Kävin just Cittarissa ja se oli täynnä pikkulapsiperheitä vappupalloja valitsemassa
Voi hel. etti. Kakarat juoksi pitkin käytäviä, ihan toivotonta yrittää edes väistellä tarpeeksi kaukaa.
Muutenkin porukkaa oli kaupungilla ihan älyttömästi. Kaikki markettien parkkipaikat täynnä. Keskellä arkipäivää, kolme päivää ennen vapunpäivää.
Minun piti käyttää koiraa eläinlääkärissä äkillisen syyn takia. Sen jälkeen sen lääke piti hakea apteekista, joka sattuu olemaan Cittarin aulassa. Niinpä päätin käydä hakemassa puuttuvat ruokatarpeet Cittarista. Melkein kaduttaa.
Mikä näitä vanhempia vaivaa? Itselleni ei tulisi mieleenkään raahata kakaroita pallo-ostoksille markettiin tällaisena aikana.
Kommentit (260)
Vierailija kirjoitti:
Tätä en oikein tajua. Ollaan huolissaan taudista, nähdään että kauppa on täynnä potentiaalisia tartuttajia ja silti mennään sinne sekaan. Jos aloittajasta kaupassa oli mahdotonta pitää turvavälit yms, niin oikea ratkaisu olisi tulla kauppaan myöhemmin uudestaan eikä sulloutua sinne sekaan paheksumaan. Mutta se ei tietysti olisi niin kätevää?
Hyllyt tyhjiä illalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet voi ainakin täällä saada soittamalla parkkipaikalle. Olisiko sinun ollut mahdollista löytää vastaava apteekki?
Myös muut saattoivat olla apteekkireissulla ja samalla hakevat vappupallot.
Menithän sinäkin kauppaan ruokaostoksille.
Ylipäätään miksi sinulla on enemmän oikeuksia koirasi takia kuin lapsilla?Täälläkin voi saada ihmisten lääkkeet. Niihin kun on sähköinen reseptijärjestelmä. Ne voi tilata myös netistä. Eläimille ei valitettavasti vastaavaa ole.
Onko tämä sinulle uutinen?
Eli sulla ei ollut mahdollista soittaa apteekkiin ja kysyä? Menit vaan oletuksella, että on pakko mennä? Meillä sai lääkkeet jopa laskulle, koska eivät halunneet koskea korttiin. Kyllästyttää ihmiset, jotka itse menevät ja asioivat, sitten moralisoivat muita kun tekevät samoin.
Meillä on elintarvikeostoksillekin tarjolla nouto parkkipaikalta ilman kontaktia. Pitää vaan nähdä vaivaa etukäteen, että se onnistuu.Olin toki selvittänyt asian etukäteen. Ei onnistunut.
Kas kun niitä ilmapallo-ostoksia ei voinut suorittaa ulkosalla, kun sielläkin myyjiä oli.
Meidän pikku-NicoJanica ainakin viihtyy paremmin sisällä. Onhan se nyt kerran kahdessa päivässä kultapienen päästävä sisälle hiplaamaan vappupalloja. Mennään ainakin vielä kerran tällä viikolla, kun oli pikkuiselle niin vaikea valinta.
Miks sun lapsen nimi on NicoJanica?
MMS85 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en oikein tajua. Ollaan huolissaan taudista, nähdään että kauppa on täynnä potentiaalisia tartuttajia ja silti mennään sinne sekaan. Jos aloittajasta kaupassa oli mahdotonta pitää turvavälit yms, niin oikea ratkaisu olisi tulla kauppaan myöhemmin uudestaan eikä sulloutua sinne sekaan paheksumaan. Mutta se ei tietysti olisi niin kätevää?
Hyllyt tyhjiä illalla...
No eikä ole.
Ai mikä vaivaa? Se sama välinpitämättömyys ja itsekkyys mikä lapsiperheitä ylipäänsäkin vaivaa nykypäivänä. Se näkyy aivan kaikessa, myös näin epidemia-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kyttäät muita ihmisiä? Kävit itse keskellä päivää kolmessa paikassa joten etköhän ole itse paljon pahempi levittäjä.
Tuskinpa. Minulla oli maski ja käytin ahkerasti käsidesiä. Pyyhin myös ostoskärryjen kahvan desinfioivalla pyyhkeellä ja väistelin muita parhaani mukaan. Kassajonossa huomautin turvavälistä yhdelle pers eeseen kiinni tunkevalle.
Elinlääkärissä oli kyllä loistavat järjestelyt. Ulko-ovi aukesi vain kelloa soittamalla, ja ovenraosta kurkkasi hoitaja, joka suoritti asiakkaan sisäänkirjauksen asiakkaan odottaessa ulkona. Kun eläinlääkäri oli valmis ottamaan vastaan, hän soitti asiakkaan kännykkään. Sitten hoitaja avasi oven, ja eläin suoraan vastaanottohuoneeseen. Tutkimuksen jälkeen eläin ulos ja autoon. Omistaja kutsuttiin sisään 5 minuutin päästä suorittamaan maksu ja sitten ulos. Odotushuoneessa ei siis ollut lainkaan asiakkaita.
Voin kuvitella, mikä kontrastin tunne oli sinulla tämän jälkeen siellä marketissa. Elämme ristiriitaisia aikoja. Hyvin outoja kontrasteja tulee minullekin vastaan päivittäin. Tulee sellainen olo, että oho, ai jaa, eikö tämä kaikki hössötys ollutkaan tarpeen.
Mä kävin cittarissa tänään klo 13.30. Se oli aivan täynnä vanhuksia, siis oikeasti vanhoja henkilöitä rollien ym. kanssa. Vihannesosasto oli mustanaan mummoja, joten sinne en uskaltanut edes mennä. Ja kun pysähdyin johonkin, alle kolmen sekunnin oli joku mummo hönkimässä niskaan, siis ihan iholla. Karmeaa touhua.
Ne jotka saa tyhjään elämäänsä sisältöä tästä koronahysteriasta luonnollisesti sekoavat, kun näkevät kuvitteellisia uhkia siellä täällä. Vähän kuin kerrostalokyttääjät hiiltyvät ihan kaikesta.
Missäänhän ei ole kielletty kaupassa käyntiä. Ei vaikka miten joku syrjäytynyt sekopää sellaista haluaisikin. Ihmisiä on todella paljon liikenteessä kaupoilla, ollut jo pitkään, silti viruksen eteneminen on todella hidasta.
Vierailija kirjoitti:
Se pienikin ilo viedään lapselta ja se vappupallo koska tärkeä kun ei saa vappuakaan juhlia ja käydä piristymässä sittarissa koska hyvämieli.
Nyt poikkeusaikana pitää olla kärsivällinen ja käyttää mielikuvitusta keksiä uusia tapoja iloitsemiseen, piristymiseen ja juhlintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin voisi soittaa videopuhelun, jolloin lapset näkisi, mitä valikoimaa on.
Me kyllä tuettiin pientä paikallista liikettä, jonka nettisivuilta löytyi valikoima ja sieltä lapset valitsi mieleiset (sekä varalle toiset vaihtoehdot, jos olisi ollut loppu). Ja vanhempi kävi yksin ostamassa.
Juuri näin. Olin iloisesti tänään yllättynyt, kun näin jonkun isän puhuvan videopuhelua kotiin. Näytti lapsille puhelimen avulla vaihtoehdot ja hyvin osasivat vastata minkä haluavat. Kannatan. Itse ostin summa mutikassa jonkun, lapsi vielä sen verran pieni ettei ole niin tarkka kuvan suhteen.
Mun lapsella ei ole puhelinta, älypuhelimesta puhumattakaan...
Säästä vappupallorahat ja osta lapselle älypuhelin.
Minun lapsellani on ollut puhelin kuusivuotiaasta alkaen. Hän osasi jo silloin soittaa videopuheluita, vaikkei osannut vielä kirjoittaa. Oli huolettomampaa lähettää hänet koulutielle tai kavereiden luo, kun tiesi, että hätätilanteessa hän saa yhteyden vanhempiin, isovanhempiin ja täteihin. Samoin minä pystyin soittamaan hänet kotiin läheisestä leikkipuistosta, kun ruoka valmistui jne.
Kun puhelin oli jo vanha tuttu juttu koulun alkaessa, hänelle ei tullut missään vaiheessa koulussa ongelmaa sen kanssa. Samoin opetin hänelle jo heti kättelyssä, että kun ollaan kavereiden kanssa, silloin ei tuijoteta puhelinta vaan se pysyy siellä taskussa.
Mun lapsi on 5-vuotias, saa ekan puhelimen, kun menee reilun vuoden päästä eskariin. Silloin kyllä harjoitellaan yllä olevia taitoja, mutta nyt ei auta vappupalloasiaan.
Jätitkö 5-v yksin kotiin kun lähdit kauppaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne vappupallot on siellä sittarissa myynnissä, jos niitä ei saa kuitenkaan mennä ostamaan? Jos ei saisi, niin kai hallitus olisi kieltänyt vappupallojen myynnin tänä vuonna. Ja nakkien ja perunasalaatin. Meinasin mennä ostoksille oli se sitten vaikka viimeinen reissuni.
Tokihan niitä saa ostaa. Mutta pitääkö kuolaavien kaksivuotiaiden tulla niitä valitsemaan, vai voisiko vanhempi ostaa. Ai niin mutta yyhoot. Onpa niitä näköjään paljon, ja lasten isistä ei tietoakaan, kun lasten kanssa pitää kauppaan tulla.
Olet ollut itsekin näköjään kaupassa ihan turhaa aikaa viettämässä kun olet ehtinyt noinkin tarkkaan katsoa minkä ikäisiä lapsia ja kuolaakin olet nähnyt suusta valuvan. Itse en jää tuijottelemaan vaan hoidan omat asiat nopeasti, en jää katselemaan ja kyyläämään minkä ikäistä porukkaa ja mitä kukin siellä kaupassa tekee. Hoitakaa heikkohermoiset vaan oma osuutenne, älkää menkö kauppaan ennen vappua ja päiväsaikaan jos inhoatte lapsia. Illalla on varmasti vähemmän näitä kuolaavia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka saa tyhjään elämäänsä sisältöä tästä koronahysteriasta luonnollisesti sekoavat, kun näkevät kuvitteellisia uhkia siellä täällä. Vähän kuin kerrostalokyttääjät hiiltyvät ihan kaikesta.
Missäänhän ei ole kielletty kaupassa käyntiä. Ei vaikka miten joku syrjäytynyt sekopää sellaista haluaisikin. Ihmisiä on todella paljon liikenteessä kaupoilla, ollut jo pitkään, silti viruksen eteneminen on todella hidasta.
On niiden ansiota jotka noudattavat sääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tein sen virheen tänään, että menin lasten kanssa valitsemaan yhdessä vappupallot. Lapset ovat olleet niin eristyksissä koko korona-ajan kuin olla ja voi, ja nyt ajattelin, että käydään hiljaisena aikana nuo pallot. Mutta kauppa olikin aivan täynnä porukkaa :( harmittaa.
Tyypillinen minä ja minun lapset -ajattelu, voidaanhan me nyt ihan vähän vaan vapun kunniaksi. Näin ne kaikki muutkin olivat ajatelleet, joten siitä tuo ruuhka.
Joo en mä tarkoittanutkaan että siellä ei olis muut saanut olla kuin minä ja omat lapset :D harmitti se, että yritin olla varovainen valitessani mielestäni rauhallista aikaa, mutta näin olivat ajatelleet ymmärrettävästi monet muutkin. Olen huomannut, että ainakin oman asuinpaikkani kaupoissa porukkaa on reippaasti kaikkina kellonaikoina , vaikeaa löytää rauhallista aikaa. Mut en mä siitä ärsyynny, kun muut ajattelevat samoin kuin itse ja haluaisi tehdä ostokset väljästi :)
Joo muakin ärsyttää tuo ryntäys varsinkin noihin isoihin kauppoihin.. pitäisi mennä varmaan keskellä yötä puoli neljältä, ettei siellä olisi ketään.. viime viikolla joskus tiistai iltana kahdeksän jälkeen oli porukkaa kuin perjantai iltapäivänä
Ihminen on sosiaalinen eläin.
Ei ihmistä voi sulkea kotiinsa odottamaan ja odottamaan koronan katoamista jouluun saakka!
Emme me ole mitään häkkieläimiä, miksi meidän oletetaan käyttäytyvän kuin häkkieläimet!?
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin cittarissa tänään klo 13.30. Se oli aivan täynnä vanhuksia, siis oikeasti vanhoja henkilöitä rollien ym. kanssa. Vihannesosasto oli mustanaan mummoja, joten sinne en uskaltanut edes mennä. Ja kun pysähdyin johonkin, alle kolmen sekunnin oli joku mummo hönkimässä niskaan, siis ihan iholla. Karmeaa touhua.
Valehtelet. Mummoilla on tuohon aikaan päiväuniaika.
Poikkeusolo loppuu kuitenkin huomenna, jos päättäjät niin haluavat.
Ensin ollaan vappu kiltisti kotona ja sitten seuraavalla viikolla kaikki taudit lähtevät taas koulujen avautumisen myötä liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua sinänsä, että porukkaa keuhkoaa että jokainen tartunnan saanut joutuu teholle, vaikka suurin osa kärsii sen lievänä.
Ja kiitos vaan, vappua ei muutenkaan voi viettää normaalisti ja nyt ollaan viemässä lapsilta se pienikin ilo, eli se vappupallo, kun niitä ei voi mennä ostamaan.
Vauvat ja lapset, nuo meidän kuninkaat!!! Heille pitää suoda kaikki!!!!! OIH!!!!!
Taidanpa mennä polvilleni maahan palvomaan kaikkia lapsiperheitä joita kohtaan kun nyt lähden kauppaan.
Tää voi byäääh kun Jacinda-Yasmin ei saa kuuta taivaalta ja tylsyyttäkin pitää nyt opetella sietämään.
Ihan ku se penska ees muistais myöhemmin, että voi vitsi kun se vappupallo jäi saamatta silloin keväällä 2020. Todellisuudessa lapset säästyvät suuremmalta murheelta koko korona keississä, koska lapsen aivot ovat noh.. vielä kehittymättömät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei olisi? Korona alkaa olla ohi ja nyt olisi hyvä aika sairastaa se, kun sairaalassa on tilaa. Meillä terveillä on vastuu sairastaa se pois. Samalla saadaan tilastoja rokotetta varten. Meidän perhe ei yleensä saa mitään tauteja, joten tuskin tämään on paha.
"Meidän perhe ei yleensä saa mitään tauteja, joten tuskin tämään on paha."
Trollaus meni yli.
Minä en oikeastikaan saa käytännössä mitään tauteja. En ole ollut minkään tarttuvan taudin vuoksi päivääkään sairaslomalla. Työuraa on takana 12 vuotta. Viitisen kertaa olen ollut kuumeessa sen jälkeen, kun menin kouluun eli 30 vuoden aikana. Joka kerta tauti on mennyt parantunut, kun nukun yön yli. Tätä on joidenkin vaikea uskoa.
Nää on aina yhtä hauskoja.
Joku menee jättimarkettiin ja yllättyy, että siellä on joku muukin. Se joku muu on siellä aina tietenkin aivan turhaan, vain ja ainoastaan itse on mennyt sinne kauppaan tuikitärkeästä syystä.
Miksi ap ei poistunut sieltä kaupasta jo noin kovasti ahdisti? Miksi sinne piti jäädä niiden muiden keskelle.
Lukekaa tästä vähän perusasioita ja relatkaa. Stressi laskee vastustuskykyä jolloin suurempi riski sairastua. Samoin ylipaino ja hammasvälien putsaamatta jättäminen.
https://yle.fi/uutiset/3-11326580