Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAANANTAITA JOULUNTÄHTÖSET!!!

03.07.2006 |

Aloitanpa viikon...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä taas! Teinpä hassun jutun kun tuli fillarilla töihin (pakon edessä totta kai...) ja masu kesti menon ihan ok, enemmänkin tää edelleen vaivaava flunssa hidasti tahtia! Alkais jo helpottaa tai menis niin pahaksi, että olis pakko jäädä kotiin, mut ei!!!

Vakuutuksesta oli viikonlopun pinossa juttua. Otetaan ehdottomasti... Esikoisen korvat on tähän mennessä maksaneet noin 2000euroa (1v5kk) eli siihen nähden vakuutusmaksut on älyttömän pieniä (vaikka hammasta purren taas sellaisen perjantaina maksoin). Pohjantähti on meilläkin vakuutusyhtiönä, eikä pienintäkään valittamista! Suuret korvaukset tulevat nopeasti ja pienet kohtuullisessa ajassa. Muutenkin taitaa olla ainoa (vuonna 2005 ainakin) vakuutusyhtiö, ´mikä korvasi myös ruoka-aineallergioihin liittyviä juttuja. Meillä ne ei onneksi ollu ajankohtaisia, mutta muutamat tutut joutu pettymään oman vakuutusyhtiönsä kanssa. Niin ja toiseksi, ei missään nimessä voida vaihtaa meidän " korvasairaan" pikkutytön vakuutuksia pois tuolta, muuten menis korvattavuus!

Liikkeet on onneksi tuntunut ihan mukavasti. Hentojahan nuo ovat! Esikoisesta kun aloin vasta pikkuhiljaa näillä viikoilla liikkeitä tuntemaa oli kehitys paljon nopeampaa. Eipä aikaakaan kun liikkeet oli jo voimakkaita, nyt sitä edelleen odottelee niitä voimakkaita liikkeitä. Olen malttamaton...

Poikaolo on vahvistunut viime aikoina, saa nähdä... Masun kasvu on rauhoittunut, tuntuu, että se on niin siro eikä ollenkaan " leveä" niinku esikoistytöstä. Ehkäpä mulla on mielessä vaan se loppuajan ilmapallona olo, milloin tuntuu, että leveyttä on tullu joka suuntaan ;-)

Anoppi matkaa huomenna Suomeen kuukaudeksi. Onhan se ihan mukavaa, onneksi ei asusta meillä niinku teki pari vuotta sitten. Se oli jo liian pitkä aika, vaikka anoppini onkin ihan älyttömän mukava!

Nyt töihin, nauttikaa lomasta kaikki!!! Kateilein täällä vihreänä...

Tiina 17+4

Vierailija
2/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä pitemmän aikaa uskaltautunut pelkästään lukemaan tätä pinoa (mielenkiinnolla olen lukenutkin) mutta nyt ajattelin jo rohjeta ottaa osaa keskusteluihinne.

Olen 21-vuotias esikoista odottava opiskelija tampereelta. Raskausviikkoja tänään tasan 17, olo loistava ja mahaa mukavasti.:) Toivottavasti maha-asukillakin menee hyvin, ku eihän tuosta ota mitään selvää ku ei ollenkaan vielä anna itestään mitää kuulua. Silti mua vaivaa samalainen poikaolo, mistä pikkusiskokin kirjoitti. Mistä nuo olot tulee? (Mullo karvainen masu, voisko se tarkoittaa poikaa niinku jostai oon kuullu:))

Tääl kuulostais olevan semmoset kymmenisen vakikirjoittelijaa, joista mahtoiko kukaan olla esikoisen odottaja? Muistaakseni aikas kokeneelta tää vakiporukka vaikutti.:) Mutta saanpahan toivottavasti vastauksia jos jokin jää vaivaan mieltä tässä odotuksessa, aloittelija kun olen.

Kertoilkaahan muutkin pikkusiskon tapaan noista vakuutusasioista. Täällä päin ainakin oltais kiinnostuneita mutta täysin tietämättömiä asiasta.

Mut nyt takas työhön. Hyvää lomaa minunkin puolesta kaikille lomailijoille.

-Mariina 17 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi Natulille:

viikonlopun pinossa kyselit neuvolakäynneistä.. teillä onkin tosi harvassa :O

Meillä on näin:

Rv 8 tavallinen neuvolakäynti, th, verikokeet ym.

(Rv 11+ np-ultra, halutessa, yksityisellä. EI SIIS KUNTA TARJOA!!)

Rv 12 Neuvolalääkäri + th

Rv 14 sydänäänet (pelkkä äänien kuuntelu)

Rv 16 neuvolakäynti, th

Rv 18 sydänäänet

Rv 20 neuvolakäynti, th

Rv 21 rakenneultra

Tässä vaiheessa liikkeet jo tuntuvat, sydänäänikäynnit jätetään väliin ja jatketaan 4 viikon välein (20, 24, 28)

Kun on 30 viikkoa täynnä, käydään 2 viion välein rv 38 asti. Sen jälkeen kerran viikossa rv 40+0 asti. Jos menee yli la:n jatketaan käyntejä 2 kertaa viikossa. Yliaikaiskontrolli keskussairaalassa rv 41+0. Käynnistys rv 42+0.

Näin siis meillä. Odotan nyt 4. lastani ja näin on ollut siis aina.

Hankinnoista:

Olen hankkinut vauvalle kylpypyyhkeen ja riepuja.

Muuta ei tarvitse pakosti hankkiakaan, olkoon tyttö tai poika, meillä on kaikki valmiina.. Ja joitain uusia vaatteita saadaan kuitenkin lahjaksi kun vauva syntyy, ja varmasti myös ristiäislahjaksi tulee myös.

Omaa napaa:

Ehkä hentoisia liikkeitä tuntuu, jos haluaa oikein kovin niitä tuntea =) ..liekö vain suolen murinaa?

-mm- rv 15+5

Vierailija
4/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hauskaa heinäkuuta kanssasisarille :) Aloitin lomani jo torstaina, nyt nautitaan kyllä sydämen kyllyydestä seuraavista 4 viikosta! Aamulla oli neuvola, ja tällä kertaa sydänäänetkin saatiin kuuluviin, kuulin ne tosiaan vasta ekaa kertaa kun tähän asti on ultrattu. Hauska tikitys :) Kauan niitä kyllä piti nytkin etsiä ja neuvolatädin kesätuuraajatyttö joutui jo hakea kokeneemman tädin auttamaan. Kyllä silläkin tädillä hetken kesti ennenkuin sydänäänet löysi, naureskeli vaan että vauva on päättänyt häätää heidät tiehensä kun vaan potkiskeli kauheeta kyytiä :)

Mariinalle tervetuloa joukkoon, täällä toinen esikoisen odottelija. Ja Trelainen myös :)

Meille kotiutuikin nyt sitten eilen uusi perheenjäsen. Koirunpentua täällä nyt siis nuuskutellaan loma :) Tomera ja sosiaalinen pentu, nukkui koko automatkan ja yönkin, ihan täysin on jo sopeutunut uuteen kotiin. Kasvattaja olikin kyllä totuttanut pennut jo autoiluun ja muutenkin sosiaalistanut hyvin, helpottaa huomattavasti omaa hommaa. Vanhempi koira vielä vähän on sitä mieltä että pennun vois kiikuttaa sinne mistä se on tullutkin, mutta eiköhän sekin nopsaan totu.

Vakuutuksista: Kyllä mekin varmasti sellainen otetaan, pitää tutkailla vähän asiaa. Koirakin on vakuutettu, samoin tuo pentu vakuutetaan, joten varmasti sitten lapsikin :)

Mutta nyt penikka heräilee joten pitänee kiikuttaa se pihalle. Hauskaa maanantaita kaikille!

-nesselia (rv16+1) (viides kuukausi alkoi, jee!)

Vierailija
5/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl Turkkusessa menee kai niin, että rv 32 asti (muistaakseni) käydään kerran 4. viikossa, siitä rv 36 asit kerran kahdessa ja 36 eteenpäin kerran viikossa tai tilanteen mukaan useammin tietysti koko raskauden jos niikseen on. Mulla oli neuvola 14+ ja kysyi, haluanko tulla ennen tuota rv 22, jolloin katsotaan kelan asiat. Tämä siksi, että olen uudelleensynnyttäjä. Halusin tietty ja huomenna olis iltapäivällä neuvola. Sitte 19+ on rakenne ja 22+ tuo " kelaneuvola" . Keskimmäinen kolmesta lääkärikäynneistä rv29 on minulta nyt pois kun on kakkosesta kysymys, muuten täällä on lääkäri rv 10-12 (??? Oon aina hätäpäissäni ehtiny yksityiselle ennen sitä) rv29 ja rv36, jolloin myös synnytystapa-arviointi. Siinä, mistä saan olla kotikunnallele äärimmäisen kiitollinen on se, että Turussa kaikki lääkärintarkastukset tekee synnytyksiin erikoistunut lääkäri, yllätyksekseni olen kuullut, ettei näin ole kaikkialla...

No joo, takas töihin...

Tervetuloa yhä kasvavaan joukkoomme!!!!!

Tiina

Vierailija
6/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellettä piisaa... Mulla meinaa tuo helle tehdä pahoinvointia ihan väkisin... Ku oli viileempää ni oli paljon parempi olla mut ei pidä valittaa kun suomen kesä on niin lyhyt...

Kävin tänään neuvolassa ja tovin etsiskelyn jälkeen vauvan sydänäänet saatiin kuulumaan... Ihanalle se jympsytys kuuluu :)

Terkkari sanoi et kohdun koko on suuri viikkoihin nähden niinku sanoi myös lääkäri viikolla 8... tiedän et kohdun koko on suurempi uudelleensynnyttäjillä mutta jäi hiukka vaivaamaan et voiko se suuruus johtua jostain muusta??!! Onko kenelläkään vastaavaa ollut??

Vielä olisi kolme viikkoa rakenneultraan eikä millään meinaa malttaa odottaa et taas pienen hipun näkee :)

Perjantaina olin tuntevinani jo muutamia liikkeitä mut tais olla kuvittelua kun nyt on ollut ihan hiljaista :(

Mut oikein helteistä maanantaita kaikille!!

Rv 15+2

Vierailija
7/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikun täällä oulunläänissä on ihana ilma!oltiin jo aamupäivästä parisen tuntia ulkona lasten kanssa. Esikoinen 3v8kk viihtyy siellä entistä paremmin kun eilen saatiin sellanen iso uima-allas ja laitettiin sinne vettä. Siellä hän on eilen ja tänäänkin pulikoinut, pian lähdetään taas ulos. Kuopus kävi eilen kerran altaassa, mutta vesi oli niin kylmää ettei oo uskaltautunu sinne uudelleen, hänellä on ikää 2v7kk.

mulla on ollu poikaolo, mistä lie johtuu. Mutta suuri ihmehän se poika olis, kun meillä on aiemmat tyttöjä. Ultrassa haluaisin kysyä kumpi tulee, elokuun 9. se on vasta mulla. on siis rakenneultra.

Mulla on joka raskaudessa ollu neuvolakäynnit sinne 28.viikolle asti 4viikon välein ja sitten kahden viikon välein ja 36. viikolta viikottain. Ensimmäinen käynti on viikolla 9+. Rakenneultra on kunnan tarjoama, n.20 viikolla. lääkärin luona käydään n.12-13viikolla, 28.viikolla ja 36.viikolla. Ja samat käynnit on vaikka on raskauksia takana..

tintti 15+4

Vierailija
8/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että tällä viikolla suuri osa olisi jo lomilla ja pinoutuminen jää olemattoman vähäiseksi. Onneksi täällä olikin jo hyvä alku tällekin päivälle. Hyvää terapiaa tämän lukeminen kun vielä viikko pitäisi jaksaa töissä. Lomalla en taida sitten päästäkään kuin satunnaisesti koneen ääreen. Tuleekohan minulle jo vieroitusoireita jos en pääse päivän kuulumisia lukemaan?

Vakuutus: Me emme taida vauvavakuutusta ottaa. Esikoisemme sai sellaisen lahjaksi ennen syntymää ja toisellekin sitten otimme kaiken varalta. Mitään erityistä hyötyä meille ei kummastakaan vakuutuksesta ollut. Nyt on molemmat lapset kyllä vakuutettuja ja kotivakuutus kattaa lasten tekemisiä myös kodin ulkopuolella. Harkinta-aikaahan tässä vielä asiaan on, joten ihan lopullista päätöstä ei vielä tarvitse tehdä.

Oma napa: Vauva on liikkunut kovin vähän pari viimeistä päivää. Hieman alkaa jo huolestuttaa mikä voi olla hätänä. Tuntuu että liikkeiden välissä on liian pitkä aika ja liikkeet eivät kestä tarpeeksi kauaa kun niitä lopulta huomaa.

Krita rv 16+5

Vierailija
9/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eestynyt kirjottelemaan viikkokausiin, vaikka teidän muiden kuulumisia olenkin käynyt lukemassa.

Tervetuloa mukaan kaikki uudet =)

Viime aikoina vointi ollut aivan loistava. Tuntuu että jaksaa tehdä mitä vaan, eikä untakaan tarvitse kuin puolet siitä mitä alkuviikkoina! Syke tosin välillä nousee -> 120 ihan vaikka en tekisi mitään! Sillon olo on aikas kurja, mutta onneksi se menee suht pian ohi. Esikoista odottaessa oli sama juttu ja sillon lääkäri puuttui asiaan tosi topakasti ja jouduin käymään sydänfilmissäkin, jossa ei kuitenkaan mitään normaalista poikkeavaa. Kerroin taas lääkärille ja terkkarille tuosta sykkeestä, mutta kumpikin sivuutti asian olkiaan kohauttamalla.

Liikkeet tuntuu jo tosi selvästi ja toissa yönä " jouduin" valvomaan tunnin ihan vaan seuraillakseni vauvojen touhuja =) Yritin siinä sitten tohkeissani miestäkin herättää mutta se vaan käänsi kylkeään kun oli niin väsynyt pitkän päivän jälkeen. Aamulla huvitti itseänikin tuo yöllinen intoilu. Eiköhän mieskin vielä kerkeä ihastella ja ihmetellä niitä vauvojen liikkeitä monet, monet kerrat ja ihan päiväsaikaankin...

Viime ultra oli rv 14+3 (ihan vaan kontrolli) ja silloin kaikki ok. Molemmat vauvat kasvaneet hyvin ja tasaisesti ja mylläsivät ihan hirveesti lääkärin ultratessa.

Elinkohtainen ultra mulla vasta rv 19+1 äitipolin kesälomien takia. Suositushan on rv 18+0 - 19+0. Onneksi ei tuon enempää myöhästy, koska muuten olisin joutunut käymään toisessa kaupungissa 80 kilometrin päässä siinä ultrassa!

Kaikille hyvää vointia (helteestä huolimatta). Lomalaisille kivaa lomaa ja työssä oleville + kotiäideille voimia ja jaksamista =)

White rv 16+0

merkkaan jatkossa vain yhden rv:n koska eiköhän nuo vauvat samana päivänä synny parin päivän kokoerosta huolimatta ;)

Vierailija
10/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää neljä viikkoa töitä ja sitten lomalle. Olen siis yksi niistä onnellisista, jotka kärvistelevät koko heinäkuun töissä.... No eipä ainakaan palella! :)

Surkuttelin tuossa vähän aikaa sitten, kun en ole vielä tuntenut liikkeitä. No eilen niitä sitten tuntui! Ja kuinka hienolta se sitten tuntuikaan. Nyt on sitten tänään ollut vähän hiljaisempaa, mutta luotan siihen, että kun pääsenkotiin ja rauhotn kuuntelemaan, niin jotain tuntuu taas! Kyllä se vaan kummasti rauhoitti tuota mieltä.

LAPSIVAKUUTUS on täällä hoidettavien asioiden listalla. Esikoiselle se otettiin ja on kyllä ollut hintansa väärti ja ylikin! Esikoinen kun kamppailikorvakierteessä vielä putkituksen jälkeenkin. Tapiolassa on meidän vakuutukset kaikki. Ollaan oltu ihan tyytyväisiä kyseisen yhtiön toimintaan.

Talon myyntiä on tässä harkittu ja tällä viikolla tulee kiinteistönvälittäjä. Katotaan nyt sitten mitä tehään! Lisätila ei olisi pahaksi.

Huh hellettä!

Murppu 16+6

Vierailija
11/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkunut siellä kauaa ja olikin kiukkuinen sitten iltaan asti. Siispä tänään sisällä ja omassa sängyssä (kaikki mahdolliset ikkunat auki).

Piti tuossa laittaa uima-allas pihalle lapsukaisille, varsinkin vanhemmalle (4v8kk). Ei vaan usko että vesi on vielä kylmää ennenkuin aurinko sen lämmittää :) Kävi jo useamman kerran kokeilemassa ja toteamassa että kylmää on... Nurmikkoakin pitää kastella kun se on kesäkuun alussa kylvetty. Sadetinta saa juosta siirtelemässä ja jäämässä vesisuihkun alle... Letkukin irtos kerran ja kastuin kunnolla => oli muuten mukavan virkistävä kokemus. Äkkiä oli kesämekko jo kuiva uudestaan !

Mattojakin on tässä tullut pestyä. Onneksi ei tartte lähteä autolla mihinkään kun se piti ajaa autokatoksesta pois että saa matot kuivumaan suojaisaan paikkaan...

Ensi viikolla alkaa miehen kesäloma, 2 viikkoa (ei pidä kesällä enempää). Jotain sitä on suunniteltu tehtäväksi en tiedä vielä mitä varmasti. Muumimaassa on jo tullut käytyä ja laivalla ennen juhannusta. Että sellainen pakollinen kuvio jo hoidettuna. Enpä tiedä jaksettaisko lähteä katsomaan yhtä autoa n.200kilsan päähän jos se on vielä myynnissä. Auto kun pitäisi vaihtaa isompaan ennen loppuvuotta :D muuten ei mahduta koko perhe autoon. Yksi hyvä ehdokas tosiaan löydettiin mutta harmittavasti on kauempana. Tässä lähellä kun ei tunnu hintalaatusuhteeltaan sopivaa löytyvän (pyynnit on liian korkeita)...

Vakuutus olisi tarkoitus taas ottaa vauvelille ennen syntymää kuten kakkosellekin tehtiin. Esikoiselle unohtui aikoinaan ottaa vaikka piti. On nyt siirtynyt sen lapsivesipunktion takia. Huomenna on 2 viikkoa kun siinä kävin että loppuviikosta tai ens viikon alussa tulokset pitäisi tulla. Saa sitten laittaa vakuutusvarauksen menemään kun vastaukset on saatu. Huomenna olis neuvola, täällä väli on se 4vkoa. Ja jostain 28-30 vkolta 2 vkoa ja 36 vkolta sitten 1vko. Sen enempää en tiedä kun keskimmäinen syntyi rv 39 ja samoin tämäkin sitten tulee syntymään. Rakenneultra on 3 vkon päästä, silloin rv 20+6. Samalla tehdään sitten tarkempi sydämenrakenneultra sen normaalin seulontaultran lisäksi.

Alaselkä ollut toisina päivinä niin pirun kipee. Onko kellään kokemusta tukivyöstä ? Onko auttanut alaselkä kipuihin ? Olipa tässä pari päivää sitten kivuliaita suppareitakin. En edes ensin tajunnut että niitä ne on...mutta onneksi ei nyt ole enää sen kummemmin ollut.

Hauskaa hellepäivän jatkoa

rv 17+5

Vierailija
12/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki oli juuri niinkuin pitikin. Painokin oli noussut jopa kilon, mikä oli aika vähän, mutta ainakin nousujohteinen kehitys.

Sydänäänet kuuluivat heti, mutta vauva lähti saman tien liikkeelle ja pysti vain hetken samassa kohdassa. Ihan kuin se olisi juossut ultraääntä pakoon. :)

Eipä tässä erikoisia kuulu, kaksi voimisteluhetkeä on tänään ollut ja potkut ovat jo napakoita. Välillä tulee melko koviakin iskuja. Oma olo on ihan ok, välillä pientä kuvotusta, pahoinvointi ei oikein tunnu lähtevän kokonaan.

Enää tämä viikko töitä ja sitten pääsen lomalle. En tee mitään hyödyllistä viikkoon.

Minäkin odotan esikoista. Tervetuloa vaan kaikille uusille kirjoittajille.

rv. 17+2

Vierailija
13/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en ole tänne palstalle pitkiin aikoihin ennättänyt. Täällähän keskustelu pyörii ihan mukavan vilkaana.

VAKUUTUKSISTA: Esikoinen on vakuutettu joten eiköhän tämä toinenkin vakuuteta. Kannattaa tosiaan muistaa tehdä vakuutus ennen lapsen syntymää. Ei muuten tainnu olla enää joka yhtiössä mahdollista vai muistankohan ihan väärin.

Energistä porukkaa ainakin osin täällä näyttä olevan White:ko se oli mattoja peseskellyt ? Hyvä jos täällä jaksetaan pakolliset kotihommat hoitaa. Päiväunet melkein pitäs saada nukkua. Jos taas sen tekee niin sit jää ne vähäsetkin hommat tekemättä.

Tervetuloa kaikki uudet !

Mukavaa lomaa kaikille lomalaisille !

Tänään vietellään täällä ensimmäistä loma päivää ja ainakin sää suosii.

ON: No ei mitään ihmeellistä. PErjantaina oli neuvola ja siellä kaikki ihan kohdillaan. Perjantaina menen sitten rakenneultraan. Pieniä muksauksia tuolta masusta jo tuntuu tulevan - eipä noita yleensä muullon huomaa kun sillon kun on käynyt huilimaan.

Ai niin NP ultrassa joka siis on tehty jo aikapäiviä sitten LA siirtyi viikolla aikaisemmaksi. eli la siis jo 2.12 eikä 9.12 niinkun tuolla esittelypinossa - vieläkö se on hengissä jossain muuten ?

Hyrre rv 18 + 2

Vierailija
14/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita kaksosten odottajia ku white80? Just kateellisena luin hänen viestiään, ite ku oon alkanut viime viikkoina älyttömästi toivomaan kaksosia. Miten on, kun aina puhe on vaan siitä yhdestä, niin voisinko silti odottaa kaksosia, ultrattu kun ei vielä kertaakaan ole?=) toisaalta olisiko mahani tällöin isompi ja olisiko vauvojen sydänäänet kuuluneet kahtena niitä kuunneltaessa?

Kyllähän tuo yhdessäkin varmasti riittää tekemistä, jotenkin vaan kahden kärpäsen lyönti yhellä iskulla houkuttais, siis tuo todella karkeesti sanottuna.. ahneus kai mua vaan vaivaa, nyt kun melkein on jo makuun päässyt. :)

mut ikionnellinen oon kunhan vaan jotain elävää ja mahdollisimman tervettä masustani sitten joulukuussa ulos tulee. Ja toivon mukaan vielä tärppää myöhemminkin, silloin ei ainakaan tarvi pelkästään yhteen pikkuiseen tyytyä.

Taas lähti käsistä tää työnteko.

Mariina 17+0

Vierailija
15/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan aurinkoisesta säästä on tosiaan saanut nauttia. Kaupassa vielä osui silmiin iltapäivälehden lööppi jossa mainittiin, ettei helteiden päättymisestä ole tietoa. Toivottavasti näin, minulle ainakin sopii tämä lämmittely. Oikeastaa ainoa ikävä puoli on se, että asuntokin on aika lämmin varsinkin iltaisin.

Toka neuvola oli tosiaan tänään ja masusta kuului koppoti-koppoti. Aina jännältä se kuulosti näin ensikertalaiselta. Kaveri potkaisikin kerran kuuntelun aikana mutta enhän minä mitään tuntenut. Yritän kuitenkin lohduttautua sillä, että joka päivä ollaan lähempänä sitä hetkeä kun minunkin tuntoaistini liikkeet havaitsee. Seuraava neuvola on sitten vasta 18.8. jolloin katsellaan niitä kelan papereita. Aika pitkältä tuo käyntien väli minusta tuntuu. Rakenneultra on onneksi heinäkuun lopussa joten ihan oman onnen nojassa ei tarvitse olla.

Ilmeisesti myös vantaalla neuvolalääkärit hoitaa yleislääkäri. Mikäli näin on täytynee harkita yksityistä vaihtoehtoa, jotenkin menisin mielummin asioihin hieman paremmin perehtyneen tohtorin luokse.

Vakuutusasia on meilläkin selvitettävien asioiden listalla. Aika hintavia käsittääkseni ovat mutta, jos käyttöä on maksavat itsensä nopeasti takaisin. Ainakin koirien vakuutuksille on (valitettavasti) ollut käyttöä joka vuosi. Onnittelut muuten koiran pennusta nesseli (meniköhän nimi oikein?) Ihania ovat nuo nelijalkaisetkin lapsoset. Meillä kanssa vanhempi koiruli katseli aikanaan uutta tulokasta jonkun aikaa pitkin kuonon vartta eikä oikein tahtonut ymmärtää, että toinen on tullut laumaan pysyvästi. Ihan hyvin ovat kuitenkin tulleet toimeen vaikka alku olikin hieman takkuista.

Zen 15+3

Vierailija
16/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva kuulla WHITESTA pitkästä aikaa. Olitkin tässä silloin tällöin pyörinyt mielessä, ja mietin että mitähän teille kolmelle oikeen kuuluu... Kiva, että voitte hyvin!

TINTTI, meillä onkin aika samanikäiset tytöt vissiin. Mulla esikoinen paria viikkoa vaille 4 ja kakkonen 2.5vee. Ihan pitävät mielen virkeenä päivittäin....hih. Mä en oikeen tiedä mikä olo mulla on, poika vai tyttö. Tytöt on tehneet selväksi, että TIETYSTI siellä mamin massussa on pikku-sisko. En ehkä itse osaa edes tosissaan kuvitella, että siellä vois poikakin olla kun on jotenkin niin tottunut näihin tyttökuvioihin. :o) Katsotaan sitten ultrassa muutaman viikon päästä!

VAKUUTUKSISTA en sano juuta enkä jaata kun meillä vauva menee automaattisesti perhevakuutuksen piiriin. Ja hintaa silla on sellaset 200/kk että silleen.... Mutta systeemit on kovin erilaiset täällä.

Meillä onkin huomenna " July 4th" juhlintaa, itsenäisyyspäivä siis. Tänä iltana jo ilotulituksia sun muuta, mutta enpä taida minnekään tänä vuonna tytsien kanssa mennä. Viime vuonna kyllä yritettiin, mutta itkuksi meni kun alkoi raketit paukkua. Katsotaan vaikka vähän kauempaa tällä kertaa ja totutellaan. Huomenna miehellä siis vapaa päivä, ja perinteiset grillauskuviot appivanhempien luona. Ihan kiva varsinkin kun hyvää ilmaa on luvassa ja tytöt pääsevät uimaan pikku altaaseensa. Relaxia luvassa siis minullekin. Mikäs sen kivempaa, kun ruuatkin on luvassa valmiina eteen... :o) Niin ja paraatiin vissiin pitäis aamusta mennä. Tyttöjen lempijuttuja noi paraatit, kun siellä karkit lentää suoraan syliin!

Tänään pitäis vaan jatkaa pakkailuja. Onkin tosi kuumaa ja ukkostakin taitaa tälle päivälle olla luvassa. Vähän rasittaa, kun ei ole minne noita pahvilaatikoita laittais. Pakattava tyyliin " kirjat tuosta hyllyltä tähän laatikkoon, ja sitten laatikko siihen samaiseen hyllyyn näkösälle odottamaan muuttopäivää" ... Noh, onhan se tilapäistä.

Ensi tiistaina vasta seuraava neuvola. Nyt ehkä se lääkäri viimein virallisesti muuttaa tuon LAn pari viikkoa myöhemmäksì? Yhä niitä liikkeitä odottelen! Ehkä niitä välillä tuntuu, mutta on niin hentoja ja niin harvassa, että ei tosiaan voi olla varma! Ja se vaaka kyllä pelottaa....Kääk, mitähän se näyttää siellä? Sen tiedän nyt, että olen paljon isompi kun kakkosta odottaessa. Napa ei todellakaan meinaa mahtua housuihin!! Eilen nimittäin yritin yksiä valkoisia äippäkapreja jalkaan, ja voi järkytys että oli reisistä tiukat! Mutta ehkä olen pessyt ne liian kuumassa vedessä...? :o) Khöm...

UM 18+2 tosin ehkä oikeesti vasta jotain 16+2

Vierailija
17/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu tuossa menikin välissä niin ettei tullut kirjailtua. Piti viettää tyttösten kanssa mahdollisimman paljon aikaa. Tänään anoppi kävi heisät hakemassa Tukholmaan ja siellä nyt luuhaavat vähintään seuraavat 3 viikkoa, NYYH! Eli rauhallista oleilua meillä. Ollaan nautittu miehen kanssa oleilusta, mutta nyt tuo tuolla suunnittelee täyttä häkää terassin laajennusta! Mun mielestäni tuolla on kokoa jo nyt, mutta haluaa joutessaan väsätä siihen vielä enemmän tilaa. Ja kieltämättä hyvältä näyttää suunnitelmat :)

Uusia oli joukkoon tullut joten tervetuloa minunkin puolestani. Tosin en ole kuin tämän päivän pinkan lukenut, viikonloppuinen jäi välistä.

VAKUUTUKSESTA näemmä ollut puhetta. Otetaan kyllä tälle vesselille! Ainahan sitä voi jotain sattua ja mies varsinkin tuollainen " varman päälle pelaaja" ja hyvä tietty niin.

MURPPU vai talon myymistä harkitsette. Siinä riittääkin projektia! Peukut on pystyssä. Me haaveillaan rakentamisesta miehen kanssa. Meillä on tosin nyt jo ihan suht hyvä lukaali, josta varmaan saa aika isot rahat jos myy, kun on aika uusi omakotitalo Helsingissä. Mutta täällä vaan ei tuota rakennustonttia piisaa. Että josko sitten jonnekin naapurikuntaan... mene ja tiedä.

MARIINA hih vai kaksosraskautta haikailet. Mullahan on uno esikoistytöt kaksoset ja kyllä mä ainakin nautin melken joka kantilta enemmän tästä yksös odotuksesta. Kaikki tuntuu olevan ah niin ihanan helppoa. Pahoinvointia ei ole ollut juuri lainkaan ja muutenkin olo energinen ja hyvä :)

En tiedä muistaako kukaan kun olen tuosta mun painostani stressannut. Eli siis neuvolassa th moittivaan sävyyn ihmetteli kun paino oli pudonnut (olen siis hyvin kapea muutenkin) ja pitää kuulema tarkkailla tilannetta. No kauhukseni huomasin tänään vaa' alla että paino taas melkein kilon vähemmän kuin viimeeksi eli siis melkein 2kg vähemmän kuin enne raskautta :( En ymmärrä mistä voi johtua kun syön suht normaalisti (vaikkakaan en ole herkutellut) eikä pahoinvointiakaan voi syyttää. Kohta muakin alkaa stressaamaan tuo paino. Onko muilla tätä " päinvastaista" ongelmaa eli painon putoamista??

No joo ei tässä sen enempää. Palailen taas asiaan. Ukko pyytää tsekkaamaan piirustuksiaan ;)

Kultsi 17+3 ja tytöt 12/99

Vierailija
18/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kultsi tänään tosi hajamielisenä*

Vierailija
19/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ensiksi kommentoin muutamaan kysymykseen kun vielä muistan =)

Eli mariinalle terveisiä, että et ole ainoa esikoisen odottaja. Itse odottelen myös ensimmäistä ja satun olemaan myöskin 21-vuotias opiskelija =D

Ja kultikutrille tuosta painosta... Itselläni paino tippui ensimmäisten kolmen kuukauden aikana jopa 9 kiloa vaikka oksentanu en kuin yhdesti ja söinkin suht normaalisti. Nyt on tullut vain kilo takaisin vaikka puoliväli jo häämöttää. Mammahousuja ei oo tosiaankaan tarvinnu vielä kun vanhojenkin housujen kanssa tarvii välillä vielä vyötä =0

Ja sitten siitä ultrasta... Tänään käytiin rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin =) Vilkkaalla päällä oli vauveli ja jalkapohjistaki saatiin kunnon lähikuvat kun potkiskeli suoraan ultralaitetta =D Lasketusta ajasta tämä ultraaja oli eri mieltä kuin oysin ultraaja, mutta menen nyt kuitenkin sen oysin ultraajan ajan mukaan kun siellä on kuitenkin paremmat laitteet ja on ultrannu jo kolme kertaa ja aina on ollut sitä mieltä että se on se 1.12. Istukka on siirtyny jonkin verran eikä ole enää edessä ja alhaalla niin kuin pari viikkoa sitten. Sukupuolikin saatiin tietää ja nyt voin varmasti kertoa että meille tulee POIKA!!! Tuntuu hurjalta että nyt jo vois alkaa miettimään nimiä...

Nyt taas juomaan... Ulkona vieläkin 25 astetta lämmintä =/

pimmi 18+3 (kait)

Vierailija
20/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

UsaMamma: Meillä juhlitaan kummankin tytön synttäreitä marraskuussa. Vanhempi täyttää alkukuusta 4v. ja nuorempi kuun puolenvälin jälkeen 3v. Saas nähdä kuinka vauvan ottavat vastaan, nuorempi varsinkin tuntuu olevan kovin innoissaan kaikista vauvoista.

nyt tytöt lähtivät vielä ukin kanssa käymään kaupassa. Ukki tuli pitkästä aikaa kylään, kun asuu 200km päässä meiltä. Varmasti kohta tulevat ja päästään sitten grillaushommiin ...

tintti 15+0