Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kesäkukka olisi kaunis ja helppohoitoinen?

Vierailija
27.04.2020 |

Eli kesäkukat ruukkuihin/laatikoihin haussa. Piha on lähes koko päivän auringossa. Toiveena siis kaunis ja koko kesän kukkiva kukka. Olisikin vinkkejä?

Kommentit (186)

Vierailija
61/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronakaktus. Sitä ei pysty huonollakaan hoidolla tappamaan.

Vierailija
62/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mehiläisten ja muiden pölyttäjien hyvinvointi kiinnostaa, tässä ylen jutussa on nostettu esiin niiden kannalta hyviä kasveja. Täälläkin mainittu kehäkukka on listalla myös. :)

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/03/27/nailla-kasveilla-teet-parvekke…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista pörriäiset. Tahi murkut. Vaikka ei ole satokasveja niin popsivat kirvoja ainakin. Kimalaiskrouvi ja ötökkähotelli. Ym. vaikka pihaa olisi vähäisempikin alue.

Vierailija
64/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtisilmä!

Vierailija
65/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoon suosittelen Annansilmää eli kesäbegoniaa. Se kestää hyvin sadetta, viihtyy auringossa ja varjossa ja sietää hyvin myös kuivuutta. Sopii siis tosi moneen paikkaan. Ruukkuun, kukkapenkkiin, haudalle.....

Varjoon tai puolivarjoon suosittelen upeaa amppelikukkaa Keijunmekko. Kukkii ja on kaunis pakkasiin asti. On helppohoitoinen, ei vaadi nyppimistä.

Vierailija
66/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjoisalla paikalla on ollut hortensia, muistaa vaan pitää kosteana niin on kukat pysyneet toukokuusta syyskuun loppuun.

Vierailija
67/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on silkkigerberoita,ovat kauniita ja kestäneet jo 10 vuotta.

Vierailija
68/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahkeraliisa.

Niille ei tarvitse tehdä yhtään mitään, no - ehkä joskus annat vettä. Ne leviävät kulovalkean tavoin. Itsellä oli valtava ruukullinen niitä viime kesänä ja aion nytkin istuttaa. Kukkia tuli aina vain lisää. 

Orvokeista tahtoo tulla sellaisia roiskaleita, jos niitä ei ole koko ajan hoitamassa ja hoidosta huolimattakin, lisäksi ne kaatuilevat pitkiksi päästyään tuulessa. Sateen jälkeen näyttää kuin joku olisi istunut keskelle orvokkiruukkua. 

Vierailija
69/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedät sen pihan Lemminkäisen nurmella (asfaltti) tasaiseksi ja piirrät tai maalaat siihen ne haluamasi kukkaset. Väriliidulla sesonkikukat, ja epoksimaalilla pysyvämmät mallit. Katso vaikka googlesta mallia.

Jahas, mun mies aina nauraa mulle kun lueskelen vauvapalstaa, mutta tästä tekstistä päätellen taitaa itsekin käydä täällä.

Vierailija
70/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vanha kunnon pelargonia. ei tarvi kun kastella, kukkii syksyyn asti ja kestää auringossakin.

Pelargonia on kyllä kaunis, niiden hankintaa miettinyt omalle terassillekin tulevalle kesälle.

Mutta mietin, menestyykö ne kun aurinko porottaa terassille 06-13 ja loppuaika varjoisaa? 

Onko kukan värillä mitään tekemistä kestävyyden kanssa? Ja mikä olisi hyvä aika istuttaa ne ruukkuihin? Kiitos ennakkoon jos joku vastaa :)

mulla on paahteisella eteläkuistilla menestynyt juurikin vanha kunnon pelakuu. Osta jotain vanhoja, vahvaksi havaittuja lajikkeita. Omia suosikkeja on Mårbacka, Drottning Ingrid ja ruusunnuppupelargoniat. Esim. ruusunnuppupelargoniat (täässä Apple Blossom-lajike) on näin ihania https://cdn.shopify.com/s/files/1/1897/2471/products/15_Appleblossom_10… tässä Drottning Ingrid, joka on vanha kestävä maatiaislajike https://i.pinimg.com/originals/2b/d5/ff/2bd5ff9d8571eaec51d30019d951339…

Muista lannoittaa, huolehdi tasaisesta kastelusta (liian märkä ei tietenkään saa olla) ja poista vanhat kukinnot, niin pelargoni palkitsee sinut runsaalla kukinnalla. tänä keväänä kauppoihin on tullut erityistä pelargonimultaa, jossa valmiina lannoitetta.

Vierailija
71/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

voikukka on kaikkein kaunein kukka!

Vierailija
72/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petunia on jotenkin arkipäiväinen valinta, mutta siitä saa vaikka minkälaisia ja -värisiä näyttäviä istutuksia sekä penkkiin että purkkiin. Olen muutamana vuonna ostanut alekoriin joutuneita petunioita isot laatikot ja hyvin nuo ovat vironneet ja kukkineet sitten koko kesän.

Oma suosikkini on krassi, joka voi kasvattaa siemenestä itsekin.

Vierailija
73/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä vaikka mitä mutta itse tykkäsin Ahkeraliisasta, kyllä jaksoi kukkia koko loppukesän.

Vierailija
74/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelargonia

Vierailija
75/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä vaikka mitä mutta itse tykkäsin Ahkeraliisasta, kyllä jaksoi kukkia koko loppukesän.

Ahkera Liisa on kiitollinen kukkija. Ei paljon vaadi...

Vierailija
76/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä mitä suosittelette varjoisalle parvekkeelle?

Tämä on haastavaa. Mulla ainakin orvokit ovat viihtyneet varjossa, samoin hortensiat ja jotkut ruusut sekä muratti. Vaikeaa on löytää varjossa viihtyviä.

Lisäksi verenpisara, kaunis, monivuotinen (talvehtii sisätiloissa viileässä, minulla huoneenlämmössä lehdet talvella pudottaen), helppohoitoinen (lannoitusta ja kastelua tarvitsee kukkiakseen koko kesän).

Vierailija
77/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ahkeraliisa ei kestä suoraa paahdetta. Ap sanoi, että aurinko porottaa suoraan päivällä. Samasta syystä voi unohtaa myös lumihiuteleen, jota joku täällä ehdotti.

Vierailija
78/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ahkeraliisa ei kestä suoraa paahdetta. Ap sanoi, että aurinko porottaa suoraan päivällä. Samasta syystä voi unohtaa myös lumihiuteleen, jota joku täällä ehdotti.

Minä ehdotin. Hyvin on menestynyt lumihiutale suorassa auringonvalossa.

Vierailija
79/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ja varma pärjääjät omalla aurinkoisella parvekkeella on ollut huovinkukka. Verenpisarasta hyviä kokemuksia myös varjoisammilla paikoilla.

80/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarista olen ostanut kauniin sinisen ruukkuhortensian joka kesä. Se on niin runsaskukkainen ja upea , että riittää ihan yksinäänkin. Lokakuussa tuon sisälle ja siitä se rassukka ei tykkää.

Eteläparvekkeella pidän ja siirrän muistaessani kovimmasta paahteesta varjoon. Ihana on niin ihana 💙

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi