Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä kesäkukka olisi kaunis ja helppohoitoinen?

Vierailija
27.04.2020 |

Eli kesäkukat ruukkuihin/laatikoihin haussa. Piha on lähes koko päivän auringossa. Toiveena siis kaunis ja koko kesän kukkiva kukka. Olisikin vinkkejä?

Kommentit (186)

Vierailija
101/186 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Liljoja voisi kokeilla. Mutta laitetaanko ne sipulit maahan syksyllä?

Mun mielestä liljojen sipuleita on keväisinkin myynnissä eli voi nytkin laittaa.

102/186 |
25.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neilikoissa on kivasti värivalikoimaa, ja ovat melko helppoja. Pitää vaan huolehtia säännöllisestä kastelusta, vähän kerrallaan. Viihtyvät parhaiten aurinkoisessa paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/186 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perseilevä peikonlehti

Tämän kasvin kanssa ei kannata yrittää liikaa. Menestyy jos muistaa kastella joskus. Tosin tykkää suikepullolla suihkuttamisesta. Perseilyn kanssa kannattaa oppia elämään, ei lopu vaikka mitä tekisi ja pillereitä syöttäisi!

Vierailija
104/186 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petunia on aurinkoon helpoin. Kastella täytyy, ja nyppiä vanhoja kukkia, jos haluaa niiden olevan tiptop. Voi olla nyppimättäkin jos ei niin väliä.

Vierailija
105/186 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marketta :)

Näistäkin pitää nyppiä vanhat kukat pois, muuten ei tule uusia kukkia.

Vierailija
106/186 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vanha kunnon pelargonia. ei tarvi kun kastella, kukkii syksyyn asti ja kestää auringossakin.

Tämä on niin totta, ei ole peragonin voittanutta aurinkoisella pihalla. Kaikenlaista olen kokeillut mutta aina totean että olisi pitänyt ostaa pelargoneja. Onneksi värejä ja lajikkeita saa nykyään paljon erilaisia.

Vierailija
107/186 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petunia on kestävä. Niitä on nykyään myös pienillä kukinnoilla. Ja värejä löytyy joka lähtöön. Minulla ovat aina menestyneet niin kukkapenkeissä kuin astioissakin, joissa voi sekoittaa keskelle esim markettaa korkeana ja laidoille petuniaa. Väreistä valkoinen ja keltainen ovat olleet kestävimpiä. Itse olen tykännyt sinivalkoisesta sekaisin. - Mukavia istutushommia sinulle.

Vierailija
108/186 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liljoja voisi kokeilla. Mutta laitetaanko ne sipulit maahan syksyllä?

Ainakin itse sain liljansipuleita serkultani, joka oli ostanut niitä joiltakin puutarhamarkkinoilta alkukesästä.  Istutin saman tien multaan ja hyvin lähtivät.  Ovat levinneetkin ihan hurjasti.  En tiedä lajikkeita, ainakin kahta eri sorttia näyttäisi olevan, toisissa ihan valtavat lohenpunaiset kukat ja toisissa vähän pienemmät, vaaleahkon purppuranpunaiset.

Vierailija
109/186 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä! Pelargonioita minulla on joskus ollut mutta eivät kyllä jostain syystä kestäneet koko kesää, missähän olisin voinut mokata?

Niistä pitää kuolleet kukat poistaa kuten orvokeistakin, muuten kukibta loppuu.

Vierailija
110/186 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä! Pelargonioita minulla on joskus ollut mutta eivät kyllä jostain syystä kestäneet koko kesää, missähän olisin voinut mokata?

Meillä pärjää ulkorapuilla (katto on), toisella puolella varjossa koko ajan, toiselle ylettyy myös aurinko.

Sen olen oppinut, että veden lisäksi vaatii myös lisälannoitusta loppukesästä. Kun istutan, annan kourallisen kanankakkaa istutuskuoppaan.

Vierailija
111/186 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin tällaisesta kun pioniunikko. Onko kokemuksia kellään?

Kukkapenkkiin sopii, ei ruukkuun. Yksi kukka kukkii vain yhden päivän, koko kukinta ohi ehkä parissa viikossa.

Vierailija
112/186 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaktus?

Vierailija
113/186 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean muoviheinät tupsuineen. Todella helppohoitoiset

Vierailija
114/186 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti vähän vanhempaa ikäpolvea. Kuka ostaa kukkia tänä päivänä

115/186 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaktus.

Vierailija
116/186 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vanha kunnon pelargonia. ei tarvi kun kastella, kukkii syksyyn asti ja kestää auringossakin.

Se kasvi on pelargoni, PELARGONI.

Voi kauheeta... heh.

Vierailija
117/186 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voikukka

Voi että nämä vitsiniekat on rasittavia. Taatusti mies.

Vierailija
118/186 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti

Vierailija
119/186 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsissi siis, ei narsisti :D

Vierailija
120/186 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahkeraliisa.

Niille ei tarvitse tehdä yhtään mitään, no - ehkä joskus annat vettä. Ne leviävät kulovalkean tavoin. Itsellä oli valtava ruukullinen niitä viime kesänä ja aion nytkin istuttaa. Kukkia tuli aina vain lisää. 

Orvokeista tahtoo tulla sellaisia roiskaleita, jos niitä ei ole koko ajan hoitamassa ja hoidosta huolimattakin, lisäksi ne kaatuilevat pitkiksi päästyään tuulessa. Sateen jälkeen näyttää kuin joku olisi istunut keskelle orvokkiruukkua. 

Ei ahkeraliisaa voi laittaa koko päivän paisteeseen, on varjon kasvi.