Kävin just Cittarissa ja se oli täynnä pikkulapsiperheitä vappupalloja valitsemassa
Voi hel. etti. Kakarat juoksi pitkin käytäviä, ihan toivotonta yrittää edes väistellä tarpeeksi kaukaa.
Muutenkin porukkaa oli kaupungilla ihan älyttömästi. Kaikki markettien parkkipaikat täynnä. Keskellä arkipäivää, kolme päivää ennen vapunpäivää.
Minun piti käyttää koiraa eläinlääkärissä äkillisen syyn takia. Sen jälkeen sen lääke piti hakea apteekista, joka sattuu olemaan Cittarin aulassa. Niinpä päätin käydä hakemassa puuttuvat ruokatarpeet Cittarista. Melkein kaduttaa.
Mikä näitä vanhempia vaivaa? Itselleni ei tulisi mieleenkään raahata kakaroita pallo-ostoksille markettiin tällaisena aikana.
Kommentit (260)
Mä kävin lasten kanssa valitsemassa pallot. Oli muuten eka kerta sitten maaliskuun puolenvälin kun lapset oli kaupassa mukana.
Ja ennen kauppareissua oli pesty ja desinfioitu kädet ja pidetty koronaluento, että kauppaan ei jäädä asumaan eikä mennä leluosastolle tai käpälöidä kaikkea. Kauppareissun jälkeen desinfioitiin kädet autossa ja pestiin kun kotiin päästiin.
Tämähän ei näy, vain se, että lapset olivat mukana kaupassa. Eli vastuuttomia ollaan!
Jos kerta lapset ei levitä tautia, koulut avataan, niin miksi hitossa sulkisin lapsia enää kotiin?!? Ollaan oltu eristyksissä nyt käymättä lasten kanssa missään missä on muita ihmisiä, mutta tänään lähdettiin kauppaan. Lapsille edes jotain muutosta ja iloa samankaltaisina jatkuviin päiviin. Näkyi olevan paljon muitakin liikkeellä, lapsiperheitä, vanhuksia, keski-ikäisiä isot määrät ostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyllistämisen ainakin osaat. Pysy kotona jos muiden tekemiset aiheuttaa pahennusta. Joku muu voi ajatella samoin sinusta että mitä vi.... varten olit tullut cittariin.
Ainakin tulin ilman kakaralaumaa ja suojaten muita maskillani.
Jos sinulla on tauti, mikset pysynyt kotonasi?
Vierailija kirjoitti:
Kindergarten. Onko se "päiväkoti" vai "lastentarha"?
Entä day care?
En kans ymmärrä miksi lapset ei saisi käydä kaupassa :D kokoajan toitotetaan että eivät levitä tautia ja sit ei sais kuitenkaan mennä mihinkään. Joten en nää mitään syytä miks ei vois käydä lasten kans kaupassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, että hallitus ei anna selkeitä ohjeita. Pitäisi jyrähtää kunnolla jos halutaan ihmisten pysyvän kotona. Nyt on ollut liian hiljaista ja sekavaa.
Ilmeisesti omat aivot on liuotettu viinaan tai pahempaankin, kun ei tajuta että se Pysy kotona tarkoittaa juuri sitä. Ei, lähdetäänpäs lapset Cittariin niin saatte vappupallot!
Kuka ei kykene ajattelemaan automarkettien myyvän tällä viikolla vappupalloja ja tajua mennä asioimaan muualle?
Eipä noita väistellä voi, jos täytyy käydä samassa rakennuksessa sijaitsevassa apteekissa. Ei tullut itselle mieleen lähteä kokeilemaan Mouhijärven apteekkia noiden lapsiperseiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin voisi soittaa videopuhelun, jolloin lapset näkisi, mitä valikoimaa on.
Me kyllä tuettiin pientä paikallista liikettä, jonka nettisivuilta löytyi valikoima ja sieltä lapset valitsi mieleiset (sekä varalle toiset vaihtoehdot, jos olisi ollut loppu). Ja vanhempi kävi yksin ostamassa.
Juuri näin. Olin iloisesti tänään yllättynyt, kun näin jonkun isän puhuvan videopuhelua kotiin. Näytti lapsille puhelimen avulla vaihtoehdot ja hyvin osasivat vastata minkä haluavat. Kannatan. Itse ostin summa mutikassa jonkun, lapsi vielä sen verran pieni ettei ole niin tarkka kuvan suhteen.
Mun lapsella ei ole puhelinta, älypuhelimesta puhumattakaan...
Säästä vappupallorahat ja osta lapselle älypuhelin.
Minun lapsellani on ollut puhelin kuusivuotiaasta alkaen. Hän osasi jo silloin soittaa videopuheluita, vaikkei osannut vielä kirjoittaa. Oli huolettomampaa lähettää hänet koulutielle tai kavereiden luo, kun tiesi, että hätätilanteessa hän saa yhteyden vanhempiin, isovanhempiin ja täteihin. Samoin minä pystyin soittamaan hänet kotiin läheisestä leikkipuistosta, kun ruoka valmistui jne.
Kun puhelin oli jo vanha tuttu juttu koulun alkaessa, hänelle ei tullut missään vaiheessa koulussa ongelmaa sen kanssa. Samoin opetin hänelle jo heti kättelyssä, että kun ollaan kavereiden kanssa, silloin ei tuijoteta puhelinta vaan se pysyy siellä taskussa.
Mun lapsi on 5-vuotias, saa ekan puhelimen, kun menee reilun vuoden päästä eskariin. Silloin kyllä harjoitellaan yllä olevia taitoja, mutta nyt ei auta vappupalloasiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kyttäät muita ihmisiä? Kävit itse keskellä päivää kolmessa paikassa joten etköhän ole itse paljon pahempi levittäjä.
Tuskinpa. Minulla oli maski ja käytin ahkerasti käsidesiä. Pyyhin myös ostoskärryjen kahvan desinfioivalla pyyhkeellä ja väistelin muita parhaani mukaan. Kassajonossa huomautin turvavälistä yhdelle pers eeseen kiinni tunkevalle.
Elinlääkärissä oli kyllä loistavat järjestelyt. Ulko-ovi aukesi vain kelloa soittamalla, ja ovenraosta kurkkasi hoitaja, joka suoritti asiakkaan sisäänkirjauksen asiakkaan odottaessa ulkona. Kun eläinlääkäri oli valmis ottamaan vastaan, hän soitti asiakkaan kännykkään. Sitten hoitaja avasi oven, ja eläin suoraan vastaanottohuoneeseen. Tutkimuksen jälkeen eläin ulos ja autoon. Omistaja kutsuttiin sisään 5 minuutin päästä suorittamaan maksu ja sitten ulos. Odotushuoneessa ei siis ollut lainkaan asiakkaita.
Miksi pyyhit ostoskärryjen kahvaa käsidesillä? Tää on just niin tätä kun tavikset joilla ei ole minkäänlaista aseptista ajattelua tulevat neuvomaan muita. Korona ei imeydy terveestä ihosta läpi. Lakkaa kaivamasta nenää. Ja monet tutkimukset sanovat, että altistuksen pitää kestää vähintään 15 min jotta korona voi tarttua. Vielä ei tietääkseni ole yhtään tartuntaa tullut kaupasta tai ohi kävelevältä ihmiselta. Pinnoiltakaan tartuntaa on vaikea saada.
Sä et siis ole tavis, ja sun neuvoihin voi näin ollen luottaa 100%?
Vierailija kirjoitti:
Minä tein sen virheen tänään, että menin lasten kanssa valitsemaan yhdessä vappupallot. Lapset ovat olleet niin eristyksissä koko korona-ajan kuin olla ja voi, ja nyt ajattelin, että käydään hiljaisena aikana nuo pallot. Mutta kauppa olikin aivan täynnä porukkaa :( harmittaa.
Tyypillinen minä ja minun lapset -ajattelu, voidaanhan me nyt ihan vähän vaan vapun kunniaksi. Näin ne kaikki muutkin olivat ajatelleet, joten siitä tuo ruuhka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet voi ainakin täällä saada soittamalla parkkipaikalle. Olisiko sinun ollut mahdollista löytää vastaava apteekki?
Myös muut saattoivat olla apteekkireissulla ja samalla hakevat vappupallot.
Menithän sinäkin kauppaan ruokaostoksille.
Ylipäätään miksi sinulla on enemmän oikeuksia koirasi takia kuin lapsilla?No tota… eläimen äkillisen sairauden hoitoon velvoittaa jo laki. Onko vappupallojen ostaminen lasten kanssa merkitty lakiin?
Se on mammojen laki, jota kaikkien on kuultava. Heidän pikkumussut on kaikkien maailman napa ennen mitään muuta. Koirasi vaikka kuolkoon, mutta mussun on päästävä valitsemaan vappupallo.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti se vaan leviää, vaikkei pitäis tarttua juuri mistään...
Maskit on turhia, käsidesit on turhia, ei tarvitse varoa kaupassa, ei tarvitse varoa kaupassa hilluvia lapsia, ei tarvitse varoa yhtään mitään. Ei tartu.
Mutta silti se leviää ja tappaa.
Missä leviää ja tappaa? Niin joo, Uusimaalla. Muualla ei, vaikka ihan samalla lailla on jengiä kaupoissa ja ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet voi ainakin täällä saada soittamalla parkkipaikalle. Olisiko sinun ollut mahdollista löytää vastaava apteekki?
Myös muut saattoivat olla apteekkireissulla ja samalla hakevat vappupallot.
Menithän sinäkin kauppaan ruokaostoksille.
Ylipäätään miksi sinulla on enemmän oikeuksia koirasi takia kuin lapsilla?Täälläkin voi saada ihmisten lääkkeet. Niihin kun on sähköinen reseptijärjestelmä. Ne voi tilata myös netistä. Eläimille ei valitettavasti vastaavaa ole.
Onko tämä sinulle uutinen?
Eli sulla ei ollut mahdollista soittaa apteekkiin ja kysyä? Menit vaan oletuksella, että on pakko mennä? Meillä sai lääkkeet jopa laskulle, koska eivät halunneet koskea korttiin. Kyllästyttää ihmiset, jotka itse menevät ja asioivat, sitten moralisoivat muita kun tekevät samoin.
Meillä on elintarvikeostoksillekin tarjolla nouto parkkipaikalta ilman kontaktia. Pitää vaan nähdä vaivaa etukäteen, että se onnistuu.Olin toki selvittänyt asian etukäteen. Ei onnistunut.
Kas kun niitä ilmapallo-ostoksia ei voinut suorittaa ulkosalla, kun sielläkin myyjiä oli.
Meidän pikku-NicoJanica ainakin viihtyy paremmin sisällä. Onhan se nyt kerran kahdessa päivässä kultapienen päästävä sisälle hiplaamaan vappupalloja. Mennään ainakin vielä kerran tällä viikolla, kun oli pikkuiselle niin vaikea valinta.
Keppiä typeryksille kirjoitti:
Mitäs menit. Aivan oma vikasi, jos sinua pelottaa, etkä osaa pysyä kaupoista ruuhka-aikaan.
Mä taas käsitin niin että ap olisi ollut enemmänkin huolissaan tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän Suomessa ole kaupassakäyntiä kielletty, eikä lapset levitä ja tartuta, niin mistä moinen raivo? Se lasten iloko se noin ahistaa, kun nyt kaikkien pitää olla synkästi kuolemassa kotonaan?
Miten se lasten ilo sieltä kaupasta tulee, yleensähän ne lähinnä raivoavat ja kiljuvat siellä. Paitsi tietty nyt, kun ei saisi mennä niin silloin se on lapsukaisten suurin ilonaihe koko elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se isä tai äiti voi hakea lapselle pallon.
Koira on yhtä turha kuin vappupallo. Jos koiran takia voi kulkea, voi vappupallonkin takia.
Tarkoitat että koiran elämä on samanarvoinen kuin pikkupennun vappupallo.
Minusta taas koirani lelu on paljon arvokkaampi kuin naapurin 4 lapsen yh-äidin mukulan elämä, mitäs siihen sanot? Ja tottakai ostan koiralle joka vappu uuden lelun, onhan jotain iloa vapuksi saatava :)
Vierailija kirjoitti:
Onhan paikallisessa S-marketissakin ihan helvetilliset ruuhkat näihin aikoihin. Itse käyn vasta ysin jälkeen samalla väijymässä -60% tuotteita.
Köyhä :|
En jaksanut lukea koko ketjua mutta, eikö vappupalloista voi ottaa kuvia, joista sitten kotona odottava lapsi valitsee minkä haluaa? Muutenkin kamerakänny aikana voi kysyä mielipidettä jostain tuotteesta ottamalla kuva.
Meillä mies soitti lapselle videopuhelun kaupasta ja lapsi sai valita itse pallonsa. Ei traumatisoitunut, vaikka ei päässyt kauppaan mukaan valitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kyttäät muita ihmisiä? Kävit itse keskellä päivää kolmessa paikassa joten etköhän ole itse paljon pahempi levittäjä.
Tuskinpa. Minulla oli maski ja käytin ahkerasti käsidesiä. Pyyhin myös ostoskärryjen kahvan desinfioivalla pyyhkeellä ja väistelin muita parhaani mukaan. Kassajonossa huomautin turvavälistä yhdelle pers eeseen kiinni tunkevalle.
Elinlääkärissä oli kyllä loistavat järjestelyt. Ulko-ovi aukesi vain kelloa soittamalla, ja ovenraosta kurkkasi hoitaja, joka suoritti asiakkaan sisäänkirjauksen asiakkaan odottaessa ulkona. Kun eläinlääkäri oli valmis ottamaan vastaan, hän soitti asiakkaan kännykkään. Sitten hoitaja avasi oven, ja eläin suoraan vastaanottohuoneeseen. Tutkimuksen jälkeen eläin ulos ja autoon. Omistaja kutsuttiin sisään 5 minuutin päästä suorittamaan maksu ja sitten ulos. Odotushuoneessa ei siis ollut lainkaan asiakkaita.
Miksi pyyhit ostoskärryjen kahvaa käsidesillä? Tää on just niin tätä kun tavikset joilla ei ole minkäänlaista aseptista ajattelua tulevat neuvomaan muita. Korona ei imeydy terveestä ihosta läpi. Lakkaa kaivamasta nenää. Ja monet tutkimukset sanovat, että altistuksen pitää kestää vähintään 15 min jotta korona voi tarttua. Vielä ei tietääkseni ole yhtään tartuntaa tullut kaupasta tai ohi kävelevältä ihmiselta. Pinnoiltakaan tartuntaa on vaikea saada.
Sä et siis ole tavis, ja sun neuvoihin voi näin ollen luottaa 100%?
No väitän tietäväni näistä asioista enemmän kuin ihminen joka käyttää käsidesiä ostoskärryihin.
Säästä vappupallorahat ja osta lapselle älypuhelin.
Minun lapsellani on ollut puhelin kuusivuotiaasta alkaen. Hän osasi jo silloin soittaa videopuheluita, vaikkei osannut vielä kirjoittaa. Oli huolettomampaa lähettää hänet koulutielle tai kavereiden luo, kun tiesi, että hätätilanteessa hän saa yhteyden vanhempiin, isovanhempiin ja täteihin. Samoin minä pystyin soittamaan hänet kotiin läheisestä leikkipuistosta, kun ruoka valmistui jne.
Kun puhelin oli jo vanha tuttu juttu koulun alkaessa, hänelle ei tullut missään vaiheessa koulussa ongelmaa sen kanssa. Samoin opetin hänelle jo heti kättelyssä, että kun ollaan kavereiden kanssa, silloin ei tuijoteta puhelinta vaan se pysyy siellä taskussa.