Miten espoolaiset ja vantaalaiset sanovat, kun sanovat menevänsä Helsingin keskustaan ostoksille?
Menen Helsinkiin, menen keskustaan..? Miten he nimittävät Helsingin keskustaa?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Stadiin. Olen asunut koko iästäni 35 vuotta kehä ykkösen sisäpuolella ja nyt viimeiset viisi vuotta vantaalla. Vantaalla asutaan kun iso ja moderni omakotitalo isolla tontilla ja rauhallisen koulun läheltä irtosi paljon halvemmalla kuin pakilasta. En kadu hetkeäkään. Monet muutkin lähistöllä asuvista ovat entisiä Helsinkiläisiä.
Vanhoista Helsinkiläiskoulun lapsuudenkavereista pari asuu myös Espoossa ja kaksi jopa Nummelassa/Vihdissä. Yksi usko tai älä Riihimäellä!
Vielä elintoiminnot eivät ole lakanneet toimimasta vaikka emme enää asukaan Stadissa ;)
Kova vakuutteluntarve ainakin tekstisi perusteella
Sanon että menen kaupungille. Olen asunut Vantaalla koko ikäni, eikä minulla ole koskaan käynyt mielessäkään että se tai Espoo olisivat jotain muuta kuin Helsinkiä.
Menen Stadiin. Tai joskus vielä rajatummalle alueelle, kuten Skattalle, Krunikaan tai Tölikaan. Riippuu kenen kanssa juttelen.
Joskus käyn Oopperatalossa, Musiikkitalossa, Kiasmassa jne. Kaikki tietää missä ne on, kaupunkia ei tarvitse mainita.
Miksi ihmeessä menisin ostoksille Helsinkiin? Espoosta löytyy kaikki, mitä tarvitsen. H:ssä mahdoton pysäköidä sujuvasti, lisäksi se on järkyttävän kallista. Jos haluaa käydä useammassa paikassa, aikaa palaa. En todellakaan lähde sinne vapaaehtoisesti, ja pakko ei onneksi ole.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä menisin ostoksille Helsinkiin? Espoosta löytyy kaikki, mitä tarvitsen. H:ssä mahdoton pysäköidä sujuvasti, lisäksi se on järkyttävän kallista. Jos haluaa käydä useammassa paikassa, aikaa palaa. En todellakaan lähde sinne vapaaehtoisesti, ja pakko ei onneksi ole.
Samaa ajattelin. Minulla ei ole yhden yhtä syytä lähteä Helsingin keskustaan jonnekin kauppaan. Joskus saatan kyllä lähteä lasten kanssa vaikka Suomenlinnaan, lintsille tai vaikka johonkin museoon.
Tää on liian suuri city tää ei mennyt niinkuin piti!