Ei näyttöä immuniteetista, keuhkovauriot, aivoinfarktit ja aivohalvaukset nuorilla, veritulpat, munuiaisvauriot ja silti täällä suunnitellaan ihmisten sairastuttamista
Kommentit (320)
Vierailija kirjoitti:
Minä sairastin koronan kuukausi sitten.oletan että olen immuuni. Elän aivan normaalisti. Käsiä tulee pestyä enemmän.
No siinäpähän oletat, suosittelisin kuitenkin lukemaan WHO:n tiedotteen, että immuniteetista ei ole mitään takeita ja uutisia joiden mukaan ihmiset ovat sairastuneet uudelleen koronaan.
Olen ollut alusta lähtien enimmäkseen toiveikas ja uskonut mm. koronarokotteen keksimiseen. Mutta viime päivinä on alkanut taas huolestuttamaan nuo uutiset vähäoireisena koronan sairastaneiden infarkteista ym. yllättävistä koronaoireista. Ja samaan aikaan uutisoidaan, ettei virukselle kenties kehitykään immuniteettia, ja minkä aikaa siinä tapauksessa rokotekaan toimii? Uudet tiedot ovat vielä epävarmoja, mutta samalla tavalla itse viruksesta vuoti ensin vähitellen huhuja Kiinasta ja sitten se kaikki osoittautuikin todeksi, jopa kaikista pahimmat väitteet viruksen iskemisestä sisäelimiin.
Nyt kieltämättä mietin, onko maapallolla enää sadan vuoden kuluttua montaa ihmistä elossa ja onko elämä silloin muuttunut elokuvista tutuksi selviytymiskamppailuksi. Uskallan miettiä tuota pahinta skenaariota, koska olen lapseton. Nyt jo on tulossa pahin lama toisen maailmansodan jälkeen. Kestääkö valtiot edes kasassa, jos koronasta muodostuu pysyvä vitsaus, joka kiertää maailmaa vahingollisia tartunta-aaltoina kaikista varotoimenpiteistä huolimatta? Elokuvissa tappava virus aina tappaa melkein kaikki kerralla, mutta entä virus, josta ei päästä eroon ja johon ei löydy rokotetta? Tappaako se kaikki sadan vuoden kuluessa?
Joku vaati aiemmin ketjussa testausten lisäämistä ja koronaa sairastavien asettamista karanteeniin. Se on minunkin mielestäni ainoa varma keino pysäyttää epidemia. Kun korona kuitenkin saadaan testeissä selville, miksi testejä ei järjestetä täydellä kapasiteetilla? Vaikka kaupunginosa kerrallaan kiertävillä näytteenottopisteillä? Kesäaikaan se olisi mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Laumasuoja on hyvä. Sairastakaa te köyhät, itse tilaan ruoan kotitoimituksella omakotitalooni muutaman kuukauden ajan ja teen etätöitä. Samalla purkautuu eläkepommi ja verot laskee, hienoa! Ruotsalaiset tämän tajusivat, miksi rikkaan tulisi sairastaa kun köyhät voivat sairastaa hänen puolestaan?
Kyl tykkään tosta ajattelutavasta. Sallit että lainaan ja sovellan sitä omaan käyttööni kas näin: miksi köyhän pitäisi tehdä töitä elääkseen sekä rikasta lisää rikastuttaakseen kun rikas voi maksaa töiden automatisoinnista ja köyhän elämisen.
Olisiko mitään lähteitä nähin väitteisiin?
Infarkti tuulee siitäkin, että istuu vain kotona, tissuttelee, tilaa rasvaiset ruuat kotiin ja jättää hyötyliikunnan pois.
Itse olen taistellut elämäni (49 v) aikana itseni terveeksi useasta ikävästä sairaudesta ja tapaturmasta. On jäänyt pysyviä haittoja. Treenaan silti aktiivisesti, jos jaloilla ei pysty juoksemaan (kävelemään kylläkin) niin sitten saan haastetta käsinseisonnan harjoittelusta. On lukuisia lajeja joita en enää pysty tekemään, entisenä urheiluhulluna. Mutta niin paljon mitä PYSTYY. Keuhkotkin olen saanuut sarsseista ja home-infektiosta hiukan vaurioituneina kuntoon pranayamalla. Se on intialainen hengitysharjoite.
Olen jättänyt dokaamisen tyystin, tupakkaa en koskaan polttanut, kaikista paitsi yhdestä lääkkeestä päässy eroon. Lapsia en oo voinu saada. En koskaan ajattele, mitä nää kaikki taudit ja onnettomuudet veivät minulta. Älkää tekään ETUKÄTEEN ajatelko!! Lääkäreiden mielestä olen terve kuin pukki. Luultavasti tuli coronakin tuossa maaliskuun alussa selätettyä. Kyllä silloinkin muutaman kerran ajattelin, että nytkö se on lähtö, tästäkö en ikinä parane. Kas kummaa sekin meni ohi vaikka kuukauden kesti. Ihan suosiolla karanteeninomaisissa oloissa, sillä hirveesti ei olisi jaksanut muutakaan. Mutta kun on ennen ollut kauemminkin sairaana yksin, tiesi että tästäkin selviää.
Kaikki nuo tässä alussa luetellut oireet voi tulla kenelle tahansa koska vaan. Ymmärtäkää jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä vaan että influenssaan kuoli tänäkin vuonna Suomessa 500 ihmistä, viime vuonna 400. Pitäisikö joka vuosi sulkea koko Suomi hei olisiko parempi että riskiryhmä suojautuu. Ja ajatelkaas vielä tätä asiaa: influenssaan on rokote ja silti siihen kuolee satoja ihmisiä joka vuosi ja osa saa jälkitauteja. Eikö olekin pelottava tauti? Silti me sen kanssa vaan vuodesta toiseen eletään normaalisti.
Sitä vaan, että korona nyt vaan sattuu olemaan aivan eri tauti kuin kausi-influenssa. Mene vaikka Italian sairaaloihin tiedustelemaan onko heillä koronaa vastaava katastrofi joka vuosi influenssa-aikaan.
Ei tarvitse mennä Italiaan asti, voi mennä vaikka Saksaan, jossa vuosien 2017-18 influenssakauden aikana kuoli 25 100 ihmistä. Koronaan on Saksassa kuollut tähän mennessä 5976 ihmistä.
Saksassa on varmaan tehty jotakin, että on päästy (toistaiseksi) noinkin pienellä kuolleiden määrällä? Pandemiahan ei kovin kauaa ole sielläkään vielä edes jyllännyt.
Suht lievän coronan sairastaneena sanoisin, että järki hoi! Aivan varmasti olisin saanu jonkun infarktin jos olisin alkanut riehumaan, juoksemaan rapuissa tms kuukauden sisällä tartunnassa. Kuunnelkaa kehoa! Mä en kävelly työpaikalla edes 2 kerrosta rapuissa vaan aina hissillä! Olen keski-ikäinen, tupakoimaton, raitis, normaalipainoinen ja hyväkuntoinen.
En tehny MITÄÄN toipumisen aikana muuta kun kävelyä, kevyttä joogaa pari kertaa viikossa. En ollu sairaalassa eikä mulla ollut muuten hengitysvaikeuksia, mutta kai sen nyt tuntee että nyt kuolee jos vähänkin rasittaa itseään. On vaan pakko antaa ihmisten toipua pitkään taudista, ja itsekin ottaa vastuuta siitä. Hyväksyä sen että nyt kunto laskee ja on tylsää, mut kun tästä pääsee yli niin voi taas aloittaa uudestaan. Mulla 2 kk tartunnasta, ja olen nyt aika hyvässä kunnossa taas. Olin ihan huippukunnossa kun sairastuin, siihen on vielä matkaa mutta ei haittaa.
Vaikka nyt makaakin etätöissä, eikä työpaikan rapuista edes voisi saada hyötyliikuntaa, niin kyllä jotain voi tehdä palautuakseen. Mitä immuniteettiin tulee, ei siitä taida olla satavarmaa tietoa kenelläkään. Että milloin sen saa ja kauan se kestää, ei ole luotettavia testejäkään. Itse koen olevani vahva ja liikun jonkun verran ihmisten ilmoilla. Sitä on tullut vedettyä sinkkiä ja c-vitamiinia naamariin. Myös valkosipulia ja inkivääriä. Ja käsiä pesty. Nykyään ajattelee kauhulla sitä aikaa, jolloin ei pesty käsiä näin usein.
Vierailija kirjoitti:
Infarkti tuulee siitäkin, että istuu vain kotona, tissuttelee, tilaa rasvaiset ruuat kotiin ja jättää hyötyliikunnan pois.
Miksi kenenkään noin pitäisi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo heti alussa, kun koulut suljettiin, ideana ei ollut koronan pysäyttäminen tai lopettaminen vaan SAIRASTUMISTEN HIDASTUMINEN. Silloinkin THL:n mallinnokset näyttivät, että jopa suljettujen koulujen ja toimistojen kera, Suomessa noin 40 % VÄESTÖSTÄ SAIRASTUU SILTI (ml. oireettomat).
Taudin pysäyttämisen ei vaan katsota olevan mahdollista, sillä joidenkin ihmisten on vähintään käytävä töissä. Valitettavasti osa ihmisistä tulee saamaan taudin. Toivotaan vaan, että sairastuvat ovat ne, joilla on parhaammat edellytykset parantua.
Lisätietoa googlaamalla THL:n dokumentti "Ennusteita hidastamistoimien vaikutuksesta", julkaistu 18. maaliskuuta 2020
Tietenkään tätä ei voi kokonaan pysäyttää koska virus ei ole niin tappava kuin SARS/MERS ja helposti leviävä, monilla oireeton.
Edelleenkin aika iso osa vaahtoaa kuinka oman perheen eristäytyminen tulee heidät suurin piirtein pelastamaan. Miten aivotonta porukkaa löytyy...
Hehheh taidat olla itse aivoton, kun luulet tietäväsi sen mitä kukaan muu ei tiedä.
Tämmöistä uutta kivaa kuuluu Englannista.
https://www.theguardian.com/world/2020/apr/27/nhs-warns-of-rise-in-chil…
Itse en ainakaan lapsiani anna thl:n koekaniineiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä vaan että influenssaan kuoli tänäkin vuonna Suomessa 500 ihmistä, viime vuonna 400. Pitäisikö joka vuosi sulkea koko Suomi hei olisiko parempi että riskiryhmä suojautuu. Ja ajatelkaas vielä tätä asiaa: influenssaan on rokote ja silti siihen kuolee satoja ihmisiä joka vuosi ja osa saa jälkitauteja. Eikö olekin pelottava tauti? Silti me sen kanssa vaan vuodesta toiseen eletään normaalisti.
Sitä vaan, että korona nyt vaan sattuu olemaan aivan eri tauti kuin kausi-influenssa. Mene vaikka Italian sairaaloihin tiedustelemaan onko heillä koronaa vastaava katastrofi joka vuosi influenssa-aikaan.
Ei tarvitse mennä Italiaan asti, voi mennä vaikka Saksaan, jossa vuosien 2017-18 influenssakauden aikana kuoli 25 100 ihmistä. Koronaan on Saksassa kuollut tähän mennessä 5976 ihmistä.
Ei tarvitse mennä Saksaankaan asti, kysytään Ruotsista. Siellä rikottiin juuri eräänlainen ennätys: Pääsiäisviikolla kuoli enemmän ihmisiä kuin millään muulla viikolla koko 2000-luvulla. Eikä ole edes influenssakausi, eli jotain hivenen ärhäkämpää on ilmeisesti liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WFP (world food program) on arvioinut, että poikkeusolojen jatkuessa ruoan tuotantoketjut häiriintyvät ja nälänhätää kärsivien määrä voi nousta 130 miljoonalla. Se taas aiheuttaa kansainvaelluksia ja pahimmillaan sotia. Mm. arabikevät alkoi ruokakriisistä, vaikka taustalla oli myös muuta yhteiskunnallista tyytymättömyyttä. Syyriassa arabikevät johti sisällissotaan, joka jatkuu yhä. Ja kyllä, se koskee myös Suomea, joka sai osan pakolaiskriisistä. Ihan turha kuvitella, että nälänhätä ja levettomuudet eivät vaikuttaisi välillisesti täälläkin.
Niinpä siis kyllä, minä toivon poikkeusolojen loppumista, vaikka se johtaisi coronaviruksen leviämiseen. On vaan pienempi paha.
Et taida oikein tajuta että niin kauan kuin koronavirus leviää, ollaan globaalisti poikkeusoloissa, ihan riippumatta siitä laitetaanko lapset Suomessa kouluun vai ei.
Ei ehkä ihan vielä kannata laittaa niitä lapsia kouluun.
Englannissa on huomattu lapsilla uusi tappava, todennäköisesti koronaan liittyvä tauti.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöistä uutta kivaa kuuluu Englannista.
Itse en ainakaan lapsiani anna thl:n koekaniineiksi.
Että sellaista. Lista koronaan liitetyistä mahdollisista vakavista komplikaatiosta sen kuin jatkuu. Jotkut täyshullut sekopäät vielä pitäisivät hyvänä asiana, jos mahdollisimman moni saisi tartunnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WFP (world food program) on arvioinut, että poikkeusolojen jatkuessa ruoan tuotantoketjut häiriintyvät ja nälänhätää kärsivien määrä voi nousta 130 miljoonalla. Se taas aiheuttaa kansainvaelluksia ja pahimmillaan sotia. Mm. arabikevät alkoi ruokakriisistä, vaikka taustalla oli myös muuta yhteiskunnallista tyytymättömyyttä. Syyriassa arabikevät johti sisällissotaan, joka jatkuu yhä. Ja kyllä, se koskee myös Suomea, joka sai osan pakolaiskriisistä. Ihan turha kuvitella, että nälänhätä ja levettomuudet eivät vaikuttaisi välillisesti täälläkin.
Niinpä siis kyllä, minä toivon poikkeusolojen loppumista, vaikka se johtaisi coronaviruksen leviämiseen. On vaan pienempi paha.
Et taida oikein tajuta että niin kauan kuin koronavirus leviää, ollaan globaalisti poikkeusoloissa, ihan riippumatta siitä laitetaanko lapset Suomessa kouluun vai ei.
Ei ehkä ihan vielä kannata laittaa niitä lapsia kouluun.
Englannissa on huomattu lapsilla uusi tappava, todennäköisesti koronaan liittyvä tauti.
Yllätys. Olihan tuo nyt selvä, että ei tämä ole kenellekkään vaaraton
Vierailija kirjoitti:
Kenellä on näyttöä keuhkojen pitkäaikais-vaurioista?
Av-mammoille riittää näytöksi maininta asiasta av:llä tai iltapäivälehdessä. Nico-Jannican kertomana asiasta myös on näyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi, mutta kun satun tietämään että jotkut noin tekee. Ja polttaa tupakkaakin siinä sivussa. Mutta koronaa he pelkäävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi, mutta kun satun tietämään että jotkut noin tekee. Ja polttaa tupakkaakin siinä sivussa. Mutta koronaa he pelkäävät.
Ihan järkeväähän se on pelätä koronaa varsinkin jos on huonot elintavat. Hunot elintavat tappavat ehkä kymmenien vuosien kuluessa, korona voi viedä viikossa.
Olipas laatujournalistiikka tuo Guardianin juttu. Pelkkää arvailua ja vakavuuden hokemista samalla kun sanotaan, että kukaan ei ole kuollut ja muistakaa nyt että vain pieni osa sairastuu näin. Liittyy ehkä coronaan ja ehkä ei.
En silti yhtään epäile, etteikö coronaan liittyisi vaikka mitä oireita ja jälkitautien kirjoa. Serkkuni sai alle 30 vuotiaana, perusterve, tupakoi ja dokasi opiskelijana hieman, encefaliitin influenssan seurauksena ja oli sairaalassa, teho-osastolla ja vaikka mitä. Toipui. Eräs tupakoiva reilu 40 vuotias ex-kollega mies, sai samoihin aikoihin saman jutun, ja hänen tilanteensa oli paljon vakavampi. Joutui olemaan sairaslomalla noin vuoden! Mutta toipui hänkin. Kaikki tämä tapahtui about 2004 Helsingissä, mutta eipähän kukaan lietsonut hysteriaa. Ties kuinka monta tapausta oli, ja ehkä joku riskiryhmäläinen kuolikin.
Mutta hei, kohta alkaakin punkkikausi ja sitten meillä on korona ja punkit ja kännissä hukkumiset- johan niitä pakastekontteja tarvitaankin!