Törkeimmät/epämieluisimmat häät joissa olet ollut?
Oltiin viime kesänä miehen kanssa häissä,joissa
ei ollut ollenkaan ruokaa.
Ja kyseessä siis häät jotka alkoivat jo klo:14.
Onneksi löysimme paikallisen pizzerian...
Muilla yhtä " hauskoja" lahjojen&
rahankeruu häitä???
Kommentit (160)
olen ollut vain mukavissa ja viihtyisissä häissä. Parhaat olivat lähisuvun kesken vietetyt hääjuhlat kaukana kotoa vuokratulla maatilamatkailupaikalla. Mukavaa ja rentoa yhdessä oloa, saunomista ja nautiskelua Suomen suvessa. Kaikki häät olleet kivoja, joskin kaikki erilaisia juhlia. Myös järjestäminen ja järjestelyissä auttaminen on mieluisaa puuhaa.
Omissa häissä oli minusta sopivasti VAPAAEHTOISTA ohjelmaa, ruokaa, juomaa ja vapaata oleilua. Sai olla ulkona tai sisällä ja lapsille oli varattu leikkipaikka ja tekemistä. Ruokaa riitti ja kustannukset jäi kohtuullisiksi, koska teimme lähes kaiken itse ja myös maksoimme kaiken itse.
Tai no, ei mitään näihin tarinoihin verrattavaa, mutta kuitenkin, oon kai ollut vaan kivan tunnelmallisissa häissä tähän asti.
Ei mitään ohjelmaa. Siis ei mitään. Pitopaikan emäntä toivotti tervetulleeksi ja sitten syötiin, juotiin kahvit ja lähdettiin. Morsiuspari ei sanonut sanaakaan, ei musiikkia, ei puheita. Paikka ja tunnelma saivat aikaan tunteen, että tässä nyt ollaan ruokalassa ventovieraiden kanssa ja yhdellä on valkoinen mekko.
En tuntenut sulhasta enkä morsianta, olin poikaystäväni mukana (hän tunsi sulhasen). Kun tulimme juhlapaikkaan, sulhanen oli vielä pukeutumassa ja vain morsian kätteli meidät. Sitten istuttiin isoon pöytään odottamaan. Häissä oli vain kahvitarjoilu ja sitäkin sai odottaa pari tuntia, ei musiikkia, ei mitään. Morsiusparin sukulaiset juttelivat keskenään. Morsiammen lapset juoksivat ja huusivat eivätkä totelleet mitään. Ja vieraat odottivat ja odottivat mitä seuraavaksi...
Kaiken huipuksi morsiuspari lähti kesken kaiken viemään kakkua morsiammen isälle, joka oli sairaalassa. Eihän sieltä kehdannut lähteä kotiin hyvästelemättä paria. Joten odottelimme taas ilman ruokaa tai juomaa. Edes musiikkia ei ollut. Todella huonosti järjestetyt häät!
joihin meille tuli kutsu, mutta myöhemmin puhelimessa sanottiin ettei toinen meistä olekaan tervetullut.
Emme menneet kumpikaan.
Kirkon jälkeen menimme hääpaikalle odottelemaan hääparia valokuvasta. Juu, toista tuntia odoteltiin, eikä ollut mitään tarjoilua, ei edes vettä (kesähäät). Ruokana oli lohikeittoa ja karjalanpiirakoita. Ohjelmaa ei ollut, ei mitään. Ja tottakai rahaa oli pyydetty lahjaksi. Oli kyllä aika ankeaa. Boolitarjoilu oli aloitettu joskus kymmeneltä, kun suurin osa vieraista oli häipynyt.
Yhdet häät oli tylsät, koska leikit jatkuivat aivan tajuttoman kauan. Siis morsian laitettiin nikkaroimaan linnunpönttöä ja nikkaroi sitä varmaan tunnin, ketään ei jaksanut enää kiinnostaa....
Kurjin olo on kuitenkin jäänyt erään ystäväni häistä. Olin siellä musiikkipuolella ilmaiseksi töissä, mutta minua ei muistettu mitenkään sen vuoksi. Kuitenkin polttarit olivat sikakalliit opiskelijalle, lisäksi kallis lahjalista, jossa halpoja vaihtoehtoja ei ollut ja kaiken päälle juomat piti maksaa itse. Opiskelijana, kun rahat olivat tiukoilla, noiden häiden takia talous meni tiukoille pitkäksi aikaa. Sen vuoksi vannotin omaa kaasoani, että polttarit on järjestettävä mahdollisimman halvaksi, että kenenkään ei tarvitse jättää tulematta. Ja kaikki juomat olivat ilmaisia häissämme. Mielestäni on parempi olla tarjoamatta alkoholia ollenkaan kuin maksattaa juomat vierailla.
mutta tanssiosuus puuttuu.
Opin itse n.10 vuotiaana tanssimaan serkkuni häissä, tätini mies opetti.
Rauha hänen sielulleen. Hän oli loistava, koko kylän paras tanssittaja. Osaispa tämä oma mieskin tanssia yhtä hyvin.
tiin. Eli liikaa ohjelmaa. Häävalssi tanssittiin vasta klo 23 maissa : (
Kun ruokaa on montaa eri sorttia niin kukaan ei jää nälkäiseksi!
Kurjimmat oli häät, joissa oli vaan keittoa ja vähän leipää ruokana, kun ei sitä keittoa kehdannut ottaa montaa kertaa lisää niin nälkä jäi.
Itse olen ollut häissä, joita järjestelin kuukausitolkulla parin kaason kanssa (itse en siis ollut edes kaaso) ja juhlapaikalle koristelujeni jälkeen saavuttuani saimme huomata, että istumapaikkamme on siirretty hiljaisimpaan nurkkaan mistä ei kuule tai näe yhtään mitään. Ruokakin oli niin erikoista että nirsoimmat ja varmasti myös lapset jättivät syömättä... Kaunis kiitos vaan morsiamelle kaikesta vaivannäöstäni! Enää en ryhdy moiseen...
pöytiin sulhasen ja morsiammen sukulaisia. Mullakin oli ympärillä pelkkiä ventovieraita ihmisiä, joitten kanssa sai vääntää tuskaisesti juttua tuntikausia. Ei todellakaan kiinnosta jutella ihmisten kanssa joita ei näe koskaan enää! Sen sijaan että vois jutella sukulaisten kanssa, joita ei ole ehkä nähnyt vuosiin ja joitten kuulumiset oikeasti kiinnostaa. Eihän sellaisen ventovieraan kanssa voi edes puhua juuri muusta kuin jostain yleisistä jutuista.
Vierailija:
Oltiin viime kesänä miehen kanssa häissä,joissa
ei ollut ollenkaan ruokaa.
Ja kyseessä siis häät jotka alkoivat jo klo:14.
Onneksi löysimme paikallisen pizzerian...Muilla yhtä " hauskoja" lahjojen&
rahankeruu häitä???
Vierailija:
pöytiin sulhasen ja morsiammen sukulaisia. Mullakin oli ympärillä pelkkiä ventovieraita ihmisiä, joitten kanssa sai vääntää tuskaisesti juttua tuntikausia. Ei todellakaan kiinnosta jutella ihmisten kanssa joita ei näe koskaan enää! Sen sijaan että vois jutella sukulaisten kanssa, joita ei ole ehkä nähnyt vuosiin ja joitten kuulumiset oikeasti kiinnostaa. Eihän sellaisen ventovieraan kanssa voi edes puhua juuri muusta kuin jostain yleisistä jutuista.
- Lahjalistassa oli vain kalliita vaihtoehtoja
- Odotimme vihkimisen jälkeen hääparia ulkona viluissamme, kun pari oli ottamassa hääkuvia. Mitään ohjelmaa odottelun ajaksi tai edes lämmintä sisätilaa ei ollut järjestetty, vaikka asteita ulkona ei ollut nimeksikään. Vieraat valittivat kylmissään, hääpari viipyi kauan...
- Hääjuhla vietettiin epäkäytännöllisissä tiloissa; pöydästä oli todella hankala lähteä minnekään, moni vieras oli ikään kuin loukussa omalla paikallaan
- Ruokailu tapahtui seisovasta pöydästä. Morsiuspari ehti syödä ruokansa jo kauan, ennen kuin viimeiset vieraat pääsivät edes hakemaan oman annoksensa.
- Puheita toisen perään. " Vieläkö joku haluaa pitää puheita?" ARGH!
- " Kuukausileikki" eli muutamat vierasraukat saivat " ensi kuussa peset morsiusparin matot" -tehtäviä
- Älytön rahankeruu
- Ei musiikkia, ei tanssia
- Ei alkoholia, jolla olisi vähän piristänyt tappavan tylsiä häitä
- Moni vieras lähtikin melko pian kyllästyttyään näihin häihin, niin mekin
ja sisälle, varsinaiseen " juhlasaliin" mahtuivat vain seisova pöytä ja morsiusparin läheisimmät ja me muut jouduimme syömään ulkona grillikatoksessa tai pihapiirin aitoissa ja niiden kuisteilla. Onneksi keli oli hyvä, mutta itikat ja paarmat lievästi sanoen häiritsivät ruokailunautintoa...
Sekin harmitti tässä tilanteessa, että mahdollisista puheista tai muusta ohjelmasta emme tienneet tai kuulleet mitään, koska sinne ulos ei tultu mistään mitään infoamaan. Hääkakun leikkauskin jäi tästä syystä näkemättä. Tanssit tanssittiin myös siellä pienessä salissa, jonne ei mahtunut ahtautumaan kuin puolet väestä katsomaan häävalssia.
Booliastia oli onneksi laitettu ulos, joten siitä sentään saimme sen yhden lasillisen maistettua, ennen kuin booli loppui...
Ja mielestäni kaaso oli näihin kekkereihin aika lailla alipukeutunut kukkaprintti t-paitoineen ja trikoohameineen, kun kuitenkin kaikki muut vieraammatkin olivat pukeutuneet kauniisiin kesämekkoihin ja miehet tummiin pukuihin.
Omissa häissäni kaikki kovasti kehuivat että kuinka kivaa oli ja niin edelleen, mutta totuus on että...
Illaksi ei ollut ohjelmaa vaan pelkkää seurustelua (kaaso ja bestman väittivät kivenkovaa ettei kukaan halua ohjelmaa eikä me sitten kahdestaan miehen kanssa sitä ruvettu järjestämään - noin tunti " seurustelu-ajan" alusta kuitenkin tuli sukulaislauma minun luokse kyselemään että eikö täällä ole mitään ohjelmaa).
Bändi myös soitti todella kovaa, vaikka siitä oli varoitettu etukäteen, joten seurustelu piti hoitaa ulkona. Onneksi oli elokuu ja vielä lämmintä.
Ja jotkut ruokalajit loppui kesken. Ei johtunut meistä vaan pitopalvelusta: oli ilmoitettu 110 hlöä varmuuden vuoksi, noin 100 tuli ja silti tosiaan osa ruokalajeista loppui. Edes hääkakkua ei riittänyt kaikille!!!
Ja yllätyksenä tuli se, että kun tultiin seuraavana päivänä hääpaikkaa siivoamaan niin kappas, pitopalvelu olikin vienyt kaikki ruoan jämätkin mukanaan! Kyllä tingittiinkin hintaa sitten.
Tokas vaan kun rahat oli kasassa, että onpa täällä köyhää porukkaa.. Se oli musta aika törkeää, kuitenkin kaikki laitto euron tai kaks rahaa, ni kertyyhän sitä siitäkin. Ois pitänyt laittaa, vaikka nappi sinne.
Häiden jatkoille siirryttiin erääseen tanssiravintolaan. Morsian oli pieniin päin, ja erittäin pahoinvoiva ja hieman humalassa. Hänen poistuttuaan hetkeksi naistenhuoneeseen, sulhanen ja anoppi siirtyivät tanssilattialle. Hääseurue katsoi äimänkäkenä erittäin suorasukaista toimintaa, joka päättyi siihen, että morsiamen äiti & sulhanen lähtivät häistä naimaan!
Sääliksi kävi morsianta, joka vähän ajan päästä tuli vessasta... Luultavasti eivät enää ole pariskunta.
Tuohan oli kuin jostain elokuvasta :)
käytetään