Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nenäni pilaa ulkonäköni täysin ja on syy sinkkuuteeni

Vierailija
25.04.2020 |

Nenääni kommentoitiin jo silloin, kun olin lapsi. Siis nenäni on epäsymmetrinen ja isohko. Siksi puolison löytäminen on ollut hyvin, hyvin vaikeaa. Muuten olem hoikka, sopusuhtainen, kasvoni ihan nätit jne. ja hiukset hyväkuntoiset ja pitkät. Pukeudun myös siistidti ja olen luonteeltani muuten kiva ja asiallinen, mutta itsetuntoni on erittäin huono (pääosin ehkä sen ruman nenäni vuoksi).

Mutta on ihan hirveää inhota peilikuvaansa vuodesta toiseen ja hävetä itseään. Mulla ei ole juurikaan ystäviä tai kavereitakaan. Kamalaa olla tällainen. Ja tähän ei auta muu kuin nenäleikkaus, johon mulla ei ole varaa, vaikka olen vuosikaudet käynyt keskipalkkaisissa töissä. Harmittaa ihan hirveästi. Mikä tähän auttaisi (muu kuin kallis nenäleikkaus)?

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä pilaa ruma kroppa, kaunis naama menee hukkaan. Forever alone.

Vierailija
42/125 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vähättele tuskaanne. Mulla on myös eräs tietty piirre ulkonäössäni, joka on aiheuttanut todella paljon murhetta. Ihan naurettavan paljon. En pidä itseäni lainkaan kauniina muutoinkaan mut tää yks piirre on pakkomielle. Ymmärrän siis todellakin tunteenne... MUTTA. En tippaakaan usko että pelkästään nenä on syynä poikaystävän/kavereiden puutteeseen. Kyllä se syy taitaa olla paska itsetunto, kuten joku aikaisemmin sanoi. Sellainen jatkuva itsetietoisuus harhauttaa sen verran, ettei ajatus kulje kunnolla. Ei pysty heittämään luontevasti läppää. Kun joku naurahtaa, mietit nauraako se sinulle jne jne. Et vaan pysty luomaan normaaleja sosiaalisia suhteita kun käyttäydyt oudosti => jäät ilman poikaystävää.

Mua auttoi aikanaan suuresti kun etsin kuvia menestyneistä ihmisistä, joilla on sama ulkonäön piirre kuin mulla. Katsokaapa vaikka tän vuoden Temptation island sinkkuja (joo, typerä ohjelma ja sinkut voi olla ties mitä tyhjäpäitä, mutta ulkonäkönsä vuoksi heidät on sinne laitettu varattuja viettelemään). Yhdellä naisella on aika komea nenä ja hän on/oli about suosituin sinkku miesten keskuudessa. Omakin mieheni kommentoi nimenomaan hänen nenäänsä että onpas sievä ja persoonallinen <3 Kuulemma nenä teki hänestäkin kiinnostavan näköisen, häivytti ja tasapainotti sitä vähän muovista ja "kovaa" ulkonäköä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nenäleikkaus siis maksaisi minulle ehkä 5000-6000 hyvällä plastiikkakirurgilla euroa tai enemmänkin, vaikka luuosaan ei välttämättä tarvitsisi koskea. Lisäksi pitäisi etsiä hyvä kirurgi ja tehdä se joskus aikaisintaan ensi syksynä, mikä olisi pitkä ja stressaava prosessi. Mutta on pakko olla joku muukin keino saada häivytettyä sitä nenääni jotenkin.

Minulla leikattiin vuonna 2006. Koko ikäni kärsin isosta nenästä, ja lopulta se alkoi ikään kuin kasvaa (niinhän nenä kasvaakin iän myötä), ja se alkoi jakaantua kahtia. Olin valitettavasti perinyt isoisäni perunanenän. Kävin silloin Rolf Nordströmillä, otti vastaan Annankadulla. Siellä kysyttiin, saako sen nenän kuvata ennen ja jälkeen, itse en halunnut kuvaani seinälle, mutta ehkä sillä voisi kysyä alennusta:). Minun leikkaukseni onnistui ihan hyvin, ihan aatelisnenää siitä ei saanut, mutta ei kiinnitä enää huomiota. Kyllä se siinä keskellä naamaa jököttäessään valitettavasti herättää huomiota, jos on kauhean ruma. On isoja persoonallisiakin neniä, mutta minulla oli se juntti pottunokka. Nenää ei saa piilon edes hiusten taakse, kuten hörökorvat. Lääkäri kuitenkin arvioi, onko nenä poikkeuksellisen iso tai ruma. Kaikkia ei leikata, jos esim. on kyse vaan nuoren huonosta itsetunnosta, eikä nenässä kummempaa vikaa ole. Itselläni helpotti leikkauksen saamista, kun nenäni oli myös nenän sisältä rakenteellisesti epämuodostunut.

Rahoituksen voi hoitaa myös rahoitusjärjestelmällä. Jos löydät mielestäsi jonkun hyvän lasaretin, niin kysy onko joku maksujärjestelmä mahdollista. Kannattanee tietenkin verrata normaalipankkilainaan, kumpi tulisi edullisemmaksi. 

Vierailija
44/125 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et treenaa siitä hyvää?

Vierailija
45/125 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla voi tosiaan saada parempaa tulosta pienemmällä hinnalla. Näissä saattaa olla lääkäreitä jotka ovat tehneet niin paljon leikkauksia että siihen eivät pääse suomilekurit lähellekkään. Mutta kannattaa kunnolla tehdä tutkimustyötä että millanen paikka ja kirurgi on kyseessä.

Vierailija
46/125 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et treenaa siitä hyvää?

Eipä se treenaus luuston malliin vaikuta. Lantio ja perä mättävät.

Vierailija
47/125 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton summan voi säästää vaikka työttömyysetudesta saati jos on töissä. Miten ihmiset ei osaa yhtään säästää.

Vierailija
48/125 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei hyväksy sinua nenäsi tähden niin hän ei ansaitse sinua.

Vierailija
49/125 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on itsetunnossa. Mene terapiaan.

Vierailija
50/125 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Owen Wilson

On leikkauttanut nenäänsä useampaan kertaan, katsokaapa ensin uran alkuaikojen leffoja ja sitten viimeisimpiä.

Vierailija
51/125 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
52/125 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas mitään muuta huomaa naisessa kuin nenän. Sandra Bullock , ja aah, lähes laukean housuihin, kun katson hänen profiiliaan. Jotain hypnoottista.

Jos olet hänen nenäänsä noin kovin toljottanut, niin olet varmaan jo tajunnut, että hänen nenänsä on leikattu.

Vierailija
53/125 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä tuollaiset asiat oli ongelma, tai suurinpiirtein siihen asti.

Kolmekymppisenä alkaa tulla sen verran itsevarmuutta, että nuo jutut muuttuu itseasiassa eduksi. Sitä ei silloin nuorena vielä tajua, mitenkään vähättelemättä tuskaasi.

Itselläni on ruumiinosia, josta minua on lapsen kiusattu. Nyt ne samat ruumiin osat on se paras puoli.

Ystävälläninoli sama juttu. Hänellä todella isot ja näyttävät huulet, normi suomalaista isoa huulta suuremmat. Kiusattiin lapsena niiden tähden. Nyt, isot huulet ovat hitti ja muotia ja tuo nainen on super kaunis!

Mietippä vaikka muotia- 70- luvulla Twiggy oli sellainen, kun naisen piti olla. Nyt esikuvana on perhe Kardashian- täysin päinvastainen mitä Twiggy oli.

Oma väite on, että jos leikkaat menisi, kadut sitä. Tulee päivä, kun huonoin puolesi on paras.

Näitä esimerkkejä on monta: Kim K inhosi baby hairejaan otsalla ja leikkautti ne laserilla kokonaan pois, nyt katuu sitä, sillä ennen niin häiritsevät pikku hiukset on kuuminta hottia.

Mieti isoperäisiä naisia, ennen heille naureskeltiin,silloin kun pikkupupu oli muotia. Nyt kaikki haluavat ison perän!

Oma neuvo on: älä mene vallitsevan muodin mukaan, ole rohkeasti oma itsesi, se on kaikkein kauneinta.

Vierailija
54/125 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenä leikkaukset harvoin onnistuvat. Lopputulos on kuin typistetty koira. Vanhetessa leikkaus jäljet korostuu entisestään.

Vierailija
55/125 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöllä e juuri ole tekemistä miehen saannin kanssa, vaikka näin luullaan.

On naisia, joiden ympärillä pörrää miehiä ja muut naiset ihmettelee miksi, eikä tajua syytä, koska he eivät ole niitä kauneimpia kukkasia. Yleensä siinä ihmisessä on jotain joka saa villiksi, tapa olla oma itsensä ja kantaa itsensä.

Vierailija
56/125 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teininä veljeni kysyi kaverilta onko hänen sivuprofiilinsa ruma, kaveri käski pulttaamaan silakan otsaan. Voisikohan tehota, kukaan ei kiinnittäisi nenääsi niin paljon huomiota enää?

Vierailija
57/125 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ” isonenäinen” nainen ei tajua että se nenä onkin kaunis ennenkuin tulee tarpeeksi ikää. Iso nenä on kaunis. Näkee sen häiritsevänä, vaikka eikä tajua sen kauneutta.

Vierailija
58/125 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsymmetriaa voi korjata täyteaineella, eikä maksa paljon enää nykyään. 

Vierailija
59/125 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä aikalailla sama tilanne, isosta ja kummallisen muotosesta nenästä kärsitty koko elämän ajan. Etenkin nuoruusiässä siitä sai kuulla kommentteja jatkuvasti ja itsetunto oli aivan palasina.

Oon harkinnut nenäleikkausta pitkään, mutta se on juuri tuo hinta, mikä laittaa kapuloita rattaisiin. Luulen, että saisin kyllä säästämällä kokoon tarvittavan summan, mutta toisaalta haaveilen paljon myös esim. matkustamisesta. Jahkailen tämän nenäasian kanssa, koska siihen laitetut rahat olisivat suoraan pois jostain muusta, mitä olen pitkään halunnut tehdä.

Mitä jos leikkaus ei onnistuisikaan? Silloin katuisin koko operaatioon ryhtymistä ja miettisin, että olisi kannattanut käyttää rahat muihin asioihin. Tavallaan leikkaus tuntuisi myös jollain tapaa turhamaiselta vaikka nenäongelma laskeekin elämänlaatuani, sillä nenäni kuitenkin toimii normaalisti eikä terveydellistä syytä sen muokkaamiselle ole. Toisin sanoen, koko asia ratkeaisi ihan ilman leikkausta jos vain oppisin hyväksymään itseni ja nenäni tällaisena.

Vierailija
60/125 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena häpeää eri ruumiinosia ja ajattelee, että se on syy kaikkeen. Ne häiritseviksi koetut osat jotka voi peittää, peittää todellakin huolella.

Se on kuitenkin sitä epävarmuutta ja itselläkin meni yli tuo peittely. Jälkikäteen katsottuna, olin parhaimmillani kropan puolesta silloin ja peitin sitä! Nyt kaduttaa ettei ollut itsetunto esim. Pukeutua rohkeammin. Nyt kroppa ei enää ole se 20v kroppa, mutta uskallan pukeutua vaatteisiin, joita teininä ei olisi todellakaan voinut pitää. Niissä epätoivoisissa komplekseissa ei tullut mieleenkään laittaa päälle.

Se vaan on niin totta, että kun kasvaa naiseksi ja tulee ikää, tulee itsevarmuutta ja se on seksikästä. Ei se nenän koko.