Nenäni pilaa ulkonäköni täysin ja on syy sinkkuuteeni
Nenääni kommentoitiin jo silloin, kun olin lapsi. Siis nenäni on epäsymmetrinen ja isohko. Siksi puolison löytäminen on ollut hyvin, hyvin vaikeaa. Muuten olem hoikka, sopusuhtainen, kasvoni ihan nätit jne. ja hiukset hyväkuntoiset ja pitkät. Pukeudun myös siistidti ja olen luonteeltani muuten kiva ja asiallinen, mutta itsetuntoni on erittäin huono (pääosin ehkä sen ruman nenäni vuoksi).
Mutta on ihan hirveää inhota peilikuvaansa vuodesta toiseen ja hävetä itseään. Mulla ei ole juurikaan ystäviä tai kavereitakaan. Kamalaa olla tällainen. Ja tähän ei auta muu kuin nenäleikkaus, johon mulla ei ole varaa, vaikka olen vuosikaudet käynyt keskipalkkaisissa töissä. Harmittaa ihan hirveästi. Mikä tähän auttaisi (muu kuin kallis nenäleikkaus)?
Kommentit (125)
Ei siihen auta muu kuin leikkaus mikäli se on oikeasti vieraannuttavan näköinen. Näin kerran läheltä miten yhden ihmisen itsetunto muuttui leikkauksen myötä todella monta yksikköä. Kauneus voi olla pinnallista, mutta sen arvoa ja vaikutusta ei voi kukaan kiistää.
Alecia Lahdenperä on tosi seksikäs ison nenänsä takia. Ihana Alecia!
Minulla on syntymävammana epämuodostunut käsi, ja sen takia minulla on ollut samankaltaisia epävarmuuksia ja itsetunto-ongelmia kuin ap:lla. En oikein uskaltanut päästää ketään lähelle, kun pelkäsin torjuntaa, mikä johti yksinäisyyteen. Nyt kuitenkin menee paremmin ja minulla on kavereita, kun olen uskaltanut itse aktiivisesti tulla juttelemaan, kysyä kuulumisia, pyytää näkemään jne. Vaikka on joitain henkilöitä, joiden kanssa ystävystyminen ei onnistunut, se on elämää ja vain pieni hinta siitä valtavasta hyvästä mistä ihmisiin tutustuminen on tuonut.
Ihmisillä on tapana yliarvioida, kuinka paljon toiset kiinnittävät heihin huomiota. Samalla on hyvä muistaa, että jokaisella tulee olemaan elämänsä aikana jotain, mistä he eivät tule olemaan itsessään tyytyväisiä. Tsemppiä ap:lle ja kaikille, joilla on ulkonäköpaineita. :)