Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka oikein laatii 5-6 luokkalaisten historiankirjat?

Vierailija
26.04.2020 |

Kun ei ole ollut muutakaan tekemistä niin laskin lasten kirjasta että aukeamista 35% maailman historiaa, 35% Euroopan historiaa, 20% Yhdysvaltain historiaa ja loput 10% Suomen historiaa. Eniten tässä ihmettelen tuota Yhdysvaltain historian läsnäoloa joka on tuplasti sen mitä Suomen historiaa käsitellään ja Suome historiaakin kuitenkin vain sivutaan lyhyesti 15 aukeaman verran. Onko se Yhdysvaltain historian käsittely oikeasti tarpeellista? Ainakaan näin suurella mittäkaavalla? Eikö se riittäisi että Suomen ja Yhdysvaltain suhdeluvut olisi kirjassa toisin päin niin että vain se 10% käsittelisi lyhyesti Jenkkejä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen historialle on omat kurssinsa.

Missä koulussa?

Historian tuulet 8

Historian tuulet oli itellä joskus lukiossa. Nykyään sitä ei käytetä ja lapsilla on ollut käytössä Forum.

Vierailija
22/25 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen historialle on omat kurssinsa.

Missä koulussa?

Historian tuulet 8

Historian tuulet oli itellä joskus lukiossa. Nykyään sitä ei käytetä ja lapsilla on ollut käytössä Forum.

Voi sitä aikaa kun oli memo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvallat on sen verran isompi maa, että siellä on ollut ehkä hiukan enemmän historiaa.

Yhdysvallat on niin nuori maa että sillä on kyllä hyvin vähän historiaa.

Veikkaan että ap sekoitti Amerikan muinaisten intiaanikulttuurien historian USA:an, niistä kerrotaan vitosella.

200 vuotta sotaa

Vierailija
24/25 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sattuikaan, että olin opettamassa historiaa sijaisena juuri silloin, kun käsiteltiin Euroopan ja Suomen maailmansodan jälkeistä historiaa. Kyllä siinä tunsi itsensä vanhaksi, kun kerroin oppilaille sellaisista asioista, jotka itse muistin.

Omina kouluaikoina ei edetty toista maailmansotaa pitemmälle, eikä itse asiassa ihan tarkkaan siihenkään. Minulle oli pitkään kouluajan jälkeenkin epäselviä käsitteet talvisota, jatkosota ja Lapinsota.

Vierailija
25/25 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajaa katsausta Neuvostoliiton ja Venäjän historiaanko jäit kaipaamaam?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan