ei jää yksin.
Ulkomailla asuessani (eteläisemmässä Euroopassa) olen huomannut sen, että ihmisiä otetaan helpommin mukaan ja kaverin kaveritkin pyydetään, ettei kukaan jää yksin. Tietysti jos tiedetään, että joku on psykopaatti, niin silloin vältetään. Yleensä on aika hauskaa yhdessä. Toisaalta täällä ihmiset kasvatetaan olemaan sosiaalisempia ja ottamaan helpommin kontaktia tuntemattomaankin. Suomalaisille se kontaktin ottaminen ottaminen vieraaseen on tosi vaikeaa. Kaiketi sitä vähän pelätäänkin... silloin pidetään tiukasti omista kavereista kiinni ehkä menettämisenkin pelossa, eikä mukaan oteta vieraita.
Suomessa kavereiden väliset rajat ovat kauhean tiukkoja, ts. jos olen tuon kaverin kanssa, niin sitten en voi olla toisen kanssa. Ei siinä hirveästi menetä, jos aina välillä tutustuu uusiinkin ihmisiin :)
Etkö voisi ehdottaa kavereillesi, että pyytäisivät sinut mukaan?
Niinpä...tai on mulla jokunen ystävä, mutta niillä on aina joku "hohdokkaampi" kaveri aina, jonka kanssa sovitaan vaput, juhannukset ja uudetvuodet. :(