Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset kouluun, isovanhemmille, vappujuhliin, Hoploppiin, kauppaan jne

Vierailija
30.04.2020 |

Jos koulujen avaamista perustellaan ensimmäisinä rajoitusten purkutoimina sillä, että lapset eivät levitä virusta eikä koulujen avaaminen ole riski taudin leviämiselle, niin silloin se tarkoittaa seuraavaa :

Lapset voivat juhlia vappua ja leikkiä kavereiden kanssa, juhlia synttäreitä jne. Joko HopLoppiin muuten pääsee?

Lapset voivat mennä tapaamaan isovanhempia ja mennä hoitoon heille jopa silloin kun ovat flunssassa

Isommat lapset voi lähettää kauppaan ruokaostoksille kun eivät kuitenkaan tartuta muita

Ainoa, mitä en tässä kouluun palaamisessa ymmärrä, että miksi enää sosiaalista etäisyyttä ja turvavälejä tarvitaan, koska lapset eivät tartuta eivätkä lisää riskiä taudin leviämisestä!

Ihanaa, että meillä on tämmöinen "suojaryhmä" ihmisiä, jotka eivät tartuta eivätkä ole riski taudin leviämiselle - mikä helpotus. Kuulun itsekin riskiryhmään ellei tautia saada kuriin uusin lääkkein, mutta eipä tarvitse enää estää lasten kaverileikkejä tautipelon vuoksi ja viedään lapset isovanhemmille käymään kun heillä on kova ikävä ja saavat seuraa - harmi, että itse joudutaan vielä odottaa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan, että sinua harmittaa ja siksi kiukuttelet ja käytät lapsen keinoja ilmaista itseäsi.

Vierailija
2/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset kouluun, isovanhemmille, vappujuhliin, Hoploppiin, kauppaan jne

Nyt ei ole aika itkupotkuraivareille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset ovat olleet koko ajan päiväkodissa ja koulussa, ovat sen verran pieniä vielä. Harvinaisen terve ollut meillä ja lapsilla tämä kevät, ei ole tarvinnut juuri niistää eikä vatsatauditkaan ole kiusanneet. Kaupassa lapset eivät ole käyneet moneen viikkoon, kavereiden kanssa on pari kertaa ollut puistotreffit. Hoplopit ja muut vastaavat jätetään kyllä vielä pitkän aikaa väliin, muutenkin sieltä tuntuu aina tarttuvan mukaan flunssa tai yrjis.

Vierailija
4/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laita vain lapset noihin keskenään, kunhan et itse mene mukana. Tämä sen logiikan mukaan, että lapset eivät tartuta kovin tehokkaasti, mutta aikuiset tartuttavat.

Sveitsissä oli tehty lievennys, että alle 10-vuotiaat lapset saavat halata isovanhempiaan, mutta eivät saa mennä vielä heille hoitoon. Tässä logiikkana oli aikuiskontaktien rajaaminen.

Vierailija
5/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan, että sinua harmittaa ja siksi kiukuttelet ja käytät lapsen keinoja ilmaista itseäsi.

En ymmärrä sinua. Mikä siinä kiukuttaa jos lapset eivät ole riski eivätkä tartuta? Sehän on iso helpotus. En vain ymmärrä, miksi tarvitaan enää turvavälejä? Käsittääkseni nyt voi lapset leikkiä keskenään ja mennä käymään isovanhemmilla kuten THL sanoi, että eivät tartuta tai ole riski taudin leviämiselle. Olen helpottunut. Kuulun itse riskiryhmään ja toivon uuden lääkityksen tasapainottavan tilannetta niin, että en enää kuulu tähän riskiryhmään, mutta saa nähdä. Tämän vuoksi olen ollut tarkka, että lapset eivät leiki keskenään, kaverisynttäreitä siirrettiin mylhemmäksi, lapset eivät menneet päiväkotiin ja kouluun tai isovanhemmille, mutta eihän näille rajoitteille ole enää perusteita jos lapset EIVÄT tartuta eivätkä ole riski taudin leviämiselle. Näin lapset saisivat palata normaalielämään ja vain aikuiskontakteja välteltäisiin.

Herää kysymys, että missä iässä lapsi lähtee tartuttamaan eli tapahtuuko tämä teini-iässä vai mystisesti sitten kun täyttää 18v.

En vain mitenkään näe enää perusteita lapsia koskeville rajoituksille tavata isovanhempia, juhlia vappua kavereiden kanssa tai tavata toisiaan jos sille ei ole enää perusteita. Eivät tartuta tai levitä tautia.

Vierailija
6/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiahan on se, että tautia voi hidastaa leviämästä..mutta ei estää leviämästä. Ei yhteiskuntaa voi loputtoman kauan pitää kiinni. Jossain vaiheessa koulujen on alettava, ihmisten palattava töihin ym. Ei se tauti mihinkään kuole..odottelee taas parempia aikoja!!

Ja voi olla, ettei sille ikinä keksitä hoitavaa lääkettä!

Vierailija
7/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajaa nyt vähän harmittaa kun pitää tolleen kiukutella.

Vierailija
8/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että thl sanoi myös, että Korona ei tule Suomeen.

Vierailija
9/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hallituksen ohjeiden mukaan lapset ei tartuta. Ihan turha enää pitää isovanhempia erossa lapsenlapsista.

Oikein tervetullut ratkaisu. Pitää alkaa kuskaamaan lapsia sinne, itse ei voi mennä heitä moikkaamaan.

Vierailija
10/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hallituksen ohjeiden mukaan lapset ei tartuta. Ihan turha enää pitää isovanhempia erossa lapsenlapsista.

Oikein tervetullut ratkaisu. Pitää alkaa kuskaamaan lapsia sinne, itse ei voi mennä heitä moikkaamaan.

Kannattaa varmaan kysyä kuitenkin näkeekö ne isovanhemmatkin noin naiivisti asian .

Vierailija
11/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä sinua. Mikä siinä kiukuttaa jos lapset eivät ole riski eivätkä tartuta? Sehän on iso helpotus. En vain ymmärrä, miksi tarvitaan enää turvavälejä? Käsittääkseni nyt voi lapset leikkiä keskenään ja mennä käymään isovanhemmilla kuten THL sanoi, että eivät tartuta tai ole riski taudin leviämiselle. Olen helpottunut. Kuulun itse riskiryhmään ja toivon uuden lääkityksen tasapainottavan tilannetta niin, että en enää kuulu tähän riskiryhmään, mutta saa nähdä. Tämän vuoksi olen ollut tarkka, että lapset eivät leiki keskenään, kaverisynttäreitä siirrettiin mylhemmäksi, lapset eivät menneet päiväkotiin ja kouluun tai isovanhemmille, mutta eihän näille rajoitteille ole enää perusteita jos lapset EIVÄT tartuta eivätkä ole riski taudin leviämiselle. Näin lapset saisivat palata normaalielämään ja vain aikuiskontakteja välteltäisiin.

Herää kysymys, että missä iässä lapsi lähtee tartuttamaan eli tapahtuuko tämä teini-iässä vai mystisesti sitten kun täyttää 18v.

En vain mitenkään näe enää perusteita lapsia koskeville rajoituksille tavata isovanhempia, juhlia vappua kavereiden kanssa tai tavata toisiaan jos sille ei ole enää perusteita. Eivät tartuta tai levitä tautia.

15-16-vuotias 9-luokkalainen ei tartuta, mutta viimeistään oppivelvollisuuden päättyessä tartuttaa.

Vierailija
12/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset lähtevät kavereilleen yökylään vapuksi, vihdoinkin kahdenkeskistä aikaa.

Vierailija
13/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotko sinä siis hallituksen ohjeita vai et?

Vierailija
14/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä olet lapsellinen.

Vierailija
15/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukuttelusta päätellen ap itse on alakouluikäinen.

Vierailija
16/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan kysyä kuitenkin näkeekö ne isovanhemmatkin noin naiivisti asian .

Ei ole naiivia. Valtiovallan taholta on kerrottu, ettei tauti kosketa lapsia.

Vierailija
17/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, että koulut avataan taas. En ole ottanut lapsia mukaan kauppaan, koska toinen on erityislapsi eikä muista, että pitäisi yskiä hihaan. Nyt ei tarvitse enää välittää asiasta, koska lapset eivät tartuta. 

Vierailija
18/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kotona vappuna niin kuin aina muutenkin.

Mummu on hoivakodissa.

Teini käy kyllä kaupassa sekä koulussa.

Harmi kun sua noin harmittaa, nyyh.

Vierailija
19/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kotona vappuna niin kuin aina muutenkin.

Mummu on hoivakodissa.

Teini käy kyllä kaupassa sekä koulussa.

Harmi kun sua noin harmittaa, nyyh.

Vierailija
20/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset lähtevät kavereilleen yökylään vapuksi, vihdoinkin kahdenkeskistä aikaa.

Meille tulee vapuksi yökylään kummankin lasten kavereita. Lapset todella innoissaan siivonneet ja koristelleet paikkoja, suunniteltu grillaamista ja paljuilujärjestystä jne.

Eristys loppui, toivottavasti ravintolat aukeaa kohta, että esikoinen pääsee kesätyöhönsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän