Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En työllisty haluamiini töihin

Vierailija
27.04.2020 |

Olen palkkakuopassa. Tuntuu kuin uusia töitä etsiessäni hakkaisin koko ajan päätä seinään. Ammatillinen turhautuminen ja toimeentulovaikeudet ovat sietämätön yhdistelmä. Tulee aina välillä työhaastatteluja ja alkaa toivoa että jokin muuttaisi. Mutta ei muutu ja yrittämisen jälkeen herää kerta toisensa jälkeen yhä vahvempia itseinhon tunteita. Mitä oikein voi tehdä, jotta jokin muuttuisi parempaan suuntaan?

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse vastaavassa tilanteessa lähes viisi vuotta. Kolme ja puoli vuotta hain ns unelmatyötäni,kunnes lopulta hyväksyin tosiasian ja päätin muuttaa suuntautumistani silloisen työpaikan kaltaisiin töihin, mutta mielekkäämpiin. Yhtäkkiä aloin saada paljon enemmän haastattelukutsuja. Silloin tajusin, että hakemus ja cv ovat niin hyviä, että niiden muokkaamiseen ei kannata käyttää paljoa aikaa kun pääsin silti haastatteluun.

Kyllähän ne monet haastattelut ja ikuiset ekat varasijat söivät itsetuntoa, varsinkin kun en ollut vielä toipunut (enkä tiedä olenko vieläkään täysin toipunut) unelma-ammatista luopumisesta. Erään kerran reilu vuosi sitten hyvin lannistuneena ja väsyneenä työnhakuun leikkaa-liimasin vanhoista hakemuksista kiireellä viimeisenä hetkenä hakemuksen ja pääsin haastatteluun. Silloin lopulta henkilökemiat ja tuuri olivat puolellani, eikä ns pätevämpiä ollut. Täysin ilman suhteita tulin palkatuksi. Nykyinen työni on mukavaa, ja vieläpä luultavasti paremmin mulle sopivaa kuin entinen unelmani.

Eli: jaksa vielä kerran hakea vaikka et uskoisikaan enää uuteen työhön. Unohda hetkeksi unelmatyösi ja hae vähän laajemmalla skaalalla. Ota mallia niistä hakemuksista, jotka veivät sinut haastatteluun asti, unohda muut.

Mulle kävi vähän samoin. Tosi väsyneesti leikkasin-liimasin hakemuksen paikkaan, johon en uskonut pääseväni. Pääsin haastatteluun ja ymmärsin siellä olevani kirkkaasti paras hakija.

Sain sen paikan ja jo viikossa kävi ilmi, että käytännössä mikään ilmoituksessa ollut ei pitänyt paikkaansa. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla