Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko passaajanainen?

Melbakk
30.04.2020 |

Kaveripiirissäni on pari pariskuntaa, perheellisiä, joissa perheen nainen tekee ihan kaiken pyykinpesusta lastenhoitoon. Toinen kerran sanoi että pääsee vaan helpommalla kun itse vaan hoitaa kaikki. Toinen valittaa kun mies ei tee mitään.

Itse en voisi elää miehen kanssa joka ei osallistu kodista huolehtimiseen ym. juttuihin. Renkaiden vaihto kaksi kertaa vuodessa ei korvaa kaikkea sitä.

Oletko sinä tällainen passaajanainen? Miksi?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesvihaajanaisulin elämä on säälittävää. Ainoat orkut tulee miesvihaketjuista. 

No älä siinä sääli, vaan ole iloinen hänen puolestaan. Sinun kanssasi nainen ei ole ikinä saanut.

Vierailija
22/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Passaaminen taitaa olla enemmän keski-ikäisten pariskuntien ongelma.

Olen 50 v. Mielestäni tuo on edellisen sukupolven juttuja, nykyään jo eläkkeellä olevien. Sen ikäiset kasvoivat perinteisiin rooleihin.

Nykyään onkin vain maksullisia naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen passaaja. Äijä vie roskapussit ja imuroi kerran viikossa. Mä teen kaiken muun. Ja lapsiakin on, niin hommaa riittää. Kai se oli alkuun miellyttämisenhalua ja sitten se vaan jäi päälle. Äijä on ollut aina paljon työmatkoilla, niin sekin vaikutti, että ei se ehdi tai ole paikalla tekemässä. Ei se edes osaa mitään, esim ei laita koskaan ruokaa. Hellan käytössä pitää opastaa, jos se joskus pastaa yrittää keittää. Ja kyllä, aion ottaa eron. 20 vuotta passaamista rupes riittämään, kun tässä koronaeristyksessä homma korostuu - ollaan täällä kotona kaikki, mutta silti ei herraa kotityöt kiinnosta. Miksipä kiinnostaisi kun muija ne aina hoitaa, kunhan lykkää tekemistä siihen asti, että siltä menee hermot. Lapsia yritän kasvattaa tekemään juttuja, kouluikäisinä ne tekevät täällä jo enemmän kotitöitä kuin isänsä (tiskikoneen tyhjennys, tavaroiden paikalleen laitto, pyykin ripustus). 

Vierailija
24/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmmärrä tuota "passaaja" termiä, kun passaaja on suomeksi ihan jotain muuta kuin engelanniksi tarkoittaa passata eli jättäytyä pois.

Se oliisi suomeksi tehdä jotakin jonkin hyväksi hyväsydämisyyyttään tai hyvä uskoisena elii hölmönä.

Agraaari yhteiskunnassa se oli taaas rakkautta tarpeesta kun molemmat sekä mies etttä nainen hoiti omia tehtäviäään. "erohan on rakastumisen todennäköinen  ja suora seuraus" näin aiinakin todetaan 21 tapaa pilata avioliitto -elokuvasssa.

Vierailija
25/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 50 v. Mielestäni tuo on edellisen sukupolven juttuja, nykyään jo eläkkeellä olevien. Sen ikäiset kasvoivat perinteisiin rooleihin.

Viisas iskee taksan pöytään. Ei tarvitse vanhana tuijottaa miinusmerkkistä tiliä äijän nauttiessa pulleasta eläkkeestä.

Kolottavia paikkojakin sietää paremmin säästöjen ansiosta.

Vierailija
26/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pussaajanainen <3

Vierailija
27/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies pesee eniten pyykkiä, käy lähes aina ruokakaupassa ja tekee aina ruoat. Mä yritän antaa oman kontribuutioni arkeen lasten hoidossa ja siivoamisessa. Vaikka toi mies kerkee tarvittaessa tarttumaan imuriinkin ennen minua. Molemmat ollaan työelämässä. Kesäisin se ajaa nurmikon(kin) ja syksyllä/keväällä renkaat meidän kahteen autoon (tosin mä haluan pestä ne). Olisin pulassa ilman tuota ukkoa, joka sanoo rakastavana minua...tosin en aina oikein ymmärrä miksi. En siis paasaa :)

Vierailija
28/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Perhe ja sen hyvinvointi on number one. Teen perus kotityöt, käyn siis normaalissa ansiotyössä lisäksi, käyn miehen kanssa metsällä, kaatamassa, halkomassa ja pilkkomassa puita ja teen oman osani ulkotöistä. En voisi parempaa kuvitella kuin nykyinen elämä.

Lisätään nyt vielä, että en ole mitenkään hyväksikäytetty. Haluamani auto kaikilla herkuilla on miehen toimesta ostettu, en maksa mistään mitään ja perheen matkat menevät miehen piikkiin.

Vierailija
29/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisas iskee taksan pöytään. Ei tarvitse vanhana tuijottaa miinusmerkkistä tiliä äijän nauttiessa pulleasta eläkkeestä.

Se on hienoa, kun voi omista vaateistaan veloittaa. Eipä ole miehillä tuollaisia etuoikeuksia.

Vierailija
30/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nussijanainen. Nussin kaikkien kanssa koska ja missä vaan.

Vierailija
31/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hienoa, kun voi omista vaateistaan veloittaa. Eipä ole miehillä tuollaisia etuoikeuksia.

Yleensä tilaajana on mies...

Vierailija
32/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shiksa kirjoitti:

Olen passaaja. Äijä vie roskapussit ja imuroi kerran viikossa. Mä teen kaiken muun. Ja lapsiakin on, niin hommaa riittää. Kai se oli alkuun miellyttämisenhalua ja sitten se vaan jäi päälle. Äijä on ollut aina paljon työmatkoilla, niin sekin vaikutti, että ei se ehdi tai ole paikalla tekemässä. Ei se edes osaa mitään, esim ei laita koskaan ruokaa. Hellan käytössä pitää opastaa, jos se joskus pastaa yrittää keittää. Ja kyllä, aion ottaa eron. 20 vuotta passaamista rupes riittämään, kun tässä koronaeristyksessä homma korostuu - ollaan täällä kotona kaikki, mutta silti ei herraa kotityöt kiinnosta. Miksipä kiinnostaisi kun muija ne aina hoitaa, kunhan lykkää tekemistä siihen asti, että siltä menee hermot. Lapsia yritän kasvattaa tekemään juttuja, kouluikäisinä ne tekevät täällä jo enemmän kotitöitä kuin isänsä (tiskikoneen tyhjennys, tavaroiden paikalleen laitto, pyykin ripustus). 

Eli makaat kotona lasten kanssa? Sinä et maksa mistään mitään, ja ruikutat?

Vierailija
33/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nussijanainen. Nussin kaikkien kanssa koska ja missä vaan.

Hetken ilosta pitkä itku ja ikuinen tauti.

Vierailija
34/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paasajanainen. Paasaan ihan kaikesta suu vaahdossa vaikkei olis mitään kummoista asiaakaan.

Vierailija
35/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies pesee eniten pyykkiä, käy lähes aina ruokakaupassa ja tekee aina ruoat. Mä yritän antaa oman kontribuutioni arkeen lasten hoidossa ja siivoamisessa. Vaikka toi mies kerkee tarvittaessa tarttumaan imuriinkin ennen minua. Molemmat ollaan työelämässä. Kesäisin se ajaa nurmikon(kin) ja syksyllä/keväällä renkaat meidän kahteen autoon (tosin mä haluan pestä ne). Olisin pulassa ilman tuota ukkoa, joka sanoo rakastavana minua...tosin en aina oikein ymmärrä miksi. En siis paasaa :)

sellainen naislapsi siellä 

Vierailija
36/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen banjonainen. Osaan soittaa takabanjoa.. PRRRÖÖT!

Vierailija
37/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen brassaajanainen. Kovismimmi olen.

Vierailija
38/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa olla. Tykkään kokata ja pestä pyykkiä, joten hoidan ne kokonaan. Muut hommat tehdään yhdessä paitsi autot, jotka mies hoitaa kokonaan. Perhe-elämä on jo vietetty.

Vierailija
39/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Shiksa kirjoitti:

Eli makaat kotona lasten kanssa? Sinä et maksa mistään mitään, ja ruikutat?

Käyn töissä ja maksan kaikesta puolet, paitsi mies isommalla palkallaan maksaa perheen lomamatkat ja autoon liittyvät kulut. Kotona olin 3 v kun lapset pieniä. Mies on ehtinyt tehdä hyvin uraa kun kotoa on aina saanut kaiken tuen. Mutta olen kyllästynyt tähän. Siispä ero tulossa.

Vierailija
40/61 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen passaajanainen. Enkä yhtään tiedä miksi. En ollut erityisen passaavainen pienenä enkä todellakaan mikään siivousfriikki. Jotenkin ajauduin yhteen miehen kanssa joka ei halunnut tehdä mitään kotitöitä eikä hoitaa lapsia. Siis minä hoidin kaiken.

N38

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän