Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt riittää hoito ala! Otan lopputilin!

Vierailija
25.04.2020 |

En halua huonoissa työoloissa ilman hyviä ja varmoja varusteita vaarantaa itseäni ja perhettäni koronalle. Lopetan työt nyt ja jos ei se työnantajalle sovi niin haen sairauslomaa.
Hain juuri lainaa jolla pärjään syksyyn ja katselen sitten uudestaan työ uraani.
Kiitos ja hei ja tsemppiä hoitajille.
T väsytetty hoitaja

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höppönlöppön. Olet kaksi kuukautta jossakin kylmävarastossa ajamassa trukkia sormet kuolion partaalla tai rakennustyömaalla hengittämässä betonipölyä niin anelet päästä takaisin hoitajamammojen pullanmussutus rinkiin, joka kokoontuu kahviossa kun on niin '' kiire'.

Betonipölyyn käytetään suojaimia. Palkka on parempi. On olemassa talvioloihin suunniteltuja työkäsineitä.

Vierailija
102/120 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höppönlöppön. Olet kaksi kuukautta jossakin kylmävarastossa ajamassa trukkia sormet kuolion partaalla tai rakennustyömaalla hengittämässä betonipölyä niin anelet päästä takaisin hoitajamammojen pullanmussutus rinkiin, joka kokoontuu kahviossa kun on niin '' kiire'.

Tai huomaa ja, että joka vuosi ei olekkaan jotain joutavaa koulutusseminaaria tai muuta veronmaksajien rahoilla tapahtuvaa pelleilyä kampaviinereineen.

Missä on kerran vuodessa seminaari:D?

Koulutusta hoitajat saavat korkeintaan pikaisesti omilla kahvitauoillaan, vaikka koulutus olisi elintärkeää esim. vastavalmustuneille ja erikoisaloilla ja uusien laitteiden ja haavamatskujen kanssa.

Kumma kun virastohommissa seminaareja on ihan kuukausittain tai viikoittain ja se on työtä (olen ollut alalla), mutta hoitajan 1 koulutuspäivä kuivan viinerin kanssa on kauhistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein saman, mutta jo yli 7 vuotta sitten. Paras päätös ikinä. Opiskelin uuden ammatin, nyt parempi palkka ja arvostus. Tsemppiä kaikille hoitajille. T. Ex-sairaanhoitaja

Ihme tuuliviirejä... miksi sitten alunperin opiskelit hoitajaksi, jos et sitten halunnutkaan tehdäkään sitä työtä.

Alanvaihto on ihan normaalia nykyään. Moni ei tee päivääkään sitä työtä mihin on opiskellut. Pätee hyvin moniin aloihin, ei ainoastaan hoitoalaan.

Mutta mitä JÄRKEÄ tuollaisessa opiskelussa on? Onko opiskelijan elämä niin paljon lystimpää kuin työssäkäyvän? Työllisyyskin luulisi kiinnostavan jo opintoja aloittaessa..vai onko tosiaan niin, että joku opiskelee vain tappaakseen aikaa? Itse en tuollaiseen pystyisi. Kertonee myös jotain keskeistä opintojen vaatimustasosta.

Olisi myös kiva kuulla, minne aloille hoitajat pakenevat. Näitä lukee jatkuvasti, että vaihdoin alaa ja palkka nousi (työtäkin tuntui tipahtavan heti eteen kuin omena suuhun puusta), mutta vahingossakaan ei voida paljastaa, minne alalle lähdettiin. Onko tämä jokin yhteinen sopimus vai mikä?

Itse opiskelen oppimisen ilosta :)

Ja hoitajat osaavat monia asoita hoitotyöt lisäksi. Paineensietoa, kiirettä, sietää stressiä, ilkeitä ihmisiä, likaisuutta ja hajuja yms... niistä voi olla hyötyä muillakin aloilla ;)

Terv. Nykynen rakennusmestari, ex hoitaja.

Ennen palkka sielä YKSITYISELLÄ 2100€ siis sh. Ja nyt 3800€

Vierailija
104/120 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun eroat, mutta tarviiko täällä lietsoa.

Vierailija
105/120 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkoa yt?

Katoppa kuinka monessa sairaanhoitopiirissä on ollut yt....

Hoitajilla on täystyöllisyys, useimmat noista YT-neuvotteluista tarkoittaa sitä, että siirretään henkilöstä tehtävistä toiseen, ja nyt korona-aikaan saattaa tosiaan tulla lomautus, kun kunnilla ei ole varaa maksaa näitä nykyisiäkään palkkoja, saati sitten jotain erikoislisiä siitä ilosta, että tekee työnsä mihin on palkattu.

Vierailija
106/120 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim sairaanhoitajalla on monenmonta vaihtoehtoa, minne työurallaan suuntaa, niin en ymmärrä näitä alan vaihtajia. Jossakin polilla tai palvelutarpeen arvioijana voi työ olla hyvinkin siistiä sisätyötä. Tai sihteeriksi osastolle? Tuote-esittelijksi? Tiedän sairaanhoitajia monen tyyppisissä työsuhteissa. T. Tyytyväinen sh

Polille päästään yleensä jos on saman alan vuodeosastokokemusta ja näihin hamuaa melko moni muukin. Ei-fyysisiin sisätöihin johonkin psykan vakipaikkaan kymmeniä hakijoita. Tuote-esittelijöitä ei juuri enää ole. Osastosihteeri voi sopia jollekin ja näitä moni lähäri tekeekin. Palkka on muuten surkea, mutta puolensa siinäkin.

No niin kai, kun osastosihteerin töihin ei tarvitse yo.ta kummempaa koulutusta.

Kyllä, olen tehnyt monella eri osastolla HUSissa. Ei ollut vaikeaa, kunhan selvisi miten kullakin osastolla homma pyörii.

Ylioppilaalle palkka oli kelvollinen.

Vierailija
107/120 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein saman, mutta jo yli 7 vuotta sitten. Paras päätös ikinä. Opiskelin uuden ammatin, nyt parempi palkka ja arvostus. Tsemppiä kaikille hoitajille. T. Ex-sairaanhoitaja

Ihme tuuliviirejä... miksi sitten alunperin opiskelit hoitajaksi, jos et sitten halunnutkaan tehdäkään sitä työtä.

Alanvaihto on ihan normaalia nykyään. Moni ei tee päivääkään sitä työtä mihin on opiskellut. Pätee hyvin moniin aloihin, ei ainoastaan hoitoalaan.

Mutta mitä JÄRKEÄ tuollaisessa opiskelussa on? Onko opiskelijan elämä niin paljon lystimpää kuin työssäkäyvän? Työllisyyskin luulisi kiinnostavan jo opintoja aloittaessa..vai onko tosiaan niin, että joku opiskelee vain tappaakseen aikaa? Itse en tuollaiseen pystyisi. Kertonee myös jotain keskeistä opintojen vaatimustasosta.

Olisi myös kiva kuulla, minne aloille hoitajat pakenevat. Näitä lukee jatkuvasti, että vaihdoin alaa ja palkka nousi (työtäkin tuntui tipahtavan heti eteen kuin omena suuhun puusta), mutta vahingossakaan ei voida paljastaa, minne alalle lähdettiin. Onko tämä jokin yhteinen sopimus vai mikä?

Itse opiskelen oppimisen ilosta :)

Ja hoitajat osaavat monia asoita hoitotyöt lisäksi. Paineensietoa, kiirettä, sietää stressiä, ilkeitä ihmisiä, likaisuutta ja hajuja yms... niistä voi olla hyötyä muillakin aloilla ;)

Terv. Nykynen rakennusmestari, ex hoitaja.

Ennen palkka sielä YKSITYISELLÄ 2100€ siis sh. Ja nyt 3800€

Ja siellä raksalla sinun työntekijöilläsi on palkka vielä alhaisempi kuin tuo 2100 euroa kuussa, sekä todellinen riski kuollakin työpaikalle, pölysuojauksista tai muista hömpötyksistä puhumattakaan. Vertaat nyt johtoasemassa olevan ihmisen työnkuvaa ja liksaa suorittavan tason työntekijään, sillä ei ole mitään väliä millä alalla on niin eroa on aina palkassa kun siirrytään hierarkiassa ylöspäin.

Vierailija
108/120 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Betonipölyyn käytetään suojaimia. Palkka on parempi. On olemassa talvioloihin suunniteltuja työkäsineitä.

Eikä käytetä mitään kunnon suojaimia, se maksaa liikaa. Palkkakaan ei todellakaan ole parempi, hoitajat eivät vain suostu ymmärtämään, että ns. miesten aloilla tehdään töitä huonommalla palkalla ja surkeammilla työoloilla, mutta he eivät vain itke ja ruikuta asiasta koko ajan. Jokainen kitisevä hoitaja voi ihan vapaasti lopettaa ja vaihtaa alaa, kyllä sinne joku työtön taas koulutetaan tilalle, joka on kiitollinen pysyvästä, keskipalkkaisesta työpaikasta josta voi joskus jäädä jopa eläkkeelle. Hoitajat on ihan vapaita siirtymään yksityissektorille ja vaihtamaan alaa, kukaan ei estä.

Vierailija
109/120 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet hoitaja vaan työtön trolli.

Tosiaan jokainen voi irtisanoutua jos niin haluaa. Ei haittaa mua.

Saa töitä muut työttömät.

Vierailija
110/120 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä se kutsumusammatti taas nähtiin... heti kun on pikkuisen vaikeaa, niin itketään ja halutaan lopettaa työt... tosin en usko, että olet hoitaja, kun et osaa yhdyssanoja.

Ei niitä yhdyssanoja osaa kaikki asiantuntijatyössä olevatkaan. T. Sihteeri joka passaa asiantuntijoita

Vierailija
111/120 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi ,kun nyt kustaan omaan nilkkaan ja pahasti. Ei ole tungosta hoitaja kouluihin tämän kiky,lomaraha,pakkolaki,suojavaate,haukkumis, arvostuksen puutteen ym jälkeen.

Siinäpä sitten vingutte filippiiniläiselle "hoitajalle" kipujanne ja saarnaatte kutsumus ammatista sairasvuoteellanne tulevaisuudessa. No, sitä saa mitä tilaa ,onneksi ei tarvitse itse olla näkemässä.

Jep, juuri näin!

Hoitaja ei saa valittaa palkasta. Kutsumus ammatti, niin ei saa valittaa ilkeistä potilaista. Ei saa vaihtaa alaa...

Itse tykkään hoitotyöstä, mutta elämään kyllästyneet työkaverit ja ilkeät potilaat. Osastonhoitajat jotka käyttää valtaa väärin (olet joka la töissä, mutta et su koska ”lellikit” saa rahavuorot)

Ja jos joku yhdyssanoista valittaa, odottakaa vaa ku ulkomaalaiset hoitajat tulee ;) eikä kukaan valita ulkomaalaisten lääkäreiden kirjotusvirheistä.

Ihmettelen aina puheita ilkeistä potilaista.

Kun itse olen nähnyt vain ilkeitä hoitajia.

Olen ollut enemmän kuin tarpeeksi päivystyksen, eri polien ja vuodeosaston asiakkaana. Jokaikistä käyntiä harkitsee tarkkaan, koska sairaalaan ei ole tervetullut.

Potilaat auttavat ja tsemppaavat toisiaan, kun hoitajia ei näy eikä kelloa uskalla soittaa (kiukkuinen "Mitäs täällä on hätänä?!")

Yhtään ilkeää potilasta en ole nähnyt.

Pelokkaita vain. Sairaaloissa on sellainen härdelli vakiona, että siellä voi sattua mitä

vain. On sattunutkin, ja ollut lähellä sattua.

Joku juoppo joskus mölisee, ja ne saavatkin eniten huomiota, vieläpä ystävällistä.

Vierailija
112/120 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi ,kun nyt kustaan omaan nilkkaan ja pahasti. Ei ole tungosta hoitaja kouluihin tämän kiky,lomaraha,pakkolaki,suojavaate,haukkumis, arvostuksen puutteen ym jälkeen.

Siinäpä sitten vingutte filippiiniläiselle "hoitajalle" kipujanne ja saarnaatte kutsumus ammatista sairasvuoteellanne tulevaisuudessa. No, sitä saa mitä tilaa ,onneksi ei tarvitse itse olla näkemässä.

Jep, juuri näin!

Hoitaja ei saa valittaa palkasta. Kutsumus ammatti, niin ei saa valittaa ilkeistä potilaista. Ei saa vaihtaa alaa...

Itse tykkään hoitotyöstä, mutta elämään kyllästyneet työkaverit ja ilkeät potilaat. Osastonhoitajat jotka käyttää valtaa väärin (olet joka la töissä, mutta et su koska ”lellikit” saa rahavuorot)

Ja jos joku yhdyssanoista valittaa, odottakaa vaa ku ulkomaalaiset hoitajat tulee ;) eikä kukaan valita ulkomaalaisten lääkäreiden kirjotusvirheistä.

Olen ollut enemmän kuin tarpeeksi päivystyksen, eri polien ja vuodeosaston asiakkaana. Jokaikistä käyntiä harkitsee tarkkaan, koska sairaalaan ei ole tervetullut.

Potilaat auttavat ja tsemppaavat toisiaan, kun hoitajia ei näy eikä kelloa uskalla soittaa (kiukkuinen "Mitäs täällä on hätänä?!")

Pelokkaita vain. Sairaaloissa on sellainen härdelli vakiona, että siellä voi sattua mitä

Joku juoppo joskus mölisee, ja ne saavatkin eniten huomiota, vieläpä ystävällistä.

No et tietenkään ole nähnyt, koska olet ollut asiakkaana sairaalassa. Ne huutavat, sylkevät, riehuvat potilaat yleensä laitetaan eri paikkaan (omaan huoneeseen) jotteivät häiriköisi myös muita potilaita.

T: yli 20 vuotta hoitoalalla ja nähnyt ilkeitä, kiukkuisia potilaita ja omaisia enemmän kun tarpeeksi

Vierailija
113/120 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
114/120 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, juuri näin!

No et tietenkään ole nähnyt, koska olet ollut asiakkaana sairaalassa. Ne huutavat, sylkevät, riehuvat potilaat yleensä laitetaan eri paikkaan (omaan huoneeseen) jotteivät häiriköisi myös muita potilaita.

T: yli 20 vuotta hoitoalalla ja nähnyt ilkeitä, kiukkuisia potilaita ja omaisia enemmän kun tarpeeksi

Ehkä ne huomaa sun välinpitämättömiä ja inhottavan asenteesi, niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. Taitaa sun vuorovaikutus lyhyissä olla puutteita. Ootko just tämmönen kauhuhoitaja, jota kaikki pelkää. Luulis, että ne ois jääneet jo historiaan. Sinne 1900 luvun alkupuoliskolle, mutta ei.

Vierailija
115/120 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikkeuslaki voi pidentää irtisanomisaikaa neljään kuukauteen. Eli et välttis pääse irti vielä, vaikka irtisanoisitkin itsesi.

No mitäs jos ei vaan ilmesty töihin? Tuleeko poliisi ovelle ja raahaa työpaikalle ja valvoo koko työvuoron vieressä, että teet töitä, ja jos et tee, niin saat piiskaa?

Vierailija
116/120 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, juuri näin!

Ehkä ne huomaa sun välinpitämättömiä ja inhottavan asenteesi, niin metsä vastaa kun sinne huudetaan. Taitaa sun vuorovaikutus lyhyissä olla puutteita. Ootko just tämmönen kauhuhoitaja, jota kaikki pelkää. Luulis, että ne ois jääneet jo historiaan. Sinne 1900 luvun alkupuoliskolle, mutta ei.

Anteeksi, minkä ihmeen asenteen? Vastasin vain tuolle ylläolevalle, mihin riehuvat potilaat laitetaan.

Kauhuhoitaja? Ihan normaalilla tavalla teen töitä ja tulen kaikkien kanssa toimeen, ei mua kukaan pelkää. Itseasiassa en edes ole sairaanhoitaja tai lähihoitaja, vaan hoitoalalla. Riittävästi olen silti nähnyt ilkeitä ja vihamielisiä potilaita. Heitä kohtelen samoin kun muitakin.

Vierailija
117/120 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kun jäät pois, surkeita hoitajia on aivan tarpeeksi. 

Vierailija
118/120 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim sairaanhoitajalla on monenmonta vaihtoehtoa, minne työurallaan suuntaa, niin en ymmärrä näitä alan vaihtajia. Jossakin polilla tai palvelutarpeen arvioijana voi työ olla hyvinkin siistiä sisätyötä. Tai sihteeriksi osastolle? Tuote-esittelijksi? Tiedän sairaanhoitajia monen tyyppisissä työsuhteissa. T. Tyytyväinen sh

Polille päästään yleensä jos on saman alan vuodeosastokokemusta ja näihin hamuaa melko moni muukin. Ei-fyysisiin sisätöihin johonkin psykan vakipaikkaan kymmeniä hakijoita. Tuote-esittelijöitä ei juuri enää ole. Osastosihteeri voi sopia jollekin ja näitä moni lähäri tekeekin. Palkka on muuten surkea, mutta puolensa siinäkin.

No niin kai, kun osastosihteerin töihin ei tarvitse yo.ta kummempaa koulutusta.

Kyllä, olen tehnyt monella eri osastolla HUSissa. Ei ollut vaikeaa, kunhan selvisi miten kullakin osastolla homma pyörii.

Ylioppilaalle palkka oli kelvollinen.

Jos haluaa vakituiseksi, pitää nykyään olla vähintään sihteerin ammattitutkinto, mikä toki on aika kakkupala suoritettavaksi. Kokonaisansion keskiarvo osastonsihteereillä oli 2466 € vuonna 2018, ei minusta mitenkään huonosti siististä sisätyöstä. Pelkästään minun peruspalkkani on 2300 €/kk ja siihen tulevat vielä päälle lomarahat ja vuorotyölisät. Minua huvittaa aina, kun sairaanhoitajat valittavat julkisuudessa, miten heidän palkkansa on vain 2200 tai 2300 €/kk. En tiedä, missä he työskentelevät niin pienellä palkalla, eivät ainakaan meillä. Tuo summahan ei ole ollenkaan sopimusten mukainen (KVTES) tai sitten lyhennetystä työajasta saadusta palkasta. Vuorolisien puuttuminen ei tuota selitä. Mahtaako yksityisellä puolella olla normaaleja ammattikohtaisia sopimuksia pienemmät palkat, olisiko sellainen edes mahdollista.

https://www.kvtes.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=34&It…

Vierailija
119/120 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikkeuslaki voi pidentää irtisanomisaikaa neljään kuukauteen. Eli et välttis pääse irti vielä, vaikka irtisanoisitkin itsesi.

No mitäs jos ei vaan ilmesty töihin? Tuleeko poliisi ovelle ja raahaa työpaikalle ja valvoo koko työvuoron vieressä, että teet töitä, ja jos et tee, niin saat piiskaa?

Valmiuslain mukaisen työmääräyksen rikkominen on laissa säädetty rangaistavaksi. Vähimmäisrangaistus on sakkorangaistus.

Vierailija
120/120 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmiuslain mukaisen työmääräyksen rikkominen on laissa säädetty rangaistavaksi. Vähimmäisrangaistus on sakkorangaistus.

Onkohan kukaan koskaan saanut rangaistuksia tästä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme