MARRASMURUT viikonloppuun
Kommentit (15)
Rupee kyllä pikku hiljaa ottaa aivoon nää sivut kun eivät toimi!!!!
Huomenna pitäis aikasin aamulla lähteä ajelemaan häihin. Edessä on 3-4h ajo riippuen pysähdyksistä. Tänään pakkausta kun vuokrattiin sieltä mökki jottei tarvii yöllä kotiin ajaa. Valmiiks jo kyllä hermostuttaa toi automatka kun poika kysyy puolen tunnin jälkeen koska ollaan perillä! Viime reissullakin tasasesti 20min välein tuli kysymys. Ollaan yritetty laskea erivärisiä autoja tai lehmiä/hevosia. Satukasettikin löytyy mutta sitä taas äiti ja isi ei jaksa kovin montaa kertaa kuunnella :( Olisko hyviä vinkkejä lapsille kuinka saisi ajan kulumaan? Vanhin tyttö osaa lukea kyllä muttei voi kun tulee paha-olo.
Omassa olossa ei muutoksia. Seuraava neuvola vasta 4.6 ja rakenneultra 17.6. Nyt on tullu jotenkin epävarma olo kun ei maha tunnu kasvavan. Ei ole aiemmissa odotuksissa ollu tällaista mutta eipä ole ollut aikaakaan miettiä kun on lapset ollu pienempiä. Eilen oltiin tytön koulun juhlissa ja siellä yks tuttu kyllä huomas masun. Ihmetteli ensin huonoa ryhtiä mutta uskaltautu sit kysymään :)
Kaivoin juu mammavaatteet vintiltä ja täytyypä lähteä housu ostoksille kun oli hieman kulahtaneet.
Meille ei kummempia kuulumisia. Lasten kesälomaa odotellessa :)
Moschino rv15+1
Pää pyörällä, stressi ja kiire kova tämän karavaanin kanssa.
Pitäisi lähteä ulkohommiin, mutta kun on aika kylmä...vaan eipä auta tekosyyt mitään. Se on vain laitettava päälle sen verran paljon ettei palella.
Mistä olet KORALLI hommannut sellaisen laitteen? Heräsi heti mielenkiinto! Ja paljonko vehje maksaa? Olipa oikein tyttömäiset sydämen pompotukset sinulle siellä! Minulla on aina pitänyt paikkaansa tuo yli 140 tai alle 140. Yli kun on, niin tyttöjä tullut. Pojalla pompotti 130 ja risat :-)
Kerro mistä hankit laitteen!
hyvät viikonloput kaikille.
Toivoopi Riesa ja pien'
Mua alkaa ottaa myös pannuun kun nää sivut ei toimi. Mistä vetoo että toimii tasan niin kauan kun keskusteluja siirtyy seuraavalle sivulle niin niitä ei pääse lukemaan.
Riesa, jos ei tota dobbleria halua ostaa uutena, huuto.netistä löytyy 30-50 eurolla. Itse haluaisin myös kyseisen laitteen, mutta ei ole niin välttämätön.
Masu kasvaa pikkuhiljaa. Kesäkuun lopussa olis mummon 75 vuotis juhlat ja täytyy miettii että mitä sinne laittaa päälle. Tai mikä mahtuu päälle.
Tänään olis iltavuoro tiedossa. Saas nähä joudunko olemaan ylitöissä kun sieltä alkaa klo 20.00 ja meillä kun on tuo screen, joten moni raahautuu katsomaan sitä tuonne. Ylitöitä ei tulisi kun 1h ja 10min koska pulju menisi normaalisiti klo 21 kiinni. Tai niin on tehty että ne jotka on sisällä klo 21, niin ne saa olla mutta ovet laitetaan lukkoon, jotta porukkaa ei tule lisää.
Just selvis ettei ainakaan ylitöihin tarvitse jäädä kun mun pitää olla klo 22.00 toisessa duunipaikassa. No se on taas 13 tunnin työpäivä tai siis työilta/yö tulossa.
Onko muuten joukossa muita työttömiä? Mä olen varsinaisesti työtön mutta teen keikkahommia tuon varamiespalvelun kautta yhelle huoltsikalle ja yhteen baariin jossa toimin tarjoilijana. Molemmat on seisomatyötä joten jalat on ihan muusina jo ennen kun siirryn seuraavaan paikkaan.
Kesäkuussa olen myös kesälomalaisten sijaisena joten sillon on enemmän työtäkin tiedossa. Mut nyt ei auta valittaa ja se on taottava kun rauta on kuuma. En mä mitään burnouttia meinaa itelleni hankia tietenkään ja osaan myös kieltäytyä työtarjouksista. Mut nyt on kiva kun niitä on. Pysyypähän työvoimatoimista poissa mun kimpusta. Varsinkin kun se mun yhteyshenkilö sielä ei ole mitenkään mukavimmasta päästä. Se yrittää sysätä mulle töitä joita mä en halua tehdä. Enkä nyt varsinkaan raskauden takia saa tehdä. Tehköön itte jos haluaa!
crabu-87 15+3
Tää taas toimii... ;)
Juuh, nyt on sokerirasitukset käytynä ja narahdinhan minä X-(
Nyt viikon verran mittailen sokereita kotosalla lapulle ja sitten menen kuulemaan neuvolaan "tuomioni" eli joudunko erityisseurantaan äitipolille.
Nyt on kyllä pakko sanoa, että ei voi mitään jos joudun sillä en osaa tällä hetkellä terveellisemminkään syödä. On meinaan kaikenmaailman täysjyvät ja rasvattomat ym seuranta käytössä, enkä juuri normaalistikaan epäterveellisesti elele.
Onko teillä muilla noussut paino?
Itsellä 2 kiloa neuvolakortin mukaan ja olisi kiva jos ei ihan mahdottomia kilomääriä kertyisi sillä, vaikka normaalipainossa ennen raskautta olinkin niin kaikki lisä siihen menee jo ylipainon puolelle.
Neuvolassa kuunneltiin sydänääniä ensimmäistä kertaa ja kovasti tuota sai etsiä kun aina meni karkuun. Potkaisi vaan niin, että huoneessa tumisi ja vaihtoi paikkaa. 150 hujakoilla se tällä kertaa oli.
Jahas. Joskos tästä alkaisi pikkuhiljaa tekemään kotihommeleita kun äsken kotiuduin. Neljän maissa tulevat nuorimmat retkeltänsä ja ovat varmaan melkoisen väsynyttä ipanaa kun ovat koko päivän olleet ulkona ja nuorinkin ilman päikkyjä.
:D
Hope4 rv 15+2
Ultrakuulumisista onnea..
RIESA kuuntelevauvaa.fi tai com niin sieltä saa ostaa tai vuokrata dopplereita..
Mulla on kova väsy..esikko on taas niin ilkeä ollu äitille koko päivän että voi ku kiva..
Miehen pikkusisko tyulee meille hoitoon tänään, kasiluokkalainen:)
Aamulla heräsin neljältä vasemmalta kyljeltä ja hirveä paine tuntu vatsalla, käännyin selälteen ja mun maha oli ihan toispuoleinen ja kova vasemmalta puolelta, vaaveli yritti vissiin läpi tulla, näky ihan selväsi ku toinen puoli oli pullollaan, piti mieski herättää katsomaan ja kokeilemaan.. helpotti ku käveleskelin vähän aikaa..muistan nämä kyllä esikonkin ajalta mutta eihän sitä ikinä tarkaan muista miltä mikäki tuntuu:D
nyt ootellaan että mies herää,oli väsyny ku tuli töistä, ja sitte mennään kauppaan, suunnitelmissa tehä lämpimiä leipiä illaksi ku peliki tulee.. ja kalakeiitoki pitäis väsätä tässä jossain välissä..ei innosta yhtään.. no josko tästä sais pikkuhiljaa virtaa jostain:)
simppu rv 15+2
Riesa: Huutonetistä ostin. Tuo kuuntelevauvaa.fi sieltä tuo laite alun perin on, mutta sain siis hommattua käytettynä. Maksohan se silti, mutta laitan taas kiertoon sitten, kun vauveli on syntynyt. Eihän tuo välttämätön ole, mutta jotenkin kiva silti, kun saa kuunnella. Tuli heti läheisempi olo vauvelin kanssa eilen, kun kuulin sykkeet ja aloin jutellaki sit vauvalle. Sitä paitsi tuosta saa piuhan vaikka tietokoneeseen (jos on mikkiliitäntä) ja nauhotettua sykettä. Mä aattelin mun vanhemmille lähettää vähä vauvan sykettä sähköpostitse, kun asuvat niin kaukana, että nähdään harvoin.
Tyttösyke vai...olisi kyllä mieluista, vaikka edelleen mulla on vahvempana poikaolo. Mutta katsotaan katsotaan. Esikoinen siis poika, joten tavallaan olis tilausta tytölle.
Paino ei kai ole noussut. No maanantainahan sen näkee, kun on neuvola. Ei tarttis kyl nousta, kun on ylipainoa ennestäänkin jonkin verran. Ei kyl esikoisestakaan noussu paino ku jotain 10-11 kiloa eli ihan siedettävä määrä. Nytki sais jäädä tuohon tai vaikka kilon pari vähempikin nousu riittäis.
Hope: kertookos tuo raskausaikana narahtaminen jotain siitä, että vanhemmiten on alttiimpi sairastumaan diabetekseen? Vai muistanko ihan väärin. Mut hyvä, jos syöt ja liikut terveellisesti, niin sillähän voi estää sitä tulemasta.
Jahas...esikoinen kutsuu.
Hyvää viikonloppua! (toivottavasti tää pino pysyy pystys viikonlopun eikä taas takkuile)
T. Koralli & Aarre 12+1
Tuosta sykkeestä tuli mieleen, että kun meikäläisen asukin sykettä kuunneltiin niin se oli hurjat 180. Ainakin leluri sanoi niin. Meille taitaa sitten esikoispoika tulossa. No.... Saa nähä. Vähän ehkä tuntuis siltä että olis tyttö tulossa. Mutta se nähdään sitten vasta marraskuussa.
En oo aikasemmin muistanu kysyy mutta nyt tuli mieleen..... Kun raskaana ollessa pitää vältää myös joitain säilytysaineita (?) vai mitä aineita ne olikaan. Mistä mä saan tietää että mitä pitää välttää?
Arvatkaa tekikö tiukkaa äitienpäivänä jättää mansikkakakusta mansikat syömättä. Teki tooosi tiukkaa! Mut on se uhrauduttava.
Onko joku muu törmännyt "raskausajan tyhmyyteen" ? Eli tuntuu että aivot ei toimi kunnolla tai ollenkaan. Minä olen. Olin kovasti menossa äitienpäivänä prismaan kun ihmettelin miks ei parkkihallin ovi aukea. No sitten älyväläys: Äitienpäivänä kaupat eivät ole auki. Mutta en minä sitä muistanu.
Toivottavasti sivut alkaa toimii kunnolla jotta saadaan tehtyä viikottainen pino. Jos porukka vaan jaksaa kirjoitella.
crabu-87 15+4
Kirjoitanpa tänne muutaman sanan kun ei oo tullut aikoihin kirjoitettua. Kerrankin on ilta kun ei väsytä =)
Jännää, miten toinen raskaus menee ikäänkuin tässä sivussa. Välillä ihan unohdan koko raskauden. Kun ei oo ollut pahoinvointiakaan niinkuin esikoisesta. Sitten kyllä kun oikein jotain touhuaa niin alkaa nipistellä alavatsaa siihen malliin että kyllä siellä jotain on.
Ultrassa on käyty kahdestikin ja tokalla kerralla rv 13, lääkäri meinasi, että pojalta näyttäisi. Eihän se100% varmaa ole, rakenneultrassa selviää sitten. Sitä saa vielä kuukauden odotella.
raskausajan tyhmyys on tuttua... Unohtelen kaikkea, esim laittaa kahvinkeittimen päälle ja kaikki vähänkin aivotoimintaa vaativa ei onnistu. No eihän tätä kestä kuin 6kk vielä =)
murunmamma ja vaaveli rv 14+
siis tuo jääkiekkorupeama.. Enää tänä iltana ihan kohtuulliseen aikaan tuleva finaali, jos sitä nyt jaksaa katsoa. Lähdetään siipan kanssa minilomalle Haikkoon ja voipi olla, että altaassa lilluminen vie voiton lätkästä (se oliskin ensimmäinen kerta.. B-) ).
Muuten ei mitään ihmeempiä, maha kasvaa hitaasti mutta varmasti ja aika kuluu. Kuka se oli tuossa edellä kun sanoi että menee tokan lapsen odotus ikään kuin "siinä sivussa", niin joo, tutulta kuulostaa. Nyt kun esikoinen on isänsä luona viikonloppua niin ehtii vähän enemmän kuulostella ja ihmetellä tätä omaa napaa, mutta noin yleisesti niin arki menee kyllä sen ykkösen kanssa touhutessa ja töissä käydessä, ei paljoa ehdi keskittyä odotteluun. Mikä on sinänsä aika miellyttävääkin, koska muistan että ensimmäisen odotusaika oli PIIIIIIITKÄ! (Varsinkin kun lapsi ei ollut omassa mahassa, se oli jotenkin paljon abstraktimpaa se odottaminen silloin.. Vasta oikeestaan kun potkut alkoivat tuntua mahan ulkopuolelle niin alkoi tajuta, että siellä tosiaan on joku.)
Toivottavasti tää palsta tästä nyt tokenee sen verran, että kirjoittelu ei jää ainakaan tekniikasta kiinni... Tsemppiä ja helpotusta kaikille yhä pahoinvoiville, ja Hopelle sokerien mittauksiin, ei kuulemani mukaan ole yhtään mukavaa puuhaa se..
Hip hip!
zel & z, 16+1
Väsyä väsyä väsyä..
aamusta kävin puolentunnin kävelyllä vaikka satoiki räntää aika lahjakkaasti..pitää mennä sillon ku siltä tuntuu..
Kauhea tuo juttu mitä täällä sattu viime yönä.. tässä jo mietin että pitääkö täältä muuttaa pois ku alkaa olla ihan hullua hommaa.. ensin se uuden vuoden tappojuttu ja nyt tämä ampumajuttu..
ei uskalla missään enää liikkua..
pronssi tuli että pätkähti!!onhan se seki jotain:D
pitää tänään vielä kattoo kumpi voittaa kultaa!!
mutta silleen.. pitää lähteä ulos ku esikko tulee papan tyköä kohta..
simppu rv 15+4
Neuvolasta terveisiä, tänään kuunneltiin sydänääniä ensimmäisen kerran. Liekö tyttömäinen syke, 158? Kaikki hyvin muutenkin ja aurinko paistaa :-)
Inimai 12+3
Tuolta kuuntelevauvaa.fi:stä minäkin kotidopplerin tilasin, huutonetissä kun näytti olevan niin kovat pyynnit vrt uuteen... Toivottavasti vielä tämän viikon aikana laite tulee kotiin!
Kyselikö joku painonnoususta (raskausdementia jo vaivaa)? Multa on lähtenyt lähtöpainosta 1,5 kg (harvinaista mulle), mutta lähtöpainoa olikin sen verran, että th sanoi, ettei yhtään tarvi tulla lisää. Nyt sitten täysi työ päällä että paino pysyisi tässä... Kasvanut maha kyllä jo on, mieskin on sen merkille pistänyt.
Tänään olisi sitten pitkästä aikaa neuvola ja lääkärissäkin pitäisi sitten käydä samalla reissulla.
maria80 rv 14+4
en ole jaksanut aikoihin kirjotella, kun olin kipeenä ja pahoin voinnit oli tosi rajuja. vapun jälkeen vasta helpotti, saatiin samalla muuttokin pois alta. lähtö painosta tippui n.5kg ja nyt kuukauden aikana tullu 300g takas :)
tänään oli toinen neuvola, mulla veren paineet ja kaikki hyvin, vauvan sydän hakkasi 130kertaa minuutissa..oliskos se sitten taas poika.? esikoisen pulssi oli aina 140 hujakoilla ja selvä poika olo koko raskauden. nyt ei oloa mihinkään suuntaan.
kaikki muuten hyvin,mutta..
ottivat sillon ultrassa verikokeet veriryhmän määritystä varten ja nyt mulle on sitten tullut niitä veriryhmä vasta-aineita, joudutaan molemmat nyt isännän kanssa sitten uusiin verikokeisiin että nähdään onko vauvalla hätää, jos vasta-aine arvot kohoaa. täälä oon sitten lopun päivää kiroillu ja itkeny kun huolestuttaa. eipä ollu aijemmissa raskauksissa. onko kellään muulla ollut?
minttuliini-80 rv 14+4
Aamulla oli tullut sähköpostiin viesti, että doppleri on jo postissa matkalla :)...
Eilen oli sitten neuvolalääkäri, paino oli tippunut 400g 6 viikossa, hemppakin oli laskenut 113:sta, joten sain rautatabut mukaan. Verenpaine, pissa ok. Sydänääniä kuunneltaessa jumpsutus kuului heti kun anturi laitettiin vatsan päälle, mutta hävisivät melkein samantien. SItten niitä etsittiinkin piiiiitkääään. Kerkesi tulla ajatus jos toinenkin mieleen, niitä etsittäessä. Näillä viikoillahan keskenmenneessä raskaudessa ääniä ei enää neuvolassa löytynytkään... Mutta sitten vihdoin ja viimein ne saatiinkin kuulumaan ihan vasemmasta "ylänurkasta", kun etsivät pitkään tuolta häpyluun tuntumasta.
Lääkärissä sitten peruskyselyjen jälkeen, lääkäri otti puheeksi sterilisaation (oltiin siis jo ekassa neuvolassa puhuttu th:n kanssa asiasta) ja alkoi samantien täyttää papereita. Tuli vähän sellainen olo, että olenko valmis nyt ja tässä tekemään päätöksen näinkin isosta asiasta. Mutta allekirjoituksen laitoin kuitenkin. Nyt yhden yön jälkeen olen ihan tyytyväinen etten käynyt hannaamaan vaikka koko juttu tuli vähän puun takaa (en tiennyt että jo tässä vaiheessa paperit täytetään).
No sitten tutkimuspöydälle, paikat kiinteät ja kiinni. Mutta kohdun asentoa kokeillessa lääkäri kysyikin, että onko mulle aikaisemmin sanottu, että mulla on sisäänkääntynyt häntäluu. Eipä olla ei. Mietti sitten siinä, että on sen verran kääntynyt, että luulisi haittaavan synnytystä. Mutta takana kuitenkin 4 ok-synnytystä. Tutki sitten vielä mun vanhoja gynelausuntoja, että oisko siellä mainintaa asiasta, muttei löytynyt. Laittoi nyt sitten lähetteen gynepolille, jossa asiaa tutkitaan tarkemmin. Epäili, että olisi saattanut EHKÄ mennä edellisessä synnnytyksessä. Mutta katsotaan nyt sitten mitä tarkemmissa tutkimuksissa käy ilmi. Huoh, olinkin just pääsemässä yli synnytyspelosta, joka tuli edellisen synnytyksen nopeasta loppuvaiheesta, en ehtinyt saada puudutteita ja tuli pienoinen paniikki päälle. Nyt saa sitten pelätä mahtuuko syntymään vai jääkö häntäluustani jumiin :(
maria80 ja P-A rv 14+5
Lyhyesti. Mä hommasin siis semmosen kotidopplerin. Kuuntelin tänäänkin pikkuisen sydänääniä. Taisi olla nukkumassa tai muuten rauhallinen, kun ei liikkunut lainkaan, joten sain hyvin laskettua sykkeenkin, joka oli 150. Loistovehje. Voipi tarkistaa vauvan sykkeen, jos rupee jostain syystä huolettamaan tmv.
Nyt ei ole tuntunu mitään muljahduksia, joten enpä sit tiiä niistä aiemmista, olivatko kuitenkaan liikkeitä. No ootellaan nyt, eiköhän ne sieltä ajan kans ala tuntua.
Mies ollut viikon reissussa, tulee huomisiltana. Ihanaa, rankka työviikko mullaki takana. Parina yönä tuli nukuttua 4-5 tuntia, ku ei vaan ehtiny enempää. Eilen sit meninki jo kello 21 nukkumaan esikoisen kans.
Eipä muuta. Kertokaahan muutkin kuulumisia. Tuossa muuten meitin vesseli np-ultrakuvassa :)
Koralli & Aarre 12+0 (jes tasaviikot!)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=62b0f779-22b6-11dd-ac59-…!