Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko Tapiolan ensimmäisen kiinalaisen ravintolan? Makumuistoja?

Vierailija
27.04.2020 |

Yhtenä vuonna se oli vain kadonnut. Milloin se lopetettiin? Revontulentie 1 oli osoite.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olki semmoiset pitkät rappuset korkealle, missä ravintola sijaitsi, ihan stockan vieressä?

Ei, googleta Revontulentie 1. Siinä Tapiolantien äärellä.

Vierailija
22/31 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista on nyt ollut asua Tapiolassa, räjäytyksiä ja rakentamista melkein vuorokauden ympäri.   Vaikuttaa kyllä tosi ahtaalta.

Voin kuvitella. Kävin siellä 80- ja 90 -luvulla paljon, nyt kävin joskus nelisen vuotta sitten ja sehän oli aivan järkyttävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin siellä jo 60-luvun lopulla, juuri oppikoulun aloittaneena. En kyllä muista itse ruokailusta paljoakaan, mutta asuimme Sateenkaarella, likimain vastapäätä ravintolaa.

Vierailija
24/31 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläisenä ei tullut Tapiolassa liikuttua, mutta Kampissa asuessani 80-luvulla (ja Kampissa asun muuten taas) tuli tutuksi Eerikinkadun Fen Kuan. Tämä ravintola mainitaan usein Helsingin ensimmäiseksi aasialasravintolaksi. Tiedä sitten.

Sen muistan kun - nyt jo edesmennyt - keittiömestari Eero Mäkelä oli muuttanut Helsinkiin ja hänen työmatkansa Palaceen kulki Fen Kuanin ohi. Turusta Helsinkiin muuttanut Mäkelä ajatteli, että kyllähän helsinkiläisten kelpaa kun täällä on niin ihmeellisen eksoottisia ravintoloitakin :D

Vierailija
25/31 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä juuri, että mikähän mahtoi olla ensimmäinen "etninen" ravintola jossa olen syönyt. Se saattoi olla italialaista tarjoava Rivoli (Helsingin Albertinkadulla) tai sitten joku Kampin kiinalaisravintoloista.

Intialaisista ravintoloista ensimmäinen oli Mannerheimintien Namaskaar ja nepalilaiset tulivat sitten paljon myöhemmin.

Vierailija
26/31 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tässä juuri, että mikähän mahtoi olla ensimmäinen "etninen" ravintola jossa olen syönyt. Se saattoi olla italialaista tarjoava Rivoli (Helsingin Albertinkadulla) tai sitten joku Kampin kiinalaisravintoloista.

Intialaisista ravintoloista ensimmäinen oli Mannerheimintien Namaskaar ja nepalilaiset tulivat sitten paljon myöhemmin.

Eivätkö nepalilaiset tulleet vasta suunnilleen viisi vuotta sitten!

Vierailija
27/31 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chez Tchengissä kävin jo lapsuudessa 70-luvulta lähtie. Lenpparini oli friteerattu possu hapanimeläkastikkeessa. Se kastike oli sellaista lähes mustaa, vähän tahmeaa, aivan taivaallista. Saakohan sitä enää mistään? Kaikkien muiden kiinalaisravintoloiden hapanimeläkastikkeet ovat sitä punaista vetistä luirua.

Vierailija
28/31 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä kävin siellä jo 60-luvun lopulla, juuri oppikoulun aloittaneena. En kyllä muista itse ruokailusta paljoakaan, mutta asuimme Sateenkaarella, likimain vastapäätä ravintolaa."

Muistan paikan, mutta opiskelijana en sinne rohjennut vähiä rahojani viedä. Sateenkaari 3:ssa asuin lukuvuoden 1970 - 71.

Vierailija
29/31 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippendaali kirjoitti:

Chez Tchengissä kävin jo lapsuudessa 70-luvulta lähtie. Lenpparini oli friteerattu possu hapanimeläkastikkeessa. Se kastike oli sellaista lähes mustaa, vähän tahmeaa, aivan taivaallista. Saakohan sitä enää mistään? Kaikkien muiden kiinalaisravintoloiden hapanimeläkastikkeet ovat sitä punaista vetistä luirua.

Muistan ruoan! Sen nimi oli Kulo rou. Todella hyvää. ap

Vierailija
30/31 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
31/31 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää muistoja?