Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En työllisty haluamiini töihin

Vierailija
27.04.2020 |

Olen palkkakuopassa. Tuntuu kuin uusia töitä etsiessäni hakkaisin koko ajan päätä seinään. Ammatillinen turhautuminen ja toimeentulovaikeudet ovat sietämätön yhdistelmä. Tulee aina välillä työhaastatteluja ja alkaa toivoa että jokin muuttaisi. Mutta ei muutu ja yrittämisen jälkeen herää kerta toisensa jälkeen yhä vahvempia itseinhon tunteita. Mitä oikein voi tehdä, jotta jokin muuttuisi parempaan suuntaan?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynut työnantajilta miksei valinta kohdistunut sinuun? Oletko hankkinut jotain lisäosaamista, joka tekisi sinusta houkuttelevamman vaihtoehdon? Sitä voi hankkia esim luittamustoimissa tai opiskelemalla jotain sopivaa.

Olen kysynyt, mutten ole saanut mitään oikein konkreettisia vastauksia. Välillä olen tullut varasijalle valituksi.

Vierailija
22/81 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut muiltakin aloilta töitä, mutten ole onnistunut siinä. Tietynlainen koulutus saa ilmeisesti aikaan sen että joihinkin paikkoihin vaikutan ylikoulutetuilta ja toisiin liian kokemattomalta.

No onpas kurjaa. Oletko hyödyntänyt työkkärin palveluita? Sieltä voisi saada jotain neuvoja työnhakuun ja voi olla että on jopa jotain työnhakukurssejakin, en sitten tiedä ovatko ne vain jotain CV:n tekoa ja muuta turhaa. Kaikkea kannattaa kuitenkin kokeilla, uudet kokemukset voivat aina yllättäen viedä eteenpäin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut muiltakin aloilta töitä, mutten ole onnistunut siinä. Tietynlainen koulutus saa ilmeisesti aikaan sen että joihinkin paikkoihin vaikutan ylikoulutetuilta ja toisiin liian kokemattomalta.

No onpas kurjaa. Oletko hyödyntänyt työkkärin palveluita? Sieltä voisi saada jotain neuvoja työnhakuun ja voi olla että on jopa jotain työnhakukurssejakin, en sitten tiedä ovatko ne vain jotain CV:n tekoa ja muuta turhaa. Kaikkea kannattaa kuitenkin kokeilla, uudet kokemukset voivat aina yllättäen viedä eteenpäin. 

Sen jälkeen kun hioin CV:tä saamillani vinkeillä olen saanut paljon kutsuja työhaastatteluun. Työmarkkinat vain ovat niin kilpaillut että aina jokaiseen paikkaan vaikuttaa löytyvän vielä kokeneempi hakija, joka lopulta saa paikan.

Vierailija
24/81 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu etten enää vain oikein kykene suhtautumaan tilanteeseen rakentavasti. Elämässä on ollut niin pitkään isoja vaikeuksia toisensa jälkeen.

Vierailija
25/81 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sun oma valinta. Olisit oman onnesi seppä.

Vierailija
26/81 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu etten enää vain oikein kykene suhtautumaan tilanteeseen rakentavasti. Elämässä on ollut niin pitkään isoja vaikeuksia toisensa jälkeen.

Minulta on aina vaadittu reipasta käytöstä. Lapsesta asti elämä on tuntunut raskaalta.

Vierailija
27/81 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla siis vain yksi ala, jolle haluat työllistyä? Eikö olisi mitään toista alaa, jota voisit harkita?

Ymmärrän, että työn tulee olla mielekästä enkä itsekään suostuisi mitä tahansa töitä tekemään. Mutta jos ei kelpuuta kuin yhden alan töitä niin sekin on aika kova vaatimus ja harva saa elämässään aina aivan kaikkea, mitä haluaa. Sitten keksitään jotain muuta eikä jäädä tuleen makaamaan.

Oletko katsonut ulkomaan tarjontaa? Joissakin paikoissa tarjotaan tätä nykyä etätyö mahdollisuutta. Mä pääsin jo vuosi sitten muuttamaan toiseen maahan työn perässä :)

Vierailija
28/81 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sun oma valinta. Olisit oman onnesi seppä.

Kommentin pointti? Olen vuosia hakenut töitä kaikin voimin.

Vierailija
29/81 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain sun täytyy vaihtaa, työpaikkaa tai paikkakuntaa. Muuten jumitat paikallasi.

Vierailija
30/81 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla siis vain yksi ala, jolle haluat työllistyä? Eikö olisi mitään toista alaa, jota voisit harkita?

Ymmärrän, että työn tulee olla mielekästä enkä itsekään suostuisi mitä tahansa töitä tekemään. Mutta jos ei kelpuuta kuin yhden alan töitä niin sekin on aika kova vaatimus ja harva saa elämässään aina aivan kaikkea, mitä haluaa. Sitten keksitään jotain muuta eikä jäädä tuleen makaamaan.

Oletko katsonut ulkomaan tarjontaa? Joissakin paikoissa tarjotaan tätä nykyä etätyö mahdollisuutta. Mä pääsin jo vuosi sitten muuttamaan toiseen maahan työn perässä :)

Tämä olisi kiinnostava vaihtoehto, mutta tässä on esteitä.

Vierailija
31/81 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain sun täytyy vaihtaa, työpaikkaa tai paikkakuntaa. Muuten jumitat paikallasi.

Olen yrittänyt vuosia näitä molempia, mutta kumpikaan vaihtoehto ei onnistunut.

Vierailija
32/81 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan samanlainen tilanne. Voimia.

Vierailija
33/81 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi kiinnostava vaihtoehto, mutta tässä on esteitä.

Harmi :(

Muistaakseni täällä yksi palstailija kertoi löytäneensä jonkun käännöstyön, mutta hällekin tuli mutkia matkaan. Noita tulee välillä tarjolle niin ettei välttämättä tarvitse lähteä kotootaan minnekään.

Vierailija
34/81 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan samanlainen tilanne. Voimia.

Kiitos, toivon niitä myös sinulle! Tällainen tilanne syö pitkiessään ihmistä. Toivottavasti sinua pian onnistaisi.

Vierailija
35/81 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin tuossa useamman vuoden ammatillista turhautumista ja kävin ulkomaillakin. Urani huippu oli vuosia sitten väitöskirja ja virka. Kuudessa vuodessa hyväksyin oman jämähtämisen. Palkka on melko ok, mutta sitä ei ole vuosiin tarkistettu, niin alkaa sekin laahata perässä. Alani on melko kapea ja työpaikkoja sen mukaan. En aio alaa vaihtaa, jollen joudu työttömäksi.

Vierailija
36/81 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran työtilanteeseen ei saa muutosta, niin laita edes ne raha-asiat kuntoon! Niihin pystyt vaikuttamaan itse enemmän, kun työpaikan saaminen on siitä toisestakin osapuolesta kiinni. Jos osaisit hoitaa talouttasi paremmin, se pieni palkkakaan ei niin ahdistaisi.

Vierailija
37/81 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran työtilanteeseen ei saa muutosta, niin laita edes ne raha-asiat kuntoon! Niihin pystyt vaikuttamaan itse enemmän, kun työpaikan saaminen on siitä toisestakin osapuolesta kiinni. Jos osaisit hoitaa talouttasi paremmin, se pieni palkkakaan ei niin ahdistaisi.

Tämä ei ole mitenkään kovin helppo juttu, koska mm. työ vaatii autoa.

Vierailija
38/81 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Graafisille suunnittelijoille ei ole töitä vaikka muuta väitetään.

Koko opiskeluaikani sain kuulla tuota matraa kaikilta perheestäni luokkalaisiini. Ja kävihän siinä niin, että omalta vuosikurssiltani suuri osa ei ole löytänyt graafikon töitä. Moni kuitenkin on. Itse olen ollut hyväpalkkaisissa alan työpaikoissa jo valmistumista ennen, tällä hetkellä unelmaduunissani. Harmi ettei sinun kohdallesi osunut tuuri, mutta on niitä töitä silti. Harvoille toki, mutta on.

Vierailija
39/81 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona vei monen työn. Moni joutuu miettimään mistä rahat elämiseen. Tähän voi suhteuttaa omaa tilannettaan. 

Vierailija
40/81 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole mitenkään kovin helppo juttu, koska mm. työ vaatii autoa.

Eikä uupuneena toiminta muutenkaan ole aina fiksuinta mahdollista, kun yrittää vain jotenkin saada hetkeksi pahaa oloa pois, jotta selviytyisi edes siitä päivästä.