Ei näyttöä immuniteetista, keuhkovauriot, aivoinfarktit ja aivohalvaukset nuorilla, veritulpat, munuiaisvauriot ja silti täällä suunnitellaan ihmisten sairastuttamista
Kommentit (320)
Törkeitä asiantuntijoiden suunnitelmat koronan leviämisen sallimisesta.
Eikö nyt voitaisi käyttää tätä oivaa tilaisuutta selättää samalla suuri osa muistakin kiertävistä infektioista? Eristetään virukset sukupuuttoon? Miksi kukaan asiantuntijoista ei pohdi tätä mahdollisuutta?
WFP (world food program) on arvioinut, että poikkeusolojen jatkuessa ruoan tuotantoketjut häiriintyvät ja nälänhätää kärsivien määrä voi nousta 130 miljoonalla. Se taas aiheuttaa kansainvaelluksia ja pahimmillaan sotia. Mm. arabikevät alkoi ruokakriisistä, vaikka taustalla oli myös muuta yhteiskunnallista tyytymättömyyttä. Syyriassa arabikevät johti sisällissotaan, joka jatkuu yhä. Ja kyllä, se koskee myös Suomea, joka sai osan pakolaiskriisistä. Ihan turha kuvitella, että nälänhätä ja levettomuudet eivät vaikuttaisi välillisesti täälläkin.
Niinpä siis kyllä, minä toivon poikkeusolojen loppumista, vaikka se johtaisi coronaviruksen leviämiseen. On vaan pienempi paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti lääkäriasiantuntija puhui pari päivää sitten, että nyt voitaisi antaa koronan levitä lapsiin, nuoriin ja nuoriin aikuisiin ettei tautihuippu iske vasta syksyllä. Aika vastuutonta.
Siis viesti oli, että parempi olisi sairastaa nyt kuin syksyllä jolloin on kaikkea muutakin flunssaa kierrossa ja influenssakausi edessä.
Eri asia jos aikoo syksynkin viettää neljän seinän sisällä..
Kelle parempi ja kelle ei. Tilanteita on erilaisia. Itse olen juuri ollut kuukauden sairaana. Ei paljon huvittaisi tämän päälle sairastaa vielä Koronaa. Miettikää myös allergisia ihmisiä, heistäkään ei varmaan moni halua kevään allergiaoireiden jälkeen kokeilla Koronaa. Moni sairastaa keväällä jotakin. Influenssat tulee ymmärtääkseni Suomeen vasta yleensä vuodenvaihteessa tai alkuvuodesta. Harvemmin heti syksyllä.
Ymmärrät kai, että voit itse eristää itsesi jos olet kovasti sairastellut ja allergiaakin on. Ei sen takia tarvi koko yhteiskuntaa pitää suljettuna.
Minulla ei ole allergiaa, mutta säälin allergisia ihmisiä tällaisena aikana. Minun takia ei toki tarvitse yhteiskuntaa pitää suljettuna. Minusta se pitää kuitenkin tehdä kansanteveyden takia. Hullua on sairastuttaa ihmiset tieten tahtoen uuteen virukseen, johon ei vielä ole lääkettä eikö rokotetta. Jokaisella ihmisellä on oikeus päättää omasta terveydestään.
Se maski otetaan pois korvan takana olevasta kuminauhasta. Sen jälkeen otan pois suojakäsineet.
Vierailija kirjoitti:
Mieti vähän kirjoitti:
Sori vaan, mutta me ei voida elää loppuelämää eristyksissä. Koska rokotteita ei ole, eikä tule pitkään sikasn, niin on otettava riski. Yhä edelleen tulee muistaa, että koronasn kuolee vanhukset, sinä 99 prosentin varmuudella et. Olet jopa voinut sen tietämättäsi sairastaa. Todennäköisemmin voit jäädä auton alle, kuin kuolla koronaan.
Järki käteen. "99% varmuutesi" ei perustu mihinkään muuhun kuin toiveajatteluun ja todellisuuden kieltämiseen. Koronakuolleisuuteen vaikuttavat riskitekijät eivät ole kokonaisuudessaan tiedeyhteisön tiedossa, ja ne jotka varmaksi tiedetään ovat monesti sellaisia sairauksia tai ominaisuuksia, joista ihminen ei ole itse edes tietoinen. Puhumattakaan siitä, että ne jotka ovat aidosti """turvassa""" takuulla tuntevat ihmisiä, jotka eivät ole. Sama se sille diabeettiselle mummollesi tai lapsesi astmaatikkobestikselle, kun SINUN on nyt päästävä vähän viihteelle, niinkö? "Some of you may die, but that's a sacrifice I'm willing to make."
Olette idiootteja. Minä en käy viihteellä. Olen pysynyt perheeni kanssa eristyksessä, ei ole tavattu ketään, ei sukulaisiakaan, ei ole käyty huviostoksilla jne. Fakta nyt kuitenkin on se, että Suomea ei voida pitää kiinni loputtomasti. Nyt haluattte jatkaa ensin syksyyn asti, ja sitten todetaan, että hei huippu onkin joulukuussa.. Mitä sitten? Onko Suomi kiinni loppuvuoden? Kuten sanottu, ne keillä on riski sairastua pysyköön kotonaan. Ei meidän muiden tarvitse varjella heitä koko loppuelämäämme. Laskepa ihan huviksesi kuinka moni Suomessa kuolleista on alle 50 v. Todennäköisemmin koet tapaturman kotonasi, kuin sairastut vakavasti koronaan, et vain tahdo uskoa siihen. Mitäs sitten sanot, kun maailmasta loppuu raha. Suomen valtiolla ei olekaan rahaa tukea eristäytymistäsi. Ei se raha puussa kasva, ei muuallakaan maailmassa. Talouden pyörät pitää saada pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nyt voitaisi käyttää tätä oivaa tilaisuutta selättää samalla suuri osa muistakin kiertävistä infektioista? Eristetään virukset sukupuuttoon? Miksi kukaan asiantuntijoista ei pohdi tätä mahdollisuutta?
Ehdotat siis, että koko Suomi suljettaisiin?
Miten sinä sen käytännössä toteuttaisit? Minulle se passaisi kyllä, mutta veikkaan, että valtaosalle ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuberkuloosirokotteen avulla korona saattaa olla lievempi näin luin, sitä ei kaikilla ole kuitenkaan ollut esim. ne Italian papat ei ole ollut ennen tapana mitään rokotteita ottaa ja Italiassa ei ole edes saman tyylistä neuvolasysteemiä, siellä perusrokotteet tulee maksaa itse jos niitä haluaa. Jos vertaa vaikka Italian ja Espanjan suuria kuolintilastoja Saksaan, siellä on heti vähemmän kuolleita.
Luit mistä? Tuberkuloosi on hei ihan eri juttu ja rokotteet eivät ole keskenään vaihtokelpoisia. Koronan kuolleisuusaste on muutenkin pikkusen monimutkaisempi juttu kuin meidän tavisten mututuntumat jostain yksittäisistä tekijöistä kuten naapurimaiden rokoteasteista.
Älkää viitsi levitellä näitä "kuulin naapurin koiran mummon kaimalta"- henkisiä harhaluuloja. Tarkoitatte hyvää, mutta käytännössä tällainen vinkki saattaa tapattaa jonkun.
Kyllä tätä ihan vakavissaan lääkärit miettivät. Nyt ollaan tilanteessa jossa kaikki kivet käännetään.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/voisiko-tuberkuloosirokote-suojata-…
t. eri
Ennenvanhaan lapset tartutettiin tahallaan lehmärokkoon, koska lehmärokon sairastaneet eivät kuolleet isorokkoon.
Aika ennen vanhaan tuo. eli silloin kun Jenner rokotuksen kehitti, eli 1700-luvun lopulla. Tosin kansanperinteestähän hän sen nappasi. Karjakot olivat tienneet sen jo paljon aiemmin, eli että jos ovat sairastaneet lehmärokon, niin eivät saa isorokkoa.
Minä sairastin koronan kuukausi sitten.oletan että olen immuuni. Elän aivan normaalisti. Käsiä tulee pestyä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hitto tämä virus oikein on? Onko virus suunniteltu tiettyyn ihmisryhmään?
Sitä pitäisi kysyä niiltä kiinalaisilta tiedemiehiltä, jotka sen kehittivät.
Vierailija kirjoitti:
Minä sairastin koronan kuukausi sitten.oletan että olen immuuni. Elän aivan normaalisti. Käsiä tulee pestyä enemmän.
Valitettavasti WHO ei vahvista oletustasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotat siis, että koko Suomi suljettaisiin?
Miten sinä sen käytännössä toteuttaisit? Minulle se passaisi kyllä, mutta veikkaan, että valtaosalle ei.
Virukset kiertää ympäri maailmaa, ei vain Suomessa. Koko maailma pitäisi sulkea ja sitten koko ihmiskunta kuolisi aika äkkiä nälkään ja muihin sulkemisen seurauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva kun oletat, mutta sillä ei ole kyllä mitään tekemistä totuuden kanssa, kun sitä totuutta ei tiedä edes asiantuntijatkaan. Juu jatka vaan käsienpesua ja yski hihaan ja pidä etäisyydet ja vältä ruuhkia, eli elä ihan niin kuin me muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Korona on tarttuvuudeltaan vähän kuin flunssa, siihen ei tule vastustuskykyä eikä rokotteita. Tulee olemaan ikuisesti riesanamme.
Vauva-palstan itseoppineet somevirologit taas vauhdissa! :-D
Mieti vähän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti vähän kirjoitti:
Sori vaan, mutta me ei voida elää loppuelämää eristyksissä. Koska rokotteita ei ole, eikä tule pitkään sikasn, niin on otettava riski. Yhä edelleen tulee muistaa, että koronasn kuolee vanhukset, sinä 99 prosentin varmuudella et. Olet jopa voinut sen tietämättäsi sairastaa. Todennäköisemmin voit jäädä auton alle, kuin kuolla koronaan.
Järki käteen. "99% varmuutesi" ei perustu mihinkään muuhun kuin toiveajatteluun ja todellisuuden kieltämiseen. Koronakuolleisuuteen vaikuttavat riskitekijät eivät ole kokonaisuudessaan tiedeyhteisön tiedossa, ja ne jotka varmaksi tiedetään ovat monesti sellaisia sairauksia tai ominaisuuksia, joista ihminen ei ole itse edes tietoinen. Puhumattakaan siitä, että ne jotka ovat aidosti """turvassa""" takuulla tuntevat ihmisiä, jotka eivät ole. Sama se sille diabeettiselle mummollesi tai lapsesi astmaatikkobestikselle, kun SINUN on nyt päästävä vähän viihteelle, niinkö? "Some of you may die, but that's a sacrifice I'm willing to make."
Olette idiootteja. Minä en käy viihteellä. Olen pysynyt perheeni kanssa eristyksessä, ei ole tavattu ketään, ei sukulaisiakaan, ei ole käyty huviostoksilla jne. Fakta nyt kuitenkin on se, että Suomea ei voida pitää kiinni loputtomasti. Nyt haluattte jatkaa ensin syksyyn asti, ja sitten todetaan, että hei huippu onkin joulukuussa.. Mitä sitten? Onko Suomi kiinni loppuvuoden? Kuten sanottu, ne keillä on riski sairastua pysyköön kotonaan. Ei meidän muiden tarvitse varjella heitä koko loppuelämäämme. Laskepa ihan huviksesi kuinka moni Suomessa kuolleista on alle 50 v. Todennäköisemmin koet tapaturman kotonasi, kuin sairastut vakavasti koronaan, et vain tahdo uskoa siihen. Mitäs sitten sanot, kun maailmasta loppuu raha. Suomen valtiolla ei olekaan rahaa tukea eristäytymistäsi. Ei se raha puussa kasva, ei muuallakaan maailmassa. Talouden pyörät pitää saada pyörimään.
No mitäs v***ua te sitten olette itsekkäästi suojelleet itseänne koronalta kun kerran haluat tartuttaa muut. Painu perheinesi heti tänään hakkimaan koko porukalle korona kun se kerran on noin vaaraton ja pitäisi päästää leviämään.
Sitä vaan että influenssaan kuoli tänäkin vuonna Suomessa 500 ihmistä, viime vuonna 400. Pitäisikö joka vuosi sulkea koko Suomi hei olisiko parempi että riskiryhmä suojautuu. Ja ajatelkaas vielä tätä asiaa: influenssaan on rokote ja silti siihen kuolee satoja ihmisiä joka vuosi ja osa saa jälkitauteja. Eikö olekin pelottava tauti? Silti me sen kanssa vaan vuodesta toiseen eletään normaalisti.
Kenellä on näyttöä keuhkojen pitkäaikais-vaurioista?
Vierailija kirjoitti:
valtion kassa ei kestä ,minkään valtion kassa ei kestä näiden tappioiden väistämistä ...valitettavaa mutta totta
Millä sinne kassaan saadaan tuloja, jos veronmaksajat kuolee?
5 viikon koko maan totaalisulkeminen kerralla ja virus olisi kuollut täältä itsekseen ainakin jokskikin aikaa... ja sitten tullut tosin ulkomailta takaisin. Mutta ainakin oltais saatu lisäaikaa ja ihmishenkiä sekä monen nuoren tulevaisuus pelastettua ennen kuin rokote tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten rokotteen kanssa sitten on? Jos ei sairastamalla saa immuniteettia, saako rokotteellakaan?
Ei tietenkään. Rokotteella yritetään saada sama immuniteetti, minkä viruksen aiheuttaman taudin sairastaminen toisi. Jos sairastuminen ei toisi immuniteettia, ei rokotettakaan voisi kehittää.
En olis niin varma. Ehkä jokin sarjarokote, jossa eri osia viruksesta, eri kerroilla...?
Vierailija kirjoitti:
Se maski otetaan pois korvan takana olevasta kuminauhasta. Sen jälkeen otan pois suojakäsineet.
Väärin meni.
Maskit ja kesähelle: maski märkänä hiestä muutamassa minuutissa ja kostean läpi vaikea hengittää. Moniko malttaa olla pyyhkimättä hikisiä kasvoja, vaikka ei pitäisi kosketella. Ja tästä kesästä tietysti tulee se kaikkein helteisin kesä.
Huomenna (27.4.): MOT-toimitukseen on ottanut yhteyttä useita ihmisiä, joiden testit ovat ensin näyttäneet negatiivista. Silti on jouduttu lopulta jopa teho-osastolle koronaviruksen aiheuttamien rajujen oireiden vuoksi