Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kesäkukka olisi kaunis ja helppohoitoinen?

Vierailija
27.04.2020 |

Eli kesäkukat ruukkuihin/laatikoihin haussa. Piha on lähes koko päivän auringossa. Toiveena siis kaunis ja koko kesän kukkiva kukka. Olisikin vinkkejä?

Kommentit (186)

Vierailija
41/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samettikukka on sekä laiskan että köyhän valinta. Ekana vuonna heittää siemenet multaan ja vähän kastelee kun muistaa. Myöhään syksyllä keräilee kuivuneet kukinnot talteen (sisällä siemenet) ja seuraavana keväänä heittää taas siemenet multaan.

Minulla varmaan kahdekas vuosi meneillään sillä yhdellä ja ainoalla siemenpussilla, jonka aikoinaan ostin. Syksyllä kerättyjä kuivuneiden kukintojen sisältä otettuja siemeniä olen jakanut myös kavereille, sillä siemeniä tulee niin paljon ettei kaikki mahdu omiin astioihini. 

Mielestäni nämä samettikukkani eivät kyllä haise, joten en tiedä mikä hybridi-lajike on aikoinaan ollut. Ja kukkamietintöhin vielä Ap:lle tiedoksi, että olen todella laiska kastelija ja samettikukkani ovat selvinneet hengissä vaikka ovat parhaimmillaan paahteessa klo. 11 -> koko päivän.

Vierailija
42/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten leikkaatte talvesta sisällä selvinneen pelargonian? Nyt kasvattaa pitkiä varsia ja on kovin rehevä mutta haluaisin kukkiakin. Ei kai alas asti leikata?

Leikataan alle 10 senttisiksi tyngiksi.

Latvoista voi ottaa uusia alkuja.

Nimim. 30 vuoden kokemus

Mä taas olen lakannut leikkaamasta kuin ihan ylikasvaneita oksia (sellaisia jotka painollaan kumoaa ruukun), koska jostain syystä leikkaaminen tuntui kovin usein tappavan koko muuten hienosti selvinneen kasvin. Kyllä ne kukkivat leikkaamattakin, kunhan saavat aurinkoa. (Vasta 10 vuoden kokemuksella, tosin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä mitä suosittelette varjoisalle parvekkeelle?

Karjalanneitoa amppelissa voisi kokeilla. On kaunis. 

Vierailija
44/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samettikukka on sekä laiskan että köyhän valinta. Ekana vuonna heittää siemenet multaan ja vähän kastelee kun muistaa. Myöhään syksyllä keräilee kuivuneet kukinnot talteen (sisällä siemenet) ja seuraavana keväänä heittää taas siemenet multaan.

Minulla varmaan kahdekas vuosi meneillään sillä yhdellä ja ainoalla siemenpussilla, jonka aikoinaan ostin. Syksyllä kerättyjä kuivuneiden kukintojen sisältä otettuja siemeniä olen jakanut myös kavereille, sillä siemeniä tulee niin paljon ettei kaikki mahdu omiin astioihini. 

Mielestäni nämä samettikukkani eivät kyllä haise, joten en tiedä mikä hybridi-lajike on aikoinaan ollut. Ja kukkamietintöhin vielä Ap:lle tiedoksi, että olen todella laiska kastelija ja samettikukkani ovat selvinneet hengissä vaikka ovat parhaimmillaan paahteessa klo. 11 -> koko päivän.

Sekoitatko nyt samettikukan kehäkukkaan? Samettikukka esikasvatetaan sisällä. Kehäkukan voi kylvää suoraan maahan.

Vierailija
45/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautausmailla suositaan yleensä ruusubegoniaa ja pelargoniaa koska ovat niin kestäviä.

Kesätyöntekijä

Verenpisara tuntuu myös olevan hautausmaiden suosiossa.

Vierailija
46/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekoitatko nyt samettikukan kehäkukkaan? Samettikukka esikasvatetaan sisällä. Kehäkukan voi kylvää suoraan maahan.

En sekoita, olen aina kylvänyt siihen lämpimään paikkaan ulos siemenet suoraan. Kehäkukkaa kasvaa minulla kasvimaassa valtoimenaan, on siitäkin tullut ns. monivuotinen, kun annan syksyllä kuihtua paikoilleen, niin siemenet tippuu multaan ja talvehtii siinä. Keväällä puskevat käännetystä kasvimaasta sitten omineen taas.

Turha ahkeruus puutarhahommissa tietää vaan ylimääräistä työtä :D

Vierailija
47/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketta kestää paahdetta.å ja sadettakin. Lannoita ahkerasti. Kukkii läpi kesän. Rapistuneet kukat kannattaa poistaa. 20 vuoden kokemuksella.

48/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä mitä suosittelette varjoisalle parvekkeelle?

Tämä on haastavaa. Mulla ainakin orvokit ovat viihtyneet varjossa, samoin hortensiat ja jotkut ruusut sekä muratti. Vaikeaa on löytää varjossa viihtyviä.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
49/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseilevä peikonlehti

Vierailija
50/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petuniat ne minullakin oli tosi kauniita kun jätin omaan purkkiinsa ja laitoin kukkalaatikkoon vanhan mullan päälle sellaisenaan.Kukka peitti koko purkin ja oli tosi kaunis .Purkissa olevat lannoitteet antoivat hyvin voimaa kun en laittanut sitä laatikkomultaan .Kastellessa valuvat laatikosta hukkaan nyt jäivät laatikko multaan.Kestävät hyvin aurinkoa kun muistaa kastella.Eikä tule mitään ötököitä.

Vierailija
51/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joka kesä samettikukat ja marketta. Molemmat helppohoitoisia ja kauniita.

52/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpisara viihtyy varjossa.

Vierailija
53/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelargonit nimenomaan kestävät paahdetta. Yleisin moka niiden kanssa on varmaan kastella liikaa, koska pelargonin mullan pitäisi välillä kuivahtaa, ja kasvi selviää jopa suoranaisesta kuivumisesta hyvin. Pelargonit viihtyvät lisäksi paremmin pienissä ruukuissa.

Muita hyviä kukkia paahdepaikoille ovat leijonankidat, timanttikukat ja koristeportulakat, jos haluaa jotain vaihtelua pelargoneihin ja samettikukkiin.

54/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan sitten mokannut juuri tuossa, että olen vaihtanut mullat keväällä ja kastellut liikaa.

Täytyy yrittää uudelleen niiden kanssa tänä vuonna. Tässä onkin tullut paljon hyviä vinkkejä.

Vierailija
55/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonakello rakastaa aurinkoa

Vierailija
56/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonakello,paras ei tarvi nyppiä

Vierailija
57/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neilikka.Helppo ja kukkii koko kesän!

Vierailija
58/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Super Skunk, kauneutensa lisäksi tarjoilee eksoottisia tuoksuja.

59/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muillakin samaa, että tekisi hirveästi jo mieli laittaa kukkia ulos?

Orvokkeja laitoin, koska ne kestää kylmää. Muuta ei oikein vielä voi laittaa.

Vierailija
60/186 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä varjoisat parvekkeet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi