Nenäni pilaa ulkonäköni täysin ja on syy sinkkuuteeni
Nenääni kommentoitiin jo silloin, kun olin lapsi. Siis nenäni on epäsymmetrinen ja isohko. Siksi puolison löytäminen on ollut hyvin, hyvin vaikeaa. Muuten olem hoikka, sopusuhtainen, kasvoni ihan nätit jne. ja hiukset hyväkuntoiset ja pitkät. Pukeudun myös siistidti ja olen luonteeltani muuten kiva ja asiallinen, mutta itsetuntoni on erittäin huono (pääosin ehkä sen ruman nenäni vuoksi).
Mutta on ihan hirveää inhota peilikuvaansa vuodesta toiseen ja hävetä itseään. Mulla ei ole juurikaan ystäviä tai kavereitakaan. Kamalaa olla tällainen. Ja tähän ei auta muu kuin nenäleikkaus, johon mulla ei ole varaa, vaikka olen vuosikaudet käynyt keskipalkkaisissa töissä. Harmittaa ihan hirveästi. Mikä tähän auttaisi (muu kuin kallis nenäleikkaus)?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuudella ja ystävien puutteella ei ole yhtään mitään tekemistä nenäsi kanssa. Olisit aivan samassa tilanteessa vaikka sinulla olisi maailman kaunein nenä.
Ymmärrän kyllä ahdistuksesi, todella hyvin. Leikkautin oman ison nenäni yli 10 vuotta sitten. Mutta ei minulla ole yhtään sen enempää ystäviä leikkauksen jälkeen, ihan saman verran niitä on. Myös parisuhdemarkkinoilla tuntuu olevan ihan samat mahdollisuudet kuin ennen. Saman verran on ollut kiinnostusta miesten silmissä leikkauksen jälkeen, tosin olen jo naimisissa joten ei voisi vähempää kiinnostaakaan. Mutta sanonpahan vaan että jolleivät miehet jonottaneet ovella ennen leikkausta niin aivan varmasti eivät jonota sen jälkeenkään, turha luulla :)
Leikkauttakaa siis nenänne jos siltä tuntuu, mutta älkää kuvitelko että sen jälkeen maailma ja koko elämänne muuttuu maagisesti aivan erilaiseksi kuin nyt. Se on väärä syy mennä leikkaukseen.
Joo kyllähän jonkunlaisen puolison aina saa, mutta kaikki ei halua mitään toista rumilusta tai syrjäytynyttä ottaa, vaan tavoittelee korkeampaa tasoa. Ja siinä onnistuu helpommin, jos omassa naamassa ei ole hyvin huomattavaa, kokonaisuutta rumentavaa ja pilaavaa yksityiskohtaa.
Tämä.
No ei pidä paikkaansa, seurustelin koko nuoruusikäni komeiden ja menestyvien miesten kanssa siitä nenästäni huolimatta. Jos nenä muutaman ääliön karkoitti pois, niin hyvä vaan. Ilmeisesti oli sitä sisäistä säteilyä ja niin voi olla teillä kaikilla muillakin! Kaivakaa se esiin! Se ei maksa mitään. Ei se mene niin että ruma nenä -> saat syrjäytyneen rumiluksen puolisoksesi. Miettikää vaikka Sarah Jessica Parker.
-93-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuudella ja ystävien puutteella ei ole yhtään mitään tekemistä nenäsi kanssa. Olisit aivan samassa tilanteessa vaikka sinulla olisi maailman kaunein nenä.
Ymmärrän kyllä ahdistuksesi, todella hyvin. Leikkautin oman ison nenäni yli 10 vuotta sitten. Mutta ei minulla ole yhtään sen enempää ystäviä leikkauksen jälkeen, ihan saman verran niitä on. Myös parisuhdemarkkinoilla tuntuu olevan ihan samat mahdollisuudet kuin ennen. Saman verran on ollut kiinnostusta miesten silmissä leikkauksen jälkeen, tosin olen jo naimisissa joten ei voisi vähempää kiinnostaakaan. Mutta sanonpahan vaan että jolleivät miehet jonottaneet ovella ennen leikkausta niin aivan varmasti eivät jonota sen jälkeenkään, turha luulla :)
Leikkauttakaa siis nenänne jos siltä tuntuu, mutta älkää kuvitelko että sen jälkeen maailma ja koko elämänne muuttuu maagisesti aivan erilaiseksi kuin nyt. Se on väärä syy mennä leikkaukseen.
Joo kyllähän jonkunlaisen puolison aina saa, mutta kaikki ei halua mitään toista rumilusta tai syrjäytynyttä ottaa, vaan tavoittelee korkeampaa tasoa. Ja siinä onnistuu helpommin, jos omassa naamassa ei ole hyvin huomattavaa, kokonaisuutta rumentavaa ja pilaavaa yksityiskohtaa.
Tämä.
No ei pidä paikkaansa, seurustelin koko nuoruusikäni komeiden ja menestyvien miesten kanssa siitä nenästäni huolimatta. Jos nenä muutaman ääliön karkoitti pois, niin hyvä vaan. Ilmeisesti oli sitä sisäistä säteilyä ja niin voi olla teillä kaikilla muillakin! Kaivakaa se esiin! Se ei maksa mitään. Ei se mene niin että ruma nenä -> saat syrjäytyneen rumiluksen puolisoksesi. Miettikää vaikka Sarah Jessica Parker.
-93-
Kamalaa jos Sarah Jessica Parkerin nenä on sun mielestä ruma...hänhän on kaunotar. Itselläni nenä on kaksi kertaa suurempi, kunnon kyömy profiilissa ja myös edestäpäin katsottuna ryhmyinen ja vinossa. Sun mielestä vissiin turha korjata.. voisitko lopettaa ihmisten lannistamisen oikeasti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
-93-
SJP:lla ruma nenä?!
Vierailija kirjoitti:
Hyi helcetti sikanenäisiä tai pottunenäisiä naisia. En pysty miehenä näkemään muuta, kun sen nenän, jos juttelemme kasvokkain. Ja ps. Toista kertaa emme näe.
Juurikin näin. Noitanenä on kyllä naisella sama kuin naisille miehen kaljuus: suurin osa pitää turn offina ja pientä osaa ei haittaa.
Osta halvat lennot Bangkokiin ja teetä leikkaus siellä. Taitavat lääkärit ja halvat hinnat.
Demincelin ulina on musiikkia korvilleni.
Vierailija kirjoitti:
Kaltaisesi chin.let man.let dic.kletin in.cel naisviha ulina vauvapalstalla se vasta oikein sinfoniaa onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on rahaa, käy nenäleikkauksessa. Itse olen kärsinyt nenästäni myös koko elämäni, mutta leikkaus maksaisi 10 000€, eikä mulla ole sellaisia rahoja. Istun kotona yksin, en pysty olemaan ihmisten kanssa tekemisissä ollenkaan.
Sama täällä. 😢 Jännitän ihmisten seurassa ja tullen ikuista alemmuudentunnetta nenäni vuoksi. Mietin aina, että muut katsovat sitä ja tuntevat sen vuoksi salaa vahingoniloa minua kohtaan ja tuntevat vastenmielisyyttä minua kohtaan, kun olen niin ruma friikki. Ja on niin lohdutonta "yrittää" ulkonäkönsä tai sosiaalisten suhteiden osalta mitään muuten, kun nenäni tekee minusta ruman hylkiön joka tapauksessa.
T. Ap
Muten itse suhtaudut muiden ihmisten epätäydellisyyksiin? Koet heidät kelvottomiksi ja päivittelet mielessäsi?
Itse muutin itseäni erittäin paljon häirinneen jutun kehossani leikkauksella. Päivääkään en ole katunut!
Jos olisin sinä leikkauttaisin nenäni (vaikka osamaksulla) ja unohtaisin sen jälkeen koko murheen ja nauttisin elämästä 🤷♀️
Jos koko elämä on pilalla yhden nenän vuoksi, niin miksi hitossa kärvistellä kun sen saa helposti muutettua!
Vierailija kirjoitti:
Itse muutin itseäni erittäin paljon häirinneen jutun kehossani leikkauksella. Päivääkään en ole katunut!
Jos olisin sinä leikkauttaisin nenäni (vaikka osamaksulla) ja unohtaisin sen jälkeen koko murheen ja nauttisin elämästä 🤷♀️Jos koko elämä on pilalla yhden nenän vuoksi, niin miksi hitossa kärvistellä kun sen saa helposti muutettua!
Hyvin harvalla on varaa laittaa kymppitonni tosta vaan yhtään mihinkään.
Niinkuin moni onkin kommentoinut niin itsetunnon puute on ongelmasi. Mullakin on iso ja epäsymmetrinen nenä ja tähän kaupan päälle vielä ohuet liruhiukset. Koskaan ei ole ollut seuran puutetta ja parisuhteitakin on nyt 30 vuoden ikään mennessä ollut kolme, viimeisin kestänyt 7 vuotta . Kukaan näistä seurustelukumppaneista ei ole ollut ruma, syrjäytynyt tai muutenkaan mikään luuseri. Jos itse asiaa mietin, niin ei mulle kumppanissa ole tärkeintä täydellinen ulkokuori, mutta jos ihminen pakonomaisesti miettii jotain piirretään jatkuvasti ja valittaa kuinka on ruma jne ja häpeää itseään, niin se kyllä on paha turn off.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin sinä leikkauttaisin nenäni (vaikka osamaksulla) ja unohtaisin sen jälkeen koko murheen ja nauttisin elämästä 🤷♀️Jos koko elämä on pilalla yhden nenän vuoksi, niin miksi hitossa kärvistellä kun sen saa helposti muutettua!
Helposti muutettua? Nenäleikkaus ei ole mikään ihan simppeli homma välttämättä ja voi mennä myös pieleen. Eli se kannattaa pitää mielessä, että on myös mahdollista, että se nenä menee entistä pahemmaksi. Turha luoda mitään kuvaa, että nips vaan ja se on siinä. Voi jopa olla, että joutuu useampaan leikkaukseen jos ekalla kerralla ei mene homma putkeen.
Mä en ole ap, mutta mun nenäni näyttää samanlaiselta kuin tämä: https://www.drhilinski.com/wp-content/uploads/2011/02/Rhino164BaseBefor…
Hemmetin vaikea korjata ja maksaa just sen yli 10 000€. Lisäksi mulla on vitiligo ja paskat hampaat. Geenilotossa en päässyt edes jonoon.
Oletko huomannut että nenäsi on kasvanut entisestään ja mennyt entistä enemmän vinoon. Myös suonet alkavat erottua voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ap, mutta mun nenäni näyttää samanlaiselta kuin tämä: https://www.drhilinski.com/wp-content/uploads/2011/02/Rhino164BaseBefor…
Hemmetin vaikea korjata ja maksaa just sen yli 10 000€. Lisäksi mulla on vitiligo ja paskat hampaat. Geenilotossa en päässyt edes jonoon.
Hyi mikä sierain. Tuli oikein oksennusta suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaltaisesi chin.let man.let dic.kletin in.cel naisviha ulina vauvapalstalla se vasta oikein sinfoniaa onkin.
Ai stana! PÄIVÄN PARAS!
Täällä on ollut paljon hyviä kommentteja niin puolesta kuin vastaan nenäleikkausta. Olen itse kärsinyt isosta nenästä ja se vaikutti niin paljon elämään, varmasti yhtä paljon kuin AP:llä. Vaikka minua jopa kehuttiin kauniiksi, en tietenkään uskonut sitä enkä halunnut hyväksyä sitä isoa nenää. Ei, ei, ei. Leikkaus oli minulle ainoa oikea vaihtoehto. Ja kuten aiemmin on jo sanottu, pienempi nenä ei mystisesti tule muuttamaan elämässäsi mitään muuta kuin parantaa sinun itsetuntoa. Minun kohdallani se oli mullistavaa sillä se fiilis sisällä, että olen tyytyväinen itseeni enkä pelkää, että toiset arvostelevat isoa nenää tms. on niin mahtava että olen vaan niin iloinen itseni kanssa. Mikään määrä terapiaa ei siihen olisi pystynyt. Tiedän sen. Minäkin jouduin ottamaan lainaa leikkausta varten. Neuvon sinua, jos aiot mennä leikkaukseen, älä "pihtaile" jos teet sen puolivillaisesti niin se kaduttaa. Eli laadukas kirurgi ja kuuntele mitä mieltä hän on tehtävistä toimenpiteistä. Kyse on sinun loppuelästä ja nenä kun on siinä keskellä naamaa niin et halua että sen joku Puoskari höylää ihan vituralleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi mikä sierain. Tuli oikein oksennusta suuhun.
Hyi itsellesi. Taidat olla niitä surkimuksia, ketkä ovat niin p a skana itse että aina pitää yrittää saada muille yhtä p a ska fiilis. Ei voi kuin sääliä.
Tämä.