Kuinka liukasta ulkona on? (Pk-seutu)
En ole vielä uskaltautunut ulos, mutta kohta pitäisi mennä. Espoossa asutaan. Kuinka pahasti liukkaita kadut on tällä hetkellä? Selviääkö kaatumatta?
Kommentit (16)
Meillä päin Nöykkiössä isommat jalkakäytävät on hiekoitettu mutta liukasta on silti, pikkutiet kuhmuraisia jääratoja. Riippuu varmaaan ihan alueesta. Minäkin pysyisin mielelläni sisällä mutta koiran kanssa oli pakko lähteä ja kohta töihin. Nasta- tai kitkakengät auttaa.
Nastakengät ei auta nyt mitään. Kävin koirien kanssa aamulenkillä ja nastakengät lipesi alta. Jää on liian kovaa tällä hetkellä, nasta ei pureudu siihen vaan liukuu pinnalla. Laitoin meidän pihalle kilon säkillisen hiekkaa. Minulla on hiekkaa noin kilon säkeissä varastossa (ettei tarvitse lähteä autotalliin jäätiköllä). Koko pussi meni yhdellä kertaa. On siis todella liukasta ainakin meidän pihalla ja kadulla,
Vierailija kirjoitti:
Nastakengät ei auta nyt mitään. Kävin koirien kanssa aamulenkillä ja nastakengät lipesi alta. Jää on liian kovaa tällä hetkellä, nasta ei pureudu siihen vaan liukuu pinnalla. Laitoin meidän pihalle kilon säkillisen hiekkaa. Minulla on hiekkaa noin kilon säkeissä varastossa (ettei tarvitse lähteä autotalliin jäätiköllä). Koko pussi meni yhdellä kertaa. On siis todella liukasta ainakin meidän pihalla ja kadulla,
Voi ei. Nastakengät minulla on, mutta jos niilläkään ei pysy pystyssä niin mitenhän tuonne uskaltaa. Ap
Aivan kamalaa, varsinkin rinnekadut ja- pihat.
Jos jää ei olisi niin rypyläinen voisi lähteä luistimet jalassa. Aivan kamalalta näyttää.
On todella liukasta. Kyllä nastoilla pärjää ainakin jos ne on hyvässä kunnossa, eikä puolet pudonnut pois. Mutta tasakäpälää pitää kyllä mennä.
Tosi liukasta on. Pysyn vain teillä jotka on poikkeuksellisen hyvin hiekoitettu. Mieluummin kävelisin umpihangessa kuin jääkentillä.
Toivon keski-Euroopan lumettomia talvia tänne Etelään. Pakkanen ei haittaa, mutta tämä liukkaus vie hermot.
Itse sanoisin, että viime viikolla oli se yksi päivä (keskiviikko?) paljon liukkaampi kuin nyt on. Nyt tuntui olevan aika hyvin tiet hiekoitettuja ja paikoin ihan suliakin.
Nyt vasta on paikoin ihan poikkeuksellisen liukasta, mäet erityisesti ihan mahdottomia.
En mie tiiä, en ou viel käyny pihalla.
T. Mies P-K seudulta, Lieksasta.
mulla icebugin nastakengät joissa kuusi nastaa per kenkä, pitää kuin tauti. Kolmas talvi ja erittäin terävät vielä. Edelliset oli Prisma shittiä, niillä ei tehtyt mitään.
Nastoilla oli ihan ok vaikka ei nyt tietty mikään kesäkeli niilläkään. Inhottavan kuoppaista tuo jää että saa kyllä katsoa tarkkaan mihin astuu.
Vierailija kirjoitti:
Tuo pirun hiekkakin tuntuu vaan luistavan jään päällä. Pitäisi olla sellaista hienojakoista hiekkaa eikä sepeliä niin kuin täällä kylvivät eilen.
On.