Miten espoolaiset ja vantaalaiset sanovat, kun sanovat menevänsä Helsingin keskustaan ostoksille?
Menen Helsinkiin, menen keskustaan..? Miten he nimittävät Helsingin keskustaa?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Kuka uskaltaa enää lähteä keskustaan koska asia ykkönen voi yllättää. Kaikki kahvilat ravintolat ja muut vessapaikat on kiinni. Enpä halua kyykylle porttikongeihin.
Sellaiset jotka eivät kärsi virtsankarkailusta? Kai nyt normaali aikuinen voi pidättää muutaman tunnin jos käy pissalla kodista lähtiessä.
Keskustaan, stadiin tai Helsinkiin. Hesaa ei käytä kukaan.
Hesan assalle, nykyään useammin hesen assalle
Vierailija kirjoitti:
Kuka uskaltaa enää lähteä keskustaan koska asia ykkönen voi yllättää. Kaikki kahvilat ravintolat ja muut vessapaikat on kiinni. Enpä halua kyykylle porttikongeihin.
Stockmannilla voi käydä vessassa.
Kaupungille. Terv. helsinkiläinen
Hesaan ostoksille.
Ei kukaan täällä oikeasti puhu mistään stadista.
Vierailija kirjoitti:
Hesaan ostoksille.
Missä täällä? Vantaalla Ei meillä helsingissä kukaan sano hesa. En itsekään puhu stadista, mutta en kyllä koskaan ole sanonut hesa. Meillä Katajanokalla kaikki puhuvat kyllä skattasta.
Mä meen stadiin, kun menen Helsingin keskustaan. Asun Vantaalla mutta sanoin näin silloinkin, kun asuin Helsingissä (lähiössä).
Eli mulle stadi tarkoittaa Helsingin keskustaa. Tosin, jos joku kertoisi asuvansa stadissa, niin voisin tulkita sen tarkoittavan mitä tahansa aluetta Helsingissä, joten varmaan kysyisin tarkemmin, missä asuu.
Helsinkiin tai Hesaan. Yleensä pyörii juuri keskustassa niin sitä ei tarvi erikseen sanoa. Jos menee jonnekin muualle, niin sitten ehkä sanoo paikan nimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesaan ostoksille.
Missä täällä? Vantaalla Ei meillä helsingissä kukaan sano hesa. En itsekään puhu stadista, mutta en kyllä koskaan ole sanonut hesa. Meillä Katajanokalla kaikki puhuvat kyllä skattasta.
Täällä = kauniainen
Keskustaan sanon vantaalaisena.
Joskus myös Stadiin tai Helsinkiin, mutta Helsingissä käyn kyllä muuallakin kuin keskustassa.
Menen Espoosta keskustaan, helppo sanoa koska Espoossa ei ole mitään keskustaa :)
Meen ytimeen, jos Helsingin keskustaan menen. Olen entinen stadilainen, nykyinen pöndeläinen.
Keskustaan tai stadiin.
T. Espoolainen
Stadiin. Espoosta mennään stadiin.
26 vuotta asunut Espoossa ja aina puhuttu perheen ja kaverien kanssa stadista, jos mennään Helsinkiin.
Eikö Vantaalla ja Espoossa ole keskustaa? Ovatko ne vain asumislähiöitä? En tunne pääkaupunkiseutua kovin hyvin tai siis ollenkaan.
Minä asun ihan muualla. Asuinpaikkani on omakotitaloalue pikkukunnassa, joka on kuntaliitoksen myötä liitetty isompaan kaupunkiin. Kun menen tähän "pikkukunnan" keskustaan, sanon yhä edelleen meneväni kylälle, ja kun menen sinne isomman kaupungin keskustaan, sanon meneväni kaupunkiin.