Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuoli-identiteetti, sukupuoliroolit, seksuaalisuus

Väsynyt miesnainen
26.04.2020 |

Haluaisin puhua vähän näistä aiheista, jos saisin jonkunlaista vertaistukea. En koe että sovin mihinkään lokeroon, olen kuitenkin nainen ja 35 vuotias lapseton sinkku. Minua on yhä enemmän alkanut ärsyttää roolit mihin naisia yritetään tunkea. Se että mies saa olla kiimainen (on jopa toivottavaa, muuten on vajavainen mies) ja nainen ei. Nainen muuttuu oudoksi ja huoraksi jos puhuu seksistä, osoittaa seksuaalisuutensa tms. Se tuntuu olevan vähän sellainen hihittelyn ja supattamisen aihe, josta vain "tyttökavereitten" kanssa saa salassa kuiskuttaa. Nuoruuden kaveripiirissäni KAIKKI tytöt puhuivat aina antamisesta, jakamisesta jne. Kerran muistan erään ystäväni sanoneen mulle, että "ville" ansaitsee! Sen jälkeen kun olin kieltäytynyt harrastamasta seksiä villen kanssa. (olin sinkku ja seksuaalisesti vapaamielinen, ilmeisesti kuuluin ystäväni mielestä niihin jotka antaa😉) Seksi oli nk. kaupantekoväline:kun ville käyttäytyy tarpeeksi kohteliaasti ja kiltisti, on hän ansainnut seksiä. Edellisessä parisuhteessani olin "liian seksuaalinen" koska miehen halut mua kohtaan hiipuivat lähes heti. En siis esittänyt vaikeasti tavoiteltavaa, vaan ilmaisin haluni suoraan.

Minua myös ärsyttää ajatus "tavallisesta elämästä" jossa tietyn ikäisenä pitää olla mies, 2,5 lasta, olla naimisissa ja vaihtaa toisen ihmisen nimi itselleen. En tunnu löytävän omaa paikkaani tässä maailmassa, se aiheuttaa masennusta. Tietysti saa valita itse, en silti tiedä mitä muuta tekisin elämälläni edellämainittujen sijaan.

Minua myös ärsyttää aivan hvetisti "sukupuoliroolimainokset" kuten hiivatulehdusmainos, jossa supernainen sanoo itselleen kuinka reippaasti kykenee taistella hiivaa vastaan, ja silti olla herkkä ja herttainen! Vaippamainokset joissa on täydellinen äiti ja täydellinen vauva. Tena-mainokset joissa pissi tulee kohta ihan KIRJAIMELLISESTI housuun! Onko muita joita vtuttaa?

Viime yönä näin unta että kasvoihini oli ilmestynyt partaa ja kauhistuin siitä, aloin epätoivon ja kauhun vallassa ajamaan pois sitä. Aloin miettimään itseäni. Olen ikäni koettanut sopeutua muottiin, olla herkkä ja herttainen, tyttömäinen. Kontrolloida seksuaalisuuttani, jotta mies ei vain suutu siitä, piilotella joitain puolia itsestäni, joita myös maskuliiniseksi mielletään. Apuja kiitos

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et 35 v tiedä mikä haluat olla tai mitä haluat. Ja syytät siitä ns normeja. Katso peiliin ja tutki, provoaminen ei auta.

Vierailija
122/127 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transideologia vain kaventaa miesten ja naisten sallittuja rooleja yhteiskunnassa. Nainen voi olla yli kolmella miljardilla eri tavalla, kuten myös mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä32687 kirjoitti:

"Ottaa päähän yhä enemmän ihmiset, jotka yrittävät määritellä naisen konseptiksi tai konstruktioksi tai tunteeksi, jopa ohimeneväksi sellaiseksi. Yhtenä päivänä on nainen, toisena ei.

Nainen on naaraspuolinen aikuinen ihminen. Ei mikään uudelleenmääriteltävissä oleva konsepti. Eikä kenenkään näkymätön tunne.

Naiseksi synnytään."

Oletko mies? 😅 Ei täällä kuule mitään naaraita ja uroksia olla, me olemme ihmisiä, ei eläimiä! Kyllästynyt tuohon väsyneeseen biologia-argumenttiin, kun idioottikin tajuaa, että se mitä on jalkojen välissä, ei ole ainoa asia joka vaikuttaa siihen miten näemme itsemme. Se on vain yksi pieni asia!

Idioottikin tajuaa, että sukupuolta ei voi vaihtaa eikä henkilö voi vain sanomalla olla jotakin mitä ei selvästikään ole. Jos haluaa elää valheessa, niin sitten elää. Muiden ei tarvitse yhtyä harhaan.

Olet oikeassa, sitä ei voi vaihtaa, mutta korjata kyllä voi.

Lue enemmän sukupuolen moninaisuudesta.

Vierailija
124/127 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli niissä genitaaleissa ei fysiologisesti mitään vikaa ole, niin ei niitä kyllä voi korjatakaan.

Vierailija
125/127 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta aloitin eilen illalla katsomaan Ruotsalaista elokuvaa nimeltä Pojat (Pojkarna).

Elokuva sopii kuvaukseltaan täysin tämän ketjun aihepiiriin, joten sattuiko joku ehkä katsomaan sen?

Olisin kiinnostunut miten elokuva lopulta päättyi, koska itse nukahdan juuri ennen elokuvan loppua eikä sitä enää pääse katsomaan...

Elokuvan esittely:

"Pojat (Pojkarna, Ruotsi 2014)

Maaginen tarina Kimistä, Bellasta ja Momosta, kolmesta 14-vuotiaasta tytöstä lapsuuden ja aikuisuuden välimaastossa.

Päivisin tyttöjä kiusataan koulussa, mutta öisin he juovat salaperäisestä kukasta nektaria, joka muuttaa heidät pojiksi.

Poikien maailman vapaus kiehtoo ystävyksiä, jotka ovat tottuneet tyttöjen kehoihin kohdistuviin monenlaisiin rajoituksiin.

Kasvusta, muutoksesta, rakkaudesta ja ystävyydestä kertova elokuva saa pohtimaan, onko sukupuoli asia, johon synnytään, vai jotakin, jonka luomme itse.

Elokuva perustuu Jessica Schiefauerin samannimiseen palkittuun romaaniin. "

Kiinnostaisi toki myös kuulla kirjan lukeneiden tai elokuvan katsoneiden mielipiteitä tarinasta.

Itse kiinnostuin katsomaan elokuvan, koska ajattelin että se auttaisi paremmin ymmärtämään heitä, jotka kokevat olevansa väärässä kehossa. En oikein kokenut elokuvan siinä onnistuneen ja arvelisinkin, että tarina ehkä puhuttelee enemmän heitä, jotka elokuvan teemaan samaistuvat.

Tämä elokuva/kirja siis myös vinkiksi aihetta koskien.

Vierailija
126/127 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten joku jaksaa vielä miettiä tällaista triviaalia paskaa näin Korona-aikana.

Vierailija
127/127 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli niissä genitaaleissa ei fysiologisesti mitään vikaa ole, niin ei niitä kyllä voi korjatakaan.

Väärä tapa nähdä asia. Ensinnäkin 1. fysiologiaan kuuluva, elintoimintoihin liittyvä, toiminta-; 2. normaali; elimistön normaaliin toimintaan kuuluva, ei sairaalloinen. Sukuelinkirurgia sukupuolenkorjauksen kohdalla on ja tarkoittaa rekonstruktioivaa kirurgiaa. Sillä korjataan häiriön luoma tilanne lähelle sitä tilaa jota se olisi ilman häiriötä.