Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MAANANTAITA JOULUNTÄHTÖSET!!!

03.07.2006 |

Aloitanpa viikon...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palailenpa minäkin pikkuhiljaa takaisin palstailun maailmaan. Raskauspahoinvoinnin vuoksi olen viettänyt " viimeiset 9 vkoa pää vessanpöntössä ja väliajat oleskellut pöntön välittömässä läheisyydessä" . Sairaslomalla olen ollut rv 7 eteenpäin ja ehkä ensi viikolla yritän päästä takaisin töihin. Alkuraskaus on ollut todella rankkaa, mutta kuitenkin onnellista aikaa. Nyt pahoinvointi ja oksentelu on alkanut selvästi helpottaa (onneksi!!!) ja välillä tekee ihan mieli syödäkin jotain. :) Olen odottanut energistä keskiraskautta kuin kuuta nousevaa...

Kultikutri kyselit painon pudottajia. Minä olen nyt 10kg kevyempi kuin ennen raskautta, mutta painon putoamiseen on selkeä syy: raju oksentelu. Onneksi en ole lähtöjäni mitenkään kauhean pikkuinen, BMI aina ollut lievän ylipainon puolella, joten nyt olen sitten kerrankin hetken normaalipainoinen. :) Odottakaas vaan kunhan ruoka alkaa taas maistua hyvältä, niin varmasti saavutan hyvin pian mahtavat mitat...

Mariina ja Nesselia: minäkin odotan esikoista ja asustelen aivan Tampereen lähettyvillä :)

Vakuutusasiat ovatkin paljon hankalampia kuin luulinkaan... Meillä on Ifissä kaikki vakuutukset, mutta sieltäpäs ei sitä vakuutusta saakaan kuin vasta 2kk vanhalle lapselle. Pohdittiin kyllä, että otetaan syntymättömän lapsen vakuutus sitten kylmästi vaan eri vakuutusyhtiöstä ja vaihdetaan vaikka sitten myöhemmin Ifiin kanssa. Hirmuisen kalliit vaan ovat vakuutukset erillisinä esim. Pohjolassa, Fennia kai on toinen mahdollinen ilman kotivakuutuksen siirtämistä. Oliko vielä jotain muuta vakuutusyhtiötä, mikä ei edellytä kotivakuutusta?

Omaa napaa vielä sen verran, että meillä todennäköisesti laskettuaika siirtyy myöhemmäksi. Olin viime viikolla äitiyspolilla tämän pahoinvoinnin takia (rv15+2) ja siellä ultrattiin. Sikiön mitat olivat noin viikon verran pienemmät kuin olisi viikkojen mukaan pitänyt olla... Muuten hän oli hyvin jämäkkä ja liikkuvainen, sekä lääkärin mukaan pienuutta lukuunottamatta aivan normaalisti kehittynyt. :)

(Np-ultrassakin lääkäri mumisi jotain muutaman päivän pienemmästä, mutta ei saanut sanottua oikein mitään sellaista, mistä olisimme saaneet mitään selvää...) No, odottelen nyt rakenneultraa, missä sitten varmaan jotain selviää.

Nyt iltapalalle, kun tuntuu nälkä kurnivan.

Oikein aurinkoista viikkoa koko porukalle!

Keinuhepo (rv 16+1 ainakin toistaiseksi)

Vierailija
22/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulempa pikaisesti pinoutumaan minäkin, kun kohta saa rientää jo sängyn pohjalle, kun klo 03.00 on herätys, kun huomenna kukon laulun aikaan starttaa lentokone kohti etelän aurinkoa. (ihankun sitä lämpöä ei muka olisi täällä nyt sopivasti;) ) mut ei auta....

VAKUUTUKSISTA: mitään ei olla vielä päätetty, mutta itse oon suunnitellut ottavani vaaville vakuutuksen, mahdollisesti Tapiolasta jossa meidän muutkin kaikki vakuutukset on. Täytyis vaan alkaa tutkailemaan ja vertailemaan niitä jo hyvissä ajoin.

NEUVOLOISTA oli myös puhetta, eli meillä käydään kuukauden välein ja sit loppu puolella vasta tiheemmin. Rakenneultraa oottelen kyllä tässä kun kuuta nousevaa, mut se on vasta 3.8.

Just tossa mietin että varmaan jää etelästä jotain kivaa ihan vahingossa mukaan... tulee ihan vahingossa ostettua jotain söpöjä pikku pikku juttuja vaaville:) jos siis sattuu löytymään....

Mut nyt pakkailemaan vielä ja vähitellen makkarin suuntaan.

Oikein hyvää lomaa kaikille jotka lomailee ja muillekin hyviä kesäilmoja!

nani 14+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöä on riittänyt ja paarmoja liiankin kanssa :P, käytiin tänään uimassa. Kolmevuotias löysi matalan rannan ainoan syvän kohdan ja humpsahti veteen, äiti taisi säikähtää enemmän kuin tyttö! Rannalta ei olisi millään malttanut lähteä, mutta ne PAARMAT, aargh!

NEUVOLAT: Aika harvakseltaan näin toista odottavan mielestä, ensimmäinen kerta oli rv 11+4 (ja seuraavana päivänä np-ultra joka oli samalla lääkärineuvola), toinen kerta on ylihuomenna, viikkoja silloin 16+4. Jatkossa varmaan noin kuukauden välein sinne viikolle 36 saakka.

VAKUUTUS: Harkinnassa on, esikoinen kun on moniallergikko, jolla ei ollut vakuutusta :P. Toisaalta vakuutukset meillä on Tapiolassa, joka ei korvaa esimerkiksi juuri niitä allergisen erikoiskorvikkeita. Esikoista imetin dieetillä, joten niitä ei sitten onneksi tarvittukaan. Toisaalta esikoisen allergioista ei ole ollut juuri lääkekustannuksia ja saamme KELA:n sairaan lapsen hoitotukea vilja-allergioiden perusteella.

Pikkuinen massussa myllertää kovasti, on tuntunut tänään koko päivän olevan kovasti aktiivinen! Suloista :)

Tervetuloa uusille, rohkeasti mukaan ja kysymään mitä tahansa mieltä askarruttavaa :)

Tinuri, myös opiskelija (ikää tosin jo 34, ugh) kauttaviiva kotiäiti Tampereen lähistöltä ja Itu rv 16+2

Vierailija
24/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduimme eilen Tukholma-risteilyltä ja oon vieläkin ihan poikki. Kävelimme Skansenilla suurimman osan ajasta ja sieltä vielä jatkoimme keskustaan. Löysin kivan topin sekä yhdet äitiyshousut puoleen hintaan. Mukava reissu ja lapset nautti myös kovasti matkasta. Meillä kesämatkailu rajoittuu viikonloppuihin, koska mulla ei ole kesälomaa.

Vakuutus: Otamme tietysti vakuutuksen myös kolmannelle, koska olemme todenneet sen tarpeelliseksi kahden ekankin kohdalla. Pohjantähdessä meilläkin on vakuutukset eli eiköhän sieltä taas oteta, kun ei ole ongelmia ollut korvausten kanssa.

Uusille: Tervetuloa mukaan pinoon :)

White: Oli kiva lukea teidän hyvät kuulumiset :) Olin tässä miettinyt miten teillä menee, kun muistin sun tuplaraskauden. Ei taida olla muita kaksosia odottavia joulupinossa (vai pätkiikö nyt muisti?).

Omaa napaa: Kohtuullisen hyvin tässä menee. Vatsa on parissa päivässä kasvanut niin, ettei shortseja saa kiinni. Huh, nyt se alkaa jo näkyä muillekin, että raskaana ollaan.:) Huomenna yritän kertoa asian myös työnantajalle.

Tuuti 17+6

Vierailija
25/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan täällä jos minkälaista odottajaa joukossa. Kiva aina ku löytää kohtalotovereita (opiskelijat, ensiodottajat, trelaiset jne), mutta mukava myös päästä seuraileen toisenlaisia elämäntilanteita ja viisastumaan sitä kautta eri asioissa.=) muuta tärkeinhän meitä kaikkia täällä nyt yhdistää, tuo kasvava masu.

KULTIKUTRI, en epäile hetkeäkään etteikö se kaksosraskauskin olis vaikeampaa, vauva-ajasta nyt puhumattakaan, mutta haaveilenpa silti.:) mut nauttimista sulle nyt, sulla kuitenkin on sitä kokemusta ja varmasti upeat kaksostytöt.

Terkkuja Treella/lähistöllä asuville, NESSELIALLE, TINURILLE ja KEINUHEVOLLE. Taysissa ehkä törmäillään kun aika on ja mikseipä joskus muulloinki muissa kuin synnytyksen merkeissä.:)

Opiskelijat, TINURI ja PIMMI (muita?), miten järjestätte opiskelunne, meinaatteko ihan synnytykseen asti jaksaa koulussa käydä, vai jäättekö jo aiemmin pois? Mulla ois tarkoitus yrittää ihan joululomaan asti, jos vauva vaan sen sallii. Tällä hetkellä la:ni on 11.12, joihin aikoihi juuri viimeisiä tenttejä meillä pidetään. Tuo aika on kuitenkin vasta menkkojen mukaan laskettu, että saattaahan se vielä siirtyä eteenki päin. ja lähisuvussa muutenki ollaan parisen viikkoa aina myöhässä.=)

Eipä sillä kyllä niin väliä, ehtiihän tuota myöhemminkin käydä, mut pitää yrittää, kun synnytyssairaalanikin on iha koulun vieressä.:) Nyt vaan pitäis pikkuhiljaa selvittelemään nuita tukijuttuja että miten kannattaa nostaa ja mitä.

LIIKUNNASTA ihmiset, onko joukossamme himoliikkujia? Lähinnä punttisalilla treenaavat kiinnostaa, miten ootte muokanneet treenejänne odotuksen myötä? ite oon tehny nyt vähän sillä tavalla että mikä itestä hyvältä tuntuu. Joitai liikkeitä, jotka tuntuvat jotenki kiristävän/tuovan painetta masun seudulle oon jättänyt joko kokonaan pois tai sitten korvannut jollai muulla liikkeellä. alle 12 toiston sarjoja en enää tee ku tuntuu että nousee painot silloin jo niin " koviksi" että joutuu äkistämään vähän liiaksikin. Miten teillä on ja tiedättekö joitai liikkeitä mitä ei missää nimessä sais raskaana tehdä?

Juosta en enää uskalla pitempiä matkoja, tuntuu että hölskyy liiaksi tuol mahassa. Kävellen ja rullaluistellen yritän peruskuntoa pitää yllä.

Siinäpä tuli jo tavaraa, nyt nukkumaan kaikki, että jaksaa huomen töissä ja lomilla.

Mariina 17+0

Vierailija
26/26 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hellettä!

Töitä pukkaa ;-) Huomenna kauppatorille kahville, täytyy ottaa kaikki irti pikku kesähetkistä, kuten viikonlopuista, illoista, aamuista, lounastauoista...

Kirjoitin sitten viikonloppuna pitkän viestin kommarista mökiltä, kun olin ensin testannut että se toimii. Ja sitten ei enää toiminutkaan kun olin naputellut siihen vaikka mitä juttuja...

Onnea töissä kertojille, joku sanoi huomenna kertovansa. Meillä töissä suhtauduttu aivan ihanasti! Olen aivan totaalisen positiiivisesti yllättynyt. Toivottavasti kaikilla muillakin uutisiin suhtaudutaan vähintään !! asiallisesti. Kaikki muu on plussaa.

SURUA: ystävä kertoi että hänelle tuli keskenmeno. Tuli itku ja taitaa tulla nytkin. Ei siinä osaa oikein muuta kun kuunnella. Itsekin välillä pelkää miten kaikki menee, ja tuntuu niin pahalta kuulla kun jollakin odotus päättyy suruun.

VAKUUTUS: olen kahden vaiheilla. Pitää ruveta tutkimaan. Jossain lehdessä muistan et oli vertailuja, ja sen muistan että eroja oli kovasti, joten pitää ryhtyä vertailemaan. Mieheni tuossa juuri totesi " noin lähtökohtaisesti vastustavansa kaikkea vakuuttamista" - eikö ole ärsyttävä. Kuulemma mitä tiukampi talous sitä enemmän on pakko vakuuttaa, kun ei ole riskinottokykyä!! Saakelin ekonomi, ihan niinkuin meidän lapsi olis joku riskisijoitus!! Ja hänestä vakuutusyhtiöt ovat ryöväreitä.

Ottaa kyllä pattiin koko mies. Hänen mielestään vauvalle ei myöskään tarvitse hankkia mitään, koska kaikki saadaan " jostain" . Kysyin että mistäköhän jostain se " kaikki" tulee. Ei tiennyt, kavereilta. Ihan suorastaan v#tuttaa tuo äijä välillä. En tiedä ärsyttääkö se tahallaan vaan onko niin hem#etin pihi ihan oikeesti.

Ihan niinkuin meidän lapsi olis jonkun kuolaamissa kamoissa ja tuoleissa pelkästään... (siis osa tavaroista on varmasti ok kun niitä saa, mutta kyllä on suorastaan syvältä tuollainen ajattelu ettei mitään tarvi lapsen hyväksi ostaa...)

Mrrr, no kyllä tuo mies tuosta vielä koulitaan.

Nythän se tuolla jo korjailee sanomisiaan...

Jaaha, nyt nukkumaan että huomenna jaksaa taas. Tänään on ollut vatsa vähän kipeä, ehkä se venyy tai jotain. Olin aika kauan kaupassa ja onneksi yksi myyjä tuli tuomaan ostokset autolle, kun rupes oikeesti sattumaan...

Hyvää yötä kaikille!