Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin on kadonneet nyky-yhteiskunnasta perinteiset

Vierailija
03.07.2006 |

" koti, uskonto, isänmaa" - arvot? Tuntuu pahalta kun on niin paljon rikkinäisiä koteja, ihmiset eroavat ja perustavat uusperheitä melkein hetken mielijohteesta. Ja uskonnollisuus kodeissa sekä kouluissa taitaa nykyään olla aika harvinaista.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isänmaallisuuden yhdistän sotaan ja rasismiin, uskonnon fasismiin. Perhe on ainut arvo, joka noista on todella, todella puolustamisen arvoinen omassa mielessäni. Lähimmäisenrakkaus ja rehellisyys kunniaan.

Vierailija
2/52 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin, että jokainen aika on näköisensä. Ei voi erottaa tietystä aikakaudesta elintasoa ja arvomaailmaa erikseen, ne ovat yhtä. Toinen toistensa seurauksia tai miten asiaa haluaa katsoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on elänyt 50-luvulla hyvin pitkälti nuoruutensa, eikä ikimaailmassa kaipaa enää siihen pula-aikaan takaisin. Luulen, että se kuulostaa vain niin hirveän romanttiselta, että hakataan puita ja käytetään vain yhtä vaatekerrastoa.

Vierailija
4/52 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnollisuus ja isänmaa ihan yhdentekevää :)

Vierailija
5/52 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole pysynyt ajan hengen mukana. Isänmaan merkitys korostuu kriisiaikoina, kun on jokin ulkopuolinen uhka jota vastaan taistella. Sodasta on 60 vuotta ja neukkulakin hajonnut. Perhe taas edustaa sellaista rauhoittumista lasten ehdoilla, pysyvyyttä ja tasaisuutta. Ei sekään pysy nykymenossa mukana, kun koko ajan korostetaan virikkeitä ja tekemistä.

Vierailija
6/52 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa harvalla perheellä on varaa pitää äitiä kotona arvoja vaalimassa, vaan molempien on pakko tehdä töitä.

Vierailija
7/52 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa omakotitaloa, jossa perheeni on hyvä olla ja asua. Kiitokseni aikaisemmille sukupolville, kun taistelivat meille itsenäisyyden! Isänmaa siis EI ole yhdentekevää!

Vierailija
8/52 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle ja perheelleni koti on tärkeä arvo vaikka minä työelämässä olenkin mukana.

Myös uskonto on itselleni tärkeä, vaikka kuulunkin uusperheellisiin.

Ja isänmaata arvostan jo ihan työnikin puolesta. :)

Vierailija
9/52 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla meitakin viela loytyy ja uskoisin, etta on muitakin kuin mina :)

Vierailija
10/52 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ihanaa omakotitaloa, jossa perheeni on hyvä olla ja asua.!

Vierailija
11/52 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävä

Vierailija
12/52 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä sanomaan tuo jollekin joka on pakolaisena vieraassa maassa!!!!!!!!

Vierailija
13/52 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan halua uskoa " kaikkivoipaan jumalaan" , joka kuitenkin joutuu lähettämään ainoan poikansa (joka on kuitenkin hän itse toisessa muodossa) maan päälle ihmisten tapettavaksi, jotta hän voisi antaa ihmisille anteeksi. Mitään järkeä...

Isänmaa... no jaa. Elämä jatkuu. Vihaan sotia ja väkivaltaa, enkä suostuisi avustamaan sodassa. Enkä kuolemaan isänmaan puolesta tms.

Koti - se on siellä, missä sun sydän on. Vaikka sitten puun alla. Koti on tärkeä, mutta sekin voidaan ottaa sinulta pois hetkenä minä hyvänsä. Turha kiintyä etenkään materiaan liikaa.

Vierailija
14/52 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on parempi, että nykyään voi erota jos suhde on yhtä helvettiä. Ennen muinoin sitä oli kärsittävä koko elämänsä, niin puolisot kuin lapsetkin. Ja niitä traumoja korjaillaan vieläkin.

Vierailija
15/52 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenhan olet tekopyhä.

Vierailija
16/52 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan koulussa lapset tutustuvat eri uskontoihin koulussa et-tunneilla. Tehkööt omat johtopäätöksensä itse, luotan siihen, että tekevät järkeviä, itselleen sopivia ratkaisuja sen suhteen. Heitä ei ole kastettu. Toivon heidän menevän protu-leirille teini-iässä.

14

Vierailija
17/52 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET on vaihtoehtona.

Vierailija
18/52 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suomessa harvalla perheellä on varaa pitää äitiä kotona arvoja vaalimassa, vaan molempien on pakko tehdä töitä.

Vierailija
19/52 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas uskonnolliset aamunavaukset ym?

Vierailija
20/52 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelepas asiaa silta kannalta, etta ilman naita isanmaan puolesta taistelleita, voisit olla syntynyt ihan toisenlaisiin olosuhteisiin, esim. entiseen Neuvostoliittoon. Sulle se olisi siis ihan sama?

Samoin tuo sun koti ajattelusi. Helppo sanoa, kun et ole oikeasti joutunut elamaan koyhyydessa - ja talla tarkoitan sita, etta ei olisi minkaanlaista sosiaaliturvaa jne.

Vierailija:

En minä ainakaan halua uskoa " kaikkivoipaan jumalaan" , joka kuitenkin joutuu lähettämään ainoan poikansa (joka on kuitenkin hän itse toisessa muodossa) maan päälle ihmisten tapettavaksi, jotta hän voisi antaa ihmisille anteeksi. Mitään järkeä...

Isänmaa... no jaa. Elämä jatkuu. Vihaan sotia ja väkivaltaa, enkä suostuisi avustamaan sodassa. Enkä kuolemaan isänmaan puolesta tms.

Koti - se on siellä, missä sun sydän on. Vaikka sitten puun alla. Koti on tärkeä, mutta sekin voidaan ottaa sinulta pois hetkenä minä hyvänsä. Turha kiintyä etenkään materiaan liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi