Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset kouluun, isovanhemmille, vappujuhliin, Hoploppiin, kauppaan jne

Vierailija
30.04.2020 |

Jos koulujen avaamista perustellaan ensimmäisinä rajoitusten purkutoimina sillä, että lapset eivät levitä virusta eikä koulujen avaaminen ole riski taudin leviämiselle, niin silloin se tarkoittaa seuraavaa :

Lapset voivat juhlia vappua ja leikkiä kavereiden kanssa, juhlia synttäreitä jne. Joko HopLoppiin muuten pääsee?

Lapset voivat mennä tapaamaan isovanhempia ja mennä hoitoon heille jopa silloin kun ovat flunssassa

Isommat lapset voi lähettää kauppaan ruokaostoksille kun eivät kuitenkaan tartuta muita

Ainoa, mitä en tässä kouluun palaamisessa ymmärrä, että miksi enää sosiaalista etäisyyttä ja turvavälejä tarvitaan, koska lapset eivät tartuta eivätkä lisää riskiä taudin leviämisestä!

Ihanaa, että meillä on tämmöinen "suojaryhmä" ihmisiä, jotka eivät tartuta eivätkä ole riski taudin leviämiselle - mikä helpotus. Kuulun itsekin riskiryhmään ellei tautia saada kuriin uusin lääkkein, mutta eipä tarvitse enää estää lasten kaverileikkejä tautipelon vuoksi ja viedään lapset isovanhemmille käymään kun heillä on kova ikävä ja saavat seuraa - harmi, että itse joudutaan vielä odottaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hallituksen ohjeiden mukaan lapset ei tartuta. Ihan turha enää pitää isovanhempia erossa lapsenlapsista.

Oikein tervetullut ratkaisu. Pitää alkaa kuskaamaan lapsia sinne, itse ei voi mennä heitä moikkaamaan.

Kannattaa varmaan kysyä kuitenkin näkeekö ne isovanhemmatkin noin naiivisti asian .

Miten niin naiivisti? Marin itse kertoi asiantuntijoiden näin todenneen. Ei ne terveysalan huiput ole naivistisen terveysalan huippuja.

Ja isovanhempien kanssa puhuimme viikonloppuna viimeksi aiheesta. Olivat jo aika tuskissaan eristyksen kanssa. Aivan varmasti innostuvat jos ehdotamme, että hakevat lapset ja me haetaan ne takaisin. Samat Marinin puheet nekin on katselleet, mutta tottakai heidän ehdoillaan.

Vierailija
22/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tartuttavat siinä missä aikuisetkin. Tästä on todella paljon tutkimusaineistoa. Mä toivon että kukaan vanhempi ei vie lapsiaan nyt kouluun, elokuussa pitää tilanne katsoa uudestaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan, että sinua harmittaa ja siksi kiukuttelet ja käytät lapsen keinoja ilmaista itseäsi.

Kyllä tässä aloituksessa ihan just näin asiat on kuin ne on!

(sivusta)

Vierailija
24/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hallituksen ohjeiden mukaan lapset ei tartuta. Ihan turha enää pitää isovanhempia erossa lapsenlapsista.

Oikein tervetullut ratkaisu. Pitää alkaa kuskaamaan lapsia sinne, itse ei voi mennä heitä moikkaamaan.

Kannattaa varmaan kysyä kuitenkin näkeekö ne isovanhemmatkin noin naiivisti asian .

Ei ole naiivia. Valtiovallan taholta on kerrottu, ettei tauti kosketa lapsia.

Älä viitsi valehdella. On sanottu että lapset eivät merkittävästi levitä eivätkä sairastu vakavasti. Kouluissa pidetään huolta turvaväleistä ja hygieniasta. Säälittää ihan tuollainen typeryys.

Vierailija
25/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko sinä siis hallituksen ohjeita vai et?

Ei kai meillä parempaa osaamista ole kuin hallituksella. Itse tekniikan tri ja puoliso kasvatustieteelle tekee väitöskirjaa.

Ihan ne tutkimukset joissa on jäljitetty lasten kontakteja tukee tutkimusten faktoja. Vaikka lapsi on altistunut, todella vähissä lasten tartunnat olleet ja ei ole oikein todennettuja tapauksia joissa kontaktit jotka ovat olleet vain lasten kanssa tekemisissä olisi saaneet seurannoissa tartuntoja.

Ei mitään syytä eristää isovanhempia elämänsä loppupuolella kuukausitolkulla lapsenlapsistaan.

Vierailija
26/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi valehdella. On sanottu että lapset eivät merkittävästi levitä eivätkä sairastu vakavasti. Kouluissa pidetään huolta turvaväleistä ja hygieniasta. Säälittää ihan tuollainen typeryys.

Mihin tarvitaan turvavälejä kun riski on olematon?

Vierailija
27/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko sinä siis hallituksen ohjeita vai et?

Ei kai meillä parempaa osaamista ole kuin hallituksella. Itse tekniikan tri ja puoliso kasvatustieteelle tekee väitöskirjaa.

Ihan ne tutkimukset joissa on jäljitetty lasten kontakteja tukee tutkimusten faktoja. Vaikka lapsi on altistunut, todella vähissä lasten tartunnat olleet ja ei ole oikein todennettuja tapauksia joissa kontaktit jotka ovat olleet vain lasten kanssa tekemisissä olisi saaneet seurannoissa tartuntoja.

Ei mitään syytä eristää isovanhempia elämänsä loppupuolella kuukausitolkulla lapsenlapsistaan.

Trollitieteen tohtori siellä taitaa kirjoitella.

Hassua miten hallituksen ohjeet kelpaavat yhdessä asiassa, mutta sitten toisessa eivät kelpaakaan.

Vierailija
28/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin naiivisti? Marin itse kertoi asiantuntijoiden näin todenneen. Ei ne terveysalan huiput ole naivistisen terveysalan huippuja.

Ja isovanhempien kanssa puhuimme viikonloppuna viimeksi aiheesta. Olivat jo aika tuskissaan eristyksen kanssa. Aivan varmasti innostuvat jos ehdotamme, että hakevat lapset ja me haetaan ne takaisin. Samat Marinin puheet nekin on katselleet, mutta tottakai heidän ehdoillaan.

Kai kuitenkin ymmärrät mikä ero on " eivät tartuta" , ja " eivät tämän hetkisten näyttöjen varassa merkitsevästi tartuta" välillä.

Vierailija
29/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvitaan turvavälejä kun riski on olematon?

Hysteerisen mielen rauhoittamiseen? Jos siihen nyt mikään auttaa.

Vierailija
30/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me ollaan ihan lähtökuopissa valmiina Hoploppiin, kylpylään ja huvipuistoon! Ja nämähän aukeavatkin viimeistään kesäkuussa. Ravintolat ehkä jo sitä ennen.

Vierailija
31/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa nyt vihdoin asiantuntijoihin:

Voiko Wuhanin koronavirus levitä Suomeen? THL:n johtava asiantuntija: "Ei syytä radikaaleihin toimenpiteisiin"

Sanen mukaan epidemiariski Euroopassa on erittäin pieni, eikä Suomessa ole syytä ryhtyä radikaaleihin toimenpiteisiin.(21.1.2020)

Vierailija
32/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voivat nyt tavata iso vanhempia, muutenkin koko korona touhu voidaan nyt lopettaa lapsien osalta. Vappua mennään viettämään Ulkoiselle ja lapset mukaan!

Vierailija
33/33 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa nyt vihdoin asiantuntijoihin:

Voiko Wuhanin koronavirus levitä Suomeen? THL:n johtava asiantuntija: "Ei syytä radikaaleihin toimenpiteisiin"

Sanen mukaan epidemiariski Euroopassa on erittäin pieni, eikä Suomessa ole syytä ryhtyä radikaaleihin toimenpiteisiin.(21.1.2020)

Tämä on ainut syy miksi ehkä pidän lapset kotona ja arvioin tilanteen uudelleen kesäkuun alussa eli silloin näkee, että onko tautitilanne pysynyt samana vai lähtenyt uuteen nousuun. THL ja hallitus mokaili epidemian alussa rankasti ennusteissaan ja arvioissaan, vaikka samaan aikaan WHO antoi ihan päinvastaista informaatiota ja kehoitti kaikkia valmistautumaan tulevaan, mutta Suomessa ajateltiin, että epidemia ei koske meitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi